با روش های کاهش رتبه الکسا آشنا شوید …

سمانه پرهیزکار

هر صاحب مشاغل می‌داند که رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو ضروری است. اگر در سرچ موتور جستجو نمایش داده نمی‌شوید و  پیدا کردن شما برای مشتریان چندان آسان نیست، این یک مشکل است.
نوع دیگری از رتبه بندی وجود دارد که امروزه بسیاری از شرکت ها روی آن تمرکز می‌کنند. اکثر مردم از نحوه عملکرد آن مطمئن نیستند. برای صاحب یک وب سایت، درک سیستم رتبه بندی الکسا ضروری است. رتبه الکسا، به زبان ساده، میزان محبوبیت یک وب سایت را اندازه گیری می‌کند. اما منظور از محبوبیت دقیقاً چیست؟
تیم الکسا توضیح می دهد که رویکرد رتبه بندی آنها “از ترافیک تخمین زده شده سایت و مشارکت بازدیدکنندگان طی سه ماه گذشته استفاده می‌کند.” 
رتبه الکسا از این نظر مهم است که داده های سطح بالا را در مورد نحوه ترافیک و تعامل در اختیار شما قرار می‌دهد. این داده ها به شما این امکان را می‌دهد تا درک بهتری از سایت خود داشته باشید و یک ایده کلی در مورد آنچه برای افزایش محبوبیت خود کار می کنید، بدست آورید.
دانستن رتبه ترافیک Alexa شما شروع خوبی است. اما چگونه می‌توانید رتبه الکسا وب سایت خود را ارتقا دهید؟ آیا حتی لازم است نگران رتبه الکسا خود باشید؟
در این مقاله، ما رتبه بندی الکسا را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد و اینکه چگونه می‌توانید رتبه ترافیک الکسا خود را کاهش دهید.

روش های کاهش رتبه الکسا

رتبه خوب الکسا چیست؟

الکسا وب سایت ها را از شماره 1 تا بی‌نهایت رتبه بندی می‌کند. در سال 2020 ، حدود 1.5 میلیارد وب سایت وجود دارد که می‌توانند با الگوریتم الکسا رتبه بندی شوند. گوگل از نظر رتبه بندی الکسا وب سایت شماره 1 در جهان است.  در حالی که محدوده دقیقی برای تعیین رتبه خوب الکسا وجود ندارد، به طور کلی، هرچه این عدد کمتر باشد، بهتر است. به نظر می‌رسد هر رتبه Alexa زیر 30،000 بسیار بالا تلقی می‌شود.
این رتبه بندی الکسا چگونه تعیین می شود؟ تیم Alexa توضیح می دهد که ” براساس ترافیک و تعامل افراد تخمین زده می شود، که نمونه ای از میلیون ها کاربر اینترنت است که از یکی از افزونه های مختلف مرورگر استفاده می‌کنند. ما همچنین بسیاری از داده‌های ترافیک خود را از منابع مستقیم‌، از جمله سایت‌هایی که نصب اسکریپت الکسا و تأیید معیارهای خود را انتخاب کرده‌اند‌، جمع آوری می کنیم. “

با رقبای خود مقایسه کنید

وقتی صحبت از وب سایت شما می‌شود، می توانید رتبه بندی الکسا خود را با برخی از نزدیکترین رقبای خود برای مرجع بهتر مقایسه کنید. نمره الکسا شما اساساً روش شما برای دانستن ارزش سایت شما در مقایسه با رقبا بر اساس سیستم رتبه بندی الکسا است.
هنگامی که می‌دانید رتبه‌های رقبای شما چیست، می‌توانید از آنالیز اولیه SEO استفاده کنید تا بفهمید که آنها چه کار می‌کنند. باز هم، رتبه بندی الکسا به تخمین میزان ترافیک و میزان مشارکت بازدیدکنندگان خلاصه می‌شود. مرور صفحات برتر رقبا و مشاهده میزان ایجاد ترافیک می‌تواند شما را در مسیر صحیح برای بهبود هدایت کند.

با رقبای خود مقایسه کنید

چگونه رتبه الکسا خود را بررسی می‌کنید؟

آیا علاقه دارید بدانید رتبه الکسا شما چند است؟ بسیار ساده است از ابزار تجزیه و تحلیل رتبه Alexa می‌توانید استفاده کنید و اطلاعات شرکت خود را وارد کنید. اگر کاربر Chrome هستید، می‌توانید افزونه مرورگر نوار ابزار Alexa را برای دسترسی آسان‌تر به مرورگر خود اضافه کنید. در عرض چند ثانیه نوار ابزار Alexa اطلاعات جالبی را در مورد شرکت شما به شما نشان می‌دهد. این داده های تجزیه و تحلیل رتبه الکسا شامل موارد زیر است:

  • کلمات کلیدی برتر که برای آنها رتبه کسب کردید.
  • سایت های مشابه بر اساس مخاطب با سایت شما همپوشانی دارند
  • کلمات کلیدی مهم
  • معیارهای مقایسه برای تجزیه و تحلیل رقابتی
  • مدت زمان حضور مخاطب در سایت

می‌توانید رتبه‌ الکسا خود را با تاکتیک‌های بهتر SEO و محتوای جذاب تر در سایت خود افزایش دهید.

آیا رتبه الکسا بر رتبه بندی SERP تأثیر می‌گذارد؟

تأثیر رتبه الکسا بر سئو این است که می توانید بینش های ارزشمندی را در مورد وب سایت خود درک کرده و از این داده ها برای بهبود رتبه سئو سایت خود استفاده کنید. می‌توانید وضوح بیشتری از رتبه بندی ترافیک خود دریافت کنید. در صورت ارتقاء به برنامه‌های پولی Alexa، می‌توانید به معیارهای بیشتر و تحقیقات رقبا دسترسی داشته باشید. برنامه های پولی به شما امکان دسترسی به گزارشات کامل سایت خود و همچنین ابزارهای حسابرسی SEO را می‌دهد. برنامه‌های الکسا از 79 دلار برای تجزیه و تحلیل اولیه ترافیک وب سایت شروع می شود و برای کل بازاریابی تا 299 دلار افزایش می یابد. آنچه که الکسا در برنامه های برتر خود ارائه می‌دهد در مورد ابزارهای SEO موجود در بازار بسیار استاندارد است. انتخاب ابزار مناسب بستگی به نیازهای خاص وب سایت شما دارد.

آیا رتبه الکسا بر رتبه بندی SERP تأثیر می‌گذارد؟

چگونه رتبه الکسای خود را ارتقا دهیم؟

در اینجا مواردی وجود دارد که باید برای ارتقاء رتبه الکسا روی آنها تمرکز کنید:

1) انتشار محتوای با کیفیت

تولید محتوا یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده برای رتبه بندی بهتر است. وقتی مطالبی با موضوعات مفید ارسال می‌کنید و در این کار ثابت قدم هستید، کاربران تمایل بیشتری به خواندن آن دارند. هر نمای صفحه اضافی سیگنال های خوبی به الگوریتم جستجو ارسال می کند و می تواند رتبه الکسا سایت شما را افزایش دهد. این باعث افزایش اعتماد به شما، تعداد بازدیدکنندگان و ماندگاری بیشتر کاربران در سایت شما می شود. همچنین، هرچه محتوا آموزنده‌تر و ارزشمندتر برای مخاطبان شما باشد، تمایل بیشتری برای تعامل با آن و به اشتراک گذاری آنلاین آن با سایر افراد وجود دارد. این حجم بازدیدکنندگان منحصر به فرد را افزایش می‌دهد و به افزایش رتبه صفحه شما کمک می کند.

2) گرفتن بک لینک

پیوندهای ورودی بیشتر که یک وب سایت به دست می‌آورد، به موتورهای جستجو می‌گوید که این سایت معتبرتر است. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که همه پیوندهای ورودی یکسان رفتار نمی‌کنند. شما می‌خواهید سایت های با کیفیتی که به شما پیوند می‌دهند، داشته باشید. نوع ایده آل بک لینک مربوط به سایتی است که دارای اعتبار دامنه بالاتری نسبت به سایت شما باشد و دارای ارتباط موضوعی باشد. هرچه تعداد پیوندهایی که به سایت شما اشاره می کنند بیشتر باشد، دید کلی شما را بهبود می‌بخشد و همچنین می‌تواند باعث افزایش ترافیک شود.

3) اخذ رتبه الکسا

اگر قصد بهبود رتبه الکسا را دارید، می توانید با 19 دلار در ماه عضویت در رتبه الکسا را ​​خریداری کنید. این عضویت به الکسا کمک می کند تا مستقیماً ترافیک سایت شما (از جمله صفحات AMP) را اندازه گیری کند. شما ابتدا کد الکسا را ​​روی وب سایت خود نصب می کنید، سپس به نرم افزار الکسا اجازه می‌دهید تا کل سایت شما را اسکن کند. این به شما توجه مستقیم و داده های دقیق را می‌دهد که توسط Alexa تأیید می‌شود.

روی رتبه بندی Alexa و رتبه بندی SERP کار کنید! 

داشتن طرز فکر تمایل به ارتقاء رتبه الکسا بسیار عالی است، اما در نظر داشته باشید که رتبه الکسا پویا است زیرا تمرکز محدودتری بر بررسی ترافیک و تعامل دارد. در یک دوره زمانی، نمره ممکن است به نفع شما باشد. با این حال، دفعه بعد که بررسی می‌کنید، ممکن است تغییر کرده باشد. اگر کسب و کار شما فصلی است، زمانهای اوج سال نیز ممکن است رتبه الکسا بهتری نسبت به سایر زمان ها نشان دهد. این افت رتبه لزوما به این معنی نیست که سایت شما عملکرد بدی دارد. فقط استفاده از ترافیک و تعامل تنها دو قطعه از یک پازل بزرگتر هستند.
همچنین به نظر می رسد رتبه الکسا نیز هیچ تاثیری در جستجوی Google ندارد. وقتی از جان مولر، تحلیلگر روندهای مدیر وب سایت گوگل، پرسیده شد که آیا رتبه بندی الکسا بر نتایج گوگل تأثیر می گذارد یا خیر، پاسخ وی واضح بود.
از نظر SEO ، دانستن اینکه رتبه و میزان مشارکت ترافیک در کجاست، اهمیت دارد. از آن زمان، می‌توانید برنامه‌ای برای بهبود سایت خود و در نهایت رتبه الکسا خود تهیه کنید.
رتبه الکسا تنها یک نوع متریک است. همچنین باید نتایج خود را در ابزارهایی مانند Google analytics ، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، TikTok و غیره پیگیری کنید.
اولویت تمرکز بر ارائه مداوم ارزش شگفت انگیز برای مخاطبان و رعایت بهترین شیوه های SEO است. با گذشت زمان، این رویکرد منجر به رتبه پایین الکسا می شود و محبوبیت سایت شما را افزایش می‌دهد.

منبع


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button