رپورتاژ آگهی چیست و چگونه باید نوشته شود؟ تاثیر آن بر سئو سایت

زهره درویشی

رپورتاژ آگهی (Advertorial) نوعی آگهی است که در قالب گزارش ارائه می‌شود. مخاطبان اگر ببینند که گزارشی بی طرف به آنها ارائه می‌شود آن را می‌خوانند. رپورتاژ آگهی در بسیاری از موارد به معرفی یک محصول یا خدمت در رسانه‌های پرمخاطب می‌پردازد. برخی از کسب و کارها در رسانه‌های پرمخاطب و پرطرف‌دار مانند سایت‌های پربازدید در حوزه‌های مختلف، ریپورتاژ آگهی را منتشر می‌کنند. علاوه بر هدف تبلیغاتی و بازاریابی، ریپورتاژ خبری می‌تواند در گرفتن بک لینک برای سایت کمک کند. 

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) به تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر گفته می‌شود. در اصل رپورتاژ آگهی یک اطلاعیه از سمت واحد روابط عمومی با هدف اطلاع رسانی درباره کسب و کار است که در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند انتشار می‌یابد. در رپورتاژ آگهی مخاطبان خود را در یک مسیر مشخص همراهی خواهید کرد که در نهایت اتفاقی که می‌خواهید بیفتد. 
امروزه مخاطبان بسیاری در دنیای اینترنت حضور دارند که تبلیغات و بازاریابی را به شکل دیگری درآورده است. رپورتاژ آگهی یکی از اقدامات روابط عمومی برای اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان است و تاثیر مهمی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت. در تبلیغات اینترنتی می‌توانید با استفاده از انتشار رپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید که مخاطب هدف شما در آن جا هستند می‌توانید اطلاع رسانی کنید و برنامه تبلیغاتی خود را پیاده نمایید. در بحث دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو اهمیت زیادی دارد و می‌تواند بر روی سئو سایت تاثیر بگذارد. 

مزایای رپورتاژ آگهی

از مزایای رپورتاژ آگهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیده شدن: شما می‌توانید محتوای خود را در سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و غیره منتشر نمایید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان خود را هدف قرار دهید. انتشار ریپورتاژ آگهی می‌تواند شانس دیده شدن برند و محصول  شما را افزایش دهد. 
  • مناسب بودن برای همه: یکی از مزایای مورد توجه رپورتاژ آگهی این است که فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما بزرگ یا کوچک، B2B یا B2C باشد، شما می‌توانید با انتشار ریپورتاژ آگهی قدرتمند حرف خود را به مخاطبان زیادی برسانید. 
  • برندسازی و افزایش اعتبار: از مهم‌ترین مزایای انتشار رپورتاژ در رسانه‌های پرمخاطب این است که می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند. 
  • هزینه: رپورتاژ در صورتی که قوی و جذاب باشد می‌تواند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند. نسبت به بقیه تبلیغات این نوع تبلیغ هزینه مناسب تری دارد. 
  • تاثیر در سئو: یکی از روش‌های گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت انتشار رپورتاژ آگهی است. زمانی که ریپورتاژ خود را در یک سایت پر مخاطب انتشار می‌دهید و بر روی کلمات کلیدی مورد نظر خود  لینک سازی می‌کنید، می‌توانید در یک سایت معتبر لینک Follow داشته باشید و محتوای شما در نتایج گوگل نیز رتبه خوبی به دست بیاورد. 
ویژگی های یک رپورتاژ آگهی

چگونه یک ریپورتاژ آگهی بنویسیم ؟

برای نوشتن ریپورتاژ آگهی باید به یک سری از نکات توجه کنید، این نکات شامل :

  • رعایت ساختار محتوا: برای نوشتن ریپورتاژ آگهی باید به ساختار درست جملات، رعایت قواعد سئو، کال تو اکشن (CTA) و غیره توجه کنید. 
  • تبلیغات غیر مستقیم: نیازی نیست که به طور مستقیم تبلیغات را منتشر کنید، در ریپورتاژ آگهی هدف اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان توسط متن است که ماهیت آن خبری و مقاله‌ای است.
  • محتوا باید یونیک باشد: ریپورتاژ آگهی باید یونیک و منحصربفرد باشد.
  • استفاده از کلمات کلیدی: در رپورتاژ آگهی باید از کلمات کلیدی هم خانواده یا اصلی استفاده کنید. این امر می‌تواند بر روی سئو سایت تاثیر بگذارد. 
  • کوتاه و مفید بودن: مطلب شما نباید زیاد طولانی شود. 
  • کاربردی بودن: محتوا باید کاربردی باشد و برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد نماید. به طوری‌که مخاطب را کنجکاو کنید که ترغیب شود ببیند برند، محصولات و خدمات شما چه نیازی را از او برطرف خواهد کرد.
  • تیتر جذاب: تیتر جذاب مخاطب را ترغیب به باز کردن لینک ریپورتاژ خواهد کرد. 
  • استفاده از تصویر در ریپورتاژ: ریپورتاژ نیز مانند یک محتوا باید از تصاویر در متن آن استفاده شود. 

متن یک ریپورتاژ آگهی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  • رعایت اصول نگارشی و درست‌نویسی
  • انتخاب لحن و ادبیات صحیح
  • شناخت مخاطبان
  • ساده و روان‌نویسی
  • کیفیت بالا محتوای متنی
  • انتخاب خوب موضوع جذاب و بروز
  • نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو 

زمانی که رپورتاژ آگهی را در سایت‌های پرمخاطب که کاربران هدف شما نیز در آنجا هستند منتشر می‌کنید، این سایت در حقیقت به شما لینک Follow می‌دهد و چون مطلب شما عموما در صفحات اولیه گوگل نمایش داده خواهد شد و سایتی که ریپورتاژ خود را در آن منتشر کردید نیز اعتبار خوبی دارد، می‌تواند بر روی سئو سایت شما نیز تاثیر بگذارد. 

چرا از رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنیم؟

انتشار رپورتاژ آگهی می‌تواند باعث افزایش آگهی از برند و بهبود سئو سایت شود.

تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

ریپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف با زمینه‌های کاری مختلف و مشترک دارای قیمت و تعرفه‌های متفاوت است. فردی که می‌خواهد ریپورتاژ بدهد به کیفیت سایت توجه می‌کند. افراد معمولا قدرت دامنه (Domain Authority) و قدرت صفحه (Page Authority) وب‌سایت‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنند تا سایت مناسبی را برای نمایش انتخاب نمایند. تعرفه رپورتاژ در سایت‌های ایرانی از 200 هزار تومان تا 3 میلیون تومان بسته به سایت، متفاوت است.


برچسب ها:

    نظرات


    1 دیدگاه
    ثمین

    مطلبای خوبی که تو سایتتون میذارین قابل تقدیره. خیلی ممنونم که دارین سعی میکنین کار مردم رو راه بندازین. اینقدر اینترنت تو زندگی مردم نقش پر رنگی پیدا کرده که حتی دیگه واس کارهای ساده برچسب ها بی معنا شدن و کسی دیگه نمیره روی در و دیوار دنبال چیزی بگرده. خیلی از کتاب ها الان آنلاین پیدا میشن و واسه آموزش دیدن خیلی از کارها نیازی نیست بریم دنبال کلاسهای حضوری. واقعا ازتون ممنونم که کار رو برامون راحت تر کردین. من الان دیگه همه کارام از پیدا کردن آموزش های ساده تا چاه بازکنی خونم رو اینترنتی اوکی میکنم


    پاسخ
    instagram logo call button