طراحی سایت شرکتی : امکانات و ویژگی های یک سایت شرکتی خوب
طراحی سایت شرکتی، یک چالش بزرگ میباشد. ابتدا، دانستن هدف شما از ایجاد سایت مهم است. هدف از طراحی سایت، برای برخی شرکتها، افزایش نرخ فروش و افزایش تعامل است. برای برخی دیگر از شرکتها، هدف برندینگ است. گاهی نیز، هر دو در کنار هم هدف را شامل میشوند.
در این مقاله تمام نکات برای داشتن سایت قوی را، مورد بررسی قرار دادهایم. آژانس دیجیتال مارکتینگ آدم برفی با نمونه کارهای درخشان، این اطمینان را به شما میدهد؛ که با رعایت اصول طراحی سایت، هدف شما از داشتن سایت را به سرانجام برساند. با ما همراه باشید.
تیم آدم برفی با به کارگیری از بروزترین تکنولوژیهای طراحی و پیاده سازی وبسایت، آماده ارائه خدمات در این حوزه میباشد. جهت مشاوره میتوانید از طریق شماره زیر با مشاورین ما در ارتباط باشید. همچنین میتوانید با تکمیل فرم مشاوره پروژه، خواستههای خود را با ما در میان بگذارید.
شماره تماس : 09361911468
ویژگیهای یک سایت شرکتی
با داشتن برند قوی، شما نه تنها شرکت خود را تقویت میکنید، بلکه به وضوح از جمع رقبای خود، جدا میشوید. ما میخواهیم به شما کمک کنیم با برند به یاد ماندنی، شرکت خود را تقویت کنید. وبسایت شرکتی، یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است؛ یک وب سایت از بخشهای مختلفی تشکیل میشود. طراح وبسایت، برای داشتن یک سایت خوب و مناسب، باید تمام این بخشها را در نظر داشته باشد. بخشهای یک سایت عبارتند از:
نام دامنه : url وبسایت شما که در نوار پیمایش ظاهر میشود؛ آدرسی است که بازدیدکنندگان میتوانند با آن شما را پیدا کنند. اولین کاری که باید برای ایجاد وبسایت انجام دهید، این است که یک دامنه پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که این نام دامنه، برای کسب و کار شما منطقی است و املای عجیب و غریب ندارد! همچنین نشاندهنده برند شما باشد و به راحتی در ذهن باقی بماند.
نام شرکت: نام شرکت شما باید در بالای صفحه اصلی ظاهر شود. به این صورت، بازدیدکنندگان از بودن در وبسایتی که در جستجوی آن بودهاند؛ اطمینان حاصل میکنند.
نوار جستجو: برخی از کاربران دقیقاً میدانند که از سایت شما چه میخواهند و فقط برای راهنمایی، برای رفتن به آن صفحه، نیاز به کمک دارند.
لوگو: لوگو باید در صفحه اصلی به صورت مرتب ظاهر شود. لوگوها طرحهای گرافیکهای کوچکی هستند؛ که به راحتی به خاطر سپرده میشوند و پیوندی را بین شرکت شما و آن تصویر، در مغز مشتری، ایجاد میکنند. مخاطبان ممکن است همیشه نام شرکت شما را به یاد نداشته باشند؛ اما شما را با لوگو شناسایی میکنند.
شرح: یک توضیح کوتاه یا عنوان شرکت، باید در جایی نزدیک به نام یا نشان شرکت باشد. این امر به ویژه در مورد مشاغل کوچکتر که کار آنها به راحتی قابل درک نیست، بسیار مهم است. یک عبارت کوتاه که مشخص کند شما کی هستید و چه کاری انجام میدهید.
تصاویر: وب سایت شما، باید با نوعی تصویر همراه باشد، تا جلوه بصری خوبی را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. تصاویر بیشتر از متن، به حفظ توجه کمک میکنند. هر رسانه تصویری بهتر از یک صفحه متن ساده است.
پیوندهای داخلی: هدف یک وب سایت فقط جذب افراد به صفحه اصلی شما نیست. از صفحه اصلی خود برای تحریک بازدیدکنندگان به سایر قسمتهای سایت استفاده کنید. در صفحه اصلی، با پیوندهای داخلی به سایر صفحات سایت، باعث میشوید؛ که کاربران مدت بیشتری در صفحه شما بمانند و این فرآیند، باعث افزایش، احتمال مشتری شدن آنها میشود.
زبانهها و گزینهها: در پایین صفحه اصلی شما و هر صفحه، باید یک لیست پیوندی از مکانهایی باشد که بازدیدکنندگان تمایل به ورود در آن هستند. نمونههایی از این مکانهای سایت عبارتند از: داستانهای مطبوعاتی، صفحه “درباره” شرکت، پشتیبانی مشتری، سوالات متداول و سایر پیوندهای خاص سایت مربوط به شرکت شما.
نمادهای رسانههای اجتماعی: قدرت بازاریابی در شبکههای اجتماعی را نمیتوان نادیده گرفت. نمادهای شبکههای اجتماعی را در صفحه اصلی یا پایین صفحه در پایین هر صفحه قرار دهید.
وجود نقشه و آدرس: نقشه و آدرس ، کاربران را به سمت محل کار شرکت شما، سوق میدهد. این به آنها کمک میکند بفهمند شما را از کجا پیدا کنند. یک شرکت بزرگتر با چندین ویترین فروشگاه ممکن است شامل جستجوی کاربران برای یافتن مکان نزدیک به آنها باشد.
ساعت کاری: اگر فروشگاه فیزیکی دارید یا فقط در زمانهای مشخصی دسترسی دارید، ساعات کاری را، در صفحه سایت خود قرار دهید. داشتن ساعاتی که به طور واضح ذکر شده باشد، به مخاطبان کمک میکند.
اطلاعات تماس: اطلاعات تماس راهی برای برقراری ارتباط کاربران با شما میدهد. شماره تلفن و یک آدرس ایمیل پشتیبانی در صفحه اصلی سایت قرار دهید. به این ترتیب، هر کسی که سوال بیشتری داشته باشد یا در مورد محصول یا خدمات شما مشکلی داشته باشد، میتواند سریعاً تماس بگیرد.
نظرات: نظرات به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد تا دریابند که چگونه محصول یا خدمات شما، به مشتریان قبل از آنها سود داده است.
سوالات متداول: این صفحات به بازدیدکنندگان کمک میکند تا پاسخ سوالاتی را که قبلاً پرسیده شده است، پیدا کنند. این نیاز تیم شما را برای پاسخ دادن به سوالات مشابه به طور مکرر کاهش میدهد.
پرسش و پاسخ: سوالات متداول تمام سوالاتی که ممکن است برای مخاطب به وجود بیاید را، پوشش نمیدهد. این بخش کمک میکند تا هیچ یک از سوالات مخاطب، بدون پاسخ نماند.
امنیت: اگر هر چیزی را به صورت آنلاین میفروشید، باید در تأمین امنیت سایت خود با گواهی SSL تلاش کنید. SSL ارتباطات بین شما و مشتریهای شما به عنوان مثال شماره کارت اعتباری را رمزگذاری میکند؛ این فرآیند ترس مخاطب از ارائه چنین اطلاعاتی را برطرف میکند.
سرعت بالای سایت: یک سایت آهسته یا سایتی که بارگیری نشود، ناخوشایند است و هر دو میتوانند مشتریان را کاهش دهند. فراتر از آزار دادن کاربران و افزایش نرخ پرش، سرعت بارگذاری میتواند بر روی رتبه شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.
مراحل طراحی وب سایت شرکتی
- اکتشاف: این مرحله شامل خلاصه طراحی، تحقیقات مخاطبان و تجزیه و تحلیل رقیبان خواهد بود.
- Wireframing: این بخش یکی از مهمترین مراحل طراحی و توسعه وبسایت، اپلیکیشن و غیره است.
- طراحی: بعد از تأیید یک قاب، طراحان یک راهحل کامل ایجاد خواهند کرد.
- توسعه: توسعهدهندگان وب براساس طراحی میتوانند یک وبسایت کاملاً کاربردی ایجاد نمایند.
- تکرار: این مرحله شامل تغییرات لازم و تنظیم دقیق وب سایت است.
- بهینه سازی: بهینه سازی سایت باید توسط متخصصین سئو انجام شود.
سئو و بهینه سازی طراحی سایت شرکت
طراحی سایت به جنبههای بصری و زیبایی یک سایت توجه دارد؛ و سئو سایت کمک میکند، سایت رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد. SEO بر نحوه یافتن سایت تأثیر میگذارد. اگر هر دو با موفقیت انجام شوند، شما به هدفتان از ایجاد طراحی سایت شرکتی، دست پیدا میکنید.
اگر سایتی که در بالای موتورهای جستجو قرار دارد؛ در اختیار شما قرار گیرد، اما طراحی نامناسب داشته باشد؛ باعث میشود بازدیدکنندگان سریعا سایت را ترک کنند. طراحی وب نادرست میتواند به SEO سایت شما آسیب برساند؛ بسیاری از شرکتها یک سایت کاملاً جدید راه اندازی میکنند یا نام دامنه جدیدی را تغییر نام میدهند و پیشرفت SEO خود را یک شبه از بین میبرند. همچنین، داشتن سایت زیبایی که سئو خوبی ندارد، و کسی آن را نمیبیند؛ بی فایده است.
سئوکاران باید در مراحل اولیه پروژه شما نقش داشته باشند. این به طراح کمک میکند تا سایتی مناسب SEO را پیادهسازی کند و همچنین فرصتی را برای سئوکار سایت شما ایجاد میکند تا از پیچیدگیهای طراحی سایت دیدن کند. ممکن است فکر کنید بهترین راه برای اطمینان از اینکه طراحی و بهینه سازی سایت شما به خوبی انجام میشود، استخدام فردی است که هم طراحی وب و هم سئو کار میکند.
اگر این همان چیزی است که شما در نظر دارید، بسیار مراقب باشید. اینها دو زمینه مجزا هستند و بهتر است، افراد جداگانهای را که در هر یک تبحر دارند استخدام کنید؛ تا یک نفر که در هر دو متوسط است. راه حل بهتر، انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ با سرویس کامل است. با اجازه دادن به یک تیم مستقر از طراحان، توسعهدهندگان و متخصصین سئو که در سایت شما با هم کار میکنند ، میتوانید مطمئن باشید که نه تنها نتیجه نهایی منسجم خواهد بود، بلکه هر جنبه توسط یک متخصص انجام شده است.
نظرات
0 دیدگاه