منظور از توییتر مارکتینگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

زهره درویشی

یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب توییتر است که امروزه در زمینه توییتر مارکتینگ نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. این شبکه اجتماعی برخلاف اینکه دسترسی به آن برای ایرانیان آسان نیست از اهمیت بالایی برخوردار است و دارای فضای ساده به دور از پیچیدگی است. در کل هدف این شبکه اجتماعی این است که افراد به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و چیزی که از ذهنشان عبور می‌کند را به راحتی به دیگران به اشتراک بگذارند. در این مقاله اهمیت توییتر مارکتینگ را بررسی خواهیم کرد. 

آیا فعالیت ایرانیان در توییتر نتیجه بخش خواهد بود؟

با وجود فیلتر بودن این شبکه اجتماعی در ایران، بسیاری از ایرانیان علاقه‌مند به استفاده از این فضا هستند. علت اصلی این امر ساده بوده پلتفرم است. در اصل شعار توییتر what’s happening است. استفاده از این رسانه برای کسب و کار نیز می‌تواند بسیار سودمند باشد. باید توجه داشته باشید که برای فعالیت در توییتر باید استراتژی خاصی را در نظر بگیرید. ورود به هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی بدون استراتژی امکان‌پذیر نیست. البته که استراتژی‌ای که برای توییتر استفاده می‌کنید با استراتژی دیگر شبکه‌های اجتماعی فرق دارد.

توییتر مارکتینگ

فعالیت کسب و کار در توییتر باید چگونه باشد؟

برای دستیابی به مخاطبان بیشتر در شبکه‌ی اجتماعی‌ای مانند توییتر نیز فعالیت داشته باشید و رابطه خود را با مخاطبن و مشتریانی که دارید نیز حفظ نمایید. استفاده از این فضا می‌تواند باعث شود که مخاطبان جدیدی را به خود جذب کنید و ارتباط خود را بامشتریان قدیمی نیز حفظ نمایید. در حقیقت اهداف اصلی که برای حضور در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد شامل موارد زیر است:

ایجاد ارتباط با مشتریان جدید

یکی از کارهایی که نباید در توییتر انجام دهید، تبلیغ بیش از حد از برند و کسب و کارتان است، زیرا فضای این شبکه اجتماعی به صورتی نیست که افراد علاقه‌مند به خواندن توییت‌های تبلیغاتی باشند. از این رو پیشنهاد می‌شود که محتوایی را که منتشر می‌کنید برای کاربران توییتر جذاب باشد. کار کردن در این فضا می‌تواند باعث جذب مخاطبان بیشتری شود. به عنوان مثال می‌توانم به توییت‌های برند شامپو بچه‌گانه فیروز اشاره کنم، این برند توییت‌هایی با مضمون طنز منتشر می‌کند که از این رو مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. 

حفظ مشتریان و مخاطبان

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید بدانید که کاربران شما در چه شبکه‌های اجتماعی بیشتر حضور و فعالیت دارند. حضور فعال کسب و کارها و برندها در این کار می‌تواند باعث دیده شدن آن برند یا کسب و کار شود. همچنین باید توجه داشته باشید که باید از ارسال توییت در تعداد بالا باید خودداری نمایید. زیرا در مواردی ممکن است که باعث شود مخاطب از صفحه شما خسته شود و به عبارتی شما را آنفالو کند. 

کسب رتبه بهتر در نتایج جست‌وجو

لازم به ذکر است که نتایج توییت‌های شما در جستجوی گوگل ظاهر می‌شود. شاید برای خود شما پیش آمده باشد که در نتایج جستجو توییت‌های توییتر را دیده باشید. با اطلاع از این قضیه ممکن است به این فکر بیفتید که باید فعالیت خود را در این فضا بیشتر کنید! به همین علت فعالیت در توییتر می‌تواند در نتایج سئو تاثیر بگذارد و آن را بهبود ببخشد. یکی از موارد اصلی توییتر مارکتینگ این است که زمانی که کاربر درباره کسب و کار یا برند شما سرچ می‌کند ببیند که آن کسب و کار در توییتر نیز فعالیت دارد.

افزایش آگاهی از برند

توییتر مارکتینگ می‌تواند به ارتباط مردم با برند و کسب و کار کمک کند. این فضا می‌تواند شرایطی را فراهم کند که مخاطب به صورت مستقیم با صاحبان کسب و کار در ارتباط باشند. این فضا می‌تواند ارتباط نزدیکی را بین برند و مخاطبان خود برقرار کند. 

بررسی رفتار رقبا

جالب است بدانید که فضای توییتر یکی از فضاهایی است که مردم در آن درباره برند شما چیزی می‌نویسند. فعالیت در این فضا می‌تواند به شما کمک کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بیابید و خود را ارتقا دهید. همچنین در فضای توییتر می‌توانید رقبای خود را بررسی کنید و یک استراتژی برای برند خود ایجاد کنید و ببینید که چه رفتاری از دیدگاه شما زننده است. 

ارائه اطلاعات در زمینه برند به مخاطبان

ادبیاتی که در توییتر استفاده می‌شود بسیار ساده است و در این فضا به راحتی می‌توانید اطلاعاتی که مخاطب درباره شما لازم است بداند را به وی ارائه دهید. به سادگی می‌توانید در چند جمله درباره برند خود اطلاع رسانی نمایید.

انتقال مخاطبان به وبسایت

با فعالیت در توییتر و جذب مخاطب می‌توانید مخاطبان خود را به سمت وب‌سایت خود راهنمایی کنید. این مورد شامل افرادی خواهد شد که ممکن است فرد به طور مستقل شما را سرچ نکند و با دیدن توییت‌هایی که می‌زنید درباره کسب و کار و برند شما کنجکاو شود. 

چگونه باید توییت کنید

چگونه باید توییت کنید!؟

برای بهتر توییت کردن به نکات زیر حتما توجه کنید:

  • یک توییت کمتر از 280 کاراکتر است پس حتما باید خلاق وخلاصه توییت کنید.
  • عکس‌ها، کارهای گرافیکی و ویدیوها را فراموش نکنید.
  • جنس مخاطبان را بشناسید متن توییت را طوری انتخاب کنید که منجر به تعامل با مخاطبان شود.
  • فراخوان‌های جذاب را فراموش نکنید.
  • افراد و مکان‌ها را تگ کنید.
  • کم و مفید هشتگ بزنید.

نکاتی که باید در توییتر مارکتینگ باید رعایت شود؟

مواردی وجود دارد که باید آن را در توییتر مارکتینگ بررسی نمایید، این موارد شامل:

پروفایل خوب

تصویری که در پروفایل خود می‌گذارید باید مناسب و مرتبط با برندی که دارید باشد. در این مورد بهتر است لوگو برند خود را در تصویر پروفایل قرار دهید. داشتن پین توییت اهمیت دارد و بهتر است آن را هرازگاهی بروز نمایید. همچنین بهتر است که یک توضیح مختصری درباره درباره کسب و کار خود بدهید و آن را پین کنیدو زمانی که یک مخاطب وارد صفحه شما می‌شود اولین چیزی که می‌بیند این توضیح کوتاه است. بهتر است برای ارسال توییت برنامه‌ریزی کنید و بیش از حد نیز توییت نزنید. در این راستا داشتن یک تقویم محتوایی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و با توجه به زمان و عنوان محتوا را ارسال نمایید. 

از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید!

به علت داشتن حساب‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی بهتر است از ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی استفاده کنید. استفاده از ابزارهای مدیریت می‌تواند فعالیت‌هایی که قرار است بر روی شبکه‌های اجتماعی انجام دهید نظم ببخشد. در شرایطی که امکان زمانبندی و انتشار خودکار وجد داشت بهتر است این کار را انجام دهید!

خلاقیت در محتواهای انتشاری

محتوایی که در این فضا تولید می‌کنید باید به گونه‌ای باشد که در عین حال که با موضوع کسب و کار شما مرتبط است باید جذاب باشد تا مخاطبان را به خود جذب کند. محتوایی که به اشتراک می‌گذارید باید:

  • جذاب باشد
  • بتواند ارزشی را به مخاطب اضافه کند!
  • اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار دهید
  • در عین حال سرگرم کننده باشد!
  • همچنین در نوشتن آن خلاقیت داشته باشید.

استراتژی‌های تولید محتوا در توییتر

باید علاوه بر موارد ذکر شده در تولید محتوا، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • استفاده از هشتگ‌های مناسب
  • انتخاب زمان مناسب برای انتشار محتوا 
  • می‌توانید از میم‌های جذاب توییتری استفاده کنید.
  • بهتر است به سوالات مخاطب خود پاسخ دهید و با مخاطب تعامل برقرار کنید.

انتشار محتوای مناسب در زمان مناسب

باید رفتار مخاطبان خود را آنالیز کنید و آن را در زمان مناسبی منتشر نمایید. ساعتی که برای انتشار محتوا انتخاب می‌کنید از این جهت اهمیت دارد که محتوای شما را بیشتر مخاطبانتان ببینند. 

فعالیت‌های خود را آنالیز کنید

آنالیز خود و رقبا یکی از بخش‌های اصلی و مهم توییتر مارکتینگ است. البته بهتر است به طور کلی بررسی کنید که در کدام از یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیت اثربخش داشتید و از این رو سعی کنید بیشتر بر روی آن شبکه اجتماعی بیشتر فعالیت کنید!


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button