مدیریت پیج اینستاگرام به صورت اصولی و حرفه ای

عاطفه آقایی

شاید برای شما هم سؤال باشد که وقتی از مدیریت پیج اینستاگرام صحبت می‌کنیم از چه چیزی حرف می‌زنیم؟

همان‌طور که شما هم می‌دانید امروزه اینستاگرام، یکی از پرطرف‌دارترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. با همه‌گیری کرونا و تعطیلی کسب‌وکارها، بسیاری از کسب‌وکارها نیز به این پلت فرم محبوب رو آورده‌اند و کسب‌وکارهای خود را در این شبکه اجتماعی محبوب راه‌اندازی نموده اند. زمانی که یک کسب‌وکار در محیط هر شبکه اجتماعی راه‌اندازی می‌شود، موضوع مدیریت این پیج‌ها نیز بر اساس الگوریتم‌ها و قوانین هر شبکه جزء مهم و جدایی‌ناپذیر این کسب‌وکارها می‌شود. به همین دلیل هم برای کسب‌وکارها موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

باتوجه‌به این توضیحات اهمیت مدیریت شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام که در ایران از محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شود، کاملاً احساس می‌شود. می‌توان گفت مدیریت پیج اینستاگرام با هدف افزایش تعامل کاربران، ارائه درست محصولات و خدمات، به‌طوری‌که موردتوجه و پسند کاربران قرار گیرد و منجر به افزایش فروش کسب‌وکارها گردد، انجام می‌شود.

به همین دلیل است که مدیریت اینستاگرام نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد. ازاین‌رو تنها با قراردادن فردی بدون تجربه و مهارت کافی به‌عنوان ادمین پیج آن هم به‌تنهایی برای مدیریت پیج به‌صورت حرفه‌ای معقول و منطقی نیست. برای مدیریت حرفه‌ای و پربازده نیاز به یک تیم با تخصص‌های متفاوت وجود دارد.

اگر برای پیج اینستاگرامتان نیاز به ادمین حرفه ای دارید تا به صورت اصولی پیج شما را مدیریت کند، همین حالا با ما تماس بگیرید:

مدیریت پیج اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام شما

در بالا توضیح دادیم که برای افزایش بهره‌وری کسب‌وکارها از طریق پیج اینستاگرام نیاز به یک مدیریت حرفه‌ای داریم. این مدیریت برای کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است. به این صورت که یک کسب‌وکار کوچک شاید نیازی به یک تیم نداشته باشد و یک کسب‌وکار خانگی را یک نفر می‌تواند مدیریت کند. اما برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر یا درحال‌توسعه که صفحه اینستاگرام برایشان مانند دریچه‌ای برای معرفی خود بدون محدودیت است، داشتن یک تیم حرفه‌ای برای مدیریت پیج اینستاگرام، به‌اندازه داشتن یک تیم حرفه‌ای در هر بخش دیگر کسب‌وکار امری ضروری است.
در زیر باهم بررسی می‌کنیم که وظایف و تخصص موردنیاز یک تیم مدیریت پیج اینستاگرام شامل چه مواردی می‌باشد.

 وظایف تیم مدیریت اینستاگرام

مدیریت یک صفحه اینستاگرام شامل موارد بسیاری است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعیین استراتژی
  • تولید محتوای متناسب پیج
  • افزایش فالوور واقعی
  • حفظ امنیت پیج
  • انتشار پست و استوری‌ها در زمان مناسب
  • مدیریت تبلیغات پیج در صورت نیاز

ارائه برنامه و استراتژی هدفمند

اولین گام در مدیریت یک صفحه اینستاگرام، مهم‌ترین گام است و آن چیزی نیست جز ارائه برنامه برای مدیریت صفحه کسب‌وکار موردنظر. اما قبل از اینکه یک تیم بتواند برنامه‌ای ارائه دهد باید به‌خوبی درباره سازمان و از اهداف آن‌ها از راه‌اندازی صفحه در اینستاگرام آشنا باشد. این موضوع کمک می‌کند تا تیم به طور دقیق‌تر مخاطبان هدف را شناسایی نمایند و استراتژی مناسبی، متناسب با اهداف سازمان و مخاطبان هدف موردنظر ارائه نماید.
این بخش مانند خشت اول برای دیوار مهم است. اگر اولین گام درست برداشته نشود، تمام مسیر به اشتباه طی می‌شود و نه‌تنها سازمان به نتیجه‌ای که می‌خواهد نمی‌رسد، بلکه تمام هزینه‌ای که انجام شده به‌صورت ضرری برای شرکت برخواهد آمد.
این برای سازمان‌های بزرگ که صاحب برند هستند، اثر منفی بیشتری نیز دارد، زیرا روی نگاه مخاطب به برند اثر می‌گذارد. پس دقت کنید که تیمی که کار را به آن‌ها می‌سپارید، درک درستی از اهداف سازمان شما، مخاطبان هدف و رقبای شما داشته باشند.

مدیریت و تولید محتوای پیج اینستاگرام

تولید محتوا

زمانی که اهداف و مسیر حرکت مشخص شد، گام بعدی تولید محتوا برای صفحه اینستاگرام است. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر محتوا است و افزایش تعامل کاربران نیز بر اساس نوع محتوای تولیدی و میزان کاربرپسند بودن محتوا می‌باشد. محتوا انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع کسب‌وکار و هدف سازمان بایستی از انواع مختلف آن استفاده شود. انواع مختلف محتوا شامل محتوای متنی و محتوای تصویری است.

خود محتوای تصویری نیز شامل موارد زیر است:

  • عکس‌های تبلیغاتی
  • عکس‌های صنعتی
  • ویدئو
  • طراحی قالب پست
  • موشن‌گرافیک

برخی از افراد فکر می‌کنند که تهیه محتوای متنی برای صفحات اینستاگرام کار آسانی است و هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد، اما با اندک بررسی می‌توان فهمید که این‌گونه نیست. کافی است با بررسی چند پیج و بررسی محتواهای آن‌ها ببینید که برخی پیج‌ها با نوع نگرش متفاوت از یک موضوع، چگونه میزان متفاوتی از مخاطبان خود را درگیر می‌کنند.
برای بخش تولید محتوای بصری نیز، برخی تیم‌ها خود دارای تیم عکاس، فیلم‌بردار و تدوین گر هستند. این تیم‌ها برای شرکت‌هایی که نیاز به تولید محتواهای ویدئویی اختصاصی و بیشتر دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در این موارد نیازی به هماهنگی بین دو یا چند تیم مجزا نیست.
اما این موضوع را در نظر بگیرید که اعضای تیم باید علاوه بر تخصص در زمینه‌های عکاسی، فیلم‌برداری و … در زمینه تولید این محتواها برای اینستاگرام و کسب‌وکارها تجربه داشته باشند و ذائقه مخاطب اینستاگرام را بشناسند.

درج پست و استوری در زمان مناسب

زمان در هر زمینه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تیم شما بهترین محتواها شامل فیلم، عکس، متن را تولید کرده باشند اما در زمان مناسبی آن‌ها را منتشر نکنند، شما یا به نتیجه ایده‌آل خود نمی‌رسید یا خیلی دیر به آن نتیجه می‌رسید. به طوری که ممکن است از رقبایتان جا بمانید.
انتخاب زمان مناسب انتشار محتوا به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلاً مخاطبان صفحه چه کسانی هستند و در کدام منطقه زندگی می‌کنند. بر اساس ساعت فعالیت مخاطبان می‌توان این موضوع را برنامه‌ریزی کرد و این موضوع باتوجه‌به نوع کسب‌وکارهای مختلف، می‌تواند متفاوت باشد.

تبلیغات

شاید اولین چیزی که برای افزایش دنبال‌کنندگان و یا دیده‌شدن صفحه‌تان به ذهن شما برسد، تبلیغات باشد. اما باید بدانید که تمامی پیج‌ها نیاز به تبلیغات ندارد. و در صورت نیاز به تبلیغات زمان دادن تبلیغ و اینکه به چه کسی و با چه شرایطی تبلیغ داده شود، برای هر پیجی متفاوت است.
حتی در صورت نیاز به تبلیغات این مرحله در آخرین بخش قرار می‌گیرد، و باید پیج اینستاگرام شما به جایگاهی رسیده باشد که نیاز به تبلیغ داشته باشد و در صورت نیاز، اگر این مرحله به درستی انجام گیرد می‌تواند به خوبی باعث توسعه کسب و کار شما شود.

 


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه