افیلیت مارکتینگ چیست و چه اصولی دارد؟
افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته فرآیندی است که از طریق آن یک شرکت وابسته برای بازاریابی محصولات شخص یا شرکت دیگر، کمیسیون دریافت میکند. شرکت وابسته بهسادگی محصولی را که از آن لذت میبرد جستجو میکند، سپس آن محصول را تبلیغ میکند و از هر فروش که انجام میدهد، بخشی از سود را به دست میآورد. فروش از طریق پیوندهای وابسته از یک وبسایت به وبسایت دیگر ردیابی میشود.
افیلیت مارکتینگ چگونه کار میکند؟
ازآنجاییکه بازاریابی وابسته با توزیع مسئولیتهای بازاریابی و ایجاد محصول بین طرفها کار میکند، میتواند از تواناییهای افراد مختلف برای استراتژی بازاریابی مؤثرتر استفاده کند و درعینحال سهمی از سود را برای مشارکتکنندگان فراهم کند. برای ساخت این اثر، سه طرف مختلف باید درگیر شوند:
- فروشنده و سازندگان محصول.
- وابسته یا تبلیغکننده.
- مصرفکننده.
بیایید به رابطه پیچیده این سه طرف بپردازیم تا از موفقیتآمیز بودن بازاریابی وابسته اطمینان حاصل کنیم.
1. فروشنده و سازندگان محصول
فروشنده، چه یک کارآفرین انفرادی یا یک شرکت بزرگ، بازرگان، خالق محصول یا خردهفروشی است که محصولی برای عرضه به بازار دارد. این محصول میتواند یک شیئ فیزیکی، مانند کالاهای خانگی، یا خدماتی مانند آموزش آرایش باشد.
فروشنده که به نام برند نیز شناخته میشود، نیازی به مشارکت فعال در بازاریابی ندارد، اما ممکن است تبلیغکننده باشد و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابی وابسته سود ببرد.
بهعنوانمثال، فروشنده میتواند یک تاجر تجارت الکترونیکی باشد که یک تجارت dropshipping را راهاندازی کرده و میخواهد با پرداخت هزینه به وبسایتهای وابسته برای تبلیغ محصولات خود، به مخاطبان جدیدی دست یابد. یا فروشنده میتواند یک شرکت SaaS باشد که از شرکتهای وابسته برای کمک به فروش نرمافزار بازاریابی آنها استفاده میکند.
2. وابسته
همچنین بهعنوان تبلیغ کنند نیز شناخته میشود. شرکت وابسته میتواند یک فرد یا شرکتی باشد که محصول فروشنده را به شیوهای جذاب برای مصرفکنندگان بالقوه بازاریابی میکند. بهعبارتدیگر، شرکت وابسته، محصول را تبلیغ میکند تا مصرفکنندگان را متقاعد کند که برای آنها ارزشمند یا مفید است و آنها را متقاعد کند که محصول را خریداری کنند. اگر مصرفکننده در نهایت محصول را بخرد، شرکت وابسته بخشی از درآمد حاصل را دریافت میکند.
شرکتهای وابسته معمولاً مخاطبان بسیار خاصی دارند که به آنها بازاریابی میکنند و عموماً به علایق آن مخاطبان پایبند هستند. این یک جایگاه مشخص یا نام تجاری شخصی ایجاد میکند که به شرکت وابسته کمک میکند تا مشتریانی را جذب کند که بهاحتمال زیاد در تبلیغات عمل میکنند.
3. مصرفکننده
خواه مصرفکننده بداند یا نداند، آنها (و خریدهایشان) محرکهای بازاریابی وابسته هستند. شرکتهای وابسته این محصولات را با آنها در رسانههای اجتماعی، وبلاگها و وبسایتها به اشتراک میگذارند.
هنگامی که مصرفکنندگان محصول را خریداری میکنند، فروشنده و شرکت وابسته در سود تقسیم میشوند. گاهی اوقات، شرکت وابسته تصمیم میگیرد با افشای اینکه در ازای فروشهایی که انجام میدهد، کمیسیون دریافت میکند، با مصرفکننده روبرو شود. در مواقع دیگر ممکن است مصرفکننده کاملاً از زیرساخت بازاریابی وابسته پشت خرید خود غافل باشد.
درهرصورت، آنها بهندرت برای محصول خریداری شده از طریق بازاریابی وابسته هزینه بیشتری پرداخت میکنند. سهم شرکت وابسته از سود در قیمت خردهفروشی گنجانده شده است. مصرفکننده فرایند خرید را تکمیل میکند و محصول را به طور معمول دریافت میکند، بدون اینکه تحتتأثیر سیستم بازاریابی وابسته که در آن بخش مهمی است، وارد شود.
کسب درآمد با افیلیت مارکتینگ
یک روش سریع و ارزان برای کسب درآمد بدون دردسر فروش واقعی یک محصول است. افیلیت مارکتینگ برای کسانی که به دنبال افزایش درآمد آنلاین خود هستند، جذابیت غیرقابلانکاری دارد. اما چگونه یک شرکت وابسته پس از پیوند دادن فروشنده به مصرفکننده پول دریافت میکند؟ پاسخ میتواند پیچیده شود.
بسته به برنامه، سهم شرکت وابسته در فروش فروشنده به طور متفاوتی اندازهگیری میشود. شرکت وابسته ممکن است به روشهای مختلفی پول دریافت کند:
1. پرداخت بهازای هر فروش
این ساختار استاندارد بازاریابی وابسته است. در این برنامه، بازرگان درصدی از قیمت فروش محصول را پس از خرید محصول توسط مصرفکننده در نتیجه استراتژیهای بازاریابی وابسته، به شرکت وابسته پرداخت میکند. بهعبارتدیگر، شرکت وابسته باید در واقع سرمایهگذار را به سرمایهگذاری در محصول قبل از جبران آن وادار کند.
2. پرداخت بهازای سرنخ
یک سیستم پیچیدهتر، پرداخت بهازای برنامههای وابسته به سرنخ، وابسته را بر اساس تبدیل سرنخها جبران میکند. شرکت وابسته باید مصرفکننده را متقاعد کند که از وبسایت تاجر بازدید کند و اقدام موردنظر را انجام دهد – چه پرکردن فرم تماس، ثبتنام برای آزمایش یک محصول، اشتراک در خبرنامه، یا دانلود نرمافزار یا فایلها.
3. پرداخت بهازای هر کلیک
این برنامه بر انگیزه دادن به شرکتهای وابسته برای هدایت مصرفکنندگان از پلت فرم بازاریابی خود به وبسایت تاجر متمرکز است. این بدان معناست که شرکت وابسته باید مصرفکننده را تا حدی درگیر کند که از سایت وابسته به سایت تاجر حرکت کند. وابسته بر اساس افزایش ترافیک وب پرداخت میشود.
را یک بازاریاب وابسته باشیم؟
دلایلی که باعث میشود در زمینه افیلیت مارکتینگ کار کنید
1. درآمد منفعل
درحالیکه هر شغل حضوری مستلزم آن است که برای کسب درآمد در محل کار باشید، افیلیت مارکتینگ به شما این امکان را میدهد که در هنگام خواب درآمد کسب کنید. با سرمایهگذاری زمان اولیه برای یک کمپین، زمانی که مصرفکنندگان محصول را طی روزها و هفتههای بعد خریداری میکنند، بازدهی مستمری را در آن زمان مشاهده خواهید کرد. مدتها پس از اتمام کارتان پول دریافت میکنید. حتی زمانی که جلوی رایانه خود نیستید، مهارتهای بازاریابی شما جریان درآمدی ثابتی را برای شما به ارمغان میآورد.
2. بدون پشتیبانی مشتری
فروشندگان انفرادی و شرکتهایی که محصولات یا خدمات ارائه میدهند باید با مصرفکنندگان خود معامله کنند و اطمینان حاصل کنند که از آنچه خریداری کردهاند رضایت دارند.
به لطف ساختار بازاریابی وابسته، هرگز نباید نگران پشتیبانی مشتری یا رضایت مشتری باشید. تمام کار بازاریاب وابسته این است که فروشنده را با مصرفکننده مرتبط کند. فروشنده پس از دریافت کمیسیون خود از فروش، به هرگونه شکایت مصرفکننده رسیدگی میکند.
3. از خانه کار کنید
اگر شما فردی هستید که از رفتن به دفتر متنفر هستید، بازاریابی وابسته راهحل عالی است. میتوانید کمپینهایی راهاندازی کنید و از محصولاتی که فروشندگان ایجاد میکنند، درآمد دریافت کنید، درحالیکه از خانهتان راحت کار میکنید. این کاری است که میتوانید بدون بیرون آمدن از لباسخواب انجام دهید.
4. مقرونبهصرفه
اکثر کسبوکارها برای تأمین مالی محصولات فروخته شده به هزینههای راهاندازی و همچنین جریان نقدی نیاز دارند. بااینحال، بازاریابی وابسته را میتوان با هزینه کم انجام داد، به این معنی که میتوانید بهسرعت و بدون دردسر زیاد شروع کنید. هیچ هزینه برنامه وابسته برای نگرانی وجود ندارد و نیازی به ایجاد محصول نیست. شروع این خط کار نسبتاً ساده است.
5. راحت و انعطافپذیر
ازآنجاییکه شما اساساً در حال تبدیلشدن به یک فریلنسر هستید، در تعیین اهداف خود، تغییر مسیر خود در زمانی که تمایل دارید، انتخاب محصولات موردعلاقه خود و حتی تعیین ساعات کاری خود، استقلال نهایی را به دست میآورید. این راحتی به این معنی است که اگر دوست دارید یا صرفاً روی کمپینهای ساده و سرراست تمرکز میکنید، میتوانید پورتفولیوی خود را متنوع کنید. همچنین از محدودیتها و مقررات شرکت و همچنین تیمهایی که عملکرد نامناسبی دارند، رهایی خواهید داشت.
6. پاداشهای مبتنی بر عملکرد
با مشاغل دیگر، میتوانید 80 ساعت در هفته کار کنید و همچنان همان حقوق را دریافت کنید. بازاریابی وابسته صرفاً بر اساس عملکرد شما است. آنچه را که در آن قرار دادهاید از آن دریافت خواهید کرد. تقویت مهارتهای بررسی و نوشتن کمپینهای جذاب به بهبود مستقیم درآمد شما منجر میشود. در نهایت برای کار برجستهای که انجام میدهید، دستمزد دریافت خواهید کرد!
7. قدرت سئو را دستکم نگیرید
اگر SEO را بهدرستی انجام دهید، تعداد زیادی ترافیک ارگانیک وجود دارد که میتوانید از موتورهای جستجو دریافت کنید. روزهایی که بهینهسازی موتورهای جستجو در مورد تقلب گوگل بود، گذشته است. امروز، هدف از بهبود وبسایت شما برای بازدیدکنندگان است. مردم به طور طبیعی به دنبال اطلاعات آنلاین هستند. به همین دلیل است که شما باید اصول اولیه سئو داخلی، تحقیق کلمات کلیدی و لینکسازی را بیاموزید تا اولین منبع اطلاعاتی باشید که پیدا میکنند. چه کسی نمیخواهد برای عباراتی مانند “بهترین محصول” یا “بررسی محصول” در Google رتبه 1 را کسب کند؟
انواع رایج کانالهای افیلیت مارکتینگ
اکثر شرکتهای وابسته، شیوههای مشترکی را به اشتراک میگذارند تا اطمینان حاصل کنند که مخاطبانشان درگیر و پذیرای خرید محصولات تبلیغاتی هستند. اما همه شرکتهای وابسته محصولات را به یکشکل تبلیغ نمیکنند. در واقع، چندین کانال بازاریابی مختلف وجود دارد که ممکن است از آنها استفاده کنند.
1. اینفلوئنسرها
اینفلوئنسر فردی است که قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید بخش بزرگی از مردم را دارد. این شخص در موقعیت بسیار خوبی برای بهرهمندی از بازاریابی وابسته است. آنها در حال حاضر دنبالکننده قابلتوجهی هستند، بنابراین برای آنها آسان است که مشتریان را از طریق پستهای رسانههای اجتماعی، وبلاگها و سایر تعاملات با دنبالکنندگان خود به سمت محصولات فروشنده هدایت کنند. اینفلوئنسرها سپس سهمی از سودی که به ایجاد آن کمک کردهاند دریافت میکنند.
کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ بهویژه در اینستاگرام محبوب هستند، جایی که برندها با اینفلوئنسرهایی که بهعنوان متخصص یا صاحبنظر در جایگاه خاص خود دیده میشوند، شریک هستند. بسته به معامله، یک کمپین میتواند شامل مجموعهای از بررسیهای محصول با عکس، تصاحب حساب یا ویدیوهای زنده باشد. درحالیکه یک تأثیرگذار ممکن است برندسازی و زیباییشناسی خاص خود را داشته باشد، مهم است که عناصری را اضافه کنید که با برند شما مرتبط هستند تا از یادآوری و شناسایی برند اطمینان حاصل کنید.
2. وبلاگنویسان
با توانایی رتبهبندی ارگانیک در جستجوهای موتورهای جستجو، وبلاگنویسان در افزایش تبدیلهای فروشنده برتری مییابند. وبلاگنویس محصول یا خدمات را نمونهبرداری میکند و سپس یک بررسی جامع مینویسد که برند را به شیوهای قانعکننده تبلیغ میکند و ترافیک را به سایت فروشنده بازمیگرداند.
وبلاگنویس به دلیل تأثیرش در انتشار اخبار در مورد ارزش محصول و کمک به بهبود فروش فروشنده جایزه دریافت میکند. بهعنوانمثال، مقاله من در مورد بهترین نرمافزار بازاریابی ایمیلی شامل بررسی محصول و پیوندهای وابسته در سراسر آن است.
3. ریز سایتهای متمرکز بر جستجوی پولی
توسعه و کسب درآمد از مایکروسافتها نیز میتواند میزان فروش زیادی را به همراه داشته باشد. این سایتها در یک سایت شریک یا در لیستهای حمایت شده یک موتور جستجو تبلیغ میشوند. آنها متمایز و مجزا از سایت اصلی سازمان هستند. میکرو سایتها با ارائه محتوای متمرکزتر و مرتبطتر به یک مخاطب خاص، به دلیل دعوت به عمل ساده و سرراست، منجر به افزایش تبدیل میشوند.
4. لیستهای ایمیل
علیرغم ریشههای قدیمی آن، بازاریابی ایمیلی هنوز یک منبع مناسب برای درآمد بازاریابی وابسته است. برخی از شرکتهای وابسته دارای لیستهای ایمیلی هستند که میتوانند از آنها برای تبلیغ محصولات فروشنده استفاده کنند. دیگران ممکن است از خبرنامههای ایمیلی که شامل پیوندهایی به محصولات هستند استفاده کنند و پس از خرید محصول توسط مشتری، کمیسیون دریافت کنند.
روش دیگر این است که شرکت وابسته بهمرورزمان یک لیست ایمیل بسازد. آنها از کمپینهای مختلف خود برای جمعآوری ایمیلها بهصورت انبوه استفاده میکنند، سپس ایمیلهایی را در مورد محصولاتی که تبلیغ میکنند ارسال میکنند.
5. وبسایتهای رسانهای بزرگ
این سایتها که برای ایجاد حجم عظیمی از ترافیک در همه زمانها طراحی شدهاند، بر روی ایجاد میلیونها مخاطب تمرکز دارند. این وبسایتها محصولات را از طریق استفاده از بنرها و پیوندهای وابسته متنی به مخاطبان انبوه خود تبلیغ میکنند. این روش نوردهی برتری را ارائه میکند و نرخ تبدیل را بهبود میبخشد و در نتیجه درآمد بالایی را هم برای فروشنده و هم برای شرکت وابسته به ارمغان میآورد.
نکاتی برای کمک به شما تا در دنیای افیلیت مارکتینگ موفق شوید
1. ایجاد یک رابطه
هنگامی که حرفه بازاریابی وابسته خود را شروع میکنید، میخواهید مخاطبانی را پرورش دهید که علایق بسیار خاصی دارند. این به شما این امکان را میدهد که کمپینهای وابسته خود را به آن جایگاه اختصاص دهید و احتمال تبدیل شما را افزایش دهید. با تثبیت خود بهعنوان یک متخصص در یک زمینه بهجای تبلیغ طیف وسیعی از محصولات، قادر خواهید بود برای افرادی که احتمال خرید محصول را دارند بازاریابی کنید.
2. آن را شخصی کنید
هیچ کمبودی در محصولاتی که بتوانید تبلیغ کنید وجود ندارد. شما توانایی انتخاب و انتخاب محصولاتی را خواهید داشت که شخصاً به آنها اعتقاد دارید، بنابراین مطمئن شوید که کمپینهای شما حول محصولات واقعاً ارزشمندی متمرکز میشوند که مصرفکنندگان از آنها لذت خواهند برد. شما به نرخ تبدیل قابلتوجهی دست خواهید یافت درحالیکه به طور همزمان قابلیت اطمینان برند شخصی خود را ایجاد میکنید.
اگر میخواهید در ارتباط با ایمیل برای کار با وبلاگنویسان و تأثیرگذاران بسیار خوب باشید؛ از ابزاری مانند ContactOut یا Voila Norbert برای جمعآوری اطلاعات تماس افراد و ارسال ایمیلهای شخصی برای بهدستآوردن فرصتهای وبلاگنویسی مهمان و شرکتهای وابسته استفاده کنید.
3. شروع به بررسی محصولات و خدمات کنید
روی بررسی محصولات و خدماتی که در حوزه تخصصی شما قرار دارند تمرکز کنید. سپس، با استفاده از رابطهای که با مخاطبان خود ایجاد کردهاید و موضع خود بهعنوان یک متخصص، به خوانندگان خود بگویید که چرا از خرید محصول یا خدماتی که تبلیغ میکنید سود میبرند. تقریباً هر چیزی که بهصورت آنلاین فروخته میشود را میتوان در صورت وجود یک برنامه وابسته بررسی کرد . میتوانید محصولات فیزیکی، نرمافزار دیجیتال، یا حتی خدماتی را که بهصورت آنلاین رزرو شدهاند، مانند اشتراکگذاری سفر یا رزرو اقامتگاه مسافرتی بررسی کنید. مقایسه این محصول با سایر محصولات هم رده بسیار مؤثر است. مهمتر از همه، مطمئن شوید که محتوای دقیق برای بهبود تبدیل تولید میکنید.
4. از چندین منبع استفاده کنید
بهجای تمرکز فقط بر روی یک کمپین ایمیلی، وقت خود را صرف کسب درآمد با وبلاگ، ارتباط با مخاطبان خود در رسانههای اجتماعی و حتی بررسی تبلیغات بین کانالی کنید.انواع استراتژیهای بازاریابی را آزمایش کنید تا ببینید مخاطب شما به کدام یک بیشتر پاسخ میدهد. از این تکنیک مکرر استفاده کنید.
5. کمپینها را بادقت انتخاب کنید
مهم نیست که مهارتهای بازاریابی شما چقدر خوب است، از یک محصول بد کمتر از یک محصول باارزش درآمد خواهید داشت. قبل از تبلیغ یک محصول برای مطالعه تقاضای آنوقت بگذارید. مطمئن شوید که قبل از همکاری با فروشنده بادقت در مورد فروشنده تحقیق کنید. زمان شما ارزش زیادی دارد و میخواهید مطمئن باشید که آن را صرف محصولی میکنید که سودآور است و فروشندهای است که میتوانید به آن ایمان داشته باشید.
6. در جریان روندها باشید
رقابت جدی در حوزه بازاریابی وابسته وجود دارد. شما باید مطمئن شوید که در صدر روندهای جدید قرار میگیرید تا مطمئن شوید که رقابتی خواهید بود. علاوه بر این، احتمالاً میتوانید از حداقل تعدادی از تکنیکهای بازاریابی جدید که دائماً در حال ایجاد هستند، بهره ببرید. مطمئن شوید که تمام این استراتژیهای جدید را بهروز نگه میدارید تا تضمین کنید که نرخ تبدیل و در نتیجه درآمد شما تاحدامکان بالا خواهد بود.
برترین روندهای افیلیت مارکتینگ
بهبود گزارش و اسناد وابسته
بسیاری از برنامههای وابسته با انتساب آخرین کلیک اجرا میشوند، جایی که شرکت وابسته که آخرین کلیک را قبل از فروش دریافت میکند، 100% اعتبار برای تبدیل دریافت میکند. این در حال تغییر است. با ارائه مدلهای اسناد و ویژگیهای گزارشدهی جدید توسط پلتفرمهای وابسته، میتوانید یک نمای کامل قیف و بین کانالی از نحوه کارکردن تاکتیکهای بازاریابی فردی با هم ببینید.
جایگاههای اینفلوئنسر در حال تبدیلشدن به بیش از حد هدف قرار میگیرند
درگذشته، شرکتهای وابسته بزرگ پایه اصلی بودند، زیرا کوپنهای همهگیر و سایتهای رسانهای ترافیک را به صدها یا هزاران تبلیغکننده میدادند. این موضوع دیگر چندان مطرح نیست. با استفاده از کلمات کلیدی طولانی و جستجوی محصولات و خدمات بسیار خاص، اینفلوئنسرها میتوانند از جایگاه فوق متمرکز خود برای موفقیت در بازاریابی وابسته استفاده کنند. اینفلوئنسرها ممکن است حجم زیادی از ترافیک را برای تبلیغکنندگان ارسال نکنند، اما مخاطبانی که ارسال میکنند معتبر، هدفمند و دارای نرخ تبدیل بالاتری هستند.
بازاریابان وابسته هوشمندتر میشوند
بازرگانانی که درصد زیادی از درآمد خود را از کانال وابسته دریافت میکنند، میتوانند به شرکای وابسته خود متکی شوند. این میتواند منجر شود که بازاریابان وابسته از موقعیت مهم خود برای دریافت کمیسیون بالاتر و معاملات بهتر با تبلیغکنندگان خود استفاده کنند.
چگونه بهعنوان یک مبتدی در افیلیت مارکتینگ کار کنیم؟
فقط محصولاتی را توصیه کنید که بسیار با آنها آشنا هستید.
ایجاد اعتماد با مخاطبان در افیلیت مارکتینگ بسیار مهم است و سریعترین راه برای ازدستدادن اعتماد، توصیه محصولاتی است که قبلاً استفاده نکردهاید یا برای مخاطبان شما مناسب نیستند. همچنین مطمئن شوید که هرگز به کسی نمیگویید که مستقیماً یک محصول را بخرد، شما فقط محصول را توصیه میکنید. هرچه مفیدتر باشید و توصیههای کیفی بیشتری ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که بازدیدکنندگان وب شما برای تخصص شما بازگردند.
محصولات بسیاری از تجار مختلف را تبلیغ کنید.
تمام تخممرغهای خود را در یک سبد قرار ندهید. اگر فقط محصولات یک تاجر را تبلیغ کنید، در کمیسیون، صفحات فرود و در نهایت نرخ تبدیل آنها گیر کردهاید. مهم است که با بسیاری از بازرگانان مختلف در خود کار کنید و طیف گسترده ای از محصولات را تبلیغ کنید.
به طور مداوم نرخ تبدیل خود را آزمایش و بهینه کنید.
فرض کنید یک صفحه تبلیغات دارید که در آن محصولی را از طریق پیوندهای وابسته تبلیغ میکنید. اگر در حال حاضر 5000 بازدید در ماه با نرخ تبدیل 2٪ دریافت میکنید، 100 ارجاع دارید. برای رسیدن به 200 ارجاع، میتوانید روی جذب 5000 بازدیدکننده بیشتر تمرکز کنید یا بهسادگی نرخ تبدیل را به 4 درصد افزایش دهید.
کدام سادهتر به نظر میرسد؟ بهجای صرف ماهها برای ایجاد Domain Authority با وبلاگنویسی و پستهای مهمان برای دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر، فقط باید نرخ تبدیل را 2٪ افزایش دهید. این میتواند شامل بهینهسازی صفحه فرود، آزمایش تماسها برای اقدام، و داشتن استراتژی بهینهسازی نرخ تبدیل باشد. با آزمایش و بهینهسازی سایت خود، با تلاش بسیار کمتر نتایج بسیار بهتری دریافت خواهید کرد.
بر منابع ترافیک وابسته خود تمرکز کنید.
این مهم است که بدانید ترافیک شما از کجا میآید و مخاطبان شما چه کسانی هستند. این به شما امکان میدهد پیامهای خود را سفارشی کنید تا بتوانید بهترین توصیههای محصول وابسته را ارائه دهید. شما نباید فقط روی خطی که در آن قرار دارید تمرکز کنید، بلکه باید روی منابع ترافیک و مخاطبانی که از سایت شما بازدید میکنند تمرکز کنید. منابع ترافیک ممکن است شامل ترافیک ارگانیک، پولی، رسانههای اجتماعی، ارجاع، نمایش، ایمیل یا ترافیک مستقیم باشد.
میتوانید دادههای منبع ترافیک را در Google Analytics مشاهده کنید تا مواردی مانند زمان در صفحه، نرخ پرش، موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت، زمان روز، دستگاهها (موبایل در مقابل دسکتاپ) و موارد دیگر را مشاهده کنید تا بتوانید تلاش خود را بر روی آن متمرکز کنید. تبدیل ترافیک این دادههای تحلیلی برای تصمیمگیری آگاهانه، افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر وابسته بسیار مهم است.
نظرات
0 دیدگاه