چگونه در سرچ گوگل اول باشیم ؟ چه تکنیک هایی باید اعمال شود!
هر کسی که سایتی برای کسب و کار خود راهاندازی کرده است علاقهمند است که سایت خود را در نتایج اصلی گوگل ببیند. برای قرارگرفتن در صفحه اول شما باید سایت خود را بهینه یا به اصطلاح سئو نمایید. سئوکاران باید نکات سئو را در سایت خود پیاده کنند تا محتوای آنها در صفحه اول نمایش داده شود. زمانی که رقابت بین کلمه کلیدی زیاد باشد(تک کلمهایها و پربازدیدها)تنها تکنیکهای سئو هستند که به شما کمک خواهند کرد در نتایج اصلی گوگل باشید. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه در سرچ گوگل اول باشیم.
چگونه در نتایج اول گوگل باشیم ؟
مهمترین نکته برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل این است که سایت شما باید برای موتورهای جستجو بهینه باشد. گوگل در سالهای اخیر الگوریتمهایی را معرفی کرده است که در صورتی که از سئو کلاه سفید استفاده کرده باشید این الگوریتمها میتوانند در کسب رتبه بهتر به سایت شما کمک کنند. البته بخشی از کسب بهترین رتبه به نوع انتخاب کلمه کلیدی شما مربوط است.
تکنیک های سئو برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل
برای قرار گرفتن در نتایج اصلی گوگل باید یک سری نکات سئو را رعایت کنید، این نکات شامل موارد زیر میشود.
نام دامنه وب سایت
نام دامنهای که انتخاب میکنید نباید بلند باشد. البته ممکن است همیشه امکانپذیر نباشد. برای مثال سایتهایی وجود دارند که دارای دامنه بلند هستند اما از نظر مفهوم کمک بسیاری میتواند به برندینگ کند. نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید نامی که برای دامنه خود انتخاب میکنید با محتوای سایتتان از نظر مفهومی همخوانی داشته باشد. همچنین استفاده از کلمات کلیدی اصلی میتواند به موتورهای جستجو و کاربران کمک کند که موضوع صفحه شما را بفهمند و راحتتر آن را به خاطر بسپارند. موتورهای جستجو علاوه بر محتوای سایت شما دامنه شما را نیز بررسی میکنند. اگر از کلمات انگلیسی معادل استفاده نمایید میتواند به بهینه سازی سایت شما کمک کند. موتورهای جستجو به اولین مکانی که مراجعه میکنند نام دامنه است، این کار را برای این انجام میدهند که اگر سایت اسپم بود آن را نشان ندهد.
متا تگ عنوان
متاتگ عنوان(title)برای قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل بسیار اهمیت دارد. میتوان گفت متاتگ عنوان جز اولین مکانهایی است که توسط گوگل مورد بررسی قرار میگیرد. عنوان صفحه باید در حدود 30 تا 60 کاراکتر باشد و کلمات کلیدی اصلی نیز در آن به کار برود. در صورت خالی بودن متاتگ عنوان، گوگل براساس محتوای شما آن را حدس مسزند و آن را جایگزین میکند. همچنین باید سعی کنید که این متاتگ بیش از 60 کاراکتر نشود زیرا گوگل بیشتر از 512 پیکسل به این جایگاه اختصاص نداده است، و اگر بیش از آن برای خود عنوان انتخاب نمایید به صورت نقطه چین نشان داده خواهد شد. البته بر طبق آخرین بروزرسانیهای انجام شده عدد 60 به 65 کاراکتر رسیده است.
متا تگ توضیحات
متاتگ توضیحات(meta description)یکی از عواملی است که توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار میگیرد. این متاتگ در صفحه نتایج جستجو گوگل نمایش داده میشود. طول این متاتگ بین 70 تا 150 کاراکتر است که باید در آن محتوای اصلی سایت را مورد بررسی قرار دهید. اگر بیش از این تعداد کاراکتر در متاتگ توضیحات قرار دهید به صورت نقطهچین نمایش داده خواهد شد و ممکن است بر روی رتبهبندی شما شما ممکن است تاثیر منفی بگذارد.
تگ عنوان H1
تگ عنوان مقاله H1 است که در بالای محتوای سایت قرار میگیرد. در عنوان باید کلمه کلیدی به صورت کاربرپسند نوشته شود. این تگ باید 1 بار در متن نوشته شود، و برای زیرعنوانها از h2 و h3 استفاده نمایید. تگ H1 در حقیقت به گوگل و کاربران سایت نشان خواهد داد که محتوای سایت شما چه چیزی است و در صورتی که متاتگ عنوان یا title را خالی بگذارید، گوگل به صورت خودکار آن را در نتایج گوگل نشان خواهد داد. این تگ جز تگهای مهمی است که در نشان دادن محتوای سایت تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.
کلمات کلیدی داخل متن
استفاده مناسب و متناسب از کلمات کلیدی در متن میتواند به افزایش رتبه سایت و قرارگرفتن آن در صفحه اول گوگل کمک کند. نحوه استفاه از کلمه کلیدی در محتوای سایت بسیار اهمیت دارد. استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی نیز موجب میشود سایت شما جریمه شود، استفاده خیلی کم کلمه کلیدی شانس قرارگرفتن محتوای شما را در صفحه اصلی کاهش خواهد داد.
طول محتوا
محتوا باید حداقل 500 کاراکتر باشد تا گوگل آن را به عنوان یک مقاله در نظر بگیرد. اصولا توصیه میشود که محتوای شما بین 1200 تا 1600 کلمه باشد. چگالی کلمات باید 1 الی 3 درصد باشد. در پاراگراف اول حتما باید کلمه کلیدی وجود داشته باشد.
استفاده از تگ ALT برای عکس ها
تگ alt شبیه به تگ عنوان و توضیحات میباشد. این تگ به گوگل برای جستجو عکس کمک خواهد کرد. زمانی که کاربر عکس را در بخش image گوگل جستجو میکند، این شانس برای شانس برای شما وجود دارد که عکس شما در بخش اول نمایش داده شود. نکتهای که باید توجه داشته باشید این است که محتوای تگ و عکسها باید با موضوع اصلی سایت مرتبط باشد و کلمات کلیدی اصلی مربوط به این مقاله میباشد. اگر عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود متن به جای آن نمایش داده خواهد شد و منجر میشود سایت در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. نکتهای که اهمیت دارد این است که تگ alt هر عکس باید با یکدیگر متفاوت باشد.
لینک داخلی
لینک داخلی به لینکهایی گفته میشود که منجر به اتصال داخلی صفحات مرتبط سایت به یکدیگر میشود. این لینکها به نوعی بک لینک داخلی به حساب میآیند. این انکرتکستها یا لینکهای داخلی باید کلمه کلیدی صفحه مورد نظر مرتبط باشد. لینکهای داخلی موجب پیمایش راحتتر خزندههای گوگل و کاربران در سایت میشوند که این امر نیز میتواند تاثیر مثبتی بر روی قرارگرفتن سایت در صفحه اول گوگل بگذارد.
لینک های خارجی
لینکهایی که شما به سایتهای دیگر میدهید یا از سایتهای دیگر دریافت میکنید لینکهای خارجی نام دارند. تاثیر لینکهای خارجی بسیار بیشتر از لینکهای داخلی است، مخصوصا اگر این لینکها از شبکههای اجتماعی باشد. در صورتی که محتوای شما با کیفیت باشد، شانس دریافت لینک خارجی به سایت شما افزایش خواهد یافت.
سرعت سایت
سرعت سایت نیز جز عوامل تعیین کننده بر روی قرارگرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل تاثیر میگذارد. اگر تمامی موارد سئو را رعایت کنید، اما سرعت بارگذاری سایت شما پایین باشد بر روی سئو تاثیر منفی خواهد گذاشت. حتی اگر 1 ثانیهای در بارگذاری سایت تاخیر داشته باشید، تاثیر آن خواهد بود.
نقشه سایت
ابتدا باید سایت خود را برای موتورهای جستحو بهینه کنید و این مار را میتوانید با استفاده از یک نقشه سایت انجام دهید که به آنها نقشه کلی مسیر پیمایش را میتوانید معرفی کنید. باید توجه داشته باشید که نقشه سایت باید واضح، قابل خواندن و بروز باشد و هر تغییری که انجام میدهید باید سریع در فایل sitemap قرار بگیرد. نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک میکند تا به طور صحیح در سایت شما پیمایش کنند و از این جهت در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.
استفاده از کلمات کلیدی طولانی
رقابت در کلمات کلیدی کوتاه بالا میباشد، برای اینکه برای کلمات کلیدی خود رنک خوبی دریافت کنید، باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده نمایید. البته تمامی عبارتهای طولانی نمیتوانند برای شما رتبه و ترافیک بالایی را برای شما به ارمغان بیاورند. در صورتی میتوانید ترافیک بالایی دریافت کنید که کاربران آن را سرچ کنند. رتبه گرفتن در کلمه کلیدی طولانی سادهتر است زیرا رقابت در آن به مراتب کمتر میباشد.
استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
AdWords نمیتواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما ایجاد کند. نتایجی که AdWords به نمایش میگذارد مرتبط با عبارات کلیدی جستجو شده میباشد. لزوما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر تولید محتوا کرده باشید، میتوانید با در مورد محصول یا خدماتی باشد که آن را ارائه میدهید. تعداد بسیاری از صفحات گوگل با سایتهایی پر شده است که از تبلیغات پولی استفاده کردهاند و تا زمانی که کاربر صفحه مورد نظر را اسکرول نکند به SERP ها نمیرسد. نحوه قرار گرفتن سایت در نتایج اصلی گوگل متفاوت است، اما میتواند تاثیر مثبتی بر روی کسب و کار شما بگذارد.
تولید مقاله های بیشتر نسبت به رقبا
هر چه تعداد محتواهای سایت شما بیشتر باشد شانس شما برای دریافت رنک برتر از طرف گوگل بیشتر خواهد بود. تعدا زیاد مقالهها هر کدام میتواندبه صورت جداگانه ترافیکی را برای سایت شما ایجاد کنند و رتبههای برتر را به خود اختصاص دهند. انتشار ماهانه حداقل 15 پست را در استراتژی محتواهای خود باید داشته باشید. پیشنهاد میشود که در ابتدای هر ماه کلمه کلیدی خود را استخراج کنید و برطبق آن محتوا بنویسید و در سایت خود قرار دهید. راههای زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از ابزار سرچ کنسول میباشد.
طول محتوا نیز در بالا آوردن سایت در صفحه گوگل تاثیرگذار است. گوگل اعتبار زیادی برای محتواهای بیش از 1000 کلمه میدهد. اگر محتوایی در سایت شما است که کمتر از 500 کلمه است بهتر است آن را بروزرسانی کنید.
تولید عناوین ترغیب کننده
عنوانها بسیار اهمیت دارند و استفاده کردن از عناوین جذاب و ترغیب کننده میتواند پروسه قرارگرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت پشت سر بگذارد. البته فقط عنوان جذاب کافی نیست، محتوای شما میتواند به ماندگاری کاربر در سایت شما کمک کند.
تعداد بک لینک هایی که نیاز دارید!
بک لینک یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید، زیرا بک لینک یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل میباشد. بک لینکهای ارزشمند در استراتژیهای بهینه سازی وب سایت میتواند تاثیر بسزایی در کسب رتبه شما بگذارد. هر چه تعداد بک لینکها بیشتر باشد، ترافیک وب سایت بالا و رتبه بهتری را نسبت به جایگاه قبلی خود کسب خواهد کرد.
تداوم در انتشار
یکی از کلیدهای اصلی برای حل مشکل قرار نگرفتن در صفحه اول گوگل عدم تداوم در انتشار مرتب محتواها میباشد. شما اگر محتوای سئو شده در وبسایت خود منتشر کنید و منتظر بمانید تا سریعا توسط خزنده گوگل رتبهبندی شود کار صحیحی نیست. برای شروع میتوانید حداقل 15 محتوا در یک ماه انتشار دهید(توجه داشته باشید که محتواها باید سئو شده باشند.) در این صورت است که شما باید به طور مداوم به موتورهای جستجو اعلام خواهید کرد که محتوای با ارزشی برای عرضه کردن دارید. اگر این روال کار را ادامه دهید صفحات سایت شما قابلیت کسب رنکهای برتر را پیدا خواهند کرد.
نظرات
0 دیدگاه