افزونه یوست چیست ؟ چه قابلیت هایی دارد؟

سمانه پرهیزکار

در صورتی که با سایت وردپرس کار می‌کنید و می‌خواهید سایت خود را بهینه سازی کنید می‌توانید از افزونه یوست استفاده کنید. این افزونه به یادگیری مفاهیم سئو و بهینه سازی محتوای سایت کمک می‌کند. این افزونه در اصل کار ما را آسان می‌کند که به آسانی می‌توانید با آن سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نمایید. Yoast SEO افزونه ای قدرتمند و حرفه ای است که میزان بالایی از دانلودها را به خود اختصاص داده است. این افزونه به صورت رایگان در مخزن وردپرس قرار دارد اما محدودیت‌هایی نیز دارد. 

افزونه یوست

افزونه افزونه یوست چیست ؟

افزونه یوست ابزاری مانند راهنما است. زمانی که مطلبی را در سایت منتشر می‌کنید ، چگالی، تراکم کلمات کلیدی را به شما نشان می‌دهد. این افزونه دارای دو نسخه رایگان و پولی بوده که در نسخه رایگان آن نیز قابلیت‌های زیادی وجود دارد. 

مزایای استفاده از افزونه یوست

  • راهنمایی برای سئو محتواها و پست ها در سایت
  • امکان اتصال به ابزار گوگل سرچ کنسول
  • کاهش نیاز به افزونه های اضافه و جلوگیری از کاهش سرعت سایت
  • قابلیت اضافه کردن کلمات کلیدی مترادف و بررسی چگالی و تراکم کلمات در محتوا
  • امکان تغییر مسیر اتوماتیک محتواها در صورت تغییر در URL، که از بروز Error 404 و مشکلات ناشی از آن جلوگیری خواهد کرد. 
  • تهیه داده های ساختاریافته
  • امکان ایجاد سایت مپ
  • بروزرسانی‌های مداوم مطابق با تغییر الگوریتم‌های گوگل

معایب افزونه یوست

داشتن کدهای اضافی با عملکردهای زیاد، که می‌تواند امنیت سایت را کاهش دهد و منجر به کند شدن سرعت سایت شود. توصیه میشود که بخش ادغام Ryte را حذف نمایید زیرا این بخش کارایی زیادی ندارد.
می‌توانید به جای استفاده از افزونه یوست از افزونه های دیگری مثل All in one SEO و یا Rank Math استفاده نمایید. 

کاربردهای افزونه یوست

هر دو نسخه یوست(رایگان و پرمیوم)قابلیت‌ها و کارکردهای بسیاری وجود دارد. کاربردهایی که این افزونه دارد به شرح زیر است:

  • می‌توانید برخی از صفحات که به حضور آن ها در SERP نیازی ندارید را Noindex کنید.
  • امکان ایجاد سایت مپ بدون نیاز به افزونه اضافه
  • اضافه کردن سایت به سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس فقط با اضافه کردن با یک کد
  • امکان ایجاد قسمت لینک مرتبط با محتوای در حال بارگذاری برای لینک سازی داخلی
  • و غیره
بخش های مختلف افزونه سئو در سایت

بخش های مختلف افزونه سئو در سایت

افزونه یوست بخشی به نام تکمیل کلمات کلیدی دارد. هنگامی که به این بخش وارد می‌شوید، با 4 بخش روبرو خواهید شد، این 4 بخش شامل سئو، خوانایی، اسکیما، اجتماعی می‌باشد. 

بخش سئو

در این بخش باید کلمات کلیدی را وارد نمایید. در بخش کلیدواژه کانونی مهم‌ترین کلمه کلیدی متن را انتخاب کنید. در بخش پیش نمایش گوگل می توانید نحوه نمایش تگ عنوان در سیستم عامل گوشی و دسکتاپ را مشاهده کنید. قبل از ذخیره این قسمت را مطابق با میل خودتان تغییر دهید.
در بخش بعدی می‌توانید تگ عنوان، دیسکریپشن و url را وارد نمایید. در قسمت نامک می‌توانید لینک را تغییر دهید. به طور مثال می‌توانید آن را انگلیسی کنید.
در نسخه پرمیوم قسمت وارد کردن افزونه مترادف برای شما فعال خواهد شد. البته اگر این افزونه برای شما فعال نباشد ضرر نخواهید کرد.
بخش بعدی آنالیز افزونه یوست است، زمانی که به این قسمت وارد می‌شوید، هر چیزی که برای SEO ON Page به آن نیاز دارید را برای شما تحلیل خواهد کرد. بر طبق این آنالیز می‌توانید محتوا را ویرایش کنید تا چراغ آن سبز شود.

بخش خوانایی در یوست سئو

در این بخش محتوای شما باید شامل جملات کوتاه و با رعایت پاراگراف‌ها باشد، سبز می‌شود. البته این افزونه بیشتر زبان انگلیسی را ساپورت می‌کند. 

بخش اسکیما

این بخش هم در SEO محتوا نقش مهمی را دارد که باید آن را تنظیم کنید. البته این بخش به طور پیش فرض بر روی برگه وب و مقاله تنظیم شده است. مطابق با نوع مطلب می توانید این قسمت را مجددا تنظیم کنید.

کاربرد یوست سئو برای ابزارهای سئو گوگل

در سئو، بخشی به نام عمومی وجود دارد که می‌توانید سایت را به ابزارهای مهمی مانند سرچ کنسول متصل کنید. این ابزار اطلاعات مهمی را درباره نحوه ایندکس شدن سایت، لینک های خراب، بک لینک ها، ایمپرشن و ترافیک سایت در اختیار مدیر سایت یا متخصص سئو قرار خواهد داد که برای سئو سایت ضروری است. کافی است که کدی که از سرچ کنسول دریافت کردید را در این قسمت قرار دهید و در آخر ذخیره تغییرات را بزنید. 

Noindex کردن برخی از صفحات

در صورتی که نمی‌خواهید برخی از صفحات را در نتایج جستجو نمایش دهید، می‌توانید از فایل robots.txt استفاده نمایید.

استفاده از نوار کناری یا متاباکس Yoast SEO

این ابزار با 3 دایره به رنگ های سبز، نارنجی و قرمز نشان داده می‌شود. این دایره در بخش ویرایشگر پست دیده می‌شود. این دایره ها می‌تواند به شما بازخوردی درباره SEO محتوای شما دهد. این موارد را در جعبه meta Yoast SEO در زیر ویرایشگر پست خود نیز می‌توانید پیدا کنید. امروزه می‌توانید آنها را در سمت راست ویرایشگر ، در نوار کناری Yoast SEO پیدا نمایید. این در صورتی است که از ویرایشگر Block WordPress استفاده کنید.

تنظیمات مربوط به بخش تغییر مسیر

در نسخه پرمیوم قسمتی به نام “بخش تغییر مسیر” به آن اضافه شده است. در صورتی که نیاز دارید که به طور مداوم URL سایت خود را تغییر دهید، می‌توانید از این قسمت استفاده نمایید. این بخش به طور خودکار لینک قدیمی را به لینک جدید ریدایرکت نمایدف همین امر سبب می‌شود که لینک‌های قدیمی خطای 404 را نشان نمی‌دهند. 
در این بخش می‌توانید لینک خراب را در قسمت «نشانی قدیمی» و لینک جدید را در قسمت «آدرس» وارد کنید و سپس قسمت «افزونه ارجاع دهنده» را بزنید.
در صورتی که از نسخه رایگان یوست استفاده می‌کنید باید از افزونه Redirection را نصب نمایید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button