نرخ کلیک (CTR) چیست؟ چه اثری روی سایت و بیزینس شما دارد؟
نرخ کلیک Click-through rate یا (CTR) عبارت است از نسبت تعداد کلیک روی یک لینک یا پیوند خاص (همچنین به عنوان call to action یا (CTA) شناخته می شود، به عنوان مثال متن “بیشتر بدانید” در پایین یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل) به تعداد بارهایی که افراد در معرض آن پیوند قرار گرفتند (معروف به تعداد نمایش یا impressions یک لینک یا محتوا).
در اینجا یک فرمول ساده نرخ کلیک آورده شده است:
نرخ کلیک = ( تعداد کلیک / تعداد نمایش ) * 100
به عنوان مثال ، اگر 100 نفر یک تبلیغ آنلاین را ببینند و 5 نفر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول کلیک کنند ، CTR آن تبلیغ 5٪ است.
CTR می تواند برای اندازه گیری موفقیت نتایج جستجوی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC به عنوان مثال با Google AdWords یا سایر موتورهای جستجو) ، CTA ها در یک صفحه فرود (landing page) یا پیوندهای اضافی در پست های وبلاگ و کمپین های ایمیلی استفاده شود.
چرا CTR مهم است؟
CTR یک معیار مهم است زیرا به شما کمک می کند مشتریان خود را درک کنید. به شما می گوید هنگام تلاش برای دستیابی به مخاطبان خود چه عواملی موثر است و چه عواملی موثر نیست. CTR پایین می تواند نشان دهد که مخاطب اشتباهی را هدف قرار داده اید یا اینکه به اندازه کافی به زبان او و قانع کننده صحبت نمی کنید تا بتوانید او را متقاعد به کلیک کنید.
بیایید از یک کمپین تبلیغاتی جستجوی پولی استفاده کنیم که افراد را مستقیما به وب سایت ، فروشگاه تجارت الکترونیکی یا صفحه اصلی شما هدایت می کند. CTR تبلیغات آنلاین به شما امکان می دهد تا بدانید تبلیغ در دریافت مشتری های بالقوه تا چه اندازه موثر است. سپس می توانید نسخه آگهی ، موقعیت آگهی و CTA را مقایسه کنید تا ببینید کدام بالاترین CTR را دارد.
CTR خوب چیست؟
CTR در صنایع مختلف، متفاوت است. برای تعیین اینکه یک نرخ کلیک مناسب برای کسب و کار شما چگونه است ، می توانید با تحقیق در مورد میانگین کلیک های صنعت خود شروع کنید. پس از درک معیارهای موجود و میانگین صنعت ، می توانید اقداماتی را برای دستیابی به CTR بالاتر و رسیدن به اهداف کسب و کار خود شروع کنید.
4 نکته برای بهبود CTR
وقتی می خواهید CTR را از طریق کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال افزایش دهید ، فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود. نحوه افزایش CTR به مکانی که می خواهید CTR را افزایش دهید بستگی دارد.
به عنوان مثال ، اگر CTR پایینی در یک کانال رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر دارید ، در نظر بگیرید که کدام هشتگ ها می توانند به گسترش مخاطبان شما کمک کنند. و هنگامی که می خواهید CTR را در یک آگهی PPC افزایش دهید ، باید بسیار جدی به عنوان و ظاهر نسخه خود توجه کنید.
در اینجا چهار نکته وجود دارد که باید هنگام بهبود CTR در نظر بگیرید:
1) عنوان خود را بهینه کنید و کپی کنید:
از یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز در عنوان و ظاهرنسخه خود استفاده کنید. برای احساسات و نیازهای مخاطب خود جذاب باشید: مشکلی را برای او حل کنید.
2) شامل CTA ها:
یک دعوت به عمل (call to action) مستقیم و جذاب بنویسید. CTA شما باید دعوت کننده باشد و مخاطبان را وادار به کلیک کند.
3) از تصاویر استفاده کنید:
استفاده از تصاویر یک روش عالی برای افزایش CTR است. بسته به کانال بازاریابی ، انواع مختلف تصاویر ممکن است عملکرد بهتری نسبت به تصاویر دیگر داشته باشند. تست A / B را با انواع مختلف تصاویر انجام دهید تا بفهمید کدام گزینه برای شرکت شما بهتر کار می کند.
4) سعی کنید از هشتگ استفاده کنید:
هشتگ ها در چندین سیستم عامل مانند Facebook ، Twitter و LinkedIn کار می کنند. در مورد هشتگ های پرطرفدار یا محبوب در صنعت خود تحقیق کنید و از هشتگ هایی استفاده کنید که مربوط به بقیه نسخه های شما هستند تا شانس دیده شدن توسط مخاطبان خود را افزایش دهید.
برای تبدیل بهتر به مشتریان ایده آل خود بازاریابی کنید (نه فقط CTR بالا)
تعداد کلیک و تبدیل یک چیز نیستند: CTR به شما درصدی از افرادی که کلیک می کنند را نشان می دهد ، اما کل افرادی که تبدیل میشوند (به عنوان مثال ، خرید یا ثبت نام در خبرنامه شما) را نشان نمی دهد. به عبارت دیگر ، یک تبلیغ آنلاین می تواند نرخ کلیک بالا با نرخ تبدیل بسیار کم داشته باشد و هزینه بالای تبدیل CPC (cost per conversion) را برای شما به همراه داشته باشد.
بنابراین چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند سفر مشتری خود را تا مرحله تبدیل ادامه می دهند؟ شما روی مشتریان ایده آل خود تمرکز می کنید.
مشتریان ایده آل آنهایی هستند که بیشترین ارزش را از آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد بدست می آورند. اگر رفتار خوبی با آنها داشته باشید، احتمالاً آنها بارها و بارها باز خواهند گشت ،این ها ستون فقرات مشتریان کسب و کار شما را تشکیل می دهند، بنابراین مطمئناً می خواهید آنها را با تبلیغات خود هدف قرار دهید.
راهی که شما می فهمید این افراد چه کسانی هستند و آنها از شرکتی مانند شما چه می خواهند با انجام برخی تحقیقات و ساختن شخصیت های کاربری (user persona) است.
شخصیت های کاربر مبتنی بر داده را ایجاد کنید
شخصیت کاربر یک شخصیت نیمه داستانی است که براساس اطلاعات دموگرافیک و روانشناختی افرادی که محصولات شما را خریداری می کنند ،ایجاد شده است.
یک شخصیت کاربر ساده به سوالات زیر پاسخ می دهد:
- مشتری های شما چه کسانی هستند؟
- هدف اصلی آنها چیست؟
- چه چیزی مانع رسیدن آنها به خواسته هایشان می شود؟
ابزارهای زیر به شما کمک می کنند تا به این سوالات پاسخ دهید ، بنابراین می توانید پیام خود را متناسب با نیازهای آنها تنظیم کنید ، تا بر مخالفت های آنها غلبه کنید و تبدیل واقعی را انجام دهید.
نظرسنجی های درون صفحه: به شما کمک می کند دریابید مشتریان شما چه کسانی هستند و برای حل چه مشکلی به شما مراجعه کرده اند. شما به دنبال جزئیاتی مانند “مدیر دفتری که لوازم التحریر و فاکتورها را برای بیش از 100 همکار خود مدیریت می کند” هستید، که درمورد دیدگاه پرسونا شما وقتی نوبت به انتخاب و استفاده از محصول شما می رسد. چیزهای زیادی جمع می کنند .
نکته حرفه ای: پس از تبدیل نظر سنجی مشتری ، باید توجه ویژه به کسانی که تقریباً تغییر نظر نداده اند، داشته باشید. به این ترتیب اعتراضاتی را پیدا خواهید کرد که ممکن است مانع خرید مشتریان مشابه شود.
مصاحبه با مشتری: با پرداخت هزینه به مشتریان (یا این کار را عملاً با تماس تلفنی انجام دهید) و ببینید داخل سر آنها چه می گذرد. از آنها بخواهید در مورد اولین باری که تصمیم گرفتند به دنبال چیزی باشند که محصول یا خدمات شما آن را حل می کند ، به شما بگویند و اجازه دهید آنها صحبت کنند. مصاحبه با مشتری صدها نقطه داده مانند نظر سنجی در اختیار شما قرار نمی دهد ، اما به شما امکان می دهد از نیازها و محرک هایی که قبلاً نمی دانید وجود داشته باشد مطلع شوید.
به محض اینکه درک درستی از اینکه مشتری های شما چه کسانی هستند ، چه چیزی می خواهند و چه چیزی مانع از تبدیل آنها می شود ، می توانید تبلیغاتی را ایجاد کنید که مشتریان ایده آل شما را به خود جلب کرده و آنها را متقاعد به تبدیل کند.
نظرات
0 دیدگاه