سئو کلاه سفید چیست؟ چرا و چگونه باید از این استراتژی استفاده کنید؟!

زهره درویشی

با توجه به اینکه 67٪ از بازاریابان دیجیتال بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را کارآمدترین تاکتیک بازاریابی محتوا در سال گذشته عنوان کرده‌اند‌، داشتن یک استراتژی SEO موثر برای برنامه‌های کلی بازاریابی دیجیتال شما مهم است.
دو روش متداول در زمینه سئو وجود دارد: تکنیک های کلاه سفید و کلاه سیاه. سئو کلاه سفید به شیوه هایی نسبت داده می‌شود که رتبه جستجوی یک وب سایت را در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش می‌دهد بدون اینکه از دستورالعمل ها و قوانین Google خارج شوید. اگرچه هر دو هدف یکسانی را در نظر دارند، اما برخی تفاوت‌های کلیدی وجود دارد که باید درک کنید، به ویژه به این دلیل که برخی از تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه خطر جریمه گوگل را به همراه دارد.
در این راهنما، ما در مورد تفاوت کلاه سفید با استراتژی های سئو کلاه سیاه بحث خواهیم کرد. ما همچنین اصول تاکتیک‌های موثر SEO کلاه سفید و چگونگی بهبود آنها در عوامل رتبه بندی اصلی را بررسی خواهیم کرد.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید اصطلاحی است که برای اشاره به استراتژی‌های SEO که در راستای قوانین و انتظارات موتورهای جستجو و جستجوگران عمل می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بدان معناست که تکنیک‌هایی را برای بهبود رتبه موتورهای جستجو در وب سایت بدون اتکا به ترفندهایی برای تضعیف الگوریتم موتور جستجو ایجاد می‌کند.
استراتژی های سئو کلاه سفید بر ارائه مطالب با کیفیت و مرتبط به خوانندگان متمرکز است که به جای استفاده از تکنیک های اسپم بیشتر، مانند محتوای تکراری که فقط برای موتورهای جستجو بهینه شده است ، تجربه کاربر را بهینه می‌کند.

سئو کلاه سفید در مقابل SEO کلاه سیاه: تفاوت چیست؟

بازاریابان محتوا چه از استراتژی های کلاه سفید استفاده کنند یا کلاه سیاه ، آنها یک چیز را می‌خواهند و آن این است که رتبه خود را در Google افزایش دهند. چرا استراتژیست های سئو سعی می‌کنند الگوریتم گوگل را خوشحال کنند؟ از آنجا که رتبه وب سایت شما در گوگل به معنای دسترسی به 86 درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان است. برای درک بهتر سئو کلاه سفید، ممکن است سئو کلاه سیاه را بررسی کرده و تفاوتهای اصلی آنها را درک کنید ، مانند:
سئو کلاه سفید محتوای باکیفیتی تولید می‌کند که با هدف کاربر مطابقت دارد، در حالی که استراتژی‌های کلاه سیاه محتوای با کیفیت پایین‌، تکراری یا دارای الگوی بسیار زیاد را ارائه می‌دهد.
یک استراتژی کلاه سفید شامل استفاده از تصاویر دارای برچسب خوب با متن متفکرانه است، در حالی که کلاه سیاه از شیوه‌های SEO قدیمی تر مانند پر کردن کلمات کلیدی و متن نامرئی استفاده می‌کند.
سئو کلاه سفید از تحقیقات کلمات کلیدی به صورت ارگانیک در یک صفحه استفاده می‌کند. در مقابل ، سئو کلاه سیاه کلمه کلیدی مورد نظر را گرفته و از آن در سرصفحه‌ها ، متا تگ‌ها یا لینک های غیرطبیعی در سراسر یک محتوا استفاده می‌کند.
محتوای کلاه سفید مطابق با دستورالعمل های موتورهای جستجو است و با ارسال مهمان و استراتژی های ایجاد لینک معتبر پیوند ایجاد می‌کند، در حالی که استراتژی کلاه سیاه خرید لینک است.
سئو کلاه سیاه و کلاه سفید در برخی از استراتژی‌ها یکسان هستند. فقط استراتژی‌های کلاه سیاه محتوا را برای موتورهای جستجو به جای افراد ایجاد و تولید می‌کند. با این حال ، هنوز هم بهتر است از چنین شیوه‌هایی دوری کنید و اقتدار سایت خود را با استراتژی‌های بلند مدت و پایدار ایجاد کنید.

چرا سئو کلاه سفید مهم است؟

چرا سئو کلاه سفید مهم است؟

SEO کلاه سفید مهم است زیرا بدون آن‌، نتایج موتورهای جستجو دچار بی نظمی خواهد شد، به این معنا که نتایج درستی برای شما نمایش داده نمی‌شود. بدون قوانین اینترنت، صاحبان وب سایت‌ها برای رتبه بندی در صفحات جستجو به روش های قدیمی SEO متکی هستند. و کاربران باید بسیاری از سایت های نامربوط را مرور کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
سئو کلاه سفید مهم است زیرا برای همه مفید است. گوگل اطمینان حاصل می‌کند که الگوریتم های آن فقط بهترین محتوایی را که کاربر آن را جستجو می‌کند رتبه بندی می‌کند زیرا میلیون ها کاربر اینترنت را تشویق می‌کند تا از موتور جستجو استفاده کنند. صاحبان سایت نیز از این مزیت برخوردارند زیرا می‌توانند رتبه خود را بدون توسل به تاکتیک های غیر صادقانه افزایش دهند. در نهایت، کاربران سود می‌برند زیرا می‌توانند به راحتی از طریق جستجوی طبیعی آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند.

برخی از استراتژی های سئو کلاه سفید چیست؟

کسب و کار و شهرت وب سایت خود را بر پایه محکم بسازید. استراتژی های کلاه سفید ممکن است زمان‌بر باشد، اما نتایج طولانی مدت را به همراه دارد. در زیر برخی از استراتژی های سئو کلاه سفید آورده شده است که باید پیاده کنید.

ارائه مطالب ارزشمند

86 درصد از تیم های بازاریابی از پست های وبلاگ به عنوان تولید کننده اصلی استفاده می‌کنند. محتوا هنوز پادشاه است. بنابراین ، برای موتورهای جستجو محتوا تولید نکنید. برای افرادی که به دنبال اطلاعات هستند، محتوا ایجاد کنید. همچنین اگر می‌خواهید دیگران از آن برای مرجع استفاده کنند، محتوای شما باید مرتبط و معتبر باشد. ما همچنین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی موثر را برای اطمینان از محتوای شما شامل کلمات کلیدی اصلی و ثانویه مرتبط با جستجوهای کاربران ارائه می‌دهیم.

رضایت کاربر را جلب کنید

رضایت کاربر از اهداف شماره 1 گوگل است، بنابراین شما نیز باید آن را به عنوان مالک وب سایت هدف بگیرید. نیت کاربر، هدف شخصی است که یک موضوع را در یک موتور جستجو تایپ می‌کند. به عنوان مثال ، اگر آنها “دستور پخت پنکیک” را بنویسند، انتظار می‌رود که نتایجی که نشان داده می‌شود مرتبط با انواع طرز تهیه پنکیک باشد. 
انواع متداول اهداف کاربر اطلاعاتی، تجاری و معامله ای و غیره است. اگر شخصی از وب سایت پوشاک دیدن کرد، می‌توان گفت که به دنبال خرید است، و این امر به عنوان تجاری و معاملاتی طبقه بندی می‌شود. اگر کسی “نحوه پرورش قارچ” را جستجو کند، به دنبال اطلاعات است. چند استراتژی که می‌توان برای برآوردن هدف کاربر استفاده کرد عبارتند از:

  • شناختن مخاطبان و آنچه آنها به دنبال آن هستند
  • محتوای خود را متناسب با کلمات کلیدی خاص بهینه کنید
  • قالب بندی محتوای خود برای اسکایمرها – از عناوین فرعی استفاده کنید و فضای سفید زیادی بگذارید
  • استفاده از فیلم ها و تصاویر

وب سایت خود را برای موبایل ریسپانسیو کنید

در سال 2019 ، 52.2 درصد از ترافیک در سراسر جهان از تلفن های همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کردند. این بدان معناست که اگر وب سایت شما برای مشاهده در تلفن هوشمند بهینه نشده است، امتیازات احتمالی خود را از دست می‌دهید. اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما نتوانند در سایت شما بچرند، در آن نمی‌مانند.
نشانی اینترنتی خود را در کادر جستجوی ابزار تست سازگار با تلفن همراه Google وارد کنید. در مورد اینکه آیا وب سایت شما در تلفن‌های همراه قابل مشاهده است یا خیر ، پاسخ خواهید گرفت. همچنین تصویری از ظاهر صفحات شما در صفحه تلفن با لیستی از توصیه‌ها برای بهینه سازی دریافت خواهید کرد.

آیا همیشه باید از سئو کلاه سفید استفاده کنید؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به هدف شما و صنعت و زمینه ای که در آن هستید بستگی دارد. ما می‌دانیم که برخی از صنایع خودشان کلاه سیاه هستند‌، بنابراین تاکتیک‌های آنها بخشی از مدل کسب و کار است. برای رقابت در این بازارها، احتمالاً باید از برخی استراتژی‌های کلاه سیاه مخلوط با استراتژی‌های کلاه سفید استفاده کنید ، که برخی از آنها به عنوان “استراتژی کلاه خاکستری” یاد می کنند.
با این حال، خطر جریمه شدن یا قرار گرفتن تحت تأثیر تغییر الگوریتم گوگل نیز وجود دارد ، که در صورت ایجاد یک کسب و کار و وب سایت قانونی می‌تواند نتایج مخربی داشته باشد. به همین دلیل است که ما به شما توصیه می‌کنیم حضور خود را در وب با روش های کلاه سفید برای سودآوری و طول عمر طولانی مدت ایجاد کنید.

تکنیک های سئو کلاه سفید را برای خود کارساز کنید

به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا برای افزایش ترافیک جستجوی Google و بهبود سیگنال های رتبه بندی خود، به تکنیک های SEO نیاز دارید. استراتژی های SEO کلاه سفید ، راهی موثر برای بهبود رتبه شما بدون نگرانی از جریمه شدن است. بازی با قوانین ممکن است زمان بر و کند باشد و نتایج را دیر نشان دهد، اما هنوز هم بهترین گزینه برای ایجاد یک وب سایت معتبر و ماندگار است.

منبع

 


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button