سئو سایت فروشگاهی : بهبود سئو فروشگاه اینترنتی با بهترین روش ها

سمانه پرهیزکار

اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین و یک فروشگاه کوچک یا بزرگ هستید، احتمالا یکی از مهمترین و اصلی‌ترین چالش‌های شما جذب مخاطب در محیط وب است. برای جذب مخاطب هدف بایستی در ابتدا بازدید سایتتان را بالا ببرید. یکی از راه‌های جذب مخاطب هدف، جذب بازدیدکننده به سایت‌تان است، برای این‌کار هم شما نیاز دارید سایت‌ خود از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل به مخاطبان نمایش و پیشنهاد شود. این کار از طریق سئو سایت قابل دسترس است.

بهترین استراتژی سئو سایت فروشگاهی

چرا سئو سایت فروشگاهی مهم است؟

قرار گیری در چرخه افزایش بازدید سایت برای کسب و کار شما مانند یک سود مرکب عمل می‌کند. هرچه بازدید سایت‌ شما بالا برود یعنی مخاطبان بیشتری از صفحه شما دیدن کرده‌اند و از این میان مشتریان بالقوه بیشتری وارد سایت شما شده‌اند که شما بایستی آنها را به مشتریان بالفعل خود تبدیل کنید. در عین حال این افزایش بازدید کمک می‌کند، گوگل به شما امتیاز بیشتری دهد و شما را به کاربران بیشتری پیشنهاد دهد و دوباره در این چرخه بازدید بیشتر و مشتری بیشتری نسیب‌تان می‌گردد.

اما برای رسیدن به این نقطه شما باید نکاتی را رعایت کنید. برای اینکه بازدید‌کننده بیشتری جذب کنید سایت فروشگاهی شما باید از سئو مناسبی برخوردار باشد. یک سایت عالی بدون سئو و بازدیدکننده هیچ منفعتی برای شما ایجاد نمی‌کند.

از آنجا که یک سایت فروشگاهی مخاطبان خاص خود را دارد و بخاطر داشتن تعداد صفحات زیاد( گاهی تا چندین هزار صفحه)با یک سایت کوچک با تعداد صفحات کم متفاوت است، سئو خاص خود را می‌طلبد. در زیر به بررسی نکات مهم مربوط به سئو سایت فروشگاهی می‌پردازیم.

بازدید‌کنندگان سایت خود را راضی نگهدارید.

یک تجربه کاربری عالی چیزی بیشتر از رضایت بازدیدکنندگان سایت شماست. تجربه کاربری عالی بازدیدکنندگان سایت شما را به اندازه کافی در سایت خود نگه می‌دارد تا نظر مثبتی در خصوص نام تجاری شما در آنها ایجاد کند و بازدیدکنندگان محصولات بیشتری را کشف کرده و به یک مشتری تبدیل شود. این کار باعث کاهش نرخ پرش از سایت(خروج سریع از سایت)و افزایش زمان حضور در صفحه فرد می‌شود، که رتبه بندی جستجوی سایت را افزایش می‌دهد.

نقش یک مشتری احتمالی را به عهده بگیرید و تجربه کاربری سایت خود را از نگاه یک مشتری آزمایش و بررسی کنید. آیا هنگام ورود به سایت، اطلاعات اصلی به راحتی در دسترس هستند؟ آیا مراحل منتهی به خرید واضح و آسان است؟ آیا روند پرداخت ساده و امن است یا پر از موارد حواس پرتی است؟ بررسی، کشف و از بین بردن مواردی که تجربه کاربری را برای بازدید کنندگان سایتتان مشکل و یا ضعیف می‌کند برای بهبود جستجو و شهرت ضروری است.

بهینه‌سازی صفحات دسته بندی

سازماندهی مناسب صفحات دسته‌بندی برای فروشگاه‌های تجاری در محیط وب از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه فروشگاه‌هایی که محصولات بسیار متنوعی را به فروش می‌رسانند. اگر صفحات دسته‌بندی خود را بهینه نکنید، در پایان مجبورید با صفحاتی که از تکنیک‌ها و استراتژی‌های سئو شما را خراب می‌کنند، وارد رقابت با رقیبانتان شوید.

برای  اطمینان از اینکه صفحات شما از بهترین روش‌های سئو پیروی می‌کنند، کلمات کلیدی و مدل لینک‌سازی قابل اندازه‌گیری و بررسی ایجاد کنید که بتوانید از آن در تمامی رشته‌ها و انواع محصولات استفاده کنید. فراموش نکنید که برای هرکلمه کلیدی که می‌خواهید رتبه بندی ایجاد کنید، برای هر صفحه دسته بندی تگ H1، شرح صفحه یا توضیحات متا و عنوان صفحه  باید ایجاد کنید.

سوالات متداول مربوط به محصولات ایجاد کنید

در عصر آمازون، فروش ساده محصولات کاربردی و ممکن نیست. برای ادامه رقابت، فروشندگان مستقل به جستجوگران چیزی بیش از آنکه بخواهند خرید کنند، به آنها پیشنهاد می‌دهند.

ایجاد سوالات متداول پرسش و پاسخ دقیق و مهم برای مهم‌ترین محصولات شما می‌تواند برندتان را به عنوان منبع اطلاعات با ارزش  و آموزش متمایز کند. صفحات سوالات متداول این مزیت را دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی مهم را به روشی غیر تبلیغاتی و جستجوگرانه مورد هدف قرار دهید.

تولید محتوای مداوم

همچنین شما می‌توانید بخشی را با عنوان وبلاگ داشته باشید تا مقالات مرتبطی با محصولات و هرچه را که به انتخاب بهتر و راحت‌تر کاربران کمک می‌کند را در آن منتشر کنید.
مهندسی کلمات کلیدی، تولید محتوای به روز، معتبر، سئو شده و مدام به شما کمک می‌کند در موتورهای جستجو گوگل بیشتر مورد توجه قرار بگیرید و گوگل شما را به افراد بیشتری معرفی نماید. انتخاب کلمات کلیدی و کار روی آن با هدف فروش یا اطلاع‌رسانی متفاوت است و باید متناسب با اهداف مختلف محتوای مختلفی تولید شود.

روی پاسخگویی تمرکز کنید.

مشتریان شما موبایلی هستند …. سایت شما چطور؟

هر روز میزان بیشتری از خریدهای الکترونیک از طریق دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود و سالهاست که گوگل نیز براساس میزان پاسخگویی سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند. هر سایتی که برای استفاده با تلفن همراه بهینه نشده باشد، در بازدیدها و فروش خود دچار ضرر می‌شود.
با توجه به اینکه فروشندگان محلی نیز به سمت خرید و فروش دیجیتال پیش می‌روند، این مورد برای سایت‌های B2B صدق می‌کند، همانقدر که برای سایت‌های خرده فروشی صدق می‌کند.
اگر می‌خواهید یک رتبه‌بندی قابل رقابت داشته باشید به یک پلت فرم تجاری و طراحی سایتی نیاز خواهید داشت که می‌تواند برای استفاده در سایر دستگاه‌ها مانند موبایل سازگار باشد. به این کار طراحی ریسپانسیو می‌گویند.

برجسته سازی محتوای تولید شده توسط کاربران

محتوای مثبت تولید شده توسط کاربران دارای مزایای بیشماری برای فروشگاه الکترونیک شما به شمار می‌آیند. بررسی‌ها، توصیفات و تایید محصولات تازه، موتورهای جستجوی محتوای تازه و کاربرپسند را در اولویت قرار می‌دهند، چون به محصولات و ادعاهای شما اعتبار می‌بخشند.
اگر به دنبال راه‌هایی برای بدست آوردن محتوای بیشتر تولید شده توسط کاربر در سایت خود هستید، یک برنامه تشویقی برای ترغیب بیشتر و بهتر مشتریان خوبتان برای گذاشتن نظر، ایجاد کنید.

سئو سایت فروشگاهی

اجرای مسیردهی مجدد ارور های 404 و 301

در دنیای تجارت الکترونیکی همه چیز به سرعت پیش می‌رود.

بین راه اندازی محصولات جدید، تبلیغات موقت و تغییر ساختار کاتالوگ، سایت‌های تجارت الکترونیکی تقریبا دائما تغییر می‌کنند. گرچه این می‌تواند برای به روز بودن عالی باشد، اما همچنین می‌تواند منجر به انباشت صفحات قدیمی، بن‌بست و منسوخ شود. این صفحات می‌توانند فضای ارزشمند موتور جستجو را اشغال کنند، نرخ پرش را افزایش داده و به اعتبار سایت آسیب برسانند.
خوشبختانه، تمیز کردن این موارد به همان سادگی انجام تغییر مسیر 301 به صفحه دیگر است. اگر صفحات محصول منقضی شده یا استفاده نشده‌ای سایت شما را مسدود کرده است، هدایت کاربران به طور مداوم به صفحه جدیدتر و به روز شده احتمالا بهترین گزینه برای بهترین روش‌های سئو سایت شما است.

استفاده از جستجو وجهی ( فیلترها)

ابزار جستجو وجهی استفاده از فیلترهای متعدد برای محدود کردن نتایج با توجه به جنبه‌ها و ویژگی‌ها و کیفیت‌های مختلف است. برای فروشگاه‌های الکترونیکی با تعداد SKU بالا ( SKU در اصل رشته‌ای از اعداد و حروف است که نمایانگر هر محصول جداگانه شما است. این کدها به شما و تیم شما کمک می‌کند تا محصولی را که از طریق فروشگاه تجارت الکترونیکی خود می‌فروشید، شناسایی کنید.) و کاتالوگ‌های پیچیده، یک ابزار جستجوی وجهی دارای ساختار خوب می‌تواند بازی را تغییر دهد. از طرف دیگر، یک ویژگی جستجوی وجهی با اجرای ضعیف می‌تواند منجر به فاجعه شود.

کارشناسان چندین روش برتر سئو را برای تنظیم جستجوی وجهی ارائه داده‌اند، اما همه این موارد برای هر سایت تجارت الکترونیکی مفید نیست. قبل از اتخاذ هرگونه استراتژی جستجوی خاص، نیازهای منحصر به فرد فروشگاه خود و منابع توسعه‌ای را که در اختیار دارید در نظر بگیرید.

نحوه انجام سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی باید شامل مراحل زیر باشد:

  • تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط با محصولات فروشگاه
  • بهینه سازی ساختار سایت
  • انجام سئو داخلی سایت
  • انجام سئو تکنیکال سایت
  • بازاریابی محتوا برای فروشگاه
  • ساخت بک لینک برای وبسایت
  • انجام سئو محلی
  • اندازه‌گیری میزان موفقیت سئو سایت فروشگاهی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

هزینه طراحی سایت فروشگاهی براساس معیارهای متفاوتی تعیین خواهد شد. این قیمت براساس هزینه ثبت دامنه، هزینه اختصاص هاستینگ ، هزینه پیاده سازی وب سایت، هزینه تکمیل مطالب اولیه سایت، هزینه گرافیک وب سایت (در صورت تمایل مشتری)، هزینه آموزش پنل مدیریت، هزینه اپلیکیشن موبایل مخصوص سایت، هزینه پشتیبانی سایت، سئو و بهینه سازی سایت تعیین خواهد شد. 

 

 

برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button