بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ چیست ؟ ابزارهای SEO Marketing

زهره درویشی

هر فردی که بخواهد کسب و کار خود را در اینترنت گسترش دهد، باید یا خود در زمینه سئو فعالیت کند یا اینکه از افراد متخصص بخواهد که سایت وی را بهینه سازی نمایند. برای دیده شدن سایت و بالا رفتن بازدهی یک سایت باید به سئو سایت توجه کرد. برای آشنایی بیشتر لازم است بدانید که سئو به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می شود که باید انجام شود تا صفحه وب سایت ما در کلمات کلیدی هدف، در رتبه بالای موتورهای جستجو قرار بگیرد. این فعالیت‌ها شامل یافتن کلمات کلیدی و تولید محتوا و غیره می‌باشد. البته سئو تنها به این فعالیت‌ها محدود نخواهد شد و ابعاد گسترده تری را در برمی‌گیرد که تنها فرد متخصص از عهده آن برمی‌آید. علاوه بر تولید محتوای مفید برای کاربران باید صفحات سایت را نیز برای موتورهای جستجو قابل فهم کنیم. همانطور که تا اینجا متوجه شدید سئو یک بحث تخصصی است.
اما بازاریابی سئو (SEO Marketing) به معنای فعالیت در سایت برای افزایش بازید یا فروش سایت می باشد. در ادامه بیشتر درباره بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ توضیح خواهیم داد.

بازاریابی سئو

بازاریابی سئو چیست؟

سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که بازاریابی سئو بخشی مهم و جدایی ناپذیر از آن است. فرآیندی که توسط آن وب سایت را برای بهتر دیده شدن بهینه سازی می‌کند، تا در جستجوهای مربوطه رنکینگ بهتری کسب کنید. سئو به شما و سایت شما کمک خواهد کرد که در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و کاربران زیادی از وب سایت شما بازدید نمایند. 
برخی معتقدند که بازاریابی سئو همان بازاریابی محتوا می‌باشد. به این شکل که برای اینکه بتوانید بستری مناسب برای بهینه سازی سایت فراهم نمایید باید محتوای مناسب و قوی ایجاد نمایید. اما سئو محدود به محتوا نمی شود و بازاریابی محتوا هم می تواند بخشی از فرآیند بازاریابی سئو باشد.

بازار هدف فروش

بازار هدف یعنی شما محصولات خود را به جایی ببری که احتمال فروش در آن بالا برود. بازار هدف بر دو نوع است:

بازار هدف مستقیم

بازار هدف مستقیم به این معنا که محصولات خود را به طور مستقیم در محلی به فروش برسانید. 

بازار هدف غیرمستقیم

بازار هدف غیرمستقیم به این معناست که محصول را جایی به فروش برسانید که اطلاع دارید مخاطبان زیادی دارد که با دیدن محصول شما ممکن است آن را بخرند. 

بازاریاب سئو نیز از این دو روش برای کسب و کار خود استفاده خواهد کرد. برای مثال سایت آمازون اگر موفق به فروش از طریق مستقیم نشود، به طور غیرمستقیم این کار را انجام خواهد داد. آمازون سئو مارکتینگ را به این صورت انجام خواهد داد که شما وارد سایت آمازون شده و به دنبال کتانی سفید هستید، به علت زیاد بودن نمونه های کار از گشتن منصرف می‌شوید و از سایت آمازون خارج می‌شوید. بعد از اینکه خارج شدید هوش مصنوعی وب سایت آی پی شما را برمیدارد و زمانی که وارد سایت‌های دیگر می‌شوید که دارای تبلیغ سایت آمازون است، تبلیغاتی که به شما نشان خواهد داد کتانی سفید است. با این کار از طریق غیر مستقیم ممکن است محصول را به شما بفروشد. 

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست ؟

دیجیتال مارکتینگ به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای تبلیغ محصولات و خدمات وب سایت خود با استفاده از ابزارهای دیجیتال قابل انجام است. بازاریابی دیجیتال تنها محدود به خرید و فروش محصولات نیست، برای تعامل اجتماعی، اخبار و غیره نیز می‌باشد. 

بازاریابی دیجیتال به چه معناست ؟

بازاریابی دیجیتال یعنی استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت برای بازاریابی خدمات و محصولات. استفاده از شبکه‌های اجتماعی به بازاریابی دیجیتال می‌تواند کمک کند. استفاده از انواع رسانه‌های دیجیتال می‌تواند به بازاریابی دیجیتال کمک کند. 

ابزارهای بازاریابی سئو 

ابزارهای بازاریابی سئو 

ابزارهایی نیز برای کمک به بازاریابی سئو وجود دارد که توسط گوگل ارائه شده است. این ابزارها شامل گوگل ترند، گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول گوگل هستند که می‌توانند با آنالیز سایت به متخصص سئو کمک کنند تا میزان پیشرفت فعالیت های صورت گرفته را زیر نظر داشته باشد. در کنار این ابزارها سایت‌هایی مانند ahref و moz و … می‌توانند وب‌سایت‌های خود و رقیب را بررسی کنند وسپس سئوکار سایت خود را براساس سایت‌های رقیب بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: معرفی 11 ابزار سئو

مهم ترین نکته سئو مارکتینگ

در صورتی که وب سایت شما بهینه سازی شده باشد می‌توانید با نوشتن محتوای مناسب و سئو شده ( البته با داشتن استراتژی محتوا خوب و رعایت سایر اصول سئو) رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کنید. البته در بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ تنها نباید به تولید محتوا اکتفا کنید، زیرا سئو نیازمند علم و تجربه بالا می‌باشد. 


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه