تفاوت سئو داخلی در مقایسه با سئوی خارجی چیست؟

عاطفه آقایی

آیا می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری را از SERPs بگیرید؟
وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، دو شاخه مجزا در این زمینه باید مورد بررسی قرار گیرد: سئوی داخلی و سئو خارجی. هر دو این موارد برای موفقیت در دیده شدن سایت شما در موتورهای جستجو مهم هستند.
با این حال، این دو به روش‌های مختلف به سایت شما کمک می‌کنند.
ما در این مقاله برای کمک به شما در کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک این موارد و به‌روزرسانی استراتژی فعلی خود، تفاوت  سئو داخلی و سئو خارجی و عوامل مؤثر در بهبود آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

تفاوت سئو داخلی در مقایسه با سئوی خارجی چیست؟

چرا سئو داخلی و سئوی خارجی اهمیت دارند؟

اهمیت این عوامل برای بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار ساده است:
یک استراتژی SEO خوب هم عوامل درونی و هم خارج از صفحه و سایت را در نظر می‌گیرد.
یک توضیح واضح در خصوص اهمیت سئو داخلی و خارجی، وجود دارد. در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح می‌دهیم:

  • داشتن محتوای با کیفیت کافی نیست. سایت شما فقط با یافتن کلمات کلیدی مناسب و قرار دادن آنها در مقاله رتبه بندی نخواهد شد.
  • شما باید محتوای فوق‌العاده‌ای ایجاد کنید که مردم بتوانند آن را پیدا کرده و به اشتراک بگذارند. مخاطبانتان را مجبور کنید مطالب شما را بیابند، به اشتراک بگذارند و کارهای شما را دنبال کنند.
  • وقت آن رسیده که در مورد چگونگی به دست آوردن بک لینک با کیفیت بالا و وادار کردن خوانندگانتان برای به اشتراک گذاری مطالب سایت شما از طریق شبکه‌های خود (هم برای رسیدن به بک لینک و هم برای اشتراک گذاری اجتماعی) فکر کنید.

درک آنچه بر روی سئو داخلی و خارجی سایت تأثیر می‌گذارد، پتانسیل رتبه بندی سایت شما را افزایش می‌دهد.
بیایید هر یک از تاکتیک‌های رتبه بندی موتورهای جستجو را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم:

سئو داخلی چیست؟

سئوی داخلی طیف وسیعی از اقداماتی است که می‌توانید در صفحات جداگانه سایت خود انجام دهید تا احتمال دسترسی به هر صفحه را در موتورهای جستجو بهینه کرده و افزایش دهید.

برخی از فاکتورهای اصلی سئو داخلی برای بهینه سازی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • برچسب‌های متا (برچسب‌های عنوان و توضیحات متا)
  • پیوند داخلی (متون لنگر)
  • SEO تصویر (متون ALT)

بهینه سازی صفحات در سئو داخلی می‌تواند فراتر از این موارد باشد:

مواردی مانند تطبیق کلمات کلیدی با جستجوی کوئری‌ها، یافتن فرصت‌های از دست رفته و کلمات کلیدی جدید برای هدف قرار دادن از طریق تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا، تا راه‌های فنی مانند بهینه سازی بارگیری صفحه و اصلاح لینک‌های شکسته.
در بخش فنی سئوی داخلی در درجه اول تمرکز بر روی این موضوع است که مطمئن شوید محتوای شما تا حد ممکن برای افراد و خزنده‌ها قابل دسترسی است.

مزایای سئو داخلی:

  • رتبه‌های بالاتر
  • افزایش ترافیک
  • داشتن مطالبی که مردم می‌خواهند بخوانند.
  • تجربه کاربری اصلاح شده (UX)
  • افزایش نرخ کلیک (CTR)
  • معماری بهتر اطلاعات (IA)
  • کنترل کامل بر روی تاکتیک‌های بهینه سازی

معایب سئو داخلی:

  • به زمان و سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد.
  • طول می‌کشد تا نتایج نشان داده شود.
  • این الگوریتم است که سایت شما را رتبه بندی کند.

سئوی خارجی چیست؟

سئوی خارج از صفحه تمام اقداماتی است که می‌توانید در خارج از وب سایت خود انجام دهید تا دسترسی به سایتتان را بهینه کنید.
ممکن است به این فکر کنید که ” این بخش موارد خیلی زیادی را شامل می‌شود! ” بله! حق با شماست. سئوی خارج از صفحه هر کاری که خارج از وب سایت انجام می‌شود تا سایت شما رتبه بالاتری دریافت کند را شامل می‌شود. این کارها از بک لینک گرفته تا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی متغیر است.

هنگام رتبه بندی صفحات وب، گوگل تعداد زیادی عوامل ناشناخته و خارج از صفحه و سایت را در نظر می‌گیرد.
در حالی که این عوامل رتبه بندی کاملاً شناخته شده نیستند، اما کاملاً پذیرفته شده است که SEO خارج از صفحه، مانند بک لینک‌های قابل اعتماد و معتبر به سایت امکان رتبه بندی بهتر را می‌دهند.

لینک‌های پشتیبان یا همان بک لینک‌ها آن‌قدر برای SEO خارج از صفحه مهم هستند که اغلب به صورت عوامل “مرتبط ” و “غیر مرتبط” با لینک بررسی شده و تأثیر گذار هستند. عوامل مرتبط با پیوند یا لینک شامل تعیین کیفیت بک لینک می‌شود.

مزایای سئو خارجی:

  • افزایش رتبه در جستجوها
  • افزایش دریافت ترافیک صفحات وب
  • قرار گرفتن افراد بیشتر در معرض نام تجاری شما

معایب سئو خارجی:

  • زمان بر بودن برای ایجاد روابط مناسب
  • کنترل کمتر بر روی تاکتیک‌های بهینه سازی
سئو داخلی در مقایسه با سئو خارجی

تفاوت بین سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

سئوی داخلی تمام اقداماتی است که می‌توانید در وب سایت خودتان انجام دهید، در حالی که سئوی خارج از صفحه همه اقداماتی است که می‌توانید در جاهای دیگر انجام دهید.
شما سئوی داخلی خود را بهتر کنترل می‌کنید در حالی که نمی‌توانید سئوی خارج از صفحه خود را به طور کامل کنترل کنید.
در درجه اول این سئوی داخلی است که به تعیین رتبه سایت شما کمک می‌کند، در حالی که در نهایت سئوی خارج از صفحه بیشتر اهمیت داشته و به افزایش رتبه سایت کمک می‌کند.
اقداماتی که می‌توانید در وب سایت خود انجام دهید در مقابل اقداماتی که می‌توانید در خارج از سایتتان انجام می‌دهید.

نمونه‌هایی از SEO در صفحه:

  • بهینه سازی برچسب عنوان
  • بهینه سازی توضیحات متا
  • عنوان و بهینه سازی کلمات کلیدی
  • پیوند داخلی
  • داشتن مطالبی که مردم مایل به خواندن هستند.
  • سایتی مناسب موبایل (ریسپانسیو)
  • ناوبری سایت و بهینه سازی URL
  • بهینه سازی سرعت صفحه
  • SEO محلی (نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، مکان)

نمونه‌هایی از سئوی خارج از صفحه:

  • بک لینک
  • وبلاگ نویسی مهمان
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • اشاره کردن به (mention) نام تجاری در شبکه‌های اجتماعی
  • بیانیه‌های مطبوعاتی
  • پست‌های انجمن
  • SEO محلی (GMB، نقل قول‌ها، نظرات)

کنترل SEO درون صفحه در مقابل کنترل SEO خارج از صفحه

همه می‌توانند بخش‌های مختلف سئو داخلی مانند عنوان صفحه، توضیحات، کلمات کلیدی و سرعت صفحه را کنترل کنند. اما آنچه خارج از صفحه اتفاق می‌افتد اغلب مهم‌تر و ارزشمندتر از آن چیزی است که درون صفحه و سایت اتفاق می‌افتد.
حتی با وجود بهترین محتوا و سایت کاربرپسند، اگر سایت که یا شبکه‌ای که به سایت شما لینک می‌دهد و شما را با دنبال کننده‌های خود به اشتراک می‌گذارد (بک لینک) نداشته باشید، رشد نمی‌کنید. البته باید بدانید که در بیشتر موارد، نمی‌توانید اشتراک‌ها و پیوندهای خود را کنترل کنید.

دریافت رتبه در مقابل افزایش رتبه

هدف گذاری کلمات کلیدی و سایر تاکتیک‌های SEO درون صفحه اصلی تعیین می‌کنند که چه رتبه‌ای دارید، در حالی که لینک‌های پشتیبان و دیگر تاکتیک‌های SEO خارج از صفحه عمدتاً میزان افزایش رتبه شما را تعیین می‌کنند.

برای مشاغل محلی، SEO محلی شامل همه بهینه سازی‌های درون صفحه و خارج از صفحه است که برای رتبه بندی یک شغل محلی نیاز دارید. اگرچه SEO محلی در درجه اول بیشتر به کمک تاکتیک‌های خارج از صفحه و از طریق عوامل رتبه بندی SEO محلی اتفاق می‌افتد. زیرا SEO محلی از SEO ارگانیک با تمرکز بر مکان استفاده می‌کند.

خلاصه

همه کارهای SEO را می‌توان بین این دو رشته تقسیم کرد:

  • سئوی داخلی هر گونه بهینه سازی است که برای یک صفحه خاص انجام می‌شود، در حالی که سئوی خارجی هر گونه بهینه سازی است که خارج از وب سایت انجام می‌شود.
  • سئوی خارج از صفحه بعد از اینکه روی سئوی داخلی خود کار کرده‌اید تا مطالبی را که مردم می‌خواهند بخوانند ارائه دهید، کاربرد دارد و در درجه اول شامل بک لینک می‌شود.
  • مهم است که بدانید در جستجوی Google چه چیزی کار می‌کند و استراتژی SEO صفحه خود را با تغییر مواردی که کار نمی‌کنند، اصلاح کنید.
  • برای افزایش موفقیت در کمپین خود، باید عملکرد SEO خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهای برچسب سفید  SEO برای گزارش دهی در کنار، حسابرسی، تجزیه و تحلیل و موارد دیگر استفاده کنید.

نظرات


0 دیدگاه