اهمیت کلمات کلیدی در سئو : چگونه باید کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

زهره درویشی

کلمات کلیدی سئو شامل کلیدواژه‌ها و عباراتی هستند که در محتوای سایت شما وجود دارد، افراد با جستجوی این کلمات کلیدی در موتورهای جستجو سایت شما را پیدا می‌کنند. ابتدا باید تحقیق کنید افراد با چه کلماتی محصولات، خدمات یا اطلاعات مورد نظر خود را سرچ می‌کنند. سپس باید آن کلماتی که مهم هستند را در محتوای خود قرار دهید و زمانی که کاربر این کلمات را در موتورهای جستجو سرچ می‌کند، گوگل محتوای شما را به او نشان می‌دهد. شما می‌توانید فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط تهیه کنید و بنا بر آن محتوا تولید نمایید. اهمیت کلمات کلیدی در سئو بسیار زیاد است و صرف زمان بر روی کلمات کلیدی و ارتباط آن با مخاطبان امری مهم است. 

اهمیت کلمات کلیدی در سئو

چگونه کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنیم؟

اشتباهاتی در زمینه سئو و کلمات کلیدی ممکن است رخ دهد و آن هم این نکته است که تحقیق درباره کلمات کلیدی تنها 1 بار انجام می‌شود. سئوکاران باید کلمات کلیدی خود را به‌روزرسانی کنند و لیست کلیدواژه‌های خود را توسعه دهند. 
باید کلمات کلیدی قدیمی را به‌صورت مرتب و دوره‌ای بازیابی کنید و کلمات کلیدی که بیشتر رقابتی هستند را می‌توانید با عبارات خاص و طولانی جایگزین نمایید که بازدیدکنندگان هدف به سایت شما وارد شوند. بازدیدکنندگانی که به طور مرتب وارد سایت شما می‌شوند دارای اهمیت بالاتری نسبت به تعداد بازدیدکنندگانی هستند که اولین بار وارد سایت می‌شوند. 
باید ابزارهای جدیدی را برای جستجوی کلیدواژه‌ها امتحان کنید و نتایج را پیگیری کنید. باید تحقیق کنید که چه کسانی از کلمات کلیدی شما استفاده کرده‌اند؟ چگونه می‌توانید خود را از رقیبانتان متمایز کنید؟ 
با تولید محتوای درست می‌توانید به این هدف دست یابید. 

ابزارهای مناسب برای جستجوی کلمات کلیدی

ابزارهای مختلفی برای جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد، در زیر به بررسی برخی از این ابزارها می‌‌ پردازیم.

kwfinder 

برای پیداکردن کلمات کلیدی می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. یکی از ابزارهایی که در این راستا می‌تواند به شما کمک کند kwfinder می‌باشد. مزایای استفاده از kwfinder شامل:

  • تنوع بالا کلمات کلیدی: می‌توانید کلمات کلیدی را در kwfinder جستجو نمایید و کلمات کلیدی مرتبط با کلیدواژه مربوطه و آمارهای مربوط به آن را نیز بیابید. ممکن است کلمه کلیدی‌ای به سایت و حوزه کسب‌وکار شما مرتبط باشد و شما از آن بی‌خبر باشید. 
  • آمار دقیق: این ابزار می‌تواند تعداد جستجوی کلمات کلیدی را در هر ماه و میزان محبوبیت و میزان رقابت کلمه کلیدی را در اختیار شما بگذارد.
  • رایگان: kwfinder کاملاً رایگان است و امکان جستجو کلمات کلیدی در این ابزار برای شما فراهم می‌باشد. 
  • یک رابط کاربری منحصربه‌فرد و آسان
  • یافتن کلمات کلیدی در هر هدف زبانی، در هر نقطه
  • از لیست کلمات کلیدی قدرتمند می‌توانید گزینه‌هایی را انتخاب کنید
  • بررسی اجمالی SERP در کنار لیستی از پیشنهادها
  • برای تصحیح لیست پیشنهادهای کلمات کلیدی از فیلترها استفاده کنید

keyword planner

از این ابزار نیز می توان برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کرد. این ابزار نیز همان امکانات را دارد با این تفاوت که با داشتن یک اکانت گوگل ادز می‌توانید بی‌نهایت کلمه را تحلیل نمایید. 

Google Trends

گوگل ترندز یا Google Trends یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل است که به شما این امکان را خواهد داد که کلمات کلیدی را بر اساس موقعیت مکانی، تاریخچه جستجو و دسته‌بندی فیلتر نمایید. 

Google Search Console

یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید سرچ کنسول می‌باشد. می‌توانید در این ابزار کلمات کلیدی که در آن بالا هستید را بیابید و کلمات مرتبط با آن را از طریق سرچ بیابید. البته Google Search Console یک ابزار برای جستجوی کلیدواژه‌ها نمی‌باشد.

کلمات کلیدی در سئو

استفاده مناسب از کلمات کلیدی در سئو

بعد از انتخاب کلمه کلیدی باید به‌گونه‌ای آن را به کار ببرید که نتیجه خوبی برای سئو سایت شما داشته باشد. چگونه باید از کلمات کلیدی استفاده کنید؟! کارشناسان سئو پیشنهاد می‌کنند که کلمات کلیدی را در عنوان، متن اصلی مقاله، آدرس سایت، متاتگ‌ها و غیره قرار دهید. برای اینکه هر صفحه را در کلمات کلیدی پیدا شده بهینه کنید، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحات
  • استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحه
  • استفاده از کلمات کلیدی در داخل متن صفحات
  • استفاده از کلمات کلیدی در متاتگ به‌خصوص توضیحات متا (Meta Description)
  • استفاده از کلمات کلیدی در تصاویر و نیز متن Alt
  • استفاده از کلمات کلیدی در لینک‌سازی (به‌عنوان انکر تکست در داخل صفحه یا جای دیگری از سایت)

باید توجه داشته باشید که مرتبط بودن کلمات کلیدی بسیار مهم‌تر از چگالی آن می‌باشد. شما می‌توانید از ابزارهای نام‌برده استفاده کنید و کلمات خاص خود را گروه‌بندی و تنظیم نمایید. 

در حال حاضر، کلمه‌های کلیدی سایت شما چه هستند؟

شما می‌توانید برای بررسی این موضوع از سرویس کنسول سرچ گوگل یا همان ابزار وبمسترها استفاده کنید. در صورتی که به قسمت Performance بروید و ستون Queries را بررسی کنید، می‌توانید ببینید که کدام کلمات کلیدی سایتتان توسط گوگل بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. همچنین اعدادی که در ستون Impression می‌بینید، تعداد دفعاتی است که مطلب شما در نتایج جستجو نمایش‌داده‌شده و اعداد زیر ستون Click نشان می‌دهند که جستجوگران چند مرتبه روی لینک مطلب شما کلیک کرده‌اند.


نظرات


0 دیدگاه