روش های آگاهی از برند یا Brand Awareness
آگاهی از برند یا Brand Awareness راهی است که با کمک آن، مصرفکنندگان کسبوکار شما را میشناسند و به یاد میآورند. هرچه آگاهی از برند شما بیشتر باشد، مخاطبان بیشتری با لوگو، پیامها و محصولات شما آشنا خواهند شد. وقتی مشتری از برند آگاهی داشته باشد، آن برند بیشتر در ذهنش میماند و ناخودآگاه به سمت آن جذب میشود. نتیجه درست آگاهی از برند به این معنی است که آنها هیچ تردیدی در خرید از یک برند یا فکرکردن در مورد یک برند خاص در مورد نیازهای روزمره ندارند. وقتی آگاهی از برند خود را بررسی میکنید، متوجه خواهید شد که مصرفکنندگان چقدر برند شما را میشناسند و چقدر نسبت به آن احساس علاقه و ارتباط دارند. در ادامه همراه ما باشید تا روشهای آگاهی از برند را برای شما شرح دهیم.
برندهای بزرگ و شناخته شدهای مانند کوکاکولا و اپل وجود دارند که آگاهی و شناخت قابلتوجهی را در بازار هدف ایجاد کردهاند. به حدی که مصرفکنندگان ازروی آوردن به هیچ یک از محصولات آنها تردید نخواهند کرد یا حتی زمانی که به کالای خاصی نیاز دارند ابتدا به محصولات این برندها فکر کنند. این برندها با موفقیت آگاهی از برند خود را تضمین کرده و در طول سالها آن را بهبود بخشیدهاند تا به غولهای پیشرو در صنعت تبدیل شوند.
اهمیت آگاهی از برند
تلاش برای افزایش آگاهی برند، یک ابزار بازاریابی کلیدی برای هر کسبوکاری است و میتواند برای موفقیت بسیار مهم باشد. بااینحال، اندازهگیری آگاهی از برند میتواند دشوار باشد.آگاهی از برند نهتنها برای بازاریابی برند شما و جلبتوجه بیشتر به آن مهم است، بلکه برای تقویت روابط بهتر با بازار هدف شما از طریق اعتماد و شهرت نیز مهم است. به همین دلیل است که نحوه بازاریابی و درخشش کسبوکارتان، مانند خدمات یک آژانس برندسازی، بسیار مهم است.
داشتن آگاهی قوی از برند میتواند به این معنا باشد که نام تجاری شما بهراحتی وارد مکالمات روزمره و تفکر روزمره میشود. نمونه بارز آن میتواند گوگل باشد. حتی ممکن است از گوگل استفاده نکنید، اما این برند بهقدری در بین مردم محبوب است که حتی مادربزرگتان هم آن را میشناسد.
بنابراین آگاهی از برند در رابطهبا ارزش تجاری چیست؟ خوب، هرچه مصرفکنندگان بیشتر از برند شما آگاه باشند و به محصول شما ایمان و اعتماد داشته باشند، شناخت برند شما بیشتر خواهد شد. این میتواند به معنای پتانسیل بیشتر برای افزایش فروش و تعداد مشتری وفادار تبدیل شود.
آیا آگاهی از برند یک استراتژی بازاریابی است؟
این تعریف گسترده است، اما آگاهی از برند نیز گسترده است. این یک اصطلاح فراگیر است که نشان میدهد افراد چقدر از آنچه برند شما ارائه میدهد آگاه هستند. آگاهی از برند مهم است زیرا به مخاطبان کمک میکند تا برند و محصولات شما را درک کنند، بهخاطر بیاورند و با آن راحت شوند. اگر بتوانید آگاهی از برند را در میان جمعیت هدف خود ایجاد کنید، میتوانید به برند خود کمک کنید تا زمانی که این مشتریان آماده تحقیق و خرید هستند، در ذهن خود قرار گیرد. در مورد آن فکر کنید.
ازآنجاییکه مشتریان از قبل برند شما را میشناسند، احتمال خرید از کسبوکار شما بیشتر است تا مثلاً کسبوکار رقیبی که با آن آشنا نیستند. آگاهی از برند اغلب بهعنوان اولین مرحله قیف بازاریابی دیده میشود. با ایجاد آگاهی از برند، میتوانید شبکه گستردهای را در بین مخاطبان خریداران بالقوه خود ایجاد کنید. از آنجا میتوانید سرنخها را به سمت فرایندهای تحقیق و تصمیمگیری و در نهایت فرآیند خرید هدایت کنید.
دیجیتال مارکتینگ چگونه آگاهی از برند را افزایش میدهد؟
بر کسی پوشیده نیست که امروزه مردم زمان زیادی را بهصورت آنلاین سپری میکنند (بیش از شش ساعت در روز) که نشان میدهد اگر به دنبال آگاهی از برند هستید، اینترنت جایی نیست که از دست بدهید. جایی که میتوانید در مقابل مشتریان قرار بگیرید و از همه فرصتهای آگاهی هیجانانگیز موجود در دنیای دیجیتال امروز و آینده استفاده کنید. اکنون، بیایید به برخی از روشهایی که میتوانید با بازاریابی دیجیتال برای بهبود آگاهی از برند خود استفاده کنید، بپردازیم.
نحوه ایجاد آگاهی از برند بهصورت آنلاین
راههای زیادی برای ایجاد آگاهی از برند وجود دارد، اما در اینجا چند مورد وجود دارد که میتوانید از امروز شروع کنید.
از شبکههای اجتماعی به نفع خود استفاده کنید
مردم بیشتر و بیشتر زمان خود را در رسانههای اجتماعی میگذرانند، جایی که به طور طبیعی محتوا را با بسیاری از افراد به طور همزمان به اشتراک میگذارند؛ بنابراین، ایجاد پستهای مارکدار که مردم نمیتوانند کمکی به اشتراک بگذارند، راهی محکم برای افزایش آگاهی از برند است. در اینجا بهترین کار ایجاد پستهای ویروسی است. یعنی طراحی مطالب یا عکس و فیلمهایی که برای مخاطبان جذاب است و ارزش به اشتراک گذاشتن دارند.
بدانید مخاطب شما چه میخواهد، پس آن را ارائه دهید
اینکه برند شما چه محصول یا خدماتی ارائه میدهد تا حد زیادی گرو هدف را مشخص میکند. نیازها و سلیقه گروه هدف خود را بشناسید و روی آن مانور دهید. بهعنوانمثال درصورتیکه محصولات شما مرتبط با کودک است، از کلیپهای نماهنگ و موزیکال شاد استفاده کنید.
پلتفرم خود را انتخاب کنید.
ببیند مخاطبانتان بیشتر وقت خود را در کجا میگذرانند. شاید اولین ایده در ذهن شما اینستاگرام باشد. اما اینستاگرام همه چیز نیست. بهعنوانمثال توییتهای خلاقانه برند فیروز را در نظر بگیرید که با چه سرعتی در توییتر وایرال شد و پای خود را به اینستاگرام هم کشاند. یا تبلیغات تلویزیونی برند عالیس که بعد از انتشار بهسرعت ویروسی شد و کلیپهای مشابه زیادی توسط مخاطبان در اینستاگرام ایجاد شد. با این کار این برند توانست بازاریابی دهانبهدهان با موفقیت بین افراد جا بیندازد. بههرحال اگر اینستاگرام پلتفرم انتخابی شما است، باید راه رسم آن را بدانید و بهدرستی فعالیت کنید.
ارگانیک باشید
کمی بعد وارد رسانههای اجتماعی پولی خواهیم شد، اما یک ایستگاه مهم در قطار آگاهی از برند، از رسانههای اجتماعی ارگانیک است. آیا محتوایی ایجاد میکنید که ارزش ارسال فالوور برای یک دوست را داشته باشد؟ یا شاید حتی آنها را تگ کنید؟
در اولی، همه چیز به ایجاد محتوایی باکیفیت بالا که واکنش عاطفی را برمیانگیزد، و آنقدر به زندگی یک فالوور ارزش میبخشد که بخواهد آن را با یک دوست به اشتراک بگذارد، خلاصه میشود. برای دومی، یک مسابقه رسانههای اجتماعی بهترین راه برای واداشتن فالوورهای شما به تگ کردن شبکه خود است که ممکن است بسیاری از آنها هنوز نام شما را نشنیده باشند.
فقط یک راه برای انجام مسابقه رسانههای اجتماعی وجود ندارد. در واقع، تعداد زیادی وجود دارد، اما مهمترین عنصری که همه آنها به اشتراک میگذارند این است که از دنبالکنندگان شما میخواهند که محتوای شما را برچسبگذاری کنند، به اشتراک بگذارند یا دوباره پست کنند. در ازای فرصتی برای برندهشدن یک جایزه، و با انجام این کار، دسترسی شما و آگاهی از برند را به دست میآورند.
آگاهی از برند در اینستاگرام
برای بررسی برند خود از اینفلوئنسرها کمک بگیرید
اگر در برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود مشکل دارید، ممکن است بخواهید سعی کنید از طریق سازندگان و تأثیرگذاران موردعلاقه آنها به آنها دسترسی پیدا کنید. در این صورت پیشنهاد ما اینفلوئنسر مارکتینگ است. مصرفکنندگان به توصیههای اینفلوئنسرها بیشتر از تبلیغات سنتی یا حتی تأیید افراد مشهور اعتماد دارند. برندها بهازای هر 1 دلاری که در بازاریابی تأثیرگذار در سال 2017 خرج شده بودند، به طور متوسط 5.78 دلار درآمد کسب کردند .
مانند پست مهمان، نمایندگان میتوانند با یافتن اینفلوئنسرها در صنایع مربوطه و دستیابی به ایدههای مشارکت، کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ را شروع کنند. شما میتوانید این کار را بهسادگی با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط در کانالهای اجتماعی و جستجو در پستها برای محتوای تأثیرگذار انجام دهید.
همچنین میتوانید هشتگهای #حمایتشده را در توییتر و اینستاگرام جستجو کنید تا ببینید کدام اینفلوئنسرها در حال حاضر با برندهای صنعت شما کار میکنند. حتی ممکن است از پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ مانند Upfluence و Traackr برای انجام کارها برای شما استفاده کنید. پس از یافتن اینفلوئنسرهای مناسب، میتوانید در ازای نظرات، محصولات رایگان به آنها هدیه دهید.
برای تولید محتوا با اینفلوئنسرها شریک شوید
اگر محصولات یا خدمات رایگان در ازای یک بررسی موردتوجه شما نیست، میتوانید از تأثیرگذاران برای ایجاد قطعات محتوا نیز استفاده کنید. اینفلوئنسرها نوع محتوایی را میشناسند که با مخاطبانشان طنینانداز میشود و با کارکردن با آنها، میتوانند محتوایی ایجاد کنند که نهتنها عالی به نظر میرسد، بلکه به دنبالکنندگان وفادار آنها ضربه میزند و آنها را از برند شما آگاه میکند. از منبعی که به آن اعتماد دارند.
اینفوگرافیکهای قابل اشتراکگذاری ایجاد کنید
اشتراکگذاری برای دستیابی به مخاطبان جدید در رسانههای اجتماعی بسیار مهم است. آنها اطمینان میدهند که محتوای شما توسط افرادی فراتر از پایگاه فالوور شما دیده میشود و در پی تغییرات مزاحم الگوریتم، دسترسی ارگانیک ایجاد میکنند. این بهویژه در فیسبوک صادق است، جایی که الگوریتم بهاشتراکگذاری دوستان و خانواده نسبت به پستهای مارکها ترجیح میدهد .
یکی از قابل اشتراکگذاریترین قالبهای محتوای موجود، اینفوگرافیک است. آنها از نظر بصری جذاب هستند، مصرف آنها آسان است و خواندن آنها بیشتر از یک مقاله معمولی است. به یاد داشته باشید که مغز تصاویر را 60000 برابر سریعتر از متن ساده پردازش میکند و 94 درصد از پستهای وبلاگ با تصاویر بصری تعامل بیشتری دارند.
سئوی خود را با کلمات کلیدی مرتبط باهدف کاربر بهبود بخشید
بهینهسازی موتور جستجو (SEO) ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما پیادهسازی آن ساده است و برای قرارگرفتن در معرض بازدید آنلاین یک برند حیاتی است. این شامل مشاهده محتوای شما توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و قراردادن آن در صفحات نتایج جستجو است.
در اینجا نحوه استفاده از کلمات کلیدی برای بهبود سئوی امروزی آمده است:
کلمات کلیدی را در صنعت و دستهبندی محتوای خود جستجو کنید. اینها کلماتی هستند که مخاطبان هدف شما برای یافتن شرکتهایی مانند شما جستجو میکنند. هنگام بهینهسازی برای آگاهی از برند، شما میخواهید روی ترکیب کلمات کلیدی اطلاعاتی در محتوای خود تمرکز کنید. اینها کلمات کلیدی هستند که با جستجوهای افرادی که سفر خریدار خود را آغاز کردهاند و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات موجود در بازار هستند، مطابقت دارد. از ابزارهایی مانند SEMrush و Moz Keyword Researcher برای پیداکردن مهمترین کلمات کلیدی در صنعت خود و در میان رقبای خود استفاده کنید.
محتوا را حول این کلمات کلیدی بسازید. فرض کنید که یک خردهفروش مد هستید و متوجه میشوید که افراد زیادی در جستجوی چکمههای پاییزی هستند. میتوانید پستی با عنوان “5 چکمه پاییزی برای شروع فصل جدید” ایجاد کنید. یک راه خوب برای این کار استفاده از مدل خوشهای است .کلمات کلیدی خود را در عنوان، متن و عناوین تصویر پست خود بگنجانید.
با سایر برندها مشارکت کنید
اگر به دنبال افزایش آگاهی از برند خود هستید، بهاحتمال زیاد سایر برندهای همفکر نیز به دنبال انجام همین کار هستند، درست است؟ ارتباط با نام تجاری دیگر چیزی بیش از ترکیب کردن دسترسی هر دو شرکت است. همچنین باعث ایجاد اعتماد در بین هر دو مخاطب میشود. اگر آنها برند A را دوست دارند و نام تجاری A با برند B شریک است، شاید برند B کسی باشد که باید او را نیز بشناسند.
چگونه آگاهی از برند را افزایش دهیم
هنگامی که نحوه ایجاد یک استراتژی آگاهی از برند را درک کردید، باید بدانید که چگونه آگاهی از برند را بهبود ببخشید و چگونه آگاهی از برند را افزایش دهید. به همان اندازه مهم است که بدانیم چگونه به افزایش آگاهی از برند ادامه دهیم. راههای زیادی وجود دارد که برندها و شرکتها میتوانند برای افزایش آگاهی در بازار مصرف کار کنند. بااینحال، ایجاد آگاهی از برند یکشبه اتفاق نمیافتد. برای تثبیت نام تجاری خود در ذهن مصرفکننده، ایجاد سطح بالایی از اعتماد، و کار بر روی ایجاد آگاهی از برند، به تلاشی اختصاصی در یک دوره زمانی نیاز است. پس چگونه پیشرفت میکنید؟ اینجاست که این تاکتیکها وارد میشوند:
1.شخصیت برند خود را بسازید
برای بهدستآوردن آگاهی بیشتر بهعنوان یک برند، باید برندی باشید که بهیادماندنی باشد و شخصیت روشنی داشته باشد. هر چه بیشتر این صدا و شخصیت را به طور مداوم بسازید، احتمال بیشتری وجود دارد که مصرفکنندگان با شما ارتباط برقرار کنند، به شما فکر کنند و بخواهند با شما ادامه دهند.
ایجاد شخصیت برند شما را میتوان از طریق تمام کانالهای مرتبط مانند وبسایت یا ارتباطات ایمیلی، استراتژیهای بازاریابی، هر کمپین بازاریابی و مهمتر از همه از طریق پستهای رسانههای اجتماعی انجام داد. با تمام اطلاعات مربوط به کسبوکار خود باز و شفاف باشید تا مشتریان بتوانند درباره شما، چهرههای پشت برند، تاریخچه برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و شواهدی از شخصیت شما را ببینند. وقتی مصرفکنندگان بر اساس جذابیت برند و اعتیاد به محصول، همیشه به یک برند خاص بازمیگردند، آگاهی از برند شما شروع به بهبود میکند.
2.از تبلیغات بومی استفاده کنید
استفاده از تبلیغات بومی یکی از مؤثرترین راهها برای افزایش آگاهی از برند و جلب نظر مشتریان جدید است. ازآنجاییکه آنها دقیقاً در محتوای اطراف خود قرار میگیرند و اعتبار را از سایتهای انتشاراتی میزبان خود وام میگیرند، تبلیغات بومی به شما کمک میکند به افرادی دسترسی پیدا کنید که قبلاً در حال مطالعه و تعامل بومی هستند، مانند میکرو اینفلوئنسرهایی که پیجشان مختص به شهر زندگی خودشان است. در ضمن در این بین از تاثیر سئوی محلی بر کسب وکارکتان غافل نشوید.
3.تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را اجرا کنید
احتمالاً نام تجاری مشتری شما قبلاً در رسانههای اجتماعی حضور داشته است، اما آنها در افزایش فالوورها و معیارهای تعامل با مشکل مواجه هستند. آنها به استراتژیهای تبلیغات محتوا نیاز دارند که تبلیغات را در رسانههای اجتماعی راهاندازی کنند.
با اجرای تبلیغات آگاهی از برند، میتوانید به افراد جدیدی دسترسی پیدا کنید که ممکن است به برند مشتری شما علاقهمند باشند و حتی بر اساس رفتارها و ترجیحات خاص، مخاطبان را هدف قرار دهید. تبلیغات همچنین به برندها کمک میکند تا الگوریتمهای مزاحم را دور بزنند که میتواند به دسترسی ارگانیک آسیب برساند.
در فیسبوک و اینستاگرام، میتوانید کمپینهای آگاهی از برند راهاندازی کنید که دسترسی و یادآوری شما را بهبود میبخشد. فیسبوک توصیه میکند از تبلیغات ویدئویی و چرخ فلکی (که شامل یک سری رسانه است) برای هدف قراردادن کاربرانی که ممکن است به پیامهای شما علاقهمند باشند، استفاده کنید. در واقع شما میتوانید مخاطبان را بر اساس دستهبندیهایی مانند سن، مکان، جنسیت، علاقه و دستگاه هدف قرار دهید.
4.روی خدمات مشتری عالی تمرکز کنید
خدمات عالی به مشتری، احتمال اینکه مصرفکنندگان برند شما را از طریق برنامههای ارجاع یا بازاریابی دهانبهدهان به دوستان و خانواده توصیه کنند، افزایش میدهد. اگر میتوانید برند موردعلاقه خانواده، خانواده یا گروهی از دوستان باشید، این وفاداری را در میان گروهی کلیدی از مردم ایجاد کردهاید و همچنین به مصرفکنندهتان اجازه دادهاید که بازاریابی را برای شما انجام دهد.برای افزایش احتمال مراجعه مشتریان به شما، به خدمات مشتری عالی و همچنین یک محصول یا خدمات قابلاعتماد نیاز دارید تا بتوانید برند بیشتری را به رسمیت بشناسید.
5.مرتبط بمانید
اگر میخواهید مصرفکنندگان شما در زمان نیاز به محصول یا خدمات خاصی ابتدا به شما فکر کنند، باید در خط مقدم ذهن آنها و در دنیای تجارت باقی بمانید. این بدان معناست که شما باید هر کاری که لازم است انجام دهید تا در رأس روندها بمانید، مرتبط بمانید و در گفتگو فعال و ثابت بمانید.آگاهی از نام تجاری زیادی میتواند ناشی از ظاهرشدن مرتبط در یک موتور جستجو باشد، بنابراین بهینهسازی موتور جستجو (SEO) خود را بهبود بخشید تا مطمئن شوید که وبسایت کسبوکار شما و محتوای آن در صفحات اول ظاهر میشود. این به مشتریان کمک میکند تا بفهمند که شما یک تجارت فعال هستید که میتواند نیازهای مصرفکننده را با برند یا محصول شما برطرف کند.
چگونه آگاهی از برند را اندازهگیری میکنید؟
با انتخاب این استراتژیها، اکنون ممکن است تعجب کنید که چگونه آگاهی از برند را اندازهگیری کنید. این به اهداف آگاهی از برند شما بستگی دارد .بهعنوانمثال، اگر به دنبال افزایش آگاهی از برند از طریق تبلیغات بومی هستید، معیارهایی مانند برداشتها، نرخ کلیک و ترافیک وبسایت را ردیابی خواهید کرد.اگر به دنبال ایجاد آگاهی از برند در رسانههای اجتماعی هستید، تجزیهوتحلیلهای موجود در هر پلت فرم اجتماعی فردی را ردیابی خواهید کرد.مهمتر از همه، شما باید به طور مداوم بر کمپینهای خود نظارت داشته باشید تا بتوانید بر اساس علایق و رفتار افراد بهینهسازی کنید و با موفقیت آگاهی برند را در بین مخاطبان هدف خود افزایش دهید.
کلام آخر
ایجاد آگاهی از برند نباید آنقدر که به نظر میرسد دلهرهآور باشد. این را بهخاطر بسپارید:
- آگاهی از برند مهم است زیرا به مردم کمک میکند محصولات و ماموریت شما را بهخاطر بسپارند.
- وبلاگ ها واینفوگرافیک ها راه بسیار خوبی برای شروع محتوا هستند.
- تبلیغات بومی، رسانههای اجتماعی و مشارکت افراد تأثیرگذار راه بسیار خوبی برای شروع توزیع آن محتوا هستند.
- در نهایت، مهم است که به یاد داشته باشید که آگاهی از نام تجاری کاری است که باید دائمی باشد. به آزمایش استراتژی های جدید ادامه دهید تا ببینید چه چیزی بیشترین تأثیر را دارد.
- همین امروز کمپین محتوایی خود را ایجاد کنید و روی آگاهی ازبرند خود تلاش کنید!
نظرات
0 دیدگاه