قیمت پروژه سئو چگونه تعیین میشود و به چه عواملی وابسته است؟
قیمت پروژه سئو بسته به موضوع و سختی کلمه کلیدی و بسیاری از فاکتور های دیگر، متفاوت است. به طور کلی قیمتگذاری پروژه سئو به دو صورت انجام میگیرد. اولین قیمت گذاری به این صورت است که سئوکار لیستی از کارهایی که باید انجام دهد تهیه میکند و به صورت ثابت مبلغی را ماهانه از کارفرما درخواست کرده و در صورتی که کارفرما از پرداخت هزینه سرباز زد میتواند از انجام ادامه کار خودداری کند. در مواردی نیز هزینه سئو به صورت پروژهای گفته شده که این هزینه قبل یا بعد از انجام پروژه دریافت خواهد شد. به طور کلی قیمت پروژه سئو متغیر است.

میانگین قیمت پروژه سئو
میانگین هزینه سئو به صورت ساعتی از 30 تا 60 هزار تومان و میانگین آن به صورت ماهیانه 3 الی 10 میلیون تومان است.
نحوه محاسبه قیمت سئو
به طور معمول از 7 حالت زیر برای محاسبه قیمت سئو استفاده میشود:
- قیمت گذاری پروژه سئو به صورت ساعتی بر اساس مدت زمان کار
- قیمت گذاری پروژه سئو بر اساس کارهای انجام شده
- قیمت گذاری پروژه سئو بر اساس کلمات کلیدی
- قیمت گذاری پروژه سئو بر اساس ترافیک ورودی
- قیمت گذاری پروژه سئو به صورت پروژهای
- قیمت گذاری پروژه سئو به صورت ماهیانه
- قیمت گذاری پروژه سئو به صورت شراکتی
قیمت سئو به صورت ساعتی
شرکتها به صورت ساعتی کار نمیکنند و بیشتر افرادی که تنها یا فریلنس سئو انجام میدهند به صورت ساعتی کار میکنند. متخصص سئو کار شما را قبول میکند و مشغول انجام آن میشود. در پایان نیز بر اساس میزان ساعتی که کار انجام داده است، کارفرما باید هزینه پرداخت کند. در این شرایط برای جلوگیری از اختلاف بین دو طرف قرارداد متخصص سئو باید به صورت حضوری برای کارفرما کار کند.
مزایای سئو ساعتی
- مدت زمان انجام کار مشخص بوده و از این طریق نقاط ضعف و قدرت و میزان پیشرفت کار مشخص میشود.
- در این روش تخمین قیمت سئو آسانتر است و راحت میتوانید پروژه سئو را مدیریت نمایید تا از افزایش قیمت نهایی جلوگیری شود.
معایب سئو ساعتی
- در روش ساعتی قیمت سئو سایت توسط کارفرما قابل کنترل است اما ممکن است فرد دیرتر به نتیجه برسد.
- در این روش بر اساس حضور فرد پول پرداخت میکنید نه بر اساس کار انجام شده.
قیمت سئو به صورت پروژهای
قیمت سئو به صورت پروژهای توسط شرکتهای خدمات سئو انجام میگیرد. حدود قیمتها به شرح زیر است:
- 3.000.000 تومان تا 5.000.000 تومان
- 5.000.000 تومان تا 8.000.000 تومان
- 8.000.000 تومان تا 15.000.000 تومان
- 15.000.000 تومان تا 25.000.000 تومان
- در صورتی که کلمه کلیدی سخت و پر رقابت باشد تعرفه سئو از 25 میلیون بیشتر خواهد بود.
تعرفه به صورت پروژهای برای زمانی است که هدف خاصی را دنبال میکنید. حال بسته به اینکه پروژه سئو شما از کدام نوع است و وضعیت فعلی آن چگونه است قیمت گذاری صورت میگیرد.
- افزایش رتبه در کلمات کلیدی خاص
- برای افزایش ترافیک
- برای بهینه کردن صفحات با بانس ریت بالا
- برای بهینه سازی سرعت سایت
- بهینه سازی تکنیکال سایت
- بهینه سازی داخلی سایت
- بهینه کردن صفحات محصول
- اصلاح لینکها و disallow
- تدوین استراتژی برای ری دیزاین سایت بدون افت رنک سئو سایت و …
مزایای سئو پروژه ای
- از زمانی که قرارداد بسته میشود تا پایان پروژه مبلغ ثابت است و افزایش قیمت نخواهید داشت.
- از زمانی که با شرکت خدمات سئو قرارداد میبندید تا زمانی که نتیجه نهایی مشخص شود، به شرط حضور در صفحه اول گوگل یا رتبه 1 تا 3 هزینه پرداخت خواهید کرد.
معایب سئو پروژه ای
- ممکن است هزینه بیشتری برای سئو پرداخت نمایید. بهتر است قبل از برون سپاری حتماً درباره هزینه آن مطالعه نمایید.
- به علت قیمتگذاری خدمات سئو پروژهای، زمان قرارداد و کلمات کلیدی مورد نظر در قرارداد، امکان تغییر یا فسخ قرارداد وجود ندارد.
قیمت سئو به صورت ماهیانه
این نوع از قیمت گذاری برای انجام خدمات سئو طولانی مدت انجام میگیرد که عموماً بیش از 4 میلیون تومان در ماه با توجه به نوع پروژه میباشد.
مزایای سئو ماهیانه
- این روش شبیه روش پروژهای است، با این تفاوت که به صورت ماهیانه پرداخت میشود.
- در روش ماهیانه به علت قرارداد ماهانه تعامل بین شرکت خدمات دهنده سئو و مشتری افزایش خواهد یافت.
معایب سئو به صورت ماهیانه
- سئو فرایندی زمانبر است که برای رسیدن به نتیجه حداقل به 10 ماه زمان نیاز دارید، اگر در این مدت به نتیجه نرسید، زمان و پول زیادی از دست خواهید داد.
- اگر شرکت خدمات دهنده سئو را کاملاً میشناسید، این روش پرداخت مناسب است.

قیمت سئو براساس عملکرد
در این روش محاسبه قیمت سئو براساس خدمات انجام شده بر روی سایت تعیین خواهد شد. در این روش سئوکار تعهدی نسبت به جایگاه شما در نتایج گوگل ندارد. تنها فعالیتهایی که در قرارداد مشخص میشود، در زمان مشخص بر روی سایت شما پیادهسازی میشوند.
- انجام کامل خدمات سئو داخلی
- خدمات لینک بیلدینگ
- افزایش سرعت سایت
- و غیره
مزایای سئو براساس عملکرد
- زمانی که به نتیجه مورد نظر رسیدید باید هزینه پرداخت کنید، این امر ریسک سرمایهگذاری را به شدت کاهش خواهد داد.
- شما میدانید بر روی چه چیزی سرمایه گذاری میکنید و برای رسیدن به چه چیزی قرار است پول پرداخت کنید.
معایب سئو براساس عملکرد
- هنگامی که رقابت زیادی در کلمات کلیدی وجود داشته باشد، شرکتها ممکن است از این روش قیمت گذاری استفاده نکنند.
- به علت رقابت سنگین در کلمات کلیدی پرجستجو، برای اینکه به نتیجه برسید مجبورید که از کلمات کلیدی با رقابت ضعیفتر استفاده کنید، که در این حال نیز ممکن است پیشرفتی در کسب و کار شما حاصل نشود.
قیمت سئو براساس کلمه کلیدی
در این روش نحوه تعیین قیمت سئو براساس کلمات کلیدی میباشد. در این روش قراردادی بسته خواهد شد تا در زمان تعیین شده سایت در تعدادی کلمه کلیدی مشخص به صفحه 1 یا 5 رتبه برتر گوگل در نتایج گوگل دست پیدا نماید. در این روش سختی کلمه کلیدی براساس شرایط دیگر رقبا که شامل محتوا، لینک ها، ساختار سایت، سرعت، https بودن یا نبودن و موارد دیگر سنجیده خواهد شد. سنجش سختی کلمه کلیدی یکی از کارهای سخت و زمانبر میباشد.
تعرفه سئو براساس افزایش ترافیک سایت
در این روش سئوکار باید در مدت زمان مشخصی ترافیک سایت را افزایش دهد. در این روش باید دسته بندی کلی کلمات مشخص شود.
قیمت پروژه سئو به صورت شراکتی
در این روش متخصص سئو عضوی از تیم سایت کارفرما میشود. در این شرایط متخصص سئو بررسی و آنالیز میکند که باید بر روی چه کلمات کلیدی کار شود، تولید محتوا باید چگونه باشد، در چه سایتهایی لینک سازی باید انجام شود، بک لینک از چه سایتهایی باید گرفته شود، ریپورتاژ به چه سایتهایی باید داده شود و غیره. در انتها افزایش فروش میتواند منجر به افزایش درصد سود شود. این روش برای افرادی که تازه قصد شروع کار دارند توصیه میشود. زیرا متخصص سئو رزومهای ندارد تا کارفرما را متقاعد نماید. از طرفی نیز سایت قرار نیست تا زمانی که فروشی داشته باشد هزینهای را متقبل شود.
البته توصیه میشود با کسی کار کنید که اطلاعات کافی درباره سئو داشته باشد.

قیمت سئو براساس کارهای انجام شده
به طور کلی قیمتهای سئو به بخشهای زیر قابل تقسیم است:
هزینه سئو داخلی
سئو داخلی به کارهایی گفته میشود که برای گرفتن رتبه و ایندکس شدن انجام میشود. تعرفهای که برای سئو داخلی در نظر گرفته میشود با توجه به حجم و اندازه سایت متغیر است و عموما بعد از انجام دادن فعالیتها گزارش داده خواهد شد. کارهایی که برای سئو داخلی انجام میشود شامل موارد زیر است:
- سئو و بهینه سازی عنوان صفحات، کلمات کلیدی و متا تگ ها (Description، Robots و …)
- بهینه سازی هدینگ صفحات (تگهای H1 و H2 و …)
- بهینه سازی تصاویر سایت (کاهش حجم تصاویر و نوشتن متن جایگرین (Alt))
- فعال کردن Gzip در سایت به منظور فشرده سازی داده های سایت
- جلوگیری از اجرا شدن فایل های جاوا اسکریپت در زمان رندر شدن سایت
- مرتب سازی ترتیب بارگزاری و اجرای فایل های CSS و Javascript
- ترکیب فایل های CSS
- ساخت و بهینه سازی سایت مپ
- ثبت وبسایت در وبمستر گوگل
- بهینه کردن حجم سایت
- بهینه سازی سرعت سایت
- فعال کردن Htaccess و اصلاح تنظیمات
- لینک بیلدینگ داخلی در صفحات سایت
- بررسی ریداریکتهای اعمال شده در سایت
- ترکیب و فشرده سازی فایلهای جاوا اسکریپت
- بررسی urlهای سایت و اصلاح آن در صورت امکان
- بررسی و ویرایش کدهای منسوخ شده HTML
- فعال کردن کش سایت
- بررسی ویژگی Keep Alive
- افزایش سرعت سایت
- بررسی و تصحیح ایندکس و فالو بودن صفحات
- اضافه کردن Expires Headers برای انواع فرمت فایل های سایت
- بهینه سازی عنوان صفحات
- بررسی و گزینش صحیح کلمات کلیدی
- بهینه سازی تگ کانونیکال
- بررسی و اصلاح لینک های داخلی
- رفع خطاهای 404
- بررسی و تصحیح ایندکس و فالو بودن صفحات
- بهینه سازی کدها، متاتگها و غیره
- بررسی چگالی کلمات کلیدی
- Schema
- مشاوره انتخاب دامنه
- ساختار URL
- منوهای Breadcrumb
- open graph
- صفحه 404 اختصاصی
- صفحات شتاب دهنده موبایل amp
- وضعیت ایندکس صفحات
- اصلاحات طراحی UI , UX
- امنیت ادمین سایت و هاست
- بررسی کنونیکال صفحات
- نصب گواهینامه ssl
- ریسپانسیو بودن
- صفحه بندی و سایتهای چند زبانه
- و غیره
هزینه سئو خارجی
هزینه سئو خارجی با آنالیز کردن رقبا و میزان رقابت کلمه کلیدی به دست خواهد آمد که عموما به تعداد و کیفیت بک لینک، رپورتاژ آگهی و میزان فعالیت در شبکه های اجتماعی بستگی دارد. بدون داشتن سئو داخلی، هزینه برای سئو خارجی بیفایده میباشد.
هزینه نهایی سئو سایت
هزینه نهایی سئو سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعیین قیمت نهایی هر سایت با سایت دیگر متفاوت است و بعد از بررسی و آنالیز چند ساعته تخمین زده میشود. در حالت کلی تعرفه سئو و بهینه سازی به موارد زیر وابسته است:
- میزان رقابت در بین کلمات کلیدی
- عمر سایت و دامنه
- وضعیت و میزان فعالیت رقبا
- مقدار محتوای اختصاصی و کیفیت آنها
- وضعیت و جایگاه فعلی سایت
- تعداد کلمات کلیدی جهت سئو
- تضمین جایگاه سایت بعد از اتمام قرارداد سئو
- مشاوره، آموزش و پشتیبانی
هزینه سئو سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از عوامل تاثیرگذار بر روی قدرت سایت شما میتوان به بررسی کلمه کلیدی مورد نظر و تحلیل رقبایی که میخواهید با آنها رقابت داشته باشید و غیره میتوان اشاره کرد.
هیچ تضمینی وجود ندارد و هیچ فرد یا شرکتی نمی تواند به شما در این زمینه تضمین 100% دهد. مگر زمانی که نمونه کارهای آن شرکت را در خصوص سئو سایت مشاهده کرده باشید.
جواب این سوال منفی است. بعد از رسیدن به صفحه اول گوگل تازه کار شما استارت خورده است و رقابت شما شروع شده است. در صورت فعالیت نکردن مناسب دوباره سایت شما افت میکند و ممکن است به صفحات دوم و سوم برود.
این امر نیز به عوامل مختلف وابسته است که این عوامل شامل قدرت سایت، نوع کلمه کلیدی و قدرت سایت رقبای شما میباشد.
نظرات
0 دیدگاه