منظور از سئو آف پیج چیست و چرا اهمیت دارد؟
سئو آف پیج یا سئوی خارج از صفحه یک تاکتیک قدرتمند سئو است که نقش مهمی در بالا بردن رتبه سایت شما در گوگل دارد. در ادامه، ما قصد داریم تا به جزئیات سئوی خارج از صفحه بپردازیم و به شما کمک کنیم تا ایده بهتری از علت، چرایی اهمیت سئو اف پیج برای بازاریابی آنلاین و فعالیتهای مرتبط با آن داشته باشید. باما همراه باشید.
سئو آف پیج چیست؟
سئوی خارج از صفحه یک روش برای اقدامات غیرمستقیم مرتبط با سئو باهدف تقویت سایت در شبکه است. برخلاف تصور رایج، بهینهسازی خارج از صفحه بیشتر از بهدستآوردن لینک وجود دارد. طیف گستردهای از تکنیکها وجود دارد که میتوان از آنها برای برتری دادن به سرمایهگذاری آنلاین شما نسبت به رقبا استفاده کرد. سئوی آف پیج میتواند سالها دوام بیاورد و رتبه دامنه سایت شما را در چشم گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش دهد. بسیاری از کارشناسان سئو، بهینهسازی خارجی را حتی بیشتر از سئو داخلی یا درون صفحهای اهمیت میدهند. بااینحال، هنوز معتقدیم که هر دو تا آنجا که به ارتقاء سئو مربوط میشوند، ضروری هستند.
چرا سئو آف پیج مهم است؟
گوگل از بیش از دویست فاکتور برای رتبهبندی سایتها استفاده میکند. رتبهبندی تنها بر اساس محتوا دشوار است. اینجا جایی است که سئو آف پیج وارد میشود. با گفتن اینکه دیگران در مورد شما و سایت شما چه فکری میکنند، به گوگل کمک میکنید تا مشخص کند محتوای شما چقدر برای کاربران مفید و کارآمد است. به همین دلیل است که دریافت لینک از وبسایتهای باکیفیت بسیار مهم است.
تفاوت سئو داخلی، سئو آف پیج و سئو فنی در چیست؟
در میان فاکتورهای رتبهبندی مورداستفاده برای ارزیابی وبسایتها، متداولترین عبارات ذکر شده عبارتاند از سئو داخلی، سئو آف پیج و سئو فنی است. بیایید هر یک از این سه عامل را تجزیه کنیم:
داخلی:
به استراتژیهای سئوی مورداستفاده مستقیم در وبسایت اشاره دارد. محتوای بهینه شده سایت به رباتهای موتور جستجو کمک میکند که وبسایتها را 24 ساعته اسکن میکنند تا بفهمند محتوای وبسایت شما چقدر برای کاربران مفید است و آن را با وبسایتهای رقیب مقایسه کنند. محتوای متنی، عکسها، متا تگها، پیوندها و… در این دسته قرار میگیرند.
آف پیج:
تمام فعالیتهای سئو را که خارج از محدوده وبسایت انجام میشود، پوشش میدهد. لینک بیلدینگ پادشاه سئوی خارج از صفحه است، بهعلاوه بسیاری از کارهای دیگر وجود دارد که میتوانید در خارج از وبسایت انجام دهید تا رتبه بالاتری کسب کنید، مانند روابطعمومی قدیمی، بازاریابی رسانههای اجتماعی و غیره.
فنی:
هدف سئوی فنی بهبود خزیدن و نمایهسازی سایت توسط الگوریتمهای گوگل است. این شامل بهبود سرعت، ساختار، متعارف سازی URL و موارد دیگر است.
رعایت چه مواردی کمک به داشتن سئو آف پیج بهتر میکند؟
یک تصور غلط رایج در میان مبتدیان سئو این است که فعالیتهای مرتبط با لینک تنها مواردی هستند که اهمیت دارند. در واقعیت، الگوریتم موتور جستجوگر گوگل به تعدادی از عوامل برای رتبهبندی محتوا توجه زیادی میکند. لینک بیلدینگ فقط میتواند شما را تا این حد پیش ببرد. چرا از طیف گستردهای از ابزارها و استراتژیهای سئو دیگر که میتوانند وبسایت و برند شما را تقویت کنند، استفاده نکنید؟ درست است که پیوندها مهم هستند، اما آنها تنها عامل رتبهبندی مهم نیستند.هنگام کار بر روی سئوی خارج از صفحه خود، باید موارد زیر را بهدقت در نظر بگیرید:
Domain Authority:
این مورد امتیازی است که توسط Moz برای ارائه یک نمای کلی از عملکرد یک وبسایت تنظیم شده است. هنگام انجام فعالیتهای خارج از صفحه، همیشه باید اهمیت این معیار را در نظر داشته باشید. Domain Authority یا به اختصار DA عملکرد و کیفیت وبسایت را ارزیابی میکند. اگر یک پیوند برگشتی از یک وبسایت با DA بالاتر به وبسایتی با DA پایینتر از طریق پیوند do-follow منتهی شود، به وبسایت DA پایینتر کمک میکند تا رتبه صفحه بهتری داشته باشد و در SERPها بالاتر رود.
مرتبط بودن موضوعات: گرفتن لینک از سایتهای با DA بالا راهی برای رفتن است. بااینحال، مهمتر است که این سایتها با سایتی که به آن پیوند میدهید مرتبط باشند.
ترافیک سایت:
هنگام انجام فعالیتهای خارج از صفحه مانند ارسال تالار گفتمان، ارتباط با وبلاگنویسان، و غیره، باید بفهمید که این سایتها/افراد چقدر ترافیک میتوانند به سمت شما هدایت کنند. نوع لینک:
در اینجا دو نوع لینک اصلی درگیر در فعالیتهای لینکسازی یا ارتقاء وجود دارد. پیوندها را دنبال کنید. لینک do-follow نوع لینک پیشفرض است که به رباتها یا خزندههای Google اجازه میدهد ارزش را به پیوند یا صفحه وب که به آن لینک داده شده است منتقل کنند. گوگل تعداد لینک do-follow و تعداد دامنه های جداگانهای را که از آنها دریافت میکنید، مشاهده میکند. هرچه تعداد لینکهای do-follow از منابع متعدد و مرتبط بیشتر باشد، مقدار ارسال شده بیشتر است.
لینک no-follow به این معنی است که رباتها یا خزندههای گوگل چنین لینکهایی را دنبال نمیکنند. آنها هیچ بکلینکی را به صفحهای که به آن لینک داده شده ارسال نمیکنند. لینکهای بدون فالو هیچ تفاوتی برای رتبهبندی شما ایجاد نمیکنند. تنها کاربرد لینک نوفالو جلوگیری از اسپمر شدن وب است.
چگونه سئو آف پیج انجام دهیم؟
اگر شما یک سایت کوچک با محتوای محدود دارید، لینکسازی برای شما بسیار مهم است زیرا گزینههای بهینهسازی در صفحه شما بسیار محدود است. توصیه میکنیم تمام تلاش خود را برای ایجاد روابطی که میتواند حضور آنلاین شما را تقویت کند، به کار ببرید. در اینجا چند راه کارآمد برای دستیابی به این هدف وجود دارد:
چک لیست سئو خارج از صفحه
مهمترین بخش سئو آف پیج چک لیست سئو آف پیج است. بیایید نگاهی به چک لیست سئوی خارجی بیندازیم و دریابیم که چگونه آنها را به بهترین نحو در برنامه بازاریابی خود بگنجانید. موارد موجو د چک لیست عبارتند از:
- لینک بیلدینگ
- برند منشن
- سوشال بوکمارکینگ
- بازاریابی مشتری
- سئوی محلی
- وبلاگنویسی
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- سوشالمدیا مارکتینگ
بازاریابی از طریق سوشال مدیا
درحالیکه سوشالمدیا تأثیر مستقیم و آشکاری بر سئو ندارند، اما هرچه وبسایت شما در پلتفرمهای مختلف سوشالمدیا بیشتر عنوان شود، بهتر است. موتورهای جستجو سوشالمدیا را بهعنوان یک عامل رتبهبندی قوی نمیبینند، اما بااینوجود میتوانند به طور چشمگیری بر سئو تأثیر بگذارند. آنچه در اینجا مهم است این است که واقعاً محتوای جالبی ایجاد کنید که بتواند افراد بیشتری را وادار کند که واقعاً در مورد شما و محصولات و خدمات شما کنجکاو شوند. قابلیت کشف آسان به شما کمک میکند تا در درازمدت حضور و شهرت آنلاین عالی داشته باشید.
وبلاگ نویسی
یکی از سودمندترین فعالیتهای سئو آف پیج، وبلاگنویسی مهمان است. هر زمان که بهعنوان نویسنده در وبسایت یا وبلاگ دیگری مهمان میشوید، این سایتها اغلب به شما امکان میدهد لینکی را درج کنید که به سایت خودتان در پست یا بیوگرافی نویسنده بازمیگردد. این یک امتیاز اضافی برای تلاشهای شما برای آگاهی از نام تجاری است زیرا نام و برند شما در مکانی جدید نشان داده میشوند.
وبلاگ نویسی مهمان را میتوان به این مراحل ساده تقسیم کرد:
- فهرستی از فضاها و انجمنهای آنلاینی را که وبلاگنویسان مهمان یا نوشتهها یا مقالات شخص ثالث را میپذیرند، تهیه کنید.
- فهرستی از ایدههای محتوای احتمالی را که مطابق با برند، مخاطبان و نیازهای وبلاگ هستند، ایجاد کنید.
- با مدیر وبسایت یا ویرایشگر تماس بگیرید و یکی از ایدههای خود را مطرح کنید.
لینک بیلدینگ
این جنبهای است که بیشتر در مورد تبلیغ دیجیتال صحبت میشود و دلیل خوبی هم دارد. در صورت مساوی بودن سایر موارد، هرچه سایت با لینکها کارآمدتر ارتقا یابد، در SERPها بالاتر است.
در سالهای آینده، ممکن است شاهد روند زیر در ساخت لینک باشیم: هر چه دریافت لینک از یک سایت دشوارتر باشد، کارآمدتر خواهد بود. با رویکرد درست، هر روش کسب پیوند، از جمله اطلاع رسانی، وبلاگها، بورسیهها، کمک های مالی، بیانیههای مطبوعاتی، و همچنین لینکهای از وبسایتهای آموزشی (.edu) و دولتی (.gov) و بازاریابی جمعی کار میکند.
تا آنجایی که به لینک بیلدینگ مربوط میشود، تنها راه مطمئن برای فهمیدن اینکه چه چیزی برای سایت شما کار میکند و چه چیزی برای شما مفید نیست، آزمونوخطا است. از آزمایش کردن نترسید! بدترین اتفاقی که میتواند بیفتد این است که ممکن است هرچند وقت یکبار که میخواهید در جستجوها ظاهر نشوید. طراحی شماتیک که نشان میدهد چگونه یک وبسایت از طریق لینک بیلدینگ با وبسایتهای دیگر مرتبط است
انواع لینک برای سئو آف پیج
لینکها، اگر نگوییم حیاتیترین عنصر سئوی خارج از صفحه هستند. بااینحال، قبل از اینکه به ساخت بکلینک بپردازید، باید درک بهتری از انواع مختلف لینکها و همچنین معیارهای زیادی که بر ارزش ویژه لینک وبسایت شما تأثیر میگذارد، داشته باشید. سه نوع اصلی لینک عبارتاند از:
لینکهای طبیعی
وقتی یک لینک بهصورت طبیعی و بدو دخالت شما به وبسایت شما میآید، به این معنی است که تیم شما کاری برای کسب آن انجام نداده است. شخصی که از شما در وب نام برده است به سادگی تصمیم گرفت به سایت شما لینک دهد، چه به این دلیل که برند شما را دنبال میکند یا محتوای شما را از طریق گوگل کشف کرده است. در هر صورت، آنها محتوای شما را ارزشمند و قابل تحسین یافتند.
لینکهای ساخته شده
یک لینک ساخته شده از طریق ارتباط به وبسایت شما میآید. تیم شما برای بهدستآوردن این پیوند تلاش کرده است، چه از طریق ارتباط با مدیران وبسایت، ناشران، یا روزنامهنگاران یا با تبلیغ محتوای شما با یک کمپین تبلیغاتی. باوجوداینکه شما این لینک را ایجاد کردید، همچنان محتوای ارزشمندی برای کاربران ایجاد کردید، و در معرض دید آنها قرار گرفتید که به مردم کمک کرد کسبوکار شما را کشف کنند.
لینکسازی
یک لینک ایجاد شده از ارسالهای خود در وبلاگها، انجمنها، دایرکتوریها یا بیانیههای مطبوعاتی ایجاد میشود. شما این لینک را عمداً اما بدون هیچگونه دسترسی ایجاد کردهاید. این تاکتیک سئو آف پیج بهعنوان یک عمل سئو کلاهسیاه در نظر گرفته میشود، پس بهتر است هنگام ساخت لینک، باید بر روی لینکهای طبیعی یا ساخته شده تمرکز کنید.
ساخت پروفایل بکلینک
موتورهای جستجو نه تنها میزان و کیفیت لینکها را ردیابی میکنند، بلکه سرعت ظاهر شدن آنها را نیز بررسی میکنند. برای دستیابی به افزایش (و نه کاهش) موقعیت های رتبهبندی در SERP، دو مورد را در نظر داشته باشید: سرعت رشد تعداد لینکها و سن وبسایت خود. اینجا نکاتی وجود دارد:
افزایش تدریجی مهم است. سعی کنید بهتدریج و کمکم تعداد لینکها را افزایش دهید. جهش شدید در تعداد لینکها بهطورکلی به سئو خارج از صفحه آسیب زیادی وارد میکند.
یک وبسایت جوان دارید؟ در ساخت لینک عجله نکنید. موتورهای جستجو به وبسایتهای جوان اعتماد ندارند و اغلب آنها را بدبین میکنند، به این معنی که موقعیت آنها را در SERP کاهش میدهند. سه ماه پس از راهاندازی وبسایت خود، لینکسازی را در بخشهای کوچک شروع کنید.
سوشال بوکمارکینگ
سو شال بوکمارکینگ یا به عبارتی نشانکگذاری اجتماعی، فرایند ذخیرهسازی یک صفحه وب است تا بتوانید هر زمان که بخواهید دوباره از آن بازدید کنید. ابزارهای بوکمارکینگ با نشانکهای مبتنی بر مرورگر متفاوت هستند، زیرا میتوان آنها را بهصورت آنلاین مشاهده کرد و با هرکسی که به محتوای شما دسترسی دارد به اشتراک گذاشت. از معروفترین نمونههای این ابزارها میتوان به Pinterest ،Twitter Dribble، We Heart It ،Reddit و بسیاری دیگر اشاره کرد.
مزایای استفاده از سوشال بوکمارکینگ
سوشال بوکمارکینگ، یک ابزار قدرتمند سئو است که اعتبار دامنه شما را افزایش میدهد. یک استراتژی مؤثر سئو است که میتواند حضور آنلاین و ترافیک وب شما را افزایش دهد. در این جا منظور از سو شال بوکمارینگ یعنی:
بکلینکها هر زمان که محتوای شما در یک وبسایت نشانک نشان داده میشود، یک بکلینک ایجاد میکند. بکلینکها همیشه یک معیار اصلی برای رتبهبندی یک صفحه وب بوده و هستند.
ترافیک وبسایت بوکمارک شده تأثیر مستقیمی بر رتبهبندی دارد و بنابراین میتواند برای شما ترافیک ایجاد کند. هنگامی که شرکت شما در یکی از سایتهای بوکمارک نشان داده میشود، مردم احتمالاً لینک را مستقیماً به سایت شما دنبال میکنند. اگر اطلاعات جذاب باشد، میتواند منجر به هزاران بازدیدکننده جدید در هر ماه شود.
سیگنال های اجتماعی وقتی گوگل، یاهو و دیگران می خواهند تعیین کنند که سایت مورد نظر چقدر بزرگ و محبوب است، به سیگنال های اجتماعی شما نگاه میکنند. نشانک های اجتماعی یکی از این عوامل در نظر گرفته میشوند.
اینفلوئنسر مارکتینگ
این نوع بازاریابی متکی به تبلیغ محصول و خدمت به تعدادی از کارشناسان مورد اعتماد صنعت و تکیه بر آنها برای رساندن پیام برند شما به مخاطبان خود متشکل از افراد متعهد و متعهد است. اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی پیروان پرشور و مؤمنی دارند که بهاحتمال زیاد روی یک جایگاه خاص سرمایهگذاری زیادی میکنند. با برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها، با یک تیر چند نشان میزنید و به هزاران نفری که آنها را دنبال میکنند دسترسی پیدا میکنید و پیام خود را از طریق شخصی ارسال میکنید که در صنعت شما اعتبار کسب کرده است.
دهند.
آگاهی از برند دقیقاً چگونه با سئو تلاقی میکند؟
یکی از معیارهای کلیدی برای ردیابی، جستجوهای برند است. این زمانی است که افراد نام برند شما، نامهای خاص محصولات یا نام دامنه شما را در گوگل جستجو میکنند. افزایش تعداد جستجوها برای برند شما به این معنی است که شما در مسیر درستی حرکت میکنید. کار روی برندسازی به الگوریتمهای گوگل کمک میکند تا اعتبار شما را درک و ارزیابی کنند. یکی از پیامدهای مثبت مستقیم برندسازی این است که شما افراد بیشتری را به وبسایت خود جذب میکنید بدون اینکه تلاشهای خود را برای ایجاد لینک افزایش دهید.
سئوی محلی
سئوی محلی شاخهای جداگانه از سئو است که شایسته گفتگوی خاص خود است. هر اقدامی که بر روی بهینهسازی صفحه وب شما متمرکز باشد تا آن را به رتبه بالاتری در Google Map Pack برساند، بهعنوان سئوی خارج از صفحه در نظر گرفته میشود. حساب کاربری در GMB ابزار قدرتمندی است که برای تقویت حضور دیجیتالی استارتآپها و کسبوکارهای محلی ضروری است.
نظرات مشتریان و کاربران
هنگام کار بر روی سئوی خارج از صفحه در سال 2021، بهسختی میتوان نقش نظرات مشتریان را دست بالا گرفت. بررسیها نحوه درک کاربران معمولی و خزندههای موتورهای جستجو را نشان میدهد. سایتهایی با نظرات مثبت معتبرتر به نظر میرسند و بنابراین احتمال بیشتری برای رسیدن به بالای نتایج جستجو دارند. علاوه بر این، یک شهرت آنلاین مثبت منجر به تبدیل بهتر میشود. بازگشت کاربران یکی از عوامل رفتاری است که اعتبار شما را در چشم موتورهای جستجو افزایش میدهد.
کلام آخر
اکنون که پاسخ خود را به سؤال سئو آف پیج چیست را دریافت کردهاید، تلاشهای تبلیغات دیجیتال خود را به فعالیتهای استاندارد بهینهسازی موتور مانند لینکها یا وبلاگنویسی محدود نکنید. سایت شما بخشی ذاتی از اکوسیستم اینترنتی در حال تکامل است که در آن دائماً توسط گوگل ارزیابی و درجهبندی میشوید. به لطف بهروزرسانیهای مداوم الگوریتمهای Google، کیفیت محتوا در حال حاضر بهتر از همیشه است، به این معنی که شما رقبای زیادی برای مبارزه دارید. نتیجه نهایی این است که بهترین اقدام شما این است که به تقویت عملکرد فنی سایت خود ادامه دهید و محتوای اصلی، مقالات معنادار، ساختن ویدئوها و غیره ایجاد کنید، اما فقط در اینجا متوقف نشوید.
نظرات
0 دیدگاه