اصول محتوانویسی برای گرفتن رتبه اول گوگل

فاطمه حسین پور

آیا به دنبال بهترین نکات برای سئو محتوا هستید؟ آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید مقالاتی با محتوای سئو بنویسید که در جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشند؟ ایجاد پست‌های وبلاگ برای تحت تاثیر قرار دادن موتورهای جستجو و افراد یک هنر است. در این مقاله به طور مفصل، به نحوه ایجاد چنین محتواهایی پرداخته‌ایم. با ما همره باشید. در این مقاله به بررسی اصول محتوا نویسی برای گرفتن رتبه اول گوگل پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

اصول محتوانویسی برای گرفتن رتبه اول گوگل

نوشتن محتوای مناسب سئو چیست؟

تفاوت زیادی بین نوشتن محتوای معمولی و نوشتن محتوای مناسب SEO وجود دارد. مقاله نویسی سئو شامل ایجاد محتوایی است که هم برای موتورهای جستجو و هم برای مخاطبان هدف شما به خوبی بهینه شده است در حالی که نوشتن محتوای معمولی فقط برای افراد نوشته می‌شود. خوب ممکن است نوشتن محتوای شما فقط برای افراد خوب به نظر برسد، اما اگر واقعاً می‌خواهید مطمئن شوید که محتوای شما در گوگل رتبه بندی می‌شود، نمی‌توانید بهینه سازی محتوای خود را برای موتورهای جستجو نادیده بگیرید.

تفاوت عمده بین محتوایی که رتبه خوبی دارد و محتوایی که به ندرت ترافیک دریافت می کند، وجود دارد. بنابراین اگر شما فردی هستید که در تلاش برای افزایش ترافیک موتورهای جستجو هستید، روی بهبود نوشتن محتوای سئوی خود تمرکز کنید و مطمئناً بعد از چند ماه نتایج مثبتی خواهید دید.

چگونه محتوا بنویسیم تا رتبه بندی شود؟

در این قسمت به بررسی چند مورد حیاتی که می‌تواند مختوای شما را در گوگل رتبه بندی کند پرداخته‌ایم. این موارد عبارتند از؛

تحقیق کلمات کلیدی

اول از همه، موتورهای جستجو مانند گوگل باید بدانند محتوای شما در مورد چیست. اگر به سادگی و بدون هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاصی تولید محتوا می‌کنید، هیچ نوع ترافیک جستجویی دریافت نخواهید کرد. به همین سادگی. شما نمی‌توانید بدون انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی ابتدا مقالاتی برای سئو بنویسید. کلید بدست آوردن ترافیک جستجوی بیشتر، یافتن و استفاده از کلمات کلیدی با هدف جستجوی بالا و رقابتی کم است.

اگر در مورد اهمیت تحقیق در مورد کلمات کلیدی تعجب می‌کنید، در اینجا برخی از بزرگ‌ترین دلایل برای یافتن کلمات کلیدی بهتر قبل از شروع نوشتن مطالب آورده شده است. شما با هدف قرار دادن مجموعه مناسبی از کلمات کلیدی در محتوای خود بازدیدکنندگان بسیار هدفمند از موتورهای جستجو را جذب خواهید کرد. شما می‌توانید نرخ تبدیل وب سایت خود را با استفاده از کلمات کلیدی سودآور افزایش دهید.

تحقیقات کلمات کلیدی به شما ایده‌های بالقوه پست وبلاگ را می‌دهد که فروش و ترافیک جستجوی شما را افزایش می‌دهد. شما می دانید که رقبای شما برای چه رتبه بندی می‌شوند. این به تنهایی به شما کمک می‌کند چگونه مقالات بهینه شده سئو را با سهولت بیشتری بنویسید.

بهینه سازی کلمات کلیدی

اگر می‌خواهید رتبه‌ بندی جستجوی بهتری داشته باشید، باید کلمات کلیدی اصلی خود را در مکان‌های مناسب وارد کنید، مانند؛

  • عنوان پست وبلاگ
  • عناوین و زیر عنوان‌های پست وبلاگ (برچسب‌های h1، h2 و h3)
  • اولین پاراگراف پست وبلاگ
  • آخرین پاراگراف پست وبلاگ
  • توضیحات متا پست وبلاگ
  • توضیحات تصویر در پست وبلاگ
  • آدرس پست وبلاگ و غیره

از خوشه‌های موضوعی برای نوشتن محتوای موثر استفاده کنید

آیا می‌خواهید یک نکته مخفی برای نوشتن محتوا برای بهبود رتبه بندی کلی وب سایت و ترافیک جستجو بدانید؟ از محتواهای خوشه‌ای استفاده کنید. خوشه‌های موضوعی چیست؟

خوشه موضوعی گروهی از صفحات وب به هم پیوسته است. همه دسته‌های موضوعی حول یک ایده محتوایی ستونی ساخته شده‌اند که یک موضوع گسترده را هدف قرار می‌دهد که به چندین صفحه مرتبط به هم مرتبط است. اجازه دهید به بیان ساده‌تر توضیح دهیم که خوشه‌های موضوعی کدامند. اکثر وبلاگ نویسان پست‌های وبلاگی جداگانه ایجاد می‌کنند که برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی می‌شوند.

فرض کنید می‌خواهید برای کلمه کلیدی بهترین برنامه‌های تناسب اندام رتبه بندی کنید، یک پست اختصاصی با استفاده از بهترین برنامه‌های تناسب اندام به عنوان کلیدواژه اصلی ایجاد می‌کنید، درست است؟ چه اتفاقی می‌افتد وقتی چندین پست وبلاگ در مورد موضوعات مشابه ایجاد می‌کنید؟ این به سادگی منجر به رقابت URLهای خود با یکدیگر در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) می‌شود که اغلب می‌تواند به عنوان محتوای تکراری تلقی شود که برای SEO وب سایت شما خوب نیست.

اینجا جایی است که راه‌حل دسته‌های موضوعی وارد عمل می‌شود که در آن موضوعات گسترده‌ای را که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید انتخاب می‌کنید و سپس بر اساس کلمات کلیدی خاص مرتبط با آن موضوع خاص (جایی که محتوای مشابه را به یکدیگر پیوند می‌دهید) مقاله می‌نویسید تا موتور جستجوی خود را تقویت کنید.

چگونه محتوا بنویسیم تا رتبه بندی شود؟

با نوشتن محتوای خود شکاف‌ها را پر کنید!

مرحله آخر پر کردن شکاف‌ها با محتوای خود است. اگر رقبای شما برای یک کلمه کلیدی بالقوه با محتوای عمومی یا با کیفیت پایین در رتبه اول قرار دارند، می‌توانید روی موضوعی مشابه کار کنید و آن را واقعاً آموزنده و بسیار جذاب کنید و از تاکتیک‌هایی مانند تکنیک آسمان خراش برای پیشروی در نتایج جستجو استفاده کنید.

مطمئن شوید که تجزیه و تحلیل بک لینک را انجام دهید که یافتن لیستی از تمام وب سایت‌هایی را که به رقبای شما پیوند می‌دهند اما نه وب سایت شما را برای شما آسان‌تر می‌کند. به این ترتیب می‌توانید فهرستی از وب‌سایت‌هایی ایجاد کنید که احتمالاً می‌توانید از آن‌ها بک لینک دریافت کنید یا محتوا برای آن‌ها ایجاد کنید (با استفاده از تکنیک‌هایی مانند تکنیک آسمان‌خراش).

با جذب لینک از سایت‌های دیگر، محتوای خود را گسترش دهید

چه بدانید چه ندانید، گوگل یک نتیجه جستجو را با تعیین کیفیت بک لینک‌هایی که دارد در رتبه اول جستجو قرار می‌دهد. این بدان معناست که اگر می‌خواهید برای یک کلمه کلیدی یا موضوع بالقوه رتبه 1 را کسب کنید، می‌توانید با جذب هرچه بیشتر لینک‌های با کیفیت از سایت‌های دیگر، آن رتبه‌بندی را به دست آورید. گوگل به صفحات وب با لینک‌های بیشتر اولویت می‌دهد. بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید ترافیک ارگانیک خود را با محتوای خود افزایش دهید، اهمیت جذب لینک از سایت‌های دیگر را فراموش نکنید.

صفحات با رتبه برتر در گوگل را تجزیه و تحلیل کنید

آیا می‌خواهید رازی را برای نوشتن مقالات سئو که رتبه بندی می‌شوند را به شما بگوییم. تجزیه و تحلیل وب سایت‌های رقبای شما سریع‌ترین راه برای یادگیری نحوه نوشتن مقالات SEO برای مشاهده بیشتر جستجو است. این سوالات را برای تجزیه و تحلیل رقبای خود از خود بپرسید. میانگین تعداد کلمات برای رتبه بندی 10 صفحه برتر در جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظر شما چقدر است؟ 10 صفحه برتر چگونه قالب بندی می‌شوند؟ آیا آنها حاوی محتوای طولانی با تصاویر، فیلم ها و غیره هستند؟ 10 صفحه برتر رتبه بندی چقدر مرتبط و آموزنده هستند؟ هنگامی که به سوالات بالا پاسخ دادید، می‌توانید از آن برای انجام تجزیه و تحلیل عمیق رقبا برای افزایش سئوی وب سایت خود با محتوای خود استفاده کنید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button