طراحی سایت آژانس مسافرتی و نکاتی که باید رعایت شود
وقتی از یک وبسایت سفر بازدید میکنید، آیا همیشه مشتاق هستید که به تعطیلات بروید؟ یک وبسایت مسافرتی مؤثر، با طراحی خوب، تصاویر سفر جذاب و مقصدهای دقیق، همیشه حالت سفر را برای کاربرانی که از وبسایت بازدید میکنند فعال میکند. این وبسایتها تمام اطلاعات موردنیاز مسافران را برای یک تعطیلات موفق در اختیار مسافران احتمالی قرار میدهند. اگر به دنبال طراحی سایت آژانس مسافرتی هستید و اصول آن را نمیدانید، این مقاله میتواند برای شما مفید باشد. در ادامه در مورد جزئیات اصولی طراحی سایت آژانس مسافرتی صحبت خواهیم کرد.
طراحی سایت آژانس مسافرتی
اگر میخواهید وبسایت مسافرتی خود را داشته باشید، باید بدانید که یک طراحی وب عالی نقشی حیاتی در اولین برداشت بازدیدکننده از یک تجارت دارد. با یک طراحی وب خوب، یک کسبوکار میتواند به هدف خود برسد.
بنابراین، به این معنی است که یک طراحی خوب تعیین میکند که آیا بازدیدکننده به اطلاعات یا توصیه اعتماد خواهد کرد یا خیر. این به این دلیل است که سفر به سرمایهگذاری زیادی نیاز دارد، بنابراین کاربران باید قبل از اینکه بتوانند از شما حمایت کنند، به اطلاعات شما اعتماد کنند.
اگر بازدیدکننده در مورد اطلاعات سایت شما متقاعد شود، بهراحتی میتواند برنامه سفر خود را با شما شروع کند. بااینحال، نام هر وبسایت مسافرتی خدمات خوبی ارائه نمیدهد، اما برخی تلاش میکنند تا از بقیه متمایز شوند.
بنابراین چه بهتازگی وبسایت آژانس مسافرتی خود را شروع کردهاید یا میخواهید یک وبسایت موجود را اصلاح کنید، باید همه موارد ضروری را در نظر بگیرید.
در این راهنما، ما تمام مواردی را که باید در وبسایت آژانس مسافرتی خود قرار دهید را درج میکنیم. علاوه بر این، ما در مورد چند نمونه از سایتهای مسافرتی صحبت خواهیم کرد که میتوانید از آنها برای الهام بخشیدن به طراحی خود استفاده کنید.
چه چیزی را باید در وبسایت آژانس مسافرتی خود قرار دهید؟
قبل از شروع به طراحی وبسایت آژانس مسافرتی خود، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که در دستهبندی سفر خواهید یافت و نوع طراحی موردنیاز شما بستگی به نوع وبسایت سفری دارد که قصد دارید بسازید.
بهعنوانمثال، یک وبسایت رسمی گردشگری برای یک شهر هدف متفاوتی از راهنمای سفر یا یک وبسایت تور خواهد داشت. این یکی از بهترین وبسایتهای گردشگری است.
برای آسان کردن جستجوی شما، ما برخی از مواردی را که باید در وبسایت خود قرار دهید ارائه میدهیم.
بهطورکلی، طراحی وبسایت آژانسهای مسافرتی شما باید ترکیبی از موارد زیر باشد:
- معرفی تورها و خدمات
- معرفی اماکن گردشگری
- اطلاعات فرودگاه و سفر
- نقشهها و راهنماها
- تصاویر درجه یک
- اطلاعات حملونقل عمومی
- نکاتی در مورد زبان و گویش مقصد.
- اطلاعات در مورد فعالیتهای فضای باز و تفریحی
- اطلاعات مختصری در مورد مقصد، و مکانهای مهم برای بازدید.
ایدههای محتوا برای وبسایت آژانس مسافرتی شما
اگر از نوع محتوایی که باید در وبسایت آژانس مسافرتی خود بگنجانید مطمئن نیستید، در این بخش از مقاله همه چیزهایی که باید بدانید بحث خواهد شد. در اینجا برخی از ایدههایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید!
با یک صفحه اصلی شروع کنید
یکی از مهمترین مواردی که باید در وبسایت آژانس مسافرتی خود قرار دهید، صفحه اصلی آن است. این اولین صفحهای است که مردم میبینند، بنابراین باید آن را جذاب کنید. این باعث جذب آنها میشود و ممکن است باعث شود که برای بررسی محتوای سایت شما باقی بمانند.
برای مثال، ممکن است یک نمایش اسلاید یا تصاویر یا یک مقصد تعطیلات جذاب را در صفحه اصلی خود قرار دهید. اجازه دهید این اولین چیزی باشد که آنها هنگام ورود به وبسایت شما به آن توجه میکنند. از طرف دیگر، میتوانید تصویر واقعی تعطیلات افراد را نیز درج کنید. دلیل آن این است که مردم فقط آنچه را که میبینند باور میکنند.
درباره و تماس با ما
هر وبسایت باید دو صفحه کلیدی داشته باشد: درباره و تماس با ما
این صفحات همچنین باید در وبسایت آژانس مسافرتی شما درج شود. اینها ضروریترین صفحات در وبسایت شما هستند زیرا حاوی اطلاعاتی در مورد اینکه شما چه کسی هستید و چگونه بازدیدکنندگان شما میتوانند با شما تماس بگیرند.صفحه درباره باید بعد از صفحه اصلی فهرست شود و صفحه تماس باید آخرین مورد در نوار منو باشد.
شاید تعجب کنید که چرا باید اینطور باشد. اما این یک طراحی کاربری خوب در نظر گرفته میشود زیرا مردم به این ساختار عادت کردهاند.
سایر صفحه کلیدی در طراحی سایت آژانس مسافرتی
هنگام طراحی وبسایت آژانس مسافرتی خود، باید صفحهای را بین صفحه درباره و صفحه تماس قرار دهید. تمرین خوبی است که خود را تنها به سه صفحه سفر محدود کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی را که باید به مشتریان خود ارائه دهید درج کنید.
صفحاتی که میخواهید اضافه کنید باید شامل موارد زیر باشد:
بسته تعطیلات:
این صفحه باید تمام بستههای مسافرتی مختلفی را که برای آنها در نظر گرفتهاید به مشتریان بالقوه شما بگوید. این میتواند از تعطیلات خانوادگی گرفته تا تورهای مسافرتی و موارد دیگر باشد.
آفرها و فروش:
یکی دیگر از چیزهای عالی که باید در نظر بگیرید، نوع خدمات مسافرتی است که در آن تخصص دارید.
چرا از آژانس مسافرتی استفاده کنید:
بیشتر مشتریان شما ممکن است مزایای استفاده از آژانس مسافرتی را ندانند؛ بنابراین باید آنها را با اطلاعاتی در مورد تمام جنبههای خدمات مسافرتی که قصد ارائه آنها را دارید متقاعد کنید.
مقصد:
در این صفحه باید تمام مقاصدی که مشتریان خود را قبلاً به آنها فرستادهاید و سایر مکانهای زیبایی که میتوانید آنها را به آنها بفرستید نمایش دهد.
مثالهایی از برنامه سفر ارائه دهید: همچنین باید فهرستی از کارهایی که مشتریان میتوانند در تعطیلات بعدی خود انجام دهند و جایی که میتوانند بازدید کنند ارائه دهید.
یک وبلاگ بگنجانید:
اگر زمان کافی برای ارائه محتوای باکیفیت سفر دارید، این امر به تبلیغ وبسایت سفر شما کمک زیادی میکند. میتوانید پیوندهای این وبلاگ را در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و موارد دیگر ارسال کنید.
استراتژی در طراحی سایت آژانس مسافرتی
ایجاد یک وبسایت برای آژانس مسافرتی شما یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان گستردهتر است و چندین استراتژی وجود دارد که میتوانید برای ایجاد وبسایت خود برای بهبود حضور آنلاین ما و جذب رزرو بیشتر برای آژانس مسافرتی خود استفاده کنید.در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد:
بهینهسازی موتور جستجو
اکثر تصمیمات تجاری با جستجوی گوگل شروع میشود. هنگامی که وبسایت آژانس مسافرتی خود را بهینه میکنید، رتبه شرکت شما در نتایج موتورهای جستجو افزایش مییابد. شما برای کاربران فعالی که به دنبال رایجترین کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مرتبط با سرویس شما هستند، قابلمشاهده خواهید بود.
الگوی مناسب را انتخاب کنید
بهصورت پیشفرض؛ قالبهای آماده و سایتهای برتر را بررسی کنید. این قالبها، معمولاً دارای بخشهای از پیش تعریف شدهای است که میتوانید محتوای اصلی وبسایت خود را در آن قرار دهید.
بخش نظرات را اضافه کنید
مشتریان قبلی شما میتوانند بهترین تبلیغاتی را که میتوانید در اینترنت دریافت کنید ارائه دهند. آنچه مشتریان قبلی شما در مورد شما میگویند، به بهبود حضور آنلاین شما کمک زیادی میکند.
افزودن بخشی برای توصیفات و بررسیها به وبسایتهای آژانس مسافرتی شما نهتنها باعث میشود که شما قابلاعتماد و قانونی به نظر برسید بلکه اعتماد برند شما را نیز ایجاد میکند. مانند سایر کسبوکارها، افراد تنها در صورتی به کسبوکار میپردازند که بدانند افرادی که قبلاً آن را امتحان کردهاند از آن راضی هستند.
اگر نظر شما در رسانههای اجتماعی شما نمایش داده میشود. همچنین میتوانید یک ویژگی پخش رسانههای اجتماعی را به وبسایت سفر خود اضافه کنید تا محتوا را نمایش دهید.
یک خبرنامه ماهانه ایجاد کنید
یکی از بهترین راهها برای تبلیغ آژانس مسافرتی، ایجاد یک کمپین ماهانه خبرنامه است. هنگام تهیه یک خبرنامه، میتوانید بر روی ایدههای تعطیلات پیشنهادی، پیشنهادهای فصلی و مقاصد سفر فعلی که شرکت شما دارای ویژگیهای آن است تمرکز کنید. شما باید مشتریان خود را تشویق کنید تا با استفاده از یک دکمه فراخوان خوب در وبسایت خود وارد خبرنامه شوند.
عکسهای قدرتمند
عکسها میتوانند محرکهای باورنکردنی باشند، بهویژه زمانی که مکانهای عجیبوغریب، خیرهکننده و مقاصد رویایی را نشان میدهند. سایت شما باید از عکسهای بزرگ و زیبا از هر چیزی، از وعدههای غذایی گرفته تا مکانها و مکانها استفاده کند. اما شما نمیخواهید در آن زیادهروی کنید. مهم است که باسلیقه گروهی از تصاویر تأثیرگذار را انتخاب کنید.
تعیین کنید که میخواهید چه نوع سایت مسافرتی باشید
این یک بخش اساسی از فرایند است زیرا همه چیز از طرحبندی سایت، طراحی گرفته تا خود دامنه را تحتتأثیر قرار میدهد. تمام انتخابهای بعدی از این اولین تصمیم سرنوشتساز ناشی میشود. به زبان ساده، تصور میکنید سایت خود چه چیزی باشد؟ برای کمک به تصمیمگیری، چندین دسته برای انتخاب وجود دارد، از جمله:
وبلاگنویس سفر
یک وبلاگنویس مسافرتی ممکن است یک فروشگاه سایت داشته باشد، اما طراحی و محتوای وبلاگ برای داستانسرایی طراحی شده است، نه فروش. این امر تاکید زیادی بر عکسها، زیبایی بصری و خوانایی آسان دارد. راهنمای ما در مورد چگونگی راهاندازی یک وبلاگ سفر به این موضوع میپردازد. به طور معمول، ممکن است چندین زیرمجموعه تحت عنوان وبلاگنویس سفر وجود داشته باشد، از جمله:
راهنما
کارشناس سفر که بر نحوه انجام کارها، دستورالعملها و توصیههای مربوط به غذاهای محلی، آدابورسوم، فعالیتهای توریستی، سایتها، رستورانها و تجربیات تمرکز دارد.
علاقهمندان به آشپزی
بسیاری از مردم سفر را از دریچه غذا و نوشیدنی میبینند. این نوع وبلاگ تاکید ویژهای بر وعدههای غذایی، شرابها، آبجوها و هر چیزی که به آن مربوط میشود دارد.
رزرو کننده سفر
اگرچه وبلاگها ممکن است یکی از ویژگیهای سایت باشند، فروشگاه و جنبه رزرو پلت فرم اولویت دارند. وبلاگها خوانندگان را تشویق به رفتن به یک سفر میکنند و در حالت ایدهآل، این سفر از طریق سایت رزرو میشود. مانند وبلاگنویس، انواع مختلفی از رزرو کنندهها وجود دارد، از جمله:
برنامهریز تعطیلات
بستههای سفر را توصیه کنید یا گزینههای موجود را بهسادگی فهرست کنید، مانند:
- هتلها
- پروازها
- غذا
- خرید و…
نام دامنه را بهدرستی انتخاب کنید!
وقتی صحبت از یک وبسایت مسافرتی به میان میآید، یکی از مهمترین مؤلفهها نام دامنه مناسب است. نام دامنه آدرسی است که افراد در مرورگر وب خود تایپ میکنند تا به وبسایت شما برسند. این بهعنوان کارت تلفن مجازی سایت شما عمل خواهد کرد، بنابراین ضروری است که بهدقت آنچه را که میخواهید انتخاب کنید، در نظر بگیرید، زیرا این کار را انجام میدهد:
کمک به کسب اعتبار آنلاین
به مشتریان نشان دهید که قانونی هستید
از برند خود محافظت کنید
به دیدهشدن شما در نتایج جستجو کمک کنید
اگر قبلاً صاحب یک نام دامنه هستید، میتوانید از همان استفاده کنید.
اما ویژگیهای یک نام دامنه قوی چیست؟
این هم بهعنوان دامنه و هم بهعنوان دسته رسانه اجتماعی در دسترس است – حتی اگر بهترین نام دنیا را پیدا کرده باشید، اگر شخص دیگری قبلاً آن را داشته باشد، برای شما بیفایده است. این نشاندهنده برند شما است. نام شما باید به خوانندگان این تصور را بدهد که چه کسی و چه چیزی هستید و توضیح دهد که چه کاری انجام میدهید. در حالت ایدهآل، نام شما در خوانندگان نشان میدهد که چه چیزی شما را از سایر وبسایتهای مسافرتی متمایز میکند.
طراحی سایت آژانس مسافرتی با رعایت تمامی نکات
دهها عنصر وجود دارد که هر وبسایت مسافرتی باید شامل آنها شود. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ آدمبرفی، در تلاشیم تا بهترین خدمات را در حوزه طراحی سایت به مشتریان خو ارائه دهیم. بهعنوانمثال در زمینه طراحی سایت آژانس مسافرتی علاوه بر تمامی موارد ذکر شده خدمات زیر نیز ارائه میشوند:
- طراحی پاسخگو به موبایل
- محتوای مناسب
- تجزیهوتحلیل قدرتمند
- ابزار بازاریابی
- یکپارچهسازی دامنه
- یک آلبوم عکس کامل
اینها تنها بخشی از مزایای همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ آدمبرفی است؛ بنابراین، اگر تصمیم به همکاری گرفتهاید، برای شروع فقط 3 مرحله طول میکشد:
تعیین کنید که میخواهید چه نوع وبسایت مسافرتی باشید
آژانس مسافرتی، وبسایت گردشگری، یا وبلاگ سفر
نام دامنه را انتخاب و بقه امور را به تیم ما بسپارید.
نظرات
0 دیدگاه