چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟ استراتژی های قوی برای تولید محتوا

سمانه پرهیزکار

امروزه، اینستاگرام پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی محسوب می شود.به همین علت، یک فضای مناسب برای کسب و کارها به وجود آورده است. با استفاده ی درست و اصولی از آن، می توان نتایج خوبی در برندینگ و افزایش مشتری ها به دست آورد. اولین و اصلی ترین کار در رسیدن به این اهداف، داشتن محتوای مفید و جذاب است؛که برای برخی از صاحبان پیج اینستاگرام کاری دشوار و غیر ممکن می باشد.
در این مقاله استراتژی های تولید محتوای جذاب و اصولی را یاد می گیرید. هدف ما کمک به شما در رسیدن به اهدافتان است. با ما همراه باشید.

تولید محتوا در اینستاگرام

استراتژی های قوی برای تولید محتوای جذاب

محتوا، حیات اینستاگرام است. در اینستاگرام از طریق استوری، پست، لایو و آی جی تی وی می توانیم محتوا ارائه دهیم. در هر کدام از این بخش ها، محتوا شامل عکس، یا ویدیو یا هردو باهم همراه متن می باشد. اینستاگرام یک پلتفرم کاملاً بصری است؛ و به طور کلی،  موفقیت در شبکه های اجتماعی به شدت وابسته به تصاویر چشم نواز و جذاب هستند. بنابراین،محتوا در کنار مفید بودن باید ظاهر زیبای داشته باشد تا مخاطب به بررسی آن، جذب شود. همچنین، اغلب مردم برای سرگرم شدن به این فضا، سر می زنند. در نتیجه، محتوا در کنار مفید بودن، باید به نوعی سرگرم کننده هم باشد. تا مخاطب از بودن در صفحه ی شما خسته نشود.در ادامه استراتژی های مورد نیاز برای موفق بودن در اینستاگرام را، مورد بررسی قرار داده ایم.

داشتن تم ظاهری مناسب و زیبا: داشتن قالب اینستاگرام خوب و زیبا، کمک می کند، مخاطب در همان نگاه اول به صفحه ی پیج،  مجذوب صفحه شود و هم موضوع پست های شما را بداند تا دچار سردرگمی نشود. در نتیجه در صفحه می ماند و مخاطب شما می شود. عکس ها و ویدیوهایی که استفاده می کنید، حتما کیفیت و سایز مناسب داشته باشند؛ تا هنگام بارگذاری، قسمتی از آن بریده نشود. سایز مناسب برای استوری و آی جی تی وی 9:16 و برای پست ها 1:1 و 4:5 می باشد.

پیدا کردن موضوعات مناسب برای محتوا: همیشه در هر سطحی که هستید، افرادی وجود دارند که اطلاعات کمتری از شما دارند. پس، هر آن چیزی که، در حوزه کاری خودتان می دانید را، دست کم نگیرید و آن را به عنوان محتوا، در نظر بگیرید.
گوگل بهترین ابزار کمکی در پیداکردن موضوع می باشد. حتما در زمینه خودتان در گوگل جستجو کنید. پیدا کردن نیاز مخاطب، خیلی کار را برای تولیدمحتوا، آسان می کند. در برخی از پست ها و استوری های خودتان، از مخاطبان بخواهید سوال هایشان را بپرسند و شما طبق نیاز آنان، محتوای مفید تولید کنید. همچنین با جستجو در هشتگ ها نیاز مخاطب را، می یابید.
رقبا در این زمینه می توانند کمک دهنده خوبی برای ما باشند. پست های قدیمی رقبا را ببینید. از آن ها الهام بگیرید و بدون کپی کردن آن ها، موضوعات خوبی را برای پیج خود، استخراج کنید.

کپشن های مناسب: کپشن باعث ایجاد مشارکت مخاطب، با شما می شود. کپشن یک نوشته در هر پست می باشد؛ که برای پست های شامل ویدیو، کوتاه تر از پست های شامل عکس است. در هر بار نوشتن کپشن، آن را روی کاغذ بنویسید تا اصلاح شود. حتما پیج های موفق را ببینید و از سبک و نوع نوشتن آن ها الگو بگیرید.
مهم ترین نکته در نوشتن کپشن، این است که، مخاطب را بشناسید و بدانید که در چه گروه سنی قرار دارند؛ و بیشتر شامل چه افرادی می شوند. تا با بیان آن ها بنویسید. به عنوان مثال بیان پزشک با یک دانش آموز متفاوت است. سعی کنید با غالب مخاطب خود همراه باشید. 
طول کپشن ها، بلند نباشد زیرا خارج از حوصله ی مخاطب است. اولین جمله نیز، مهم ترین جمله ی کپشن باشد. به مرور که صمیمیت بیشتری با مخاطب ایجاد کردید؛ از ایموجی های بیشتری استفاده کنید.هم چنین، زیبایی در نوشتار را با رعایت اصول نگارشی و خوانایی در نظر داشته باشید.
حتما توی هر کپشن، با پرسیدن سوال یا ایجاد بحث چالش انگیز، مخاطب را دعوت به کامنت گذاشتن بکنید. اینگونه تعامل پیج خود را، بالا برده اید.

هشتگ گذاری: حتما از هشتگ های مرتبط با موضوعات خود، فقط استفاده کنید. تعداد هشتگ ها نهایت ده عدد باشد. که چند هشتگ قوی و چند هشتگ ضعیف را، شامل شود. سه تا چهار عدد از هشتگ ها را، ثابت و شاخص وچند هشتگ دیگر را متناسب با هر پست تغییر دهید. بابت انتخاب هشتگ های خود، در هشتگ های اینستا جستجو کنید.

استراتژی های قوی در تولید محتوا

محتوای مناسب برای استوری: استوری به برندسازی شخصی کمک می کند. با استوری مخاطب حس خوب از شما می گیرد و شما را بیشتر می شناسد. در نتیجه، ترغغی می شود پست های پیج را هم ببیند. در این اواخر، استوری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. استوری به دلیل زمان کوتاهی که دارد، برای مخاطب اولویت است.
حداقل روزانه سه تا چهار استوری بگذارید. در استور ی ها بلاگری کنید و از خودتان و کارهایی که انجام می دهید هم، بگذارید؛ تا مخاطب بیشتر شما را بشناسد. تعادلی بین محتوای شخصی و محتوای آموزشی در استوری، برقررار کنید. به طور کلی محتوای استوری ها را، شامل آموزش های کوتاه، انتقال حس مثبت و اطمینان و روزمره های مناسب قرار دهید.

لایو های پر مخاطب: با گذاشتن لایو های دو تا چند نفره با همکاران خود یا لایو های پرسش و پاسخ، هم می توانید مخاطبان زیادی را جذب می کنید؛ و هم موضوعات متنوعی را، برای تولید محتوا بدست می آورید. سعی کنید قبل ازبرگزاری لایو اطلاع رسانی کنید و لایو را هم، ذخیره کنید.

نکته ی مهم در میزان تاثیرگذاری محتوای خوب و جذاب

اینستاگرام، ابتدا پست های شما را به درصدی از فالوورهایتان، نشان می دهد. اگر تعداد زیادی از آنها، بر روی پست شما توقف کردند؛ و لایک، کامنت و سیو را انجام دهند، اینستاگرام متوجه می شود که پست های شما دارای محتوای جذاب و مفید است. درنتیجه، به درصد بیشتری از فالوورهایتان نشان می دهد. اما اگر برعکس باشد، به مخاطب دیگری نشان نمی دهد. اینستاگرام هدفش این است؛ که افراد بیشتری از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. بنابراین، از محتواهای جذاب که مخاطبان آن ها را دوست دارند. حمایت می کند؛ تا مخاطب احساس خستگی نکند و همچنان در این شبکه اجتماعی بماند. پس، برای موفقیت در اینستاگرام محتواهای با کیفیت تولید کنید و کمی صبور باشید، تا به هدفتان برسید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button