چگونه مشتری جذب کنیم؟

فاطمه حسین پور

جذب مشتریان جدید برای هر شرکتی ضروری است، زیرا جذب مداوم مشتریان جدید، پایه مالی را در بلند مدت تضمین می‌کند. تجربه نشان داده است که شرکت‌ها سالانه به طور متوسط ​​حدود پنج درصد از مشتریان خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل، وظیفه دستیابی به مشتریان جدید باید در هر فهرست کار باشد. با این چند نکته، شما و تیم فروشتان می‌توانید در جذب مشتری موفق‌تر باشید.

چگونه مشتری جذب کنیم

چگونه می‌توانیم مشتر‌ی‌های جدیدی را جذب کنیم؟

کشف چگونگی جذب مشتریان جدید بخشی است که اکثر صاحبان مشاغل را نا امید می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما یک پزشک هستید، نیازی به جستجوی بیماران جدید ندارید. آنها به شما مراجعه می‌کنند. اما، این مورد برای اکثر مشاغل نیست. جذب مشتریان جدید غیرقابل انکار گیج کننده است. بیشتر کارآفرینان کسب‌وکار خود را به این دلیل شروع کردند که عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند، نه به این دلیل که فروش را دوست دارند. متأسفانه اگر در جذب مشتریان جدید خوب نباشید، کسب و کار شما دوام نخواهد آورد.

اهدافی را برای جذب مشتریان جدید تعیین کنید

تعیین اهداف برای هر کسب‌وکاری حیاتی است. اگرچه ممکن است به نظر یک کار خسته کننده به نظر برسد، هدف‌گذاری در واقع می‌تواند به شما انگیزه دهد. هنگام تعیین اهداف خود این نکات را به خاطر بسپارید: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای جذب مشتریان جدید را بنویسید. با تلاش برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت شروع کنید، که می‌تواند منجر به دستیابی به اهداف بلند مدت شما شود.

مشتریان خود را بشناسید

اگر مشتریان خود را نشناسید نمی‌توانید در بازار موفق شوید. قبل از پیشبرد هر طرحی، ایجاد شخصیت خریدار مفید است. شخصیت‌های خریدار به سادگی نمایه‌ای از مشتری‌ ایده‌آل شرکت شما هستند. در حالی که مهم است که شخصیت‌های خریدار زیادی ایجاد نکنید، داشتن یک یا دو شخصیت خریدار در ذهن می‌تواند روشی را که کسب‌وکار شما بازار خود را هدف قرار داده و سرنخ‌ها را جذب می‌کند، بهبود بخشد.

فرآیند خرید را درک کنید

دریابید که مشتریان شما چگونه برای خرید محصول به شما مراجعه می‌کنند. هنگامی که این کانال‌های ورودی را بشناسید، می‌توانید مشخص کنید که کجا باید تلاش خود را متمرکز کنید. در اینجا چند سوال برای کمک به تعیین روند خرید مشتری وجود دارد:

مشتریان چگونه به وب سایت شما وارد می‌شوند؟ آیا از طریق رسانه‌های اجتماعی، سئوی ارگانیک یا روش‌های دیگر است؟ آنها ابتدا در چه صفحه‌ای قرار می‌گیرند؟ وقتی روی یک صفحه قرار می‌گیرند چه می‌کنند؟ آنها قبل از خرید از چه محتوا یا صفحاتی عبور می‌کنند؟

کارکنان با استعداد استخدام کنید!

بر کسی پوشیده نیست که کارمندان عالی یک کسب و کار عالی می‌سازند. یک کارمند خوب می‌تواند به شرکت شما کمک کند تا 10 مشتری جدید پیدا کند. برعکس، یک مشتری بد می‌تواند آن 10 مشتری را از خود دور کند. و برای به دست آوردن مجدد مشتریان از دست رفته، باید کارمندان بیشتری را استخدام کنید.

علاوه بر این، اکثر صاحبان یا مدیران کسب‌و‌کار برای دستیابی به اهداف خاص به تنهایی مشکل خواهند داشت. برای این کار به متخصصان ماهر، با تجربه و آموزش دیده نیاز دارید. کارمندان مناسب را پیدا کنید و آنها زمینه را برای رشد پر جنب‌وجوش شما فراهم می‌کنند.

مطمئن شوید که تیم‌های استخدام و منابع انسانی خود را به بهترین نرم‌افزار استخدام مجهز کرده‌اید تا ماهرترین استعدادها را پیدا کرده و در آنجا نگه دارید. نرم افزاری که استفاده می‌کنید باید به اندازه استعدادی که استخدام می‌کنید خوب باشد.

رقبای خود را بشناسید!

تجزیه و تحلیل رقابتی به بخش اساسی هر کسب و کاری تبدیل شده است. شناخت رقبای خود به معنای دزدیدن ایده‌های آنها نیست. بلکه همه چیز در مورد شناخت نقاط قوت و ضعف آنهاست. جمع آوری این اطلاعات به اطلاع رسانی و تنظیم دقیق رویکرد کسب و کار شما کمک می‌کند.

هنگام تجزیه و تحلیل رقبای خود، مهم است که بدانید به دنبال چه چیزی هستید و چگونه این اطلاعات می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند. به عنوان مثال، آیا رقابت شما فاقد راه حلی است که مخاطبان شما به دنبال آن هستند؟ و آیا کسب و کار شما در موقعیتی است که این راه حل را ارائه دهد؟ در اینجا چند راه برای جمع آوری اطلاعات در مورد رقابت شما آورده‌ایم.

  • تجزیه و تحلیل گزارش‌های صنعت.
  • محصولات و خدمات فعلی آنها را بررسی کنید.
  • وب سایت و استراتژی‌های سئوی رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  • به نقاط قوت و ضعف آنها توجه کنید.

یک استراتژی فصلی تدوین کنید

هنگامی که تمام منابع را در اختیار دارید، زمان آن رسیده است که یک استراتژی فصلی تحقیق شده با تمرکز بر نحوه جذب مشتریان جدید ایجاد کنید. سه ماه به شما زمان کافی برای پیشرفت و پیگیری نتایج می‌دهد. اما شما را تحت فشار قرار نمی‌دهد تا در دوره‌های بسیار کوتاه به آن نتایج برسید. هر مرحله از طرح را به گونه‌ای تنظیم کنید که از اهدافی که در مرحله اول یادداشت کرده‌اید پشتیبانی کند.

به برنامه خود پایبند باشید و از نتایج آن درس بگیرید

اگر فکر می‌کنید همه چیز مطابق برنامه شما پیش نمی‌رود، همچنان مثبت فکر کنید و برنامه خود را ادامه دهید. و در طول سه ماهه به برنامه خود پایبند باشید. به خاطر داشته باشید که عدم قطعیت‌ها حتماً اتفاق خواهند افتاد و از عدم نتیجه دلسرد نشوید. اجازه ندهید یک مانع کوچک شما را از ادامه برنامه خود باز دارد، زیرا به دست آوردن نتیجه از یک استراتژی دقیق اغلب زمان می‌برد. پس از پایان سه ماهه، همیشه می‌توانید نتایج خود را ارزیابی کنید و بر اساس داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید، مسیری جدید و آگاهانه به جلو ترسیم کنید.

کلام آخر

هجوم مشتریان مختلف به شما کمک می‌کند تا خدمات مشتری را ثابت نگه دارید و تجارت و محصولات خود را نوآورانه نگه دارید. افراد جدید شما را سرپا نگه می‌دارند و منابع درآمد جدیدی را برای کسب و کار به ارمغان می‌آورند. اگر درآمد شروع به کاهش یا راکد شدن کرده است، وقت آن است که راه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای بازاریابی کسب‌وکار خود برای مشتریان جدید بیابید. ما در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکات را برای شما بازگو کنیم. اگر به دنبال جذب مشتری هستید پیشنهاد می‌کنیم از این موارد استفاده کنید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button