اصول سئو در مقاله نویسی باید چگونه باشد؟ چه نکاتی باید رعایت شود!
یکی از عواملی که به موفقیت یک وبسایت کمک میکند رعایت اصول سئو در مقاله نویسی است. مقاله سئو شده میتواند این فرصت را به وبسایت شما بدهد تا در رنک بالایی در صفحات گوگل قرار بگیرد. افزایش رتبه سایت به عوامل زیادی بستگی دارد. طبیعتاً رعایت اصول سئو در مقاله نویسی میتواند علاوه بر اینکه محتوای شما را در صفحه اول گوگل نمایش دهد، میتواند تعداد کلیک، اشتراک گذاری، لایک و تعامل بیشتری را دریافت نماید. اگر قصد دارید پیشرفت کنید، باید مطمئن شوید که محتوای شما SEO Friendly است. در این مقاله به اصول سئو در مقاله نویسی خواهیم پرداخت.
SEO Freindly به چه معناست؟
محتوای SEO Freindly یا سئو دوستانه نوعی از محتوا میباشد که به موتورهای جستجو کمک میکند که در رتبه بالایی قرار بگیرند. کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک میکنند که مطالب مورد نظر کاربر را بیابند. ایجاد یک محتوای دوستانه برای SEO بسیار بیشتر از پاشیدن کلمات کلیدی در اطراف پستها، فیلمها و دیگر فرمهای مطالب شما طول میکشد.
مقاله سئو شده چه ماهیتی باید داشته باشد؟
مقاله سئو شده محتوایی است که میتواند رنک کلی سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد. در تولید محتوای سئو شده باید توازن مناسبی را بین استفاده از کلمه کلیدی و موضوع اصلی ایجاد نمایید. محتوایی که مینویسید باید بهینه شده، دارای نرخ تبدیل که ترافیک طبیعی ایجاد میکند. ارزش نوشتاری محتوا هرچقدر هم که باشد، اگر نتواند کاربران را جذب کند، بهینه بودن آن بی فایده است. محتوایی که سودی برای کسب و کار ایجاد نکند، به عنوان یک محتوای بی ارزش شناخته خواهد شد.
هدف از تولید محتوا برای سایت به دو دسته تقسیم میشود:
- افزایش نرخ تبدیل
- افزایش رنک در موتورهای جستجو
یک سئوکار معمولی به مورد دوم اهمیت خواهد داد که تنها در تعدادی از عبارات کلیدی خاص رنک بالایی به دست آورد. اما یک سئوکار آموزش دیده و با تجربه میداند هر دو مورد ذکر شده از اهمیت بالایی برخوردارند و باید بین آن دو توازن مناسبی را ایجاد کند. محتوا اگر رنک بالایی به دست آورد ولی کسی بر روی آن کلیک نکند، خبر از این میدهد که سئوکار مسیر را اشتباه طی کرده است.
باید توجه داشته باشید که یکی از پایههای کسب و کار شما این است که کاربران ابتدا باید وارد سایت شما شوند و بعد از مطالعه محتوای شما تصمیم بگیرند که در سایت شما بمانند یا نه!
مقاله سئو شده در حقیقت محتوایی است که بر اساس اصول سئو تولید و میتواند کاربران را جذب کند و کاربران را به مخاطبین دائمی تبدیل نماید.
اصول سئو در مقاله نویسی
محتوا در وبسایت کلیدی برای افزایش ترافیک سایت میباشد. هر چه سئو در مقالهنویسی بهتر و بیشتر رعایت شود، محتوا جذابتر و بهتر خواهد بود. رعایت اصول سئو با توجه به تغییرات متداول الگوریتمهای موتورهای جستجو، منحصر به تحقیقاتی راجع به الگوریتمهای جدید است. یعنی سئو در مقاله نویسی دارای اصولی قابل تغییر میباشد. در ادامه اصول سئو در مقاله نویسی را شرح خواهیم داد.
درک ماهیت کسب و کار خود
تمامی کسب و کارها منحصر به فرد هستند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید برای یک سایت تولید محتوا کنید، باید به خوبی در مورد ماهیت کسب و کار خود، اطلاعات به دست بیاورید. طبیعی است که این پروسه کمی زمان بر است؛ زیرا فرد نیاز به تحقیق و جستجوی زیادی دارد.
شروع تولید محتوا
این بخش بستگی به مهارت شما در نویسندگی دارد. شما باید به خوبی تکنیکهای نویسندگی را بیاموزید و بعد از تمرینهای زیاد، آن ها را در روند تولید محتوای خود پیاده سازی نمایید.
تهیه یک لیست از عبارات کلیدی با حجم جستجو بالا
تهیه یک لیست از عبارتهای کلیدی که مردم با استفاده از آن به دنبال کسب و کار شما میگردند، برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد. همچنین عنوان محتوا باعث میشود که کاربران در نتایج گوگل بر روی سایت شما کلیک کنند. پس جذاب و توصیفی بودن این عنوان کاربر را ترغیب خواهد کرد که وارد وب سایت شما شود یا خیر! برای بهینه سازی عنوان دو کار باید انجام دهید:
- استفاده از کلمات جذاب کننده عنوان
- استفاده از عبارت کلیدی اصلی مقاله سئو شده شما
عنوان مقاله یکی از اصول سئو در مقاله نویسی
قبل از انتشار مقاله بهتر است یک عنوان جذاب و کاربرپسند برای مقاله خود انتخاب نمایید. حداقل 99 درصد افراد قبل از مطالعه متن مقاله ابتدا عنوان آن را مطالعه خواهند کرد. شاید نیمی از افراد به علت عنوان نامناسب از مطالعه مقاله خودداری نمایند. قبل از نوشتن مقاله میتوانید از نکات زیر بهرهمند شوید:
- میتوانید موضوعی که قرار است درباره آن بنویسید را در موتورهای جستجو به زبان فارسی و انگلیسی سرچ نمایید و 1 تا 3 لینک اول را از نظر عنوان بررسی و مقایسه نمایید و نکات رعایت شده در تألیف عنوان آن را آنالیز کنید.
- میتوانید در عنوان از اعداد استفاده کنید. این کار باعث میشود که حس کنجکاوی را در مخاطب خود برانگیزید. برای مثال 13 نکتهای که باید برای رسیدن به لینک اول گوگل رعایت کنید.
- از کلمات پرسشی در عنوان خود استفاده نمایید.
- عبارت کلیدی اصلی بهتر است در ابتدای عنوان و متن به کار برده شود.
- بهتر است تگهای H، همگی دارای عبارت کلیدی باشند.
- انکر تکستها باید ارتباط معنایی کاملی با صفحه مقصد داشته باشند.
- لحن نوشتاری شما باید متناسب با مخاطبین باشد.
- عبارتهای کلیدی، تنها مواردی هستند که باید strong شوند.
- عبارتهای کلیدی در توضیحات متا نیز باید حضور داشته باشند.
متن مقاله
طول متن و استفاده از کلمات مناسب سئو در مقاله نویسی میتواند محتوای شما را در بهترین رتبه قرار بگیرد. بر طبق الگوریتمهای گوگل یک مقاله سئو شده مناسب باید بیش از 900 کلمه داشته باشد، زیرا موتورهای جستجو تمایل بسیار زیادی به نمایش مطالب طولانیتر و کاملتر دارند. همچنین باید از استفاده از مطالب کپی شده، دروغین که با عنوان مغایرت دارد نیز خودداری نمایند. زیرا این قبیل کارها میتواند رتبه شما را در گوگل پایین آورد.
در صورتی که قصد دارید متنی را از جایی کپی کنید حتماً نام منبع را ذکر نمایید.
استفاده از کلمه کلیدی
گوگل به وبسایتهایی که از کلمه کلیدی استفاده میکنند اهمیت فراوانی میدهد. یعنی الگوریتم موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی زیاد در مقالات و بالا بودن چگالی کلمات در متن برنامهریزیشده است.
از جهتی نیز در سالهای اخیر اگر مقالاتی که بیشتر از 10 کلمه کلیدی را در تگهای خود ثبت کنند، گوگل و موتورهای جستجو آن را پایینترین رتبه قرار میدهند.
کلیدواژه کانونی
کلیدواژه کانونی به کلمهای گفته میشود که محتوا بیشترین تمرکز را بر روی آن دارد و جز مهمتریم مباحث سئو در مقاله نویسی میباشد. چگالی کلیدواژه کانونی یکی از اصول سئو در مقاله نویسی میباشد که نباید از 2.5 درصد کل متن بیشتر شود. بهترین حالت برای تکرار کلیدواژه کانونی در مقاله، همان 1.5 تا 2 درصد از کل متن است.
لینک سازی از اصول سئو در مقاله نویسی
لینک سازی در مقاله نیز از اصول سئو در مقاله نویسی است. لینک سازی در متن محتوا باعث میشود که خزنده گوگل (google crawler)به صفحات دیگری مراجعه نماید و مقالات مرتبط با کلید واژه لینک دهی شده را بررسی نماید. این کار علاوه بر رتبهگیری بالا، باعث افزایش ارتباط بین صفحات و هدایت کاربر به صفحات دیگر سایت شده که تأثیر بسیاری در ماندگاری کاربر در سایت و فروش محصولات شما خواهد داشت. ماندگاری بالا از مهمترین اهداف سئو در مقاله نویسی است.
سئوی تصاویر
سئو تصاویر نیز جز مهمترین اصول سئو در مقاله نویسی است. خاصیت آلت (Alt) تصاویر در یک مقاله میتواند به افزایش رتبه در موتورهای جستجو کمک کند. لازم است که کلیدواژههای کانونی و عنوان مقاله خود را در خاصیت آلت تصاویر موجود در مقاله خود بیاورید. شما با این کار میتوانید رتبه عکس خود را در موتورهای جستجو گوگل افزایش دهید و شاهد ترافیک بالا در وبسایت خود باشید.
تگها
استفاده از تگهای مهم مانند H1 و H2 و H3 و H4 و H5 در محتوا بسیار اهمیت دارد. تگ H1 عموماً برای عنوان صفحه یا نام وبسایت استفاده میشود که در بیشتر قالبها به صورت پیش فرض طراحی شده است. تگ H2 را باید خودتان به عناوین اصلی محتوا بدهید. تگ H3 عناوینی را مشخص میکند که زیرشاخه H2 هستند و جزئیتر از تگ والد خود یا تگ H2 میباشند.
نظرات
0 دیدگاه