طراحی سایت مشابه دیجی کالا : طراحی سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا با امکانات ویژه
بیشتر مشتریان ما که به دنبال راه اندازی یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار خود هستند، وقتی به ما مراجعه میکنند، میگویند که یک سایت مشابه سایت دیجی کالا میخواهند. جدای از اینکه بخواهیم بگوییم دیجی کالا فروشگاه خوبی است یا نه میخواهیم در این مقاله بررسی کنیم چرا دیجی کالا اینقدر محبوب است و آیا هزینه برای طراحی سایت مشابه دیجی کالا و داشتن سایتی شبیه به دیجی کالا باعث موفقیت شما میشود یا نه؟

دیجی کالا
دیجی کالا اولین و بزرگترین سایت فروشگاه اینترنتی ایران است که مشتریان زیادی دارد. اما دلایل زیادی باعث این موفقیت شده است. از جمله میتوان به این موضوع اشاره کرد که این سایت زمانی راه اندازی شد که فروشگاههای آنلاین زیادی وجود نداشتند، پس رقابت سخت نبود و این سایت توانست با مدیریت درست و صحیح و خطا به جایی که اکنون قرار دارد برسد. در زیر به بررسی دلایل محبوبیت این سایت میپردازیم.
ظاهر متفاوت و طراحیهای به روز
شاید ندانید که دیجی کالا یک تیم تخصصی برای سایت خود دارد. وجود یک تیم که در هر زمینه چندین متخصص داشته باشد که دائما مسائل ریز و درشت سایت را بررسی کرده و در صورت نیاز تغییرات لازم را در هر زمان که نیاز است ایجاد کنند دلیل خوبی برای موفقیت است. این کار علاوه بر اینکه بسیار نتیجه بخش است، هزینه بر نیز هست. اینکه یک تیم حرفه ای مدام در حال تحقیق و توسعه وب سایت باشند، از انتخاب رنگ هر بخش سایت تا نحوه قرار گیری عکس و بنرها و به روز رسانیهای مداوم یکی از دلایل مهم موفقیت دیجی کالا میباشد.
تجربه کاربری خوب
تجربه کاربری که به آن UX نیز میگویند، به تجربه ای گفته می شود که یک کاربر از زمان دیدن نام برند شما تا ورود به سایت و گردش در سایت و در انتها خروج از سایت شما احساس میکند. طراحی یک فرایند خرید ساده همان چیزی است که کاربران از یک فروشگاه اینترنتی میخواهند. طراحی تجربه کاربری نیز یک کار تخصصی است و نیاز به بررسی مداوم دارد، به طوری که ممکن است چیزی که در طرح رضایت بخش به نظر میرسد در عمل اینگونه نباشد. دیجی کالا توانسته این تجربه خوب را به کاربران خود هدیه دهد و در عوض نرخ تبدیل بالا را دریافت کند.
دسته بندی مشخص محصولات
حتما دیده اید که وقتی وارد سایت دیجی کالا میشوید، در قسمت سمت راست سایت، تب دسته بندی محصولات وجود دارد. شما میتوانید با استفاده از این تب، با انتخاب دسته مورد نظر به راحتی محصولاتی را که میخواهید انتخاب کرده و بخرید. دسته بندی و برچسب محصولات در سایتهای فروشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. استفاده درست از این موضوع هم تجربه کاربری سایت شما را ارتقا میدهد و هم سئو سایت فروشگاهی تان را تقویت میکند.
شفافیت
حتما برایتان اتفاق افتاده که در یک صفحه از سایت دیجی کالا باشید و ناگهان به این فکر کنید که اگر از محصول مورد نظر راضی نباشید چگونه آن را مرجوع کنید؟ یا بخواهید بدانید هزینه ارسال چگونه محاسبه میشود؟ و زمانی که دارید به صفحه سایت نگاه میکنید آیکونهای مشخصی که جواب این سوالتان را میدهد را در جلو خود میبینید.
قالب دیجی کالا به شکلی طراحی شده تا چنین صفحاتی که سوالات متداول کاربران است، همیشه در مقابل دید مخاطب باشد و مخاطبان به محض اینکه با این سوالات در ذهن خود مواجه میشوند، جواب آن را در روبه رو خود مییابند.
حتی در صورتی که پاسخ سوال شما در این صفحات نباشد، کارشناسان دیجی کالا همواره به صورت آنلاین و تلفنی در دسترس هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند.

انتشار نظرات مشتریان
یکی از دلایل محبوبیت دیجی کالا انتشار نظرات مشتریان در مورد کالاهایی که مصرف کرده اند است. خیلی افراد برای بررسی یک کالا از نگاه سایر مصرف کنندگان به این سایت سر میزنند. وجود نظرات مثبت و منفی در سایت باعث میشود، حس اعتماد مخاطب به سایت افزایش یابد.
چگونه یک سایت شبیه دیجی کالا داشته باشیم؟
برای طراحی سایت مشابه دیجی کالا شما چندین راه دارید. در زیر این راهها را برایتان شرح میدهیم.
- خودتان یک تیم تحقیق و توسعه در زمینه طراحی و مدیریت سایت فروشگاهی مانند دیجی کالا گردهم جمع کنید تا به طور اختصاصی این کار را برایتان انجام دهند و مدام در حال ارتقاء سایت شما باشند. البته که این کار نیازمند صرف هزینه بسیار بالایی است و هرگز برای سایتهای فروشگاهی کوچک توصیه نمیشود.
- یک شرکت طراحی سایت، سایتی شبیه به دیجی کالا برایتان طراحی کند و پشتیبانی آن را به عهده بگیرد. این کار نیز نیازمند هزینه بالایی است.
- خودتان از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به علاوه افزونه ووکامرس برای طراحی سایتی شبیه به دیجی کالا استفاده کنید. این کار نیازمند آموزش است.
- از یک فروشگاه ساز آنلاین برای ساخت سایت موردنظرتان استفاده کنید. این کار نیاز به مهارت و دانش فنی خاصی ندارد و همه چیز آماده است.
آیا برای موفقیت نیاز به طراحی سایت مشابه به دیجی کالا دارم؟
جواب این سوال خیر است. شما نیاز ندارید حتما سایتی شبیه به دیجی کالا داشته باشید تا بتوانید موفق شوید. همانطور که توضیح دادیم عوامل زیادی بر روی موفقیت دیجی کالا موثر بوده است. حتی باید بدانید بسیاری از امکاناتی که سایت دیجی کالا دارد، ممکن است سایت شما با توجه به نوع کالا و مخاطبان هدف خود به آن نیاز نداشته باشد. و داشتن امکانات اضافی که کاربردی برای شما و مخاطبتان ندارد، به هیچ عنوان توصیه نمیشود. اینکه شما دیجی کالا را به عنوان یک نمونه موفق الگوی خود قرار داده اید عالی است، اما بهتر این است که با طراحی سایت اختصاصی فروشگاهی و منحصربه فرد خود که متناسب با نیاز مخاطبانتان و هدفتان از راه اندازی سایت فروشگاهی است، این مسیر را طی کنید.
کلام آخر
در این مقاله برایتان توضیح دادیم که چرا دیجی کالا موفق شده و نیز چگونه میتوانید یک سایت مشابه دیجی کالا داشته باشید. اما نکته مهم این است که به جای اینکه به دنبال سایتی با ظاهر دیجی کالا باشید، سعی کنید محتوای خوب دیجی کالا و امکاناتی را که کمک میکند کاربر بخواهد از دیجی کالا خرید کند را مدنظر قرار دهید و آنها را در سایت خود ارائه دهید.
مثلا توضیحات کاملی برای محصولاتتان قرار دهید. تصاویر کامل و باکیفیت. اجازه انتشار نظرات مثبت و منفی هر دو را بدهید تا مشاوره ای صادقانه به مخاطبانتان ارائه داده باشید. روشهای پرداخت و ارسال متفاوت و سیاست بازگشت محصول واضح و هزینه ارسال معقول میتواند به شما در افزایش رضایت مخاطب و تبدیل مخاطب به مشتری و یا تبدیل مشتری به مشتری وفادار بیشتر از ظاهرسایت کمک نماید.
نظرات
0 دیدگاه