معرفی 11 ابزار سئو برای بهینه سازی وب سایت که باید بشناسید!

سمانه پرهیزکار

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) یکی از سخت‌ترین قسمت‌های مدیریت وب‌سایت است. نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو به طور مداوم تغییر می‌کند. اگر می‌خواهید در رقابت پیشی بگیرید، این بدان معناست که یک متخصص سئو باید در جریان آخرین پیشرفت‌های سئو باشید.

خبر خوب این است که ابزارهای عالی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید برای اینکه از عهده سئو سایت‌تان بربیایید و برای بدست آوردن داده‌های مورد نیاز برای بهبود رتبه سایت خود از آنها استفاده کنید. اگر این ابزار را بشناسید و بدانید چه‌کاری می‌توانند برای شما انجام دهند، برای موفقیت به آنها مجهز خواهید شد.

در این مقاله، شما را با 17 ابزار SEO عالی آشنا خواهیم کرد. هر یک از این ابزار می‌تواند به بهبود رتبه سایت در همه موتورهای جستجوی محبوب، از جمله Google و Bing کمک کند.

ابزار سئو - برای بهینه سازی سایت

Google Search Console

سرچ کنسول گوگل دارای مجموعه‌ای از خدمات است که می‌توانید از آن برای درک اینکه موتور جستجو از وب‌سایت چگونه بازدید می‌کند استفاده کنید. این سرویس طیف گسترده‌ای از ابزارهای رایگان SEO را در اختیار فرد متخصص قرار می‌دهد که جنبه‌های مختلف بهینه‌سازی را پوشش می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، Google Search Console به فرد این امکان را می‌دهد خطاهای خزشی را که در وب‌سایت رخ‌داده است بررسی کنید تا بتوانید بلافاصله آنها را اصلاح کنید. همچنین می‌تواند مواردی که سایت فرد تحت تأثیر بدافزار قرار گرفته، مردم برای یافتن سایت از کدام عبارات کلمه کلیدی استفاده می‌کنند، بک‌لینک‌هایی که دریافت کرده‌اید و موارد دیگر را به نشان دهد.

اگر نگران رتبه‌بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) خود باشید، ویژگی‌های بسیاری که این سرویس ارائه می‌دهد آن را به یک ضرورت واقعی تبدیل می‌کند. در اینجا تمرکز روشنی روی نتایج Google وجود دارد، اما نگران نباشید. اگر بتوانید در Google رتبه خوبی کسب کنید، احتمال اینکه در سایر موتورهای جستجو نیز خوب عمل کنید بسیار زیاد است.

درک Google Search Console برای استفاده بسیار ساده است. افزودن وب‌سایت به این ابزار و شروع کار نیز آسان است، بنابراین دلیلی برای اجتناب از آن وجود ندارد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • بررسی نحوه مشاهده Google از وب‌سایت.
  • ردیابی و بررسی کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان برای دستیابی به شما استفاده می‌کنند.
  • نمایش خطاهای خزش، مانند متاتگ یا نقشه سایت.
  • امکان به‌روزرسانی پرونده robots.txt 
  • کنترل پیوندهای خارجی وب‌سایت
  • دریافت هشدار در صورت آلوده شدن سایت به بدافزار

قیمت: رایگان!

ابزار سئو - گوگل سرچ کنسول

Semrush

Semrush ابزاری برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است که به شما امکان می‌دهد اطلاعاتی راجع به تعداد افرادی که به دنبال اصطلاحات خاص هستند، به دست آورید. علاوه بر این، همچنین اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی مشابه، تبلیغات مرتبط، لیست محصولات و موارد دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد.

Semrush علاوه بر اینکه یک ابزار مناسب برای کلمات کلیدی است، می‌تواند اطلاعاتی در مورد استراتژی‌های رقبای شما نیز ارائه دهد. به‌عنوان‌مثال، این ابزار می‌تواند به متخصص بگوید که رقبایتان چه میزان بازدید (ترافیک) دریافت می‌کنند، چه مقدار از این تبلیغات پولی است و بک‌لینک آن‌ها چیست.

اگر شما فردی هستید که عاشق تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستید، به ابزاری مانند Semrush نیاز دارید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید دقیقاً بفهمید چه کلمات کلیدی بهترین نتیجه را به شما می‌دهند و بررسی کنید که رقبا برای کدام کلمات دارای رتبه‌بندی شده‌اند.

این سرویس حتی شما را قادر می‌سازد تا به متن و تبلیغات رسانه‌ای رقبا نگاه کنید که این امر می‌تواند در هزینه کارهای تستی صرفه‌جویی کند. بااین‌حال، به یاد داشته باشید که تمام این داده‌ها به این معنی است که منحنی یادگیری با این سرویس می‌تواند کمی شیب‌دار باشد.

Semrush به شما این امکانات را می‌دهد:

  • درباره ارزش سؤالات خاص تحقیق کنید.
  • بررسی کنید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند و میزان بازدید آنها از این طریق چقدر است.
  • درباره پیوندهای خارجی وب‌سایت‌های دیگر اطلاعات کسب کنید.
  • به متن و تبلیغات رسانه‌ای رقبا نگاه کنید.

قیمت: می‌توانید روزانه حداکثر 10 نتیجه به‌صورت رایگان دریافت کنید یا یک حساب با هزینه اشتراک ایجاد کنید.

semrush ابزار سئو سایت

BuzzStream

BuzzStream مجموعه‌ای از ابزارها را برای کمک به تحقیقات دامنه، بازاریابی از طریق ایمیل و مدیریت پروژه به فرد ارائه می‌دهد. این ابزار یک نوع پلت فرم به معنای واقعی همه چیز در یک است و تعداد زیادی از گزینه‌هایی که ارائه می‌دهد می‌تواند ترسناک باشد. باتوجه‌به این موضوع، بیایید بر روی چگونگی کمک به فرد در رفع نیازهای SEO خود تمرکز کنیم.

وقتی نوبت به تحقیق می‌رسد، BuzzStream می‌تواند به فرد کمک کند لیستی از نتایج را برای کلمات کلیدی مورد بررسی خود جمع‌آوری کنید. سپس اطلاعاتی درباره هر یک از آن وب‌سایت‌ها از جمله رتبه‌بندی کلی، حساب‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی، سن دامنه و اعتبار و موارد دیگر را به شما ارائه می‌دهد.

در عمل می‌توانید از این ویژگی‌ها برای کمک به خود در انجام حسابرسی کامل SEO، تحقیق در مورد رقبای خود و محتوایی که منتشر می‌کنند، استفاده کنید. علاوه بر این، این ابزار حتی می‌تواند به شما کمک کند لیستی از نویسندگان آن‌ها و آنچه را که هر یک از آن‌ها تهیه می‌کند ایجاد کنید، بنابراین می‌توانید استراتژی‌های آنها را از نزدیک بررسی کنید.

کاربردهای کلیدی BuzzStream:

  • درباره رقبای خود براساس کلمه کلیدی که می‌خواهید روی آن کار کنید، تحقیق کنید.
  • اطلاعات مربوط به سن دامنه و اعتبار را برای وب‌سایت‌های موردنظرتان جمع‌آوری کنید.
  • ببینید رتبه‌های رقبایتان در SERP چند است.
  • حساب‌های شبکه‌های اجتماعی سایت‌های رقبایتان را پیدا کنید.
  • لیستی از نویسندگانی که برای وب‌سایت‌های رقیب می‌نویسند ایجاد کنید و آنچه را که انجام می‌دهند دنبال کنید.

قیمت: برای استفاده از این ابزار باید اشتراک تهیه نمایید.

DreamHost SEO Toolkit

آیا می‌خواهید بدون استفاده از بودجه خود، میزان بازدید خود را افزایش دهید؟ اگر مشتری DreamHost هستید، می‌توانید از SEO Toolkit بهره ببرید و خودتان به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوید.

SEO Toolkit با بررسی سایت شما برای یافتن مشکلات احتمالی شروع به کار می‌کند. سپس، یک طرح SEO شخصی‌سازی‌شده با یک چک‌لیست از کارهای ساده ایجاد می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن شروع پیشرفت بهبودهای رتبه‌بندی سایت‌تان را ببینید. به‌عنوان‌مثال، SEO Toolkit صفحات سایت شما را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و توصیه‌های هدفمندی را در مورد مکان قراردادن کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی محتوای شما ارائه می‌دهد.

SEO Toolkit ردیابی رقبا را بسیار آسان می‌کند (حتماً در مورد مزایای نظارت بر رقابت آنلاین می‌دانید) بنابراین می‌توانید استراتژی کلمات کلیدی خود را تغییر دهید و در بالای SERP قرار بگیرید.

ویژگی‌های کلیدی DreamHost SEO:

  • دریافت یک بررسی جامع از وب‌سایت، برای شناسایی مشکلات احتمالی سئو
  • تهیه یک برنامه شخصی‌سازی سئو، برای بهبود عملکرد سایت خود در موتور جستجو 
  • به‌روز بودن با دریافت گزارش‌های پیشرفت هفتگی
  • برای بهبودی جای‌گذاری کلمات کلیدی، از ابزارهای SEO داخلی در بهینه‌سازی صفحه بهره ببرید.
  • حداکثر 20 کلمه کلیدی و چهار رقیب را ردیابی کنید.

قیمت: جعبه ابزار SEO فقط ماهیانه 4.99 دلار هزینه دارد.

Moz Pro

Moz Pro مجموعه‌ای از ابزارهای SEO است که برای کمک به شما در راستای بهینه‌سازی با استفاده از یک روش داده‌محور ایجاد شده است. برای اینکه یک دید کلی به شما ارائه دهیم، Moz Pro تا حدودی شبیه SEMrush است، ازاین‌جهت که شما را قادر می‌سازد هم در مورد کلمات کلیدی خاص طولانی و هم در سایر دامنه‌ها تحقیق کنید. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای جلوگیری از استفاده از کلمات کلیدی با پتانسیل اندک و بهبود کار نسبت به رقبا استفاده کنید.

وقتی با استفاده از Moz Pro به یک کلمه کلیدی نگاه می‌کنید، یک عدد به‌عنوان درجه دشواری به شما نشان می‌دهد که نشان می‌دهد رتبه‌بندی برای آن اصطلاح چقدر چالش‌برانگیز است. شما همچنین یک نمای کلی از تعداد افرادی که در جستجوی آن عبارت هستند به دست می‌آورید و حتی می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی را برای مقایسه ایجاد کنید. این‌ها همه ویژگی‌هایی است که شما از یک ابزار تحقیقاتی قابل‌اعتماد برای کلمات کلیدی انتظار دارید، اما Moz Pro به‌خاطرداشتن رابط کاربری بسیار بصری برجسته شده است.

در مورد ویژگی منحصربه‌فرد Moz Pro، این پلتفرم افزونه Chrome را ارائه می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن اطلاعات مربوط به هر دامنه‌ای را که بازدید می‌کنید، به دست آورید. علاوه بر این، می‌تواند پیشنهادهایی را در مورد بهینه‌سازی داخلی ارائه دهد و مانند Google Search Console به شما درباره خطاهای خزنده، شما هشدار دهد.

امکانات کلیدیMoz Pro:

  • درباره میزان رقابت در یک کلمه کلیدی و همچنین میزان جستجوی آن تحقیق کنید.
  • درباره کلمات کلیدی مرتبط پیشنهاد دریافت کنید.
  • درباره رقبای خود تحقیق کنید، از جمله اینکه کدام کلمات کلیدی را هدف قرار داده‌اند.
  • از افزونه Chrome برای جستجوی دامنه‌های دیگر بدون مراجعه به وب‌سایت Moz استفاده کنید.
  • چندین کلمه کلیدی را با استفاده از لیست‌های سفارشی مقایسه کنید.
  • پیشنهادها بهینه‌سازی داخلی و هشدارهایی درباره خطاها دریافت کنید.

قیمت: یک نسخه آزمایشی 30 روزه رایگان برای برنامه Pro در دسترس است، درحالی‌که قیمت‌گذاری منظم از 99 دلار در ماه شروع می‌شود.

Moz Pro - ابزار سئو

Google AdWords Keyword Planner

Google AdWords Keyword Planner یکی از جامع‌ترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که می‌توانید استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید به جستجوی کلمات کلیدی بپردازید و برآوردی درباره ترافیک آن‌ها به دست آورید. از همه مهم‌تر، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا بر اساس ارزش‌گذاری AdWords درک کنید چه میزان رقابت بر سر کلمات کلیدی وجود دارد.

برای جلوگیری از شلوغی اطلاعات، این ابزار به فرد امکان می‌دهد کلمات کلیدی را بر اساس نرخ کلیک (CPC) یا میزان جستجو فیلتر کنید. از این طریق می‌توانید گزارش‌ها را فقط بر اساس برآوردهایی که می‌خواهید هدف بگیرید، دریافت کنید.

به‌طورکلی، عملکرد Keyword Planner مشابه همان چیزی را که از سایر ابزارهای جستجوگر در این لیست دیده‌ایم، ارائه می‌دهد. با این تفاوت که این ابزار یکی از ابزارهای خود سیستم Google است و شما می‌توانید گزارش‌های شگفت‌انگیز مفصلی را به‌صورت رایگان دریافت کنید.

امکانات کلیدی:

  • برای هر کلمه کلیدی که می‌خواهید حجم جستجو را پیدا کنید.
  • رقابت کلمه کلیدی را از CPC آن تعیین کنید.
  • گزارش‌های دقیقی برای کلمات کلیدی خاص دریافت کنید.

قیمت: رایگان!

Varvy SEO Tool

انتخاب بعدی ما ابزار دیگری از نوع “گرفتن گزارش با واردکردن URL” است. بااین‌حال، این ابزار با مواردی که تاکنون معرفی کرده‌ایم متفاوت است. کاری که ابزار Varvy SEO انجام می‌دهد بررسی این موضوع است که، آیا وب‌سایت فرد از تمام دستورالعمل‌های SEO Google پیروی می‌کند یا خیر. این ابزار می‌تواند در عرض چند ثانیه یک گزارش کامل تولید کند.

البته باید بدانید که، این گزارش بسیار گسترده است. این ابزار در گزارش خود چندین مورد را بررسی می‌کند، از جمله مشکلات سرعت صفحه، سازگاری با موبایل، سئو داخلی و موارد دیگر. بااین‌حال، بهترین قسمت این است که Varvy SEO Tool واقعاً وقت می‌گذارد تا توضیح دهد که چرا تنظیم هر بخش مهم و حیاتی است.

اگر در SEO (یا به‌طورکلی بهینه‌سازی وب‌سایت) تازه‌وارد هستید، احتمالاً از تمام اطلاعاتی که این ابزار ارائه می‌دهد استقبال خواهید کرد. حتی در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها، پیوندهایی را برای مطالعه بیشتر برای هر تنظیماتی که در آن پوشش داده شده فراهم می‌کند.

امکانات کلیدی:

  • بررسی می‌کند وب‌سایت شما از دستورالعمل‌های SEO Google پیروی می‌کند یا خیر.
  • دریافت گزارش سریع، شامل اطلاعات دقیق در مورد چگونگی رفع هر مسئله.

قیمت: رایگان!

Screaming Frog

Screaming Frog یک ابزار SEO Spider ارائه می‌دهد، این خزنده می‌تواند تعداد زیادی از کارهای بهینه‌سازی را انجام دهد. این کارها شامل یافتن و رفع پیوندهای خراب و تغییر مسیرها است.

اگر فروشگاه اینترنتی خود را اداره می‌کنید، Screaming Frog گزینه‌های بسیار مفیدی دارد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از این خزنده برای استخراج داده‌ها از صفحات HTML در سایت خود با استفاده از CSS Path استفاده کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید از XPath یا regex برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد قیمت‌ها، SKU‌ها و موارد دیگر استفاده کنید.

حتی می‌توانید از این ابزار برای ایجاد نقشه‌های سایت XML و اتصال آن‌ها به Google Analytics استفاده کنید. علاوه بر این، Screaming Frog یک نسخه رایگان کاملاً قوی دارد، بنابراین می‌توانید قبل از تصمیم به رد کردن یا انتخاب آن، عملکرد اصلی این ابزار را امتحان کنید.

کاربردهای کلیدی:

  • عناوین و داده‌های متا را تجزیه‌وتحلیل کنید.
  • برای یافتن و رفع پیوندهای خراب در سایت می‌خزد
  • مطالب و صفحات تکراری را کشف و رفع می‌کند.

قیمت: شما می‌توانید با ویژگی‌ها و URL‌های محدود به نسخه رایگان دسترسی پیدا کنید یا نسخه کامل آن را با 149 پوند در سال (حدود 191 دلار) دریافت کنید.

Screaming Frog - ابزار سئو سایت

Yoast SEO

Yoast SEO اغلب به‌عنوان پلاگین شماره یک SEO وردپرس شناخته می‌شود. ویژگی‌های آن طیف کاملی را در مورد سئو پوشش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال با این ابزار می‌توانید بررسی‌های خوانایی را انجام دهید و با تنظیم URL‌های متعارف کمک کنید تا Google محتواهای شما را به‌عنوان محتوای تکراری اشتباه نگیرید.

سایر قابلیت‌های ارائه شده شامل بهینه‌سازی کلمات کلیدی و امکان پیش‌نمایش صفحات در Google، Facebook و Twitter است. با نسخه به‌روز شده افزونه، به شما کمک محتوایی نیز می‌شود، زیرا Yoast هنگام نوشتن صفحات و پست‌ها، پیشنهادها پیوند داخلی را به شما ارائه می‌دهد.

Yoast SEO دارای یک پایگاه اطلاعاتی قوی برای کمک به شما در ابتدای کار است. به‌علاوه، با نسخه پریمیوم، به یک سال (24 ساعته و 7 روز هفته) پشتیبانی از یک تیم پشتیبانی متخصص دسترسی خواهید داشت.

امکانات کلیدی:

  • کمک به بهینه‌سازی محتوای سایت را برای کلمات کلیدی خاص
  • داده‌های متایی که موتورهای جستجو برای درک محتوای شما به آن نیاز دارند را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
  • کمک به پرهیز از تکرار مطالب
  • وظایف مهم SEO را مانند ایجاد نقشه سایت و بهینه‌سازی لینک‌های ثابت به طور خودکار مدیریت می‌کند.

قیمت: شما می‌توانید یک نسخه رایگان محدود را استفاده کنید یا نسخه پریمیوم را با قیمت 89 دلار در سال دریافت کنید.

Ahrefs

Ahrefs چندین ابزار تجزیه‌وتحلیل و بهینه‌سازی داده‌ها را ارائه می‌دهد. در واقع، تمام ابزارهای آن در تمامی برنامه‌های قیمت‌گذاری گنجانده شده است. این بدان معناست که لازم نیست نگران ازدست‌دادن ویژگی‌های مهم باشید. علاوه بر این، شما به آکادمی‌ Ahrefs دسترسی پیدا خواهید کرد، یک پایگاه دانش آنلاین که طیف گسترده‌ای از فرصت‌های یادگیری را ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی‌هایی که به آن دسترسی خواهید داشت، ابزار تحقیق محتوا است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید از کلمات کلیدی موردنظرتان استفاده کنید تا بفهمید چه محتوای مرتبطی در رسانه‌های اجتماعی یا جستجوهای ارگانیک بهترین عملکرد را داشته است. همچنین پلت فرم Ahrefs دارای یک داشبورد جامع است، بنابراین می‌توانید تمام پروژه‌های خود را در آن پیگیری کنید.

همچنین می‌توانید محتوای مربوط به کلمات کلیدی خاص هدف خود را پیدا کرده و نتایج را فیلتر کنید تا وب‌سایت‌هایی را که قبلاً به این کلمات پیوند خارجی داشته‌اند برجسته می‌کند. ازآنجاکه Ahrefs بیش از 5 میلیارد صفحه وب را در روز می‌خزد، مطمئناً اطلاعات قابل‌توجهی از داده‌های آن کسب خواهید کرد.

امکانات کلیدی:

  • رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک رقبا را تجزیه‌وتحلیل می‌کند.
  • به یک پایگاه اطلاعاتی گسترده دسترسی دارد.
  • دید ارزشمندی را از یک ابزار تجزیه‌وتحلیل رقابتی به دست آورید.
  • می‌توانید از ویژگی‌های Search Traffic index بهره‌مند شوید که دارای 489 میلیون کلمه کلیدی از 155 کشور است.

قیمت: Ahrefs چهارطبقه قیمت‌گذاری را که با قیمت 99 دلار در ماه شروع می‌شود و یک دوره آزمایشی هفت‌روزه با 7 دلار ارائه می‌دهد.

جستجو برای ابزارهای بهینه‌سازی وب‌سایت

وقتی صحبت از راه‌اندازی یک وب‌سایت می‌شود، SEO تنها بخش معماگونه آن است. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما بازدید موردنظرتان را داشته باشد، SEO قطعه‌ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. ازاین‌گذشته، موتورهای جستجو در صورت بهینه نشدن پست‌ها و مطالب سایت شما، اهمیتی نمی‌دهند که شما چقدر تلاش می‌کنید.

آیا شما آماده بهینه‌سازی وب‌سایت خود هستید؟

برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود در موتورهای جستجوی می‌توانید از ده‌ها سرویس استفاده کنید، اما برخی از موارد پیشنهادی ما شامل Google Search Console، Moz Pro و SEMrush است. گزینه اول بسیاری از ابزارهای رایگان که می‌توانید برای بررسی نحوه مشاهده وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو را دارد، درحالی‌که دو مورد بعدی شما را قادر می‌سازد تا در سطح حرفه‌ای کلمات کلیدی را بررسی کنید. برای مبتدیان، توصیه می‌کنیم با Yoast SEO شروع به کار کنید. این یکی از ساده‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای بهبود رتبه‌بندی سایت شما است. بااین‌حال، اگر تلاش برای کار و بهبود SEO به‌تنهایی طاقت‌فرسا و سخت به نظر می‌رسد، به بخش خدمات سایت آدم‌برفی مراجعه کنید. تیم متخصص ما می‌تواند همه کارها را برای شما انجام دهد.

ابزار برای بررسی کلمات کلیدی

ابزار برای بررسی کلمات کلیدی

Wordstream : این ابزار رایگان سئو برای کلمات کلیدی است که از پایگاه داده جستجوها می‌تواند بهترین ایده کلمات کلیدی را به متخصصین سئو نشان دهد.

Keyword Eye Basic: ابزار بهینه سازی سایت برای پیشنهاد کلمات کلیدی تصویری است.

Youtube Keyword Tool: این ابزار برای بهینه سازی سایت و بررسی کلمات کلیدی در حیطه انواع محتوا مفید و کاربردی است.

Ubersuggest:  این ابزار سئو، داده‌های پیشنهادی در گوگل و دیگر موتورهای جستجو را نشان می‌دهد. یک ابزار عالی برای توسعه سایت در دراز مدت می‌باشد.

ابزارهای بررسی محتوا

ابزارهایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد ابزارهای سئو برای توسعه و تولید محتوای با کیفیت هستند.

Anchor Text Over Optimization Tools: این ابزار که برای بهینه سازی سایت به کار می‌رود، خروجی آن چگالی و تنوع انکرتکست‌ها است که کلمات و عبارات بهینه سازی شده را کاملا مشخص خواهد کرد. 

Convert Word Document  to Clean HTML: این ابزار برای سندها است که در نرم‌افزارهای ماکروسافت مانند ورد قابل استفاده است.

Copyscape: این ابزار یک جستجوکننده برای سرقت‌های ادبی است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که با وارد کردن آدرس صفحه خود، علاوه بر شناسایی محتوای کپی محتوای اصلی خود را ثبت کنید.

ابزارهای تکنیکی

ابزارهای تکنیکی که در سئو داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Xneu’s Link Sleuth: این نرم‌افزار لینک‌های شکسته سایت، اعتبار لینک‌های متنی، فریم‌ها و عکس‌ها را بررسی می‌کند.

Robot.txt Generator: این نرم افزار برای ایجاد فایل ربات سایت اسا=ت. 

Robot.txt checker: این نرم افزار اعتبار سنج که syntax‌های فایل ربات را بررسی می‌کند.

 URL Valet: این نرم‌افزار برای مشاهده تعداد کل اشیا، زمان دانلود، جزئیات اشیا، لینک‌های داخلی سندها و لینک‌های خارجی را با تصدیق هدر سرور برای هرکدام استفاده می‌شود.

Title and Description Optimization Tool: این ابزار بهینه‌سازی بالاترین سایت‌ها را از نظر رتبه در کلمه کلیدی و متاتگ‌ها نشان خواهد داد، یکی از بهترین ابزارها برای بررسی رقبا نیز می‌باشد.

Image Seo Tool: این ابزار به این صورت است که با وارد کردن آدرس صفحه ویژگی‌های alt تصویر مشخص می‌شود. 

Schema Creator: از ابزارهای بهینه سازی سایت برای ایجاد کدهای HTML است.

Google Snippet Preview: این ابزار به نمایش کامل سایت در نتایج جستجو کمک می‌کند، و آن را اصلاح کنید. 

Structured Data Testing Tool: این ابزار schema.org و داده ساختار یافته را تصدیق می‌کند.

XML Sitemap Generator: این ابزار برای تولید نقشه سایت XML و فایل لیست‌های URL است.

XML Sitemap Inspector: این ابزار برای اعتبارسنجی نقشه سایت، اصلاح اخطارات وبه همه موتورهای جستجو پینگ می‌کند.

Pingdom Website Speed Tool: این ابزار نیز برای بارگذاری هر صفحه استفاده می‌شود. 

Fiddler: این ابزار اشکال زدایی وب است که ترافیک HTTPS بین کامپیوتر و اینترنت را ثبت می‌کند. 

Microsoft Free SEO Toolkit: ابزار کامل، مجموعه‌ای از تمامی ابزارهای سئو است.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button