طراحی لوگو : انواع لوگو، ویژگی‌ها و نکاتی که باید رعایت کنید!

زهره درویشی

اگر می‌خواهید برای شرکت یا سازمان خود آرم طراحی کنید. اولین پیشنهاد ما استخدام یا سفارش طراح است. آرم یا لوگو نماد یا طرحی است که برای شناسایی یک شرکت یا سازمان و همچنین محصولات ، خدمات ، کارمندان و غیره استفاده می‌شود. یک لوگو چگونگی شناسایی و یادآوری شرکت شما در بین دیگران را مشخص می‌کند و به عنوان چهره‌ای برای کسب و کار شما عمل می‌کند. به عنوان مثال آمازون را در نظر بگیرید. پیکان خندان نشان می‌دهد که این شرکت همه چیز را از “A-Z” می‌فروشد و همچنین نشان دهنده میزان خوشحالی مشتریان هنگام خرید با آنها است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که یک لوگو ممکن است نقش مهمی داشته باشد ، اما همه چیز نیست. در ادامه درباره طراحی لوگو(logo design)صحبت خواهیم کرد. 

طراحی لوگو

ویژگی های یک لوگو 

  • یک لوگو برند یا مارک شما نیست : لوگو برند شما نیست و برند شما آرم نیست. لوگو تنها معرف شماست. آنچه مردم با شنیدن نام شما به آن فکر می کنند ، آنچه در مورد شما به دیگران می‌گویند  نام تجاری شما برند شما می‌باشد نه لوگو آن.
  • یک لوگو هویت بصری شما نیست : لوگوها شامل رنگ ها ، تایپوگرافی ، عکاسی ، تصاویر ، طرح و غیره هستند، اما همه چیز نیستند. شما فقط به لوگو احتیاج ندارید، بلکه به یک نام تجاری نیز احتیاج دارید.

ضرورت طراحی لوگو

طراحی لوگو برای کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. یک لوگو می‌تواند در ذهن مخاطب باقی بماند و مخاطب مدت زمان بیشتری آن را به خاطر بسپارد. با logo design می‌توانید برای کسب و کار خود یک هویت جدید برای ایجاد خواهد کرد. برخی از مزایای طراحی لوگو اختصاصی را مشاهده کنید:

  • داشتن هویت سازمانی
  • ارزشمند سازی برند تجاری
  • رقابت در بازار جهانی
  • قابلیت ثبت لوگو
  • تاثیر بر روی برندینگ
  • ایجاد تمایز در بین رقبا
  • ایجاد حس اعتماد بیشتر برای مخاطبین
  • استفاده از آن برای تبلیغات
انواع طراحی لوگو

انواع طراحی لوگو

3 نوع طراحی لوگو وجود دارد که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد. انواع سبک‌های لوگو شامل موارد زیر است:

لوگو تایپ

این نوع از لوگو از کنار هم گذاشتن حروف تشکیل خواهد شد. برای سفارش لوگو به صورت تایپوگرافی طراح باید با مسئله آناتومی حروف و بحث پیوستگی در طراحی آشنا و مسلط باشد تا با یک هارمونی درست و منسجم بتواند لوگو را طراحی نماید. این نوع از لوگو تایپ ها همواره می‌توانند زیبایی بصری جذابی را تولید نمایند. این لوگو تایپ ها را با اسم logo design اسم نیز می‌شناسند.

لوگو تصویری

این لوگو تصویری یک نماد بصری برای کسب و کار است که توسط اشکال، آیکون ها، طرح ها و رنگ های مختلف طراحی خواهد شد. این طراحی جز طراحی‌های ساده و پرمفهوم است که کار مشکلی در بین طراحان می‌باشد. 

لوگو تلفیقی

این لوگو تلفیقی از تایپوگرافی و تصویر است که سخت تر و زمانبرتر از دیگر لوگوها می‌باشد. زیرا مباحث مختلف لوگوتایپ و لوگو تصویری را شامل خواهد شد که این دو بخش به صورت جداگانه باید به گونه‌ای طراحی شوند که هماهنگی محکمی بین آنها وجود داشته باشد.

نکات مهم در ساخت و طراحی لوگو 

نکاتی که باید در logo design رعایت شود شامل موارد زیر است:

  • لوگو باید یونیک باشد : خاص و یونیک بودن جز مواردی است که باید در طراحی لوگو به آن توجه شود.
  • طراح لوگو باید معنا و مفهوم را برساند : هدف از لوگو این است که یک مفهومی را به مخاطب برساند. لوگو شغل، خدمت، هویت و ارزش‌های یک مجموعه را باید برساند. پس پشت هر لوگویی باید یک معنا و مفهوم نهفته باشد. لوگوهایی که تنها به عنوان یک شکل طراحی خواهند شد، معنا و مفهومی ندارند و از هیچ ارزشی نیز برخوردار نیستند. 
  • سادگی لوگو : لوگو باید به ساده ترین صورت طراحی شود. زیرت سادگی لوگو می‌تواند مفهوم را با یک نگاه و در سریع‌ترین زمان به مخاطب القا کند.
  • خلاقانه : خلاقیت در logo design بسیار اهمیت دارد، هر چه لوگو خلاقانه تر جذابیت آن بیشتر و تاثیرگذارتر خواهد بود. 

برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button