سئو کلاه خاکستری چیست به همراه تکنیکهای آن
سئو کلاه خاکستری یکی از روشهای سئو است که ازترکیب سئو کلاه سفید و کلاهسیاه، ایجاد شدهاست. سئو کلاه خاکستری ریسک بیشتری نسبت به سئو کلاه سفید دارد، زیرا از دستورالعملهای موتور جستجو برای افزایش رتبه صفحه درصفحه نتایج موتور جستجو( SERPها)استفاده میکند. تکنیکهای سئو کلاه خاکستری، سئوی سیاه را به رنگ سفید در میآورند. این تعریف اساسی برای سئو کلاه خاکستری است. در ادامه همراه ما باشید تا مهمترین تکنیکهایی به شما کمک میکند تا سئوی کلاه خاسکتری را انجام دهید، معرفی کنیم.
تکنیکهای سئو کلاه خاکستری
دامنه تکنیکها منحصر به موارد زیر نیست اما این موارد جزو مهم ترین استراتژیهایی است که با انجام دادن آن عملا سئوی کلاه خاکستری را به درستی پیش بردهاید.
استفاده از دامنههای منقضی شده:
استفاده از دامنه منقضی شده، یک استراتژی رایج سئو کلاه خاکستری است که مرز بین سئو سیاه و سفید است. این استراتژی، به خرید دامنهای اشاره دارد که مالک آن اجازه داده است منقضی شود اما به دلیل تعداد و کیفیت بکلینکهایی که هنوز به سایت اشاره میکنند، همچنان از اختیارات زیادی برخوردار است. انجام سئو کلاه خاکستری با دامنههای منقضی شده به دو صورت قابل استفاده است:
- استفاده از ریدایرکت 301 برای هدایت تمام قدرت پیوند به دامنه فعلی خود و بهبود اعتبار آن.
- رفتن به سایتی مانند archive.org ، یافتن آرشیو محتوای قدیمی، و انتشار مجدد آن در سایت برای بازگرداندن آن به حالت قبل از انقضای دامنه. این روش میتواند به شما یک وبسایت موفق فوری با ترافیک هدفمند بدهد.
خرید لینک:
خرید لینک و لینکهای تجاری دومین تکنیکهای محبوب سئو کلاه خاکستری است که مدیران وبسایتها برای افزایش اعتبار و رتبهبندی وبسایتهای خود استفاده میکنند. با این حال، طرحهای پیوند مانند این از نظر فنی جز تاکتیکهای سئو کلاه سیاه هستند زیرا دستورالعملهای وبمستر گوگل را نقض میکنند. این روش سئو کلاه خاکستری به چهار شکل اصلی ارائه میشود:
- خرید لینک در یک مقاله موجود که در گوگل ایندکس شده است.
- خرید یک فرصت پست مهمان که شامل یک پیوند به وب سایت شما میشود که به آن ریپورتاژ آگهی گفته میشود.
- مبادله لینک با صاحب سایت دیگری (من به شما لینک میدهم و شما به من لینک میدهید).
- مبادله یک محصول یا خدمات در ازای لینک دادن در سایت شخصی.
استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN):
شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) گروهی از وبسایتهایی است که شما کنترل میکنید و از آنها برای ایجاد بکلینک به یک وبسایت استفاده میشود تا به رتبه بالاتر در گوگل کم کند. هدف از PBN برای اهداف سئو کلاه خاکستری این است که به یک دامنه مرکزی پیوند داده شود تا بیشترین ارزش لینک را برای بهبود اعتبار به آن منتقل کند. PBNها در واقع یک استراتژی سئو کلاهسیاه هستند، اما اگر آن را خصوصی نگه دارید به گونه ای که کسی از آن اطلاع پیدا نکند و مسیرهای خود را بهگونهای پوشش دهید که گوگل نتواند تشخیص دهد که شما مالک تمام وبسایتها هستید، این تکنیک در حوزه سئو کلاه خاکستری قرار میگیرد.
ساخت میکرو سایتها و وبلاگها:
ساخت یک میکرو سایت یا وبلاگ یک تکنیک سئو خاکستری است که میتواند رتبهبندی موتور جستجوی شما را، بدون جریمه شدن بهبود بخشد. این روش نیز یک نوع PBN است اما بسیار ایمنتر است زیرا شما مالک دامنههایی نیستید که از آنها برای پیوند دادن به سایت خود استفاده میکنید. از طرفی میکروسایتها، یک شبکه عمومی هستند، نه خصوصی. نمونههای متداول ساخت سایتهای کوچک برای اهداف سئو شامل راهاندازی یک وبلاگ در چندین سایت وب 2.0 و مدیریت محتوا با اعتبار دامنه بالا است.
محتوای چرخشی:
محتوای چرخشی یکیدیگر از روشهای رایج سئو خاکستری است که میتواند برای رتبهبندی در گوگل کارساز باشد. بااینحال، این روش غیراخلاقی است و عمل خوبی برای انجام طولانیمدت نیست. محتوای چرخان زمانی است که محتوایی را از وبسایت دیگری میگیرید و سپس آن را بهصورت جمله به جمله بازنویسی میکنید تا توسط نرمافزار سرقت ادبی قابلشناسایی نباشد. برخی از نویسندگان محتوا کپی رایتر هستند. یعنی یک محتوارا به گونه ای ویرایش میکنند که اصل موضوع یکی است اما جمله بندی آن کاملا تغییر کرده است. سپس شما این محتوا را در سایت خود ارسال میکنید تا بتواند برای کلمات کلیدی موردنظر شما رتبهبندی شود. محتوای چرخشی، این امکان را میدهد که از جریمه محتوای تکراری احتمالی فرار کنید.
ایجاد محتوای تکراری:
محتوای تکراری یکی دیگر از تاکتیکهای خاکستری سئو است که این روزها در دنیای بهینهسازی موتورهای جستجو مورداستفاده قرار میگیرد. این تکنیک شامل کپی و چسباندن بلوکهای بزرگ محتوا در همان وبسایت یا دامنههای مختلف است. برای استفاده از محتوای تکراری سه روش در سئو وجود دارد:
- هدف قراردادن انواع مشابه از عبارتهای جستجو بدون نیاز به نوشتن محتوای جدید. رایجترین مثال در مورد کلمات کلیدی SEO محلی است که در آن چندین صفحه برای هر شهر محلی ایجاد میشود. هر صفحه دارای محتوای تکراری است به جز نام شهر که با شهر موردنظر تعویض شده است. این استراتژی به صفحه مناسب اجازه میدهد تا برای عبارت هدف رتبهبندی کند درحالیکه صفحات دیگر سرکوب میشوند.
- کپی کردن محتوا از یک وب سایت دیگر و ارسال در یک دامنه قوی گاهی اوقات میتواند از منبع اصلی محتوا پیشی بگیرد بنابراین سایت هدف میتواند ترافیک را بدزدد.
- محتوای تکراری را میتوان برای پرکردن چندین نسخه از یک متن به موتور جستجو استفاده کرد، به این امید که یکی از آنها برای کلمات کلیدی مورد نظر رتبه بالایی داشته باشد.
خودکار کردن محتوا:
خودکارسازی محتوا زمانی است که از نرمافزار برای خودکارسازی فرایندهای دستی موردنیاز در تولید محتوا استفاده میکنید. هدف این است که وبلاگ خود را با جریانی ثابت از محتوا تغذیه کنید تا فرصت بیشتری برای رتبه بالاتر در گوگل و بهدستآوردن ترافیک داشته باشید. اتوماسیون محتوا به دو صورت انجام میشود:
- با حذف محتوا از سایر وبسایتها و ترکیب آن در یک صفحه در سایت خود. از چرخش Aritlce نیز میتوان در اینجا استفاده کرد تا محتوا را منحصربهفرد و غیرقابلتشخیص کند.
- با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی برای نوشتن خودکار محتوا برای سایت شما. ابزارهای ایجاد محتوای هوش مصنوعی از تولید زبان طبیعی (NLG) برای نوشتن محتوا بدون دخالت انسانی استفاده میکنند.
افزایش چگالی کلمات کلیدی با متن پنهان:
استفاده از متن مخفی یک روش سئو کلاهسیاه است که دستورالعملهای وبمستر گوگل را نقض میکند. بااینحال، سئوی کلاه خاکستری سعی میکند این قوانین را با ترفندهایی برای مخفی کردن کلمات کلیدی از کاربر، اما همچنان اجازه میدهد که آنها توسط موتور جستجو خزیده شوند. رایجترین تکنیکهای سئو خاکستری برای پنهان کردن متن عبارتاند از:
- مکانیابی متن پشت تصویر
- استفاده از CSS برای قراردادن متن خارج از صفحه.
- تنظیم اندازه فونت بر روی 0.
پنهان کاری:
Cloaking یک استراتژی SEO است که مجموعهای از محتوا یا URLها را به کاربران انسانی و مجموعهای دیگر را به موتورهای جستجو ارائه میدهد. Cloaking یک تاکتیک فریبنده سئو کلاه خاکستری است که موتورهای جستجو مانند گوگل را فریب میدهد تا رتبههای مورد نظر را برای کلمات کلیدی هدف به دست آورند و در عین حال نتایج متفاوتی را نسبت به آنچه انتظار دارند به کاربران ارائه میدهد.
ارسال سایت خود به فهرستهای وب:
یکی از تکنیکهای سئو خاکستری که بیش از حد مورداستفاده قرار میگیرد، ارسال دایرکتوری وب است. افزودن دایرکتوریهای وب سایت شما میتواند یک بکلینک رایگان به سایت شما داشته باشد و زمانی که به تعداد کم انجام شود، یک تاکتیک سفید سئو در نظر گرفته میشود. ما هنگامی که شروع به استفاده بیش از حد از این استراتژی برای ایجاد دهها یا صدها لینک به سایت خود میکنید، به قلمرو سئو خاکستری هدایت میشود. بهخصوص اگر متن لنگر کلمه کلیدی را برای بکلینک دستکاری کنید.
ایجاد چندین حساب رسانه اجتماعی:
داشتن یک حساب رسانه اجتماعی برای کسبوکار شما در هر شبکه اجتماعی یک روش سئو کلاه سفید برای بهاشتراکگذاری لینکها و بهدستآوردن نمایش بیشتر برای محتوای شما است. بااینحال، اگر چندین حساب رسانه اجتماعی ایجاد میکنید تا به طور مصنوعی اشتراکگذاری و پیوند به وبسایت خود را افزایش دهید، آنگاه یک روش سئو خاکستری است. یکی از راههای فریبدادن الگوریتم به نفع شما این است که به افراد پول بدهید تا یک مثبت برای شما کامنت کنند. شما میتوانید مشتریان فعلی خود را برای دریافت تخفیف یا جایزه تشویق کنید تا سایت شما را بررسی کنند. درهرصورت، سئو کلاه خاکستری است.
آیا سئو کلاه خاکستری غیرقانونی است؟
سئو کلاه خاکستری غیرقانونی نیست. هیچ قانونی توسط تکنیکهای سئو کلاه خاکستری نقض نمیشود. بااینحال، سئو کلاه خاکستری برخلاف روشهای ممنوعه موتورهای جستجو است که میتواند سایت شما را از صفحات نتایج موتور جستجو ممنوع کند.
سئو کلاه خاکستری و سئو کلاهسیاه
تفاوت بین سئو کلاه خاکستری با سئو کلاه سیاه در این است که کلاه خاکستری از تکنیکهایی استفاده میکند که همیشه در مغایرت مستقیم دستورالعملهای موتورهای جستجو نیستند. این منطقه خاکستری بهینهسازی موتور جستجو همان چیزی است که سئو کلاه خاکستری را وسوسهانگیزتر از روشهای سئو کلاه سیاه میکند.
تفاوت سئو کلاه خاکستری در مقابل سئو کلاه سفید
تفاوت سئو کلاه خاکستری با سئو کلاه سفید در این است که این سئو ریسک بیشتری نسبت به سئو کلاه سفید دارد. یک تکنیک بهینهسازی موتور جستجوی کلاه خاکستری ممکن است باعث ممنوعیت سایت شما در موتورهای جستجو و سایتهای وابسته به آنها شود یا خیر. سئو کلاه سفید 100٪ ایمن است.
خلاصه سئو کلاه خاکستری
همانطور که متوجه شدید، سئو خاکستری، یک استراتژی بهینهسازی موتور جستجو است که سئو کلاه سفید و کلاهسیاه را برای بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو و دیدهشدن برای یک وبسایت ترکیب میکند. از بسیاری جهات، تکنیکهای سئو کلاه خاکستری فقط روشهای سئو کلاهسیاه هستند که بهصورت سفید ظاهر میشوند. صرفنظر از این، بسیاری از صاحبان وبسایتها از تاکتیکهای سئو خاکستری استفاده میکنند تا ترافیک بیشتری را برای سایتهای خود به دست آورند، بنابراین خوب است بدانید که این روشها چگونه هستند و چگونه میتوان از آنها استفاده کرد.
نظرات
0 دیدگاه