سئو خارجی چیست؟ استراتژی های داشتن سئو خارجی قوی

مریم فیض اللهی

بهینه سازی وب سایت شما سئو (SEO) نامیده می شود. مواردی مانند ساختار سایت ، محتوا و بهینه سازی سرعت، سئو داخلی نامیده می شود. سئو خارجی یعنی سئو خارج از صفحه، به اقدامات انجام شده در خارج از وب سایت، برای تأثیر بر رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو، گفته می شود.
در این مقاله استراتژی های مطمئن و برتر، برای داشتن سئو خارجی قوی و هر آن چیزی که باید درباره ی سئو خارجی بدانید را، در اختیارتان قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

سئو خارجی

چرا سئوی خارج از صفحه مهم است؟

در حالی که الگوریتم های جستجو و عوامل رتبه بندی به طور مداوم در حال تغییر هستند؛ همچنان سئو خارجی، نقش مهمی در  رتبه بندی یک صفحه دارد. به طوری که،  بیش از 50٪ در رتبه بندی موثر هستند. بهینه سازی فاکتورهای رتبه بندی مربوط به سئو خارجی، رتبه ی سایت در صفحه گوگل بالا می برد که باعث محبوبیت در بین کاربران ، افزایش اعتبار و اقتدار سایت و هم چنین افزایش مشتریان، می شود. پس برای داشتن یک سایتی که، شما رابه هدفتان از ایجاد سایت، می رساند؛ سایت شما، باید یک سئو خارجی قوی داشته باشد.هنگام تمرکز بر SEO داخلی ، تمام تلاش خود را می کنید تا سایت خود را عالی کنید. شما محتوای عالی می نویسید ، ساختار سایت خوبی دارید و سایت موبایل شما فقط در عرض چند ثانیه بارگیری می شود. همه چیز در سئو داخلی، خوب است. از طرف دیگر سئو خارجی به شما کمک می کند تا انبوه بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه را وارد سایت کنید. هر دو، قطعات مهم این پازل هستند.

استراتژی های برتر در سئو خارجی

ایجاد شناخت ، اعتماد و آگاهی از برند: با استفاده از تمام ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، نام برند خود را برای مردم یادآوری کنید. این ابزار با بالابردن نرخ ورودی به سایت شما، سئو خارجی شما را ارتقاء می دهند. در وبلاگ های محبوب مرتبط با صنعت خود، با کامنت گذاشتن، باعث شناخته شدن توسط وبلاگ‌نویس و خوانندگان وبلاگ می شوید. به طور کلی از تماس با افراد مختلف توسط فضای مجازی، ورودی سایت خود را بالا ببرید.

محتوای مفید و جذاب:  نوشتن محتوای با کیفیت یک استراتژی برای سئو داخلی  محسوب می شود. اما تاثیر بالایی در سئو خارجی نیز، دارد. محتوای جب علاوه بر اینکه مخاطب را در صفحه ماندگار می کند؛ سایت های عالی و مرتبط با پیوند دادن به محتوای باکیفیت شما ، تاثیر فوق العاده ای در قرار گرفتن سایت، در چند مکان بالاتر در صفحه گوگل می گذارد. ساخت برند شما و ایجاد اعتماد، همین است. محتوای با کیفیت در رتبه بندی در صفحه گوگل بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد. 

تعامل با وبلاگ ها: در وبلاگ هایی که مرتبط با صنعت شما فعالیت می کنند با گذاشتن نظرات، هم برند خود را  تبلغ کرده اید و هم از این طریق می توانید ورودی های سایت خود را ارتقاء دهید.

اینفلوئنسرها: اینفلوئنسرها افرادی هستند که در بین مردم محبوب و قابل اعتماد می باشند. اینکه این افراد شما را پیشنهاد دهند، ورودی سایت شما بسیار افزایش می یابد. اینفلوئنسرهایی که علاوه بر محبوبیت، مرتبط با صنعت شما فعالیت می کنند را، انتخاب کنید. 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی: به خودی خود ، رسانه های اجتماعی برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو ضروری نیست.اما یک فرصت طلایی برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه، به شما می دهد.هم چنین به شناخت برند شما کمک فوق العاده ای می کند.
شما در درجه اول در رسانه های اجتماعی باید تلاش کنید، تا مشتریان خود را با محتوای جالب ، تبلیغات، نظرسنجی ها و گفتگوها جلب کنید که میل آنها به نام تجاری شما را افزایش می دهد. سپس با گذاشتن لینک سایت خود، دعوت کنید تا از سایت شما بازدید کنند. از اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، توییتر، لینکدین به هیج وجه غافل نشوید. گذاشتن ویدیو و عکس های چند اسلایدی در این فضاهای مجازی، تاثیر بالایی در جذب مخاطب دارند.
هم چنین، با کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی دیگران، با افراد بیشتری تعامل برقرار می کنید. بیشتر دیده می شوید. در نتیجه هم نرخ ورودی و  هم بحث برندینگ خود را ارتقاء داده اید.

ثبت نام در دایرکتوری ها: برخی از افراد سئو کار انجام این کار را، کم ارزش می دانند. امامی توان با انتخاب درست دایرکتورهایی که در زمینه شما فعایت می کنند، مکان سایت خود را در صفحه ی گوگل تغییر دهید. فرایند وب دایرکتوری به معنی این است که سایت شما، با توجه به موضوعی که دارد، در برخی از سایت های مرجع دسته بندی می شود. البته از دایرکتوری های معتبر و فعال استفاده کنید.

بازاریابی های فروم و انجمن ها: فروم و انجمن ها فضاهایی برای بحث و اشتراک گذاری اطلاعات می باشد. از این فضاها بک لینک های خارجی و  ایرانی می توان دریافت کرد؛ که گزینه ی خوبی برای بهبود سئو خارجی می باشد. در ادامه ی مقاله به طور مفصل دربارهی لینک سازی صحبت کرده ایم.

لینک طعمه: گاهی بخشی از محتوای یک سایت دیگر را، برای محتوای سایت خود نیاز داریم. اگر بدون درج منبع از آن استفاده کنیم، کپی محسوب می شود و برای سایت تاثیر منفی می گذرد. اما درج منبع، باعث می شود؛ علاوه بر کپی محسوب نشدن محتوا، در سئو خارجی سایت تاثیر مثبتی دریافت کنیم.

انتخاب کلمات کلیدی: آنالیز اینکه چه کلماتی، عنوان محتواهای سایت قرار بگیرد، نیاز به دقت و تجربه ی کافی دارد. در صورت انتخاب درست کلمات کلیدی، سایت در رتبه های بالایی نسبت به رقبا قرار می گیرد.

استفاده از سایت دانشگاه ها: سایت دانشگاه ها، برای گوگل، سایت های معتبر به شمار می رود. اگر سایت های دانشگاهی محتوای سایت ما را در خود قرار بدهند، ارزش سایت ما بالا می رود.

سئو محلی نیز سئو خارج از صفحه است: اگر مشاغل محلی داشته باشید ، SEO محلی ضروری است. برای مشاغل محلی ، بخشی از سئوی خارج از صفحه ، سو خارجی است. بازاریابی محلی نقش بسزایی در جذب افراد به تجارت شما دارد. نه تنها در جذب مشتریان تاثیر می گذارد؛ بلکه Google  و سایر مشتریان بالقوه، می توانند از آنها برای دیدن میزان عملکرد شما استفاده کنند.

قسمت اعظم، ایجاد لینک است: موتورهای جستجو از پیوندها برای تعیین ارزش یک سایت استفاده می کنند. اگر در رتبه بندی جدی هستید ، دریافت پیوندهای با کیفیت همیشه یک روش عالی بوده است. در ادامه ی مقاله، این موضوع را به طور کامل تری توضیح داده ایم.

همانطور که توضیح دادیم ، SEO خارجی، سئو داخلی را تکمیل می کند. سئو خارجی، بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی سئو سایت شما است.

استراتژی های سئو خارجی

لینک ها و سئو خارج از صفحه

ایجاد بک لینک (پیوند) در قلب سئو خارجی قرار دارد. موتورهای جستجو از بک لینک به عنوان نشانه هایی از کیفیت محتوای مرتبط با آن استفاده می کنند؛ بنابراین سایتی با تعداد زیادی بک لینک با کیفیت دارای ارزش بالاتری است. سه نوع اصلی پیوند وجود دارد، که از نحوه به دست آوردن آنها تعریف می شود: پیوندهای طبیعی ، پیوندهای ساخته شده به صورت دستی و پیوندهای خود ساخته.

  • لینک های طبیعی: پیوندهای طبیعی بدون هیچ گونه اقدامی از طرف مالک صفحه، به صورت ویرایشی ارائه می شوند. به عنوان مثال ، یک وبلاگ نویس مواد غذایی با اختیار خودش، پیوندی را به پستی اضافه می کند که درباره تولید برنج باشد.
  • لینک های ساخته شده دستی از طریق فعالیت های عمدی ایجاد لینک به دست می آیند. این موارد شامل مواردی مانند وادار کردن مشتریان به پیوند به وب سایت شما یا درخواست از تأثیرگذاران برای اشتراک گذاری مطالب شما است. به عنوان مثال ، از مشتریان یا اینفلوئنسرها می خواهید که به صفحه شما پیوند دهند یا محتوای شما را به اشتراک بگذارند.
  • لینک های خود ساخته با استفاده از روشهایی مانند افزودن لینک در یک صفحه آنلاین ، امضای نظر وبلاگ یا انتشار مطبوعات با متن لنگر بهینه شده، ایجاد می شوند. برخی از تاکتیک های ایجاد لینک سازی که خود ایجاد کرده اند، به سمت سئو کلاه سیاه گرایش دارند و موتورهای جستجوگر آنها را ناخوشایند می دانند ، بنابراین در اینجا کمی تحقیق و دقت کنید.

معیارهای ارزیابی بک لینک

فضاهایی که که به سایت شما لینک می دهند، بایدویژگی های داشته باشند تا از لحاظ کیفیت مورد تایید باشند. در زمینه پیوند دادن، کیفیت به کمیت اولویت دارد. ویژگی های مورد نیاز سایت پیوند دهنده، عبارت اند از:

  • محبوبیت سایت
  • قابل اعتماد بودن سایت
  • قدرت آنها چقدر بالا است (رتبه بندی دامنه)
  • ارتباط صفحه پیوند با موضوع و کلمات کلیدی شما
  • موقعیت پیوند در صفحه
  • متن لنگر مناسب
  • تعداد پیوندهای خروجی دیگر در صفحه پیوند دهنده شما

خطراتی که وجود دارد

نگاهی دقیق به وب سایت هایی که می خواهید لینک روی آنها قرار بگیرد ، بیندازید. برخی از وب سایت ها، در گذشته هشدارهای منفی داشته اند و توسط گوگل مجازات شده اند. در بهترین حالت ، چنین پیوندی کاملاً بی ارزش است و در بدترین حالت، این نوع پیوند در موتورهای جستجو سمی است. همچنین، متن های پیوند نباید بیش از حد بهینه شوند ، زیرا فیلتر Google Penguin صریحاً به این تاکتیک، توجه می کند. در صورت رعایت نشدن، تاثیرات منفی دارد.

بهترین نوع لینک دادن

بهترین لینک ها، لینک هایی هستند که به طور طبیعی یا بدون مداخله شما یا از طریق محتوای سرمقاله ای که به طور فعال تبلیغ می کنید، بوجود می آیند. با استفاده از چنین مراجعاتی ، شما یک لینک تمیز و ایمن دارید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه