لینک اسپانسری چیست؟

فاطمه حسین پور

بازاریابی محتوا راهی عالی برای جذب مشتریان جدید است. اگر از این استراتژی استفاده کرده‌اید، احتمالاً متوجه شده‌اید که در دراز مدت نتیجه می‌دهد. برای کسانی که نیاز به جذب سریع‌تر مخاطب دارند، تبلیغات آنلاین ممکن است یک گزینه عالی باشد. در میان انواع مختلف تبلیغات، لینک‌های پشتیبانی شده‌ای وجود دارد که کمپین‌هایی هستند که به طور برجسته در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. در پایان دهه 1990، اولین موتورهای خصوصی امکان سرچ بخش‌هایی از اینترنت را به کاربران دادند. ارائه دهندگان موتورهای جستجو از این فرصت استفاده کردند و از خدمات خود درآمد زایی کردند. امروزه برنامه تبلیغاتی هنوز منبع اصلی درآمد گوگل است همچنین موتورهای جستجوی دیگر، مانند بینگ و یاهو، خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند و از لینک‌های حمایت شده به عنوان منبع درآمد استفاده می‌کنند. در ادامه درباره لینک اسپانسری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

لینک اسپانسری چیست؟

لینک اسپانسری چگونه کار می‌کند؟

موتورهای جستجو معمولاً تبلیغات را در لیست نتایج جستجو (SERP) به کاربران نشان می‌دهند. این‌ها لینک‌های اسپانسری هستند. می‌توانید یک تبلیغ کامل یا یک URL را در یک تبلیغ متنی لینک دهید. لینک‌های حمایت شده توسط موتورهای جستجو قرار می‌گیرند و توسط کلمات کلیدی تبلیغ کننده فعال می‌شوند. اگر یک کاربر کلید واژه‌ای را در نوار جستجو وارد کند، آگهی ایجاد شده توسط تبلیغ کننده نمایش داده می‌شود. اگر کاربر روی آن تبلیغ کلیک کند، تبلیغ کننده مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کند. نرخ کلیک(CTR) معمولاً به این بستگی دارد که چند تبلیغ کننده دیگر می‌خواهند برای این عبارت یا کلمه کلیدی تبلیغات تبلیغ کنند. این شکل از لینک‌ها می‌توانند توسط مدیران وب سایت در چارچوب بازاریابی موتورهای جستجو (SEA) مورد استفاده قرار گیرند. موتورهای جستجو مانند گوگل، در حال حاضر انواع پیوندهای پشتیبانی شده و فرصت‌هایی برای تبلیغات به کاربران ارائه می‌دهند.

موتور‌های جستجو چگونه از تبلیغات پشتیبانی می‌کنند؟

به عنوان مثال، برنامه Google AdWords این امکان را می‌دهد تبلیغات را در پلت فرم ویدیویی YouTube، تبلیغات خرید Google، تبلیغات متنی یا نمایش تبلیغات در وب سایت‌های شرکت کننده Google AdSense قرار دهید. در همه موارد پیوندهای پولی برای کاربران علامت گذاری شده و قابل تشخیص هستند.

لینک اسپانسری چیست؟

پیوندهای حمایت شده و nofollow

برای موتورهای جستجو، هر لینک نوعی پیشنهاد از یک وب سایت است. در عین حال پیوند دادن می‌تواند سطح اعتماد یک وب سایت را بالا ببرد و رتبه آن را بهبود بخشد. با این حال، دستورالعمل‌های گوگل یا بینگ وبمستر مشخص می‌کند که بک لینک‌ها باید به صورت داوطلبانه تنظیم شوند. هر گونه پیوند غیر طبیعی می‌تواند منجر به حذف از فهرست موتورهای جستجو شود. در این مورد، مدیران وب سایت باید پیوندهای پولی را برچسب گذاری کنند. از سوی دیگر، آن‌ها باید این پیوندها را برای موتورهای جستجو بی‌ارزش کنند و نشان دهند که موتورهای جستجو نباید آن‌ها را دنبال کنند. برای جلوگیری از حذف شدن از فهرست موتورهای جستجو، Google توصیه می‌کند که به این پیوندها ویژگی rel = nofollow بدهید. اساساً استفاده از ویژگی nofollow به مدیران وب سایت اجازه می‌دهد تا ازافت رتبه بندی صفحه از طریق پیوندهایی که تأیید نمی‌کردند (داخلی یا خارجی) جلوگیری کنند.

 UGC

ویژگی UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) برچسب UGC به Google اطلاع می‌دهد که پیوند در محتوای ایجاد شده توسط کاربر، مانند نظر کاربر، اشاره دارد و به وضوح نشان می‌دهد که پیوند تبلیغاتی نیست.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button