چک لیست سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

سمانه پرهیزکار

چگونه سئوی وب سایت خود را بهبود بخشید، رتبه جستجوی خود را افزایش دهید و تعامل مخاطبان را بیشتر کنید.
روزانه بیش از 5 میلیون جستجو در گوگل انجام می‌شود، این بدان معناست که بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) یا تعدیل وب سایت شما برای افزایش میزان ترافیک با کیفیت، بخشی اساسی در ارتباط با مخاطبان شما است.
کریس هومر، تحلیلگر سئو می‌گوید: “SEO برای کسب و کار شما تبلیغات رایگان است.” “اگر قدم‌هایی بردارید تا مطمئن شوید در جستجوهای مناسب رتبه بالایی دارید، مخاطب مناسبی را جذب خواهید کرد.”
هنگامی‌که می‌دانید چه چیزی موقعیت شما را در نتیجه جستجو بالا می‌برد، و چه چیزی رتبه شما را پایین می‌آورد، طراحی و به‌روزرسانی سایت خود برای SEO آسان است. در مورد SEO در زیر اطلاعات کسب کنید و سپس از چک لیست سئو در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید.

چک لیست سئو

موتورهای جستجو را بشناسید

موتورهای جستجو مانند گوگل و سایرین از فرمول‌هایی به نام الگوریتم برای تعیین سایت‌هایی که در پاسخ به جستجو ارائه می‌شوند، استفاده می‌کنند. در حالی که موتورهای جستجو الگوریتم‌های خود را به طور مرتب به روز می‌کنند، روش‌های قابل پیش بینی زیادی برای ارزیابی سایت شما وجود دارد.
تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان بودن (EAT) از جمله مواردی است که گوگل در رتبه بندی خود در نظر می‌گیرد. چندین راه برای ساختن این موارد وجود دارد.

قابلیت مشاهده را ایجاد کنید

مرورها، اشاره‌ها در رسانه‌های اجتماعی، پیوندها (لینک‌ها) به محتوای شما از سایر وب سایت‌ها، و پست‌های مهمان که به وب سایت شما بک لینک داده می‌شود، همه به رتبه بندی شما کمک می‌کند. اما، از میان‌بر استفاده نکنید و به شرکت‌ها پول ندهید تا برای شما لینک خریداری کنند؛ Google این عمل را تأیید نمی‌کند.

پروفایل خود را به روز نمایید

با اطمینان از اینکه Google اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را دارد، EAT خود را تقویت کنید. از Google برای کسب و کار خود و برای مدیریت نمایه خود استفاده کنید تا با استفاده از داده‌های مکان با مخاطبین خود در جستجوی Google و Maps ارتباط برقرار کنید.

به Google نشان دهید که مرتبط هستید

به گوگل اطمینان دهید که با پرداختن به این عناصر در رتبه بندی اساسی می‌تواند به شما به عنوان یک وب سایت معتبر اعتماد کند.

ارتباط :

جستجوگرهای گوگل و دیگر موتورهای جستجو به دقت بررسی می‌کنند که آیا صفحه‌ای با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد یا خیر. این بدان معناست که وب سایت شما باید در مورد کارهایی که انجام می‌دهید و مکانی که در آن قرار دارید بسیار واضح باشد.

سازگاری با تلفن همراه:

هنگام ارزیابی صفحات وب سایت، گوگل به طور عمده صفحات سازگار با تلفن همراه را بر روی دسکتاپ رتبه بندی می‌کند. برخی برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهد، وب سایت خود را همانطور که در دستگاه تلفن همراه ظاهر می‌شود، پیش نمایش کنید، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که سایت شما در هر دستگاهی عالی به نظر می‌رسد.

سرعت بارگذاری صفحه:

یک صفحه باید در اسرع وقت بارگیری شود. ترجیحاً به گفته گوگل در عرض یک تا 3 ثانیه، تا کاربر بتواند تجربه ارزشمندی از وب سایت را تجربه کند.

چک لیست سئو : چگونه می‌توان نتایج خود را با SEO بهبود بخشید

خبر خوب در مورد برنامه ریزی SEO این است که آنچه برای SEO کار می‌کند با ارائه تجربه کاربری مثبت (UX) برای افرادی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند همخوانی دارد. بنابراین، ایجاد تغییرات دوستدار سئو بر روی افرادی که می‌خواهید با آنها در ارتباط باشید، تأثیر می‌گذارد.
آده لوئیس، مدیر مشارکت در Mailchimp می‌گوید: “SEO باید در تمام مراحل ساخت وب سایت و سفر بازاریابی شما مورد توجه قرار گیرد.” “این اولین راهی است که مصرف کننده می‌تواند یک کسب‌وکار کوچک را پیدا کند.”
برای اطلاع از تغییرات و تنظیماتی که می‌توانید برای بهبود سئو سایت خود انجام دهید، این چک لیست را مرور کنید.

چگونه می‌توان با چک لیست سئو نتایج خود را بهبود بخشید

وجود کلیدواژه‌های مرتبط:

کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که افراد برای یافتن چیزی در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند. همه مناطق وب سایت شما، از جمله نام صفحات، سرفصل‌ها، کپی سایت، زیرنویس‌های تصویر، توضیحات صفحات و نشانی‌های اینترنتی، باید شامل کلمات کلیدی به شیوه‌ای طبیعی باشد که خیلی اجباری به نظر نرسد.
از آنجاکه مردم با در نظر گرفتن نیازهای خاص جستجو می‌کنند، کلمات کلیدی شما باید “طولانی یا دنباله دار ” باشند، به این معنی که توصیفی هستند و تمرکز کمی دارند. به‌عنوان‌مثال، “عکاسی عروسی با متدهای جدید” بهتر از “عکاسی حرفه‌ای” کار می‌کند. کلمات کلیدی خاص به طور کلی ترافیک کمتری را به همراه خواهد داشت، اما رتبه بندی برای جستجوهای دقیق‌تر، نرخ تبدیل بالاتری را در پی خواهد داشت.

ساختار سایت تمیز داشته باشید.

مطمئن شوید که وب سایت شما به گونه‌ای سازماندهی شده است که کاربران و موتورهای جستجو بتوانند در سایت شما حرکت کرده و آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. پیوندهای داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر در سایت شما باید محتوایی را ارائه دهد که بازدیدکنندگان شما را راهنمایی می‌کند، به سؤالی در مورد آنچه ارائه می‌دهند پاسخ می‌دهید یا آنها را به شیوه ارزشمندی دیگر درگیر می‌کند. پیوندهای (لینک‌ها) داخلی به گوگل سرنخ‌های بیشتری در مورد محتوای وب سایت شما می‌دهد، بنابراین می‌تواند بازدیدکنندگان مربوطه را به سوی شما ارسال کند.

داشتن محتوای قابل توجه

محتوایی در وب سایت ایجاد کنید که مربوط به کلمات کلیدی اصلی شما باشد و آن‌قدر سنگین باشد که ارزشمند باشد. در حالی که محتوای فشرده و قابل دستیابی عالی است، به خاطر داشته باشید که گوگل محتوایی را می‌خواهد که قصد جستجوگر را برطرف کند، بنابراین صفحات با کمتر از 200 کلمه رتبه بالایی نخواهند داشت. اگر می‌خواهید بازدید‌های بیشتری را به نسخه خود اضافه کنید، مطمئن شوید که هر صفحه مشکلی را حل می‌کند، به سؤالی پاسخ می‌دهد یا بازدیدکننده‌ای را در سفر به سایت شما به جلو هدایت می‌کند.

از برچسب‌های عنوان مربوطه استفاده کنید.

برچسب عنوان یا برچسب صفحه “عنوان” صفحه‌ای است که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می‌شود. کلمات یا عبارات موجود در برچسب عنوان شما باید خاص و توصیفی باشد. فکر کنید، “نحوه نقاشی مناظر و پرتره‌ها” را به جای “کلاس نقاشی” بگذارید. ترکیب این عنوان با توضیحات متا (یک بخش طولانی‌تر در نتایج جستجو که بیشتر در مورد محتوای شما توضیحات ارائه می‌دهد) کاربران را تشویق می‌کند تا به وب سایت شما مراجعه کنند. عنوان برچسب‌ها همچنین در برگه‌های مرورگر وب بازدیدکنندگان شما و در رسانه‌های اجتماعی هنگام اشتراک گذاری مطالب شما ظاهر می‌شوند. این کار در وب سایت‌ها به راحتی قابل انجام است.

تگ‌های alt را اضافه کنید.

 تگ alt توصیف متنی یک تصویر است. این مورد 3 هدف مهم را دنبال می‌کند. موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را تفسیر کنند، بنابراین تگ‌های alt به آنها کمک می‌کند تا این قطعات محتوا را شناسایی کرده و رتبه بندی کنند و SEO شما را بهبود بخشد. آنها همچنین هنگامی‌که تصویری به درستی روی صفحه، نمایش داده نمی‌شود یا به سرعت بارگذاری نمی‌شود، به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می‌کند تا سرنخی از تصویری که باید ببینند، دریافت کنند. رمزگشایی برچسب‌های alt برای خوانندگان صفحه آسان است، و به همین دلیل به دسترسی به وب کمک می‌کند. تگ‌های Alt باید کوتاه و توصیفی باشند؛ مانند، ” پارو زدن قایق روی دریاچه با پسر خندان” یا “کیک شکلاتی با خامه وانیل و توت فرنگی”.

SEO برای کسب و کار شما

سایت را برای موبایل بهینه سازی کنید.

 Google وب سایت‌های بهینه شده برای تلفن همراه را در اولویت قرار می‌دهد، بنابراین اطمینان از اینکه وب سایت شما با تلفن همراه سازگار است، بسیار مهم است. این بدان معناست که صرف نظر از اینکه از هر فرد از چه دستگاهی برای بازدید استفاده می‌کند، سایتی از نظر بصری لذت بخش و برای استفاده آسان ارائه دهید. سایت‌های سازگار با تلفن همراه همچنین باید:

  • به سرعت در اتصال 3G بارگیری شوند.
  • به درستی در هر صفحه نمایش با هر اندازه‌ای تطبیق داده شوند.
  • عناصر سایت دارای فاصله مناسب باشند که کاربران بتوانند به راحتی روی آنها ضربه بزنند.
  • و محتوایی را که بدون نیاز به حرکت به چپ یا راست کاملاً قابل مشاهده باشد.

زمان بارگذاری سریع را فعال کنید.

در حالت ایده آل صفحات شما باید در کمتر از 2 ثانیه بارگیری شوند، و کمتر از 3 مورد ضروری است. اگر این کار را انجام دهید، رتبه جستجوی شما را بهبود می‌یابد. چندین مورد وجود دارد که می‌تواند زمان بارگذاری شما را کند، کند. از جمله:

  • مشکلات مربوط به سیستم مدیریت محتوا (CMS)، کدهایی که نادرست نوشته شده‌اند.
  • پهنای باند کم که نمی‌تواند حجم ترافیک شما را کنترل کند.
  • یا وجود تعداد زیادی تصویر بزرگ در یک صفحه.

 از Google PageSpeed ​​Insights برای آزمایش سرعت بارگذاری وب سایت خود استفاده کنید. مطمئن شوید که وب سایت خود را بر روی پلتفرمی میزبانی می‌کنید که زمان بارگذاری سریع را فعال می‌کند.

Google Search Console و Analytics را نصب کنید.

Google Search Console به شما کمک می‌کند ببینید آیا Google همه صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و ایندکس می‌کند تا مکان‌هایی را که می‌توانید عملکرد را بهبود بخشید برجسته کند. می‌توانید از به Google Analytics متصل شوید تا میزان ترافیک خود را زیر نظر داشته باشید، ببینید چه صفحاتی بیشتر بازدید می‌شوند و چه پیوندهایی بازدیدکنندگان را به وب سایت شما هدایت می‌کند.

از امنیت وب سایت و آدرس اینترنتی خود اطمینان حاصل کنید.

گوگل رمزگذاری HTTPS را اولویت اصلی می‌داند و در صورت عدم رمزگذاری وب سایت HTTP، هشدار امنیتی را در نتایج جستجو نشان می‌دهد. با یک سازنده وب سایت کار کنید که امنیت را در اولویت قرار می‌دهد. همه وب سایت‌هایی که دارای گواهی SSL هستند، داده‌ها را رمزگذاری می‌کنند و اصالت وب سایت را برای بازدیدکنندگان تضمین می‌کند.

برای پیدا شدن آماده شوید

وقتی افراد یک موضوع را در یک موتور جستجو تایپ می‌کنند و سپس بر اساس نتایج به وب سایت شما راه می‌یابند، احتمالاً از پتانسیل بالایی برای تعامل برخوردار خواهند بود. یک وب سایت محکم که بهترین شیوه‌های SEO را در آن قرار می‌دهید، تجربه‌ای را ایجاد می‌کند که بازدیدکنندگان بالقوه را جذب می‌کند و آنها را به تعامل وادار می‌کند.

“ساختار وب سایت خوب و تمیز با محتوای مرتبط که ارزش و ویژگی کلمات کلیدی را در سراسر خود ارائه می‌دهد، مورد احترام گوگل خواهد بود و این نتایج مثبت را به دنبال خواهد داشت.”


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button