تأثیر بروز رسانی محتوا در سئو سایت چگونه است؟ چه مزایایی دارد؟
ایده پردازی و نوشتن وبلاگهای جدید به طور ثابت، پایه و اساس استراتژی مؤثر بازاریابی محتوا است. اما در مورد همه مقالات قدیمی کم عملکرد که فقط در وب سایت شما قرار دارند، چه میکنید؟ اگر شما هرگز فکر نکردهاید که برگردید و دوباره مطالب قدیمی را مرور کنید، اکنون زمان شروع است.
در یک دنیای ایده آل، هر مقالهای که منتشر میکنید، یک شبه بر رتبه بندی موتور جستجو مسلط میشود و جایگاه # 1 مورد نظر را کسب میکند. واقعیت این است که قرار نیست هر محتوایی که منتشر میکنید در ایجاد ترافیک ارگانیک موفق باشد. برای هر مقاله با عملکرد بالا، احتمالاً دهها مقاله دیگر وجود دارد که در صفحه 89 وبلاگ وب سایت شما گردوغبار جمع میکنند. باور کنید یا نکنید، این مقالات نیز به عشق احتیاج دارند.
ما به عنوان بازاریاب محتوا تقریباً برنامه ریزی شدهایم که همیشه محتوای جدیدی تولید کنیم. اما در واقع متوقف کردن این ذهنیت و مرور مجدد برخی از کارهایی که قبلاً انجام دادهاید (و احتمالاً فراموش کردهاید) یک مزیت ذاتی دارد. برای اینکه استراتژی محتوای خود را به جلو هدایت کنید، لازم نیست همیشه چرخ را دوباره اختراع کنید. در این مقاله، ما به شما میگوییم که چگونه بروز رسانی محتوا قدیمی میتواند باعث افزایش بازدید، بهبود SEO شما و دستیابی سریعتر به اهداف بازاریابی شما شود.
چرا باید محتوا را بهروز کنید؟
اختصاص زمان و منابع برای ابتکار تازه سازی محتوا ممکن است در بین سایر پروژههایی که در حال انجام هستید اولویت اصلی نباشد. با این حال، مزایای زیادی همراه با بروز رسانی محتوا قدیمی وجود دارد:
سئوی پیشرفته
محتوا با گذشت زمان ارزش خود را از دست میدهد. موتورهای جستجو برای یافتن دقیقترین و مفیدترین محتوا برای کاربران طراحی شدهاند. محتوای مربوطه در اولویت قرار دارد در حالی که قطعات قدیمی به آرامی شروع به افت در رتبه بندی میکنند. با گذشت زمان، این میتواند تأثیر منفی گستردهای در تلاشهای شما برای سئو سایت داشته باشد. با ورود و بهروزرسانی قطعات قدیمی، به موتورهای جستجو نشان میدهید که محتوای شما بهروز، دقیق و همچنان مرتبط است. علاوه بر این، بیشتر موتورهای جستجو به طور مکرر الگوریتمهای خود را تغییر میدهند. بروز رسانی محتوا به شما امکان میدهد هرگونه تغییر در SEO داخلی را که تأثیر منفی بر کار شما میگذارد و یا به بهبود ROI SEO کمک میکند، اجرا کنید.
تعامل مخاطبان را افزایش دهید
خود را جای مخاطبان هدف خود قرار دهید. آیا خواندن مطالبی که کهنه و قدیمی است را دوست دارید؟ پاسخ واضح در اینجا منفی است. اگر خوانندهای به یکی از مقالههای قدیمی شما برسد، میخواهید آنها در آنجا بمانند و در واقع آن مقاله را بخوانند. محتوایی که تازه است و دارای بهروزترین اطلاعات است، به احتمال زیاد خواننده را درگیر خود کرده و مدت زمان حضور وی را در وب سایت شما افزایش میدهد.
در وقت صرفه جویی کنید، نتیجه بگیرید
به بیان ساده، بهروزرسانی مجدد یک مقاله قدیمی بسیار کمتر از نوشتن مقاله جدید زمان میبرد. این بدان معنا نیست که شما باید تلاش خود را برای ایجاد محتوا متوقف کنید، اما اختصاص دادن زمان به هر دو روش این امکان را ایجاد میکند که با کار بسیار کمتری نتیجه کسب کنید.
مزایای SEO بهروزرسانی محتوا
همه ما میتوانیم برخی از مزایای اساسی تازه سازی محتوا را برای SEO حدس بزنیم. وقتی محتوا را به روز کنید و جذابیت آن را از نظر کیفی بیشتر کنید، از موتورهای جستجو بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد.
شما همچنین در رتبه بندی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالا خواهید رفت. طبیعتاً این یک مزیت واضح دارد و آن ترافیک بیشتر است. با این حال، این تنها مزیت بروز رسانی محتوا نیست.
با بالا رفتن در صفحات نتیجه، افراد آسانتر میتوانند محتوای شما را کشف کنند. مزیت اضافی این است که این امر همچنین باعث ایجاد بک لینک بیشتر میشود. حتی اکنون نیز بک لینکها کلید بهبود اعتبار دامنه شما هستند. میتوانید نمره اقتدار دامنه خود را از طریق Semrush بررسی کنید.
گوگل به صراحت گفت که EAT بسیار مهم است. برای همه افراد غذا خوردن مهم است اما گوگل در مورد این موارد صحبت میکند:
- تجربه و تخصص (Expertise)
- قدرت و اعتبار (Authority)
- قابل اعتماد بودن (Trustworthiness)
بهبود رتبه بندی در صفحه نتایج به طور مستقیم به دو عامل EAT کمک میکند، یعنی: اقتدار و قابلیت اطمینان. لینک دهی منجر به اعتبار دامنه بالاتر میشود و بسیاری از لینکها به Google نشان میدهند که مردم به سایت شما اعتماد دارند. باز هم میتوانید نمره اقتدار دامنه خود را از طریق Semrush بررسی کنید.
ما به عنوان یک بازاریاب، اغلب به دنبال برد سریع هستیم که تأثیر زیادی در رشد کلی شرکت داشته باشد. بروز رسانی محتوا یکی از آن استراتژیهای ساده است که با تلاش کم تأثیرات تضمین شدهای را ایجاد میکند و منجر به بازدید بیشتر و در نتیجه فروش میشود.
نظرات
0 دیدگاه