ترند چیست و چه انواعی دارد؟!

دلارام کشاورز

ترندها در جامعه، اقتصاد و فرهنگ، در نهایت در کل توسعه تمدن، نشان‌دهنده فرایندهای تکاملی است که همه ابعاد انسانی را در برمی‌گیرد؛ بنابراین تغییر در سطوح خاص سریع‌تر و پویاتر و در سطوح دیگر آهسته‌تر و در درازمدت رخ می‌دهد. یک ترند برای  توصیف جریان‌ها  یا تغییرات در بسیاری از مناطق جامعه استفاده می‌شود. از طریق این توصیفات یا تغییرات و تأثیرات خارجی مرتبط با آن، می‌توان اظهاراتی در مورد تحولات آتی در مورد موضوعات خاص بیان کرد.

ترندها در تمامی زمینه‌ها کاربرد دارند. در اینجا به طور تخصصی درمورد مفهوم ترند و تأثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ صحبت خواهیم کرد.

انواع ترند گوگل در 2022

ترند چیست؟

تعریف یک ترند یک حرکت تغییر یا یک فرایند تغییر است. این توسعه اساسی یک سری زمانی را توصیف می‌کند و می‌تواند در بسیاری از مناطق جامعه استفاده شود. یک ترند این امکان را فراهم می‌کند که در مورد توسعه آینده حوزه‌های موضوعی خاص اظهاراتی ارائه شود.

این ترندها می‌توانند پایدار باشند یا به‌سرعت از بین بروند. در این مورد باید نقش افرادی که سازنده‌ترند هستند را در نظر گرفت. افرادی چون اینفلوئنسرها، بازاریاب‌ها، شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی، رسانه‌ها و…

انواع ترند چگونه تنظیم می‌شوند؟

در اصطلاح علمی، یک ترند از  تغییر اساسی در ارزش‌ها یا پدیده‌ها شکل می‌گیرد. علاوه بر این، ترند می‌تواند از یک تغییر ساختاری ناشی شود؛ بنابراین ترندها از جامعه بیرون می‌آیند و تغییر در ارزش‌ها برای ظهور آنها اساسی است. گرایش‌ها زمانی به وجود می‌آیند که  تعداد معینی  از افراد، شرکت‌ها یا حتی رهبران عقیده در معرض توسعه یا رفتار خاصی قرار می‌گیرند. در اوج دهه 1960، غذاهای چرب بخشی از کیفیت زندگی جامعه بود. امروزه گرایش به سمت تغذیه سالم و رژیم‌های گیاهخواری است؛ بنابراین یک  تغییر در ارزش‌ها وجود داشت.

چه ترندهایی وجود دارد؟

ترندها همه‌کاره هستند و در همه زمینه‌ها وجود دارند. به‌خصوص در زمینه  مد. چراکه در مد، گرایش‌های زیادی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، در بهار، بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که کدام مدهای جدید و مدرن امروزی هستند و در آینده می‌توانند از چه ظاهری استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال، همچنین می‌تواند جالب باشد که بدانید کدام کفش در حال حاضر مد روز است و کدام مدل مو محبوب است.  البته برخی از آن‌ها فراتر از مد هستند و در ساختار فرهنگی و اقتصادی نفوذ می‌کنند.

ترندهای مگا چیست؟

این تغییرات طولانی‌مدت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی  را توصیف می‌کند که به‌شدت  زمینه‌های زندگی  انسان را هدایت و تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. زمینه‌های زندگی  می‌تواند به‌عنوان‌مثال:

  • دنیای کار
  • سلامتی
  • اوقات فراغت و رفتار مصرف‌کننده
  • آموزش‌وپرورش
  • مشارکت سیاسی
  • هویت فرهنگی

مگا ترندها زندگی همه افراد را در سراسر جهان تغییر می‌دهند. اما در گروه‌ها و مناطق مختلف اثرات متفاوتی  دارند و به طور  ناپیوسته و در زمان‌های مختلف پیشرفت می‌کنند. علاوه بر این، این فرایندها به هم مرتبط هستند.

نمونه‌هایی از مگا ترندها عبارت‌اند از:

  • جهانی‌شدن یک محصول سبک زندگی
  • ماشین
  • تغییر جمعیتی و زادوولد (میل به فرزندآوری کم)
  • اینترنت  و  شبکه‌های مجازی
  • دیجیتالی شدن انواع فرایندها

توسعه یک مگا ترند حداقل 30 سال طول می‌کشد  و به معنای برش در جامعه، به طور دقیق‌تر، تغییر جامعه است.

ترند بازاریابی دیجیتال

در عصر دیجیتالی شدن، بسیاری از حوزه‌های زندگی دائماً تحت‌تأثیر پیشرفت‌های مربوطه قرار می‌گیرند. بااین‌حال، تغییرات فنی نه‌تنها باعث تغییرات کلی می‌شود، بلکه تطبیق‌پذیری و انعطاف‌پذیری جدیدی را در کاربرد به همراه می‌آورد.

جدا از دیدگاه‌های جدید در زندگی روزمره، دنیای مصرف‌کننده نیز براین‌اساس تغییر کرده است. بسیاری از محصولات به‌جای مراجعه به فروشگاه از طریق اینترنت سفارش داده می‌شوند. بااین‌حال، اثر دیجیتالی شدن تنها بر مصرف‌کننده نهایی تأثیر نمی‌گذارد. حتی در دنیای بازاریابی دیجیتال که اکنون به طور گسترده‌ای تثبیت شده است، ترندهای جدید دائماً مسئول تحولات هیجان‌انگیز هستند.

اصطلاح ترند بازاریابی دیجیتال به چه معناست؟

اصطلاح ترندهای بازاریابی دیجیتال، تغییراتی را خلاصه می‌کند که ممکن است تأثیری بر روی صنعت داشته باشد. ابزارها و روش‌های جدید و همچنین رویکردها به ابزارهای موجود باید در این زمینه موردتوجه قرار گیرند.

بااین‌حال، اظهارات کلی‌تری نیز در این زمینه می‌توان در این زمینه بیان کرد. به‌عنوان‌مثال، علاقه به بازاریابی دیجیتال برای شرکت‌ها در صنایع مختلف همچنان افزایش خواهد یافت. تمایل به سرمایه‌گذاری نیز بسیار محتمل است. از دیدگاه مصرف‌کننده نهایی نیز پذیرش کانال‌های ارتباطی جدید تغییراتی را در برنامه‌ریزی مفاهیم بازاریابی دیجیتال به دنبال خواهد داشت.

ترند چیست و چه کارایی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟

 مهم‌ترین ترند های سال 2022 در بازاریابی آنلاین

موضوعات ترند صحنه بازاریابی آنلاین سال 2021 در سال 2022 به توسعه خود ادامه خواهند داد. سال 2022 بسیاری از ترندهای بازاریابی دیجیتال هیجان‌انگیز را در زمینه‌های مختلف برگزار می‌کند. چه در رسانه‌های اجتماعی، چه در روابط‌عمومی و چه در سئو. بسیاری از رشته‌های بازاریابی در حال گذار هستند و بیشتر استراتژی‌های قدیمی نیاز به مدرن شدن دارند. در حقیقت، بازاریابی دیجیتال در شرف تغییر است و نه فقط به دلیل همه‌گیری. برای شرکت‌ها، این بدان معناست که آنها نه‌تنها باید برای آینده بازاریابی دیجیتال آماده باشند، بلکه باید از آن به نفع خود استفاده کنند.

با نگاهی که به گرایش‌های دیجیتال مارکتینگ 2022 داریم، به شما نشان می‌دهیم که چگونه این کار در کانال‌های مختلف کار می‌کند و چگونه می‌توانید به بهترین شکل ممکن به گروه هدف با شرکت خود برسید!

متا اینجاست و به‌زودی در همه‌جا!

این انفجار بزرگ در پاییز 2021 بود که گروه فیس‌بوک تغییر نام تجاری خود را به “متا” اعلام کرد. از آن زمان، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی معروف مانند اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس‌بوک تنها به‌عنوان متا فعالیت می‌کنند. اکنون شرکت‌ها باید ترند را دنبال کنند و در کانال‌های مناسب حضور پیدا کنند.

سئو باید  بیشتر به کاربران پاسخ دهد و به سیگنال‌های کاربر توجه کند!

سئو قبلاً بخشی از ترندهای بازاریابی دیجیتال بود. این ابزار همه‌کاره، جاودانه و ضروری است، به‌عنوان‌مثال در بازاریابی محتوا تأثیر اساسی دارد.  خواسته‌های موتورهای جستجو که باید آنها را برآورده کند، در معرض تغییر دائمی هستند.

در 2022، تمرکز بیش از هر زمان دیگری بر روی تجربه کاربر و سیگنال‌هایی است که کاربران هنگام بازدید از وب‌سایت ارسال می‌کنند. ترفندهای کلاسیک مانند پرکردن کلمات کلیدی یادگار روزهای گذشته است که بیشتر از اینکه مفید باشد آسیب می‌رساند. کسانی که به محتوای باکیفیت که ارزش‌افزوده و UX کاربرپسند را به گروه هدف ارائه می‌کند اهمیت زیادی می‌دهند، توسط الگوریتم‌های هوشمند موتورهای جستجو بهتر درک و ارزیابی می‌شوند.

سرعت وب‌سایت به‌عنوان یک ترند بازاریابی دیجیتال دست‌کم گرفته شده

اگر به ترافیک وب‌سایت درگذشته نزدیک نگاه کنیم، دو ترند مهم را می‌بینیم: ازیک‌طرف، ترافیک تلفن همراه از طریق تلفن‌های هوشمند و بهینه‌سازی محتوای مرتبط در وب‌سایت‌ها اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. از سوی دیگر، سرعت یک وب‌سایت (چه  در موبایل و چه دسکتاپ) معیار تعیین‌کننده‌ای برای رتبه‌بندی آن است.

اینفلوئنسرها امیدوارتر از تبلیغات کلاسیک هستند، حتی در B2B

فاکتورهای زیر بزرگ‌ترین مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ هستند:

  • تولید محتوا
  • ارتباط بهبودیافته و خاص‌تر با یک گروه هدف
  • تأثیرگذاری بیشتر بر مشتریان و اعتمادسازی در بین آنان

بدیهی است که  برخی گروه‌های هدف به‌ویژه گروه هدف جوان مانند گذشته به تبلیغات کلاسیک اهمیت نمی‌دهند. باید جایگزین‌هایی وجود داشته باشد. اینفلوئنسرها معمولاً در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب موفق هستند. دقیقاً جایی که گروه هدف جوان است؛ بنابراین چه چیزی می‌تواند واضح‌تر از ادغام آنها به طور مؤثر در ارتباطات یا تبلیغات شرکتی شما باشد؟

محصولات و خدماتی که توسط اینفلوئنسرها تبلیغ می‌شوند، زمینه و ارتباط بین شرکت و گروه هدف را ایجاد می‌کنند. چه در بازاریابی اینفلوئنسر شرکتی و چه در قالب پست‌های حمایت شده، چه B2C و چه به طور روزافزونی  در B2B  جوانان احساس می‌کنند بیشتر از طریق اینفلوئنسرها به یک شرکت متصل هستند تا از طریق قالب‌های تبلیغاتی کلاسیک.

جنبه‌های اخلاقی و اجتماعی را  برای برندسازی در نظر بگیرید

اگر همه‌گیری و طوفان‌هایی که در این مدت برخی شرکت‌ها را به راه انداختند، یک چیز را به ما آموخته باشد، این است که جایگاه روشن و شفافیت این روزها بسیار مهم است. هرکسی که در بازاریابی دیجیتال کار می‌کند نباید عواملی مانند حفاظت از آب‌وهوا و محیط‌زیست، تجارت منصفانه و مصرف منابع را نادیده بگیرد. برای بسیاری از کاربرانی که برای اطلاع از محصولات به یک وب‌سایت مراجعه می‌کنند، به ارزشی که آن برند برای مسائل فرهنگی و اجتماعی در نظر می‌گیرند اهمیت می‌دهند. این نه‌تنها باعث ایجاد اعتماد در مشتریان جدید می‌شود، بلکه برندسازی را نیز ارتقا می‌دهد.

بازاریابی را با شخصی‌سازی بهینه کنید

در بازاریابی دیجیتال، ما داده‌ها را در نقاط مختلف نقشه سفر مشتری تولید می‌کنیم. برای ادامه دستیابی به گروه‌های هدف به طور مؤثر و ارائه یک تجربه کاربری خوب به مشتریان، باید از آنها برای شخصی‌سازی استفاده کرد. چه محتوای شخصی، محصولات، خبرنامه‌ها، و غیره – امکانات و قالب‌های متنوع هستند! طبق نظرسنجی SmartHQ ، 72 درصد از کاربران تنها زمانی به ارتباطات بازاریابی پاسخ می‌دهند که متناسب با علایقشان باشد.

وقتی به محتوای شخصی‌سازی شده فکر می‌کنیم، نمونه‌هایی از آمازون و نتفلیکس به ذهنمان خطور می‌کند. هر دو پلتفرم (اگرچه در حوزه مختلف قرار دارند) بر اساس رفتار کاربر قبلی ما، محتوا محصولات سفارشی را پیشنهاد می‌کنند. شرکت‌های دیگر نیز داده‌های کاربر را به طور مؤثر تبدیل می‌کنند:

شرکت هواپیمایی بریتانیایی EasyJet خبرنامه‌های خود را بر اساس داده‌های کاربران است. کاربرانی که قبلاً با این ایرلاین پرواز کرده‌اند، بر اساس رفتار قبلی خود در سفر، پیشنهاداتی دریافت می‌کنند. شرکت قهوه‌های زنجیره‌ای آمریکایی، استارباکس از یک دفترچه یادداشت دیجیتال از طریق اپلیکیشن خود استفاده می‌کند. نه‌تنها محصولات خریداری شده در آنجا ثبت می‌شود، بلکه محل خرید نیز ثبت می‌شود تا به مشتریان پاداش‌های فردی ارائه شود.

برای جستجوی صوتی و قطعات ویژگی‌ها: سئوی Longtail

کلمات کلیدی Longtail برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو ضروری هستند. برای مثال، آنها برای جستجوی صوتی و قطعه‌های ویژگی بسیار مهم هستند، زیرا کاربرانی را که مشکل خاصی با یک حل‌کننده مشکل دارند به هم متصل می‌کنند!

اگر شما به‌عنوان‌مثال خدمات گرمایش و لوله‌کشی ارائه می‌دهید و یک وبلاگ مشاوره در وب‌سایت خود راه‌اندازی می‌کنید، ممکن است اگر شخصی از طریق جستجوی صوتی یا گوگل از الکسا خود بپرسد «سوئیچ اضطراری گرمایش چیست؟» و محتوای مناسبی داشته باشید، ممکن است متوجه شوید.

این به این معنی است که سئوی دم بلند در سال 2022 اهمیت فوق‌العاده‌ای دریافت خواهد کرد، زیرا توسط بسیاری از شرکت‌ها به طور مجرمانه نادیده گرفته می‌شود.

روی ترندهای بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید، اما نه به یکباره!

وقتی برای اولین‌بار در مورد موضوعاتی در یک مقاله ترند می‌شنوید که برای شما کاملاً جدید است، تمایل دارید که کارهای زیادی را در یک‌زمان انجام دهید. این بسیار ستودنی و جاه‌طلبانه است، اما در بیشتر موارد نتیجه معکوس می‌دهد.

اول‌ازهمه، تسلط بر تمامی مسائل  فناوری‌ها و پلتفرم‌های جدید در مدت‌زمان کوتاهی چندان آسان نیست. همچنین این مورد  خطرناک است که بخواهید هم‌زمان در چندین جبهه کار کنید. اگر شرکت شما می‌خواهد موفقیت پایداری داشته باشد، باید یکی پس از دیگری ترند بازاریابی دیجیتال را اجرا کند.

 همه می‌دانیم که این مورد در بازاریابی دیجیتال چقدر وسوسه‌انگیز است که بخواهیم فوراً فناوری‌ها و پلتفرم‌های جدید را امتحان کنیم و هر ترندی را دنبال کنیم. با وجود تمام امکاناتی که دنیای دیجیتال ارائه می‌کند، مهم است که اساس خود را از دست ندهید؛ بنابراین، بررسی کنید که آیا یک ترند برای شما و شرکت شما منطقی است یا خیر. فقط ترندهایی را اجرا کنید که برای شما منطقی و اقتصادی باشد. همچنین جهت‌گیری موجود شما را غنی‌تر کند.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button