امکانات فروشگاه اینترنتی : 15 ویژگی ضروری که خریداران آنلاین را جذب می‌کند!

سمانه پرهیزکار

عناصر خاصی وجود دارد که هر سایت تجارت الکترونیک (سایت فروشگاهی) که می‌خواهد متناسب باشد و در رقابت باقی بماند، باید داشته باشد. ما در این مقاله 15 مورد از امکانات فروشگاه اینترنتی  که برای جذب خریداران آنلاین ضروری  است را شرح می‌دهیم.
همه وب سایت‌ها در نوع خود منحصر به فرد هستند. با این حال، این روندها نرخ تبدیل یا تجربه کاربر قوی را تضمین نمی‌کنند. عناصر خاصی وجود دارد که هر سایت تجارت الکترونیک باید برای حفظ جایگاه خود در رقابت آن را داشته باشد.
در اینجا لیستی از 15 ویژگی ضروری که خریداران آنلاین را جذب می‌کند، وجود دارد.

امکانات فروشگاه اینترنتی

کاربر پسند بودن

این موضوع درباره ساده نگه داشتن همه چیز صحبت می‌کند. سادگی باید یک هدف در طراحی خوب باشد و نیازی نیست زیبایی را فدای آن کنید. در حقیقت، مطالعات نشان می‌دهد که 76 درصد از مصرف کنندگان می‌گویند مهم‌ترین ویژگی وب سایت، سهولت استفاده از آن است.
هدف این است که به خریداران کمک کنیم تا سریع‌تر و بدون پیچیدگی‌های غیر ضروری که می‌تواند مسیر خرید را مسدود کند، به خواسته خود برسند.
فروشندگان آنلاین اگر نگوییم چند ثانیه، یک دقیقه برای فروش وقت دارند. با ارائه دسته بندی‌های خرید، فیلترها و قابلیت‌های مقایسه بر روی تجربه کاربر تمرکز کنید.

برای اینکه سایت تجارت الکترونیک شما کاربرپسندتر باشد، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • عملکرد جستجو را با یک گزینه تکمیل خودکار بهبود ببخشید
  • ایجاد ناوبری مؤثر و بصری
  • ایجاد فرم‌های از پیش تکمیل شده

سایت‌های فروشگاهی باید به جای یک تجربه آزاردهنده، یک مزیت رقابتی باشند.

وب سایت سازگار با موبایل

خرید با تلفن همراه 50 درصد از معاملات آنلاین را تشکیل می‌دهد. با داشتن یک وب سایت ریسپانسیو، محتوا به‌صورت بصری با هر دستگاهی که کاربر به آن دسترسی دارد تطبیق داده می‌شود تا کاربرپسندترین تجربه را ارائه دهد.

  • Walmart پس از بهینه سازی سایت خود برای تلفن همراه، فروش از طریق تلفن همراه را تا 98 درصد افزایش داد.
  • Intelligentsia تجربه خرید بهتری را در تلفن همراه ایجاد کرد که منجر به افزایش 16 درصدی تراکنش‌های تلفن همراه شد.

مهم نیست میلیون‌ها صفحه محصول دارید یا پنج صفحه. ایجاد یک تجربه سازگار با موبایل برای خریداران شما، فروش و رتبه بالقوه شما را بهبود می‌بخشد.

عکس‌ها و فیلم‌های با وضوح بالا

دیگر روزهایی که فقط یک عکس با چند نقطه مرمری و برچسب قیمت پست می‌شد، گذشته است. اکنون خریداران می‌خواهند زوایای مختلف و افرادی را که از محصول در محیط‌های مختلف استفاده می‌کنند مشاهده کنند. آنها می‌خواهند قادر به بزرگ‌نمایی و احساس محصول باشند.

  • ملاحظات فنی برای تصاویر بسیار مهم است. به گفته Adobe، تصاویری که بارگیری نمی‌شوند یا بارگیری آنها زیاد طول می‌کشد، باعث از دست دادن 39 درصد از مصرف کنندگان می‌شود.
  • ما فقط در مورد عکس‌های حرفه‌ای صحبت نمی‌کنیم. Vanity Planet دریافت که افزودن عکس‌های اینستاگرام به صفحات محصولاتشان 24٪ افزایش خرید را ایجاد می‌کند.

تصاویر فروخته می‌شوند، نه متن.
بنابراین وب سایت‌های فروشگاهی آنلاین باید چندین عکس از هر محصول نمایش دهند. عکس‌ها باید با وضوح بالا و برای بارگذاری صفحه بهینه شده باشند.

نظرات ایجاد شده توسط کاربر

خریداران نظرات را می‌خوانند. در واقع حدود 95 درصد آنها این کار را می‌کنند. و 57 درصد از مصرف کنندگان تنها در صورتی از یک کسب و کار استفاده می‌کنند که دارای 4 ستاره یا بیشتر باشد.
شاید فکر کنید داشتن نظرات منفی یک قاتل برای فروش است. برعکس در واقع این نشانه صداقت است.
داشتن نظرات منفی اغلب می‌تواند مثبت باشد. نشان داده شده است که محصولات بدون نظرات منفی سانسور شده تلقی می‌شوند و به نوبه خود، خریداران نظرات مثبت را جعلی فرض می‌کنند.

بسته به عملکرد وب سایت، سایت‌های فروشگاهی می‌توانند از افزونه‌های محبوب‌ترین پلتفرم‌های ایجاد نظرات از جمله Yelp، Foursquare و Facebook استفاده کنند.
سایت‌های تجارت الکترونیک آینده‌نگر مانند Paiwen paddleboard، از نظرات به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربران به عنوان مدارک اجتماعی و ایجاد طرف‌داران پرشور برای خود استفاده می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل

پیشنهادهای ویژه

اکثر سایت‌های فروشگاهی در شیوه‌های استاندارد بازاریابی خود از طریق ایمیل، اجتماعی مدیا، متنی و غیره از پیشنهادهای ویژه استفاده می‌کنند.
وقتی خریداران متوجه می‌شوند که از یک معامله ویژه برخوردار شده‌اند، این امر به آنها انگیزه می‌دهد تا بیشتر خرید کنند و زمان بیشتری را برای جستجوی سایت صرف کنند.
اگر سایت‌های تجارت الکترونیک از تبلیغات مداوم استفاده می‌کنند، ارائه یک صفحه وب منحصربه‌فرد که لیست پیشنهادها را نشان می‌دهد، نه تنها فروش بیشتری را به دنبال دارد، بلکه سئو سایت را نیز بهبود می‌بخشد.

لیست آرزوها

چقدر من لیست آرزوها را دوست دارم. یکی برای مد، یکی برای کتاب‌هایی برای خواندن، یکی برای ایده‌های هدیه.
خرید کنید، ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید!
سایت‌های فروشگاهی که از لیست خواسته‌ها، آرزوها یا علاقه‌مندی‌ها استفاده نمی‌کنند، درآمد خود را روی میز دسکتاپ مجازی باقی می‌گذارند. چه چیزی بهتر از این است که مشتریان مواردی را که می‌خواهند نشانه گذاری کنند و به احتمال زیاد در آینده آن‌ها را خواهند خرید؟ این به شما در دریافت اطلاعات برای کمپین‌های بازاریابی بعدی کمک می‌کند.
همچنین فرصتی برای به اشتراک گذاشتن یک نام تجاری با خریداران جدید است. وقتی خریداران لیست خواسته‌های خود را با خانواده و دوستان به اشتراک می‌گذارند، ترافیک رایگان با اعتبار اجتماعی داخلی به وب سایت شما ارسال می‌شود.

بررسی موجودی فروشگاه

همه سایت‌های فروشگاهی آنلاین یک فروشگاه فیزیکی ندارند. با این حال، کسانی که فروشگاه فیزیکی نیز دارند، باید دارای ویژگی پیدا کردن در فروشگاه باشند. این کمک می‌کند مشتری از وجود محصول در فروشگاه آگاه شود.
گاهی اوقات نمی‌خواهید منتظر بمانید تا یک کالا ارسال شود. شما خوشحالی را فوری می‌خواهید.
خریداران به صورت آنلاین به منظور تحقیق و بررسی و سپس تکمیل خرید به صورت آنلاین مراجعه می‌کنند. این امر به ویژه در مورد افراد نوجوان و جوان صادق است، زیرا آنها تمایل دارند قبل از خرید در یک فروشگاه به صورت آنلاین تحقیق کنند.
این امر به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام فروشگاه‌های محلی محصولاتی که می‌خواهید را در انبار دارند.

موارد مرتبط

خیلی ساده دیدن عبارت “ممکن است این را دوست داشته باشید” باعث آزاد شدن سروتونین می‌شود که نشان دهنده کنجکاوی و هیجان است.
ویژگی “موارد مرتبط” در یک سایت فروشگاهی یک اثر چسبندگی مطلوب ایجاد می‌کند که بسیاری از بازاریابان برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

این گونه تصور کنید که:

  • شما یک قهوه ساز AeroPress را در سبد خرید خود ذخیره کردید.
  • بخشی ظاهر می‌شود که می‌گوید: “شاید این را دوست داشته باشید.”
  • آیا مقداری دانه قهوه تازه برشته شده می‌خواهید؟

موارد مرتبط همچنین می‌توانند شامل دسته بندی محصولات مشابه با فروشگاه مقایسه، “افرادی که این کالا را خریداری کرده‌اند، این را نیز جستجو کرده‌اند” و غیره باشد.
هنگامی‌که یک فروشنده آنلاین از ویژگی موارد مرتبط برای فروش بیشتر استفاده می‌کند، در واقع به خریدار سیگنال می‌دهد که “آنها مرا خریدند”.

فروشگاه اینترنتی دارای محل فیزیکی فروش

سؤالات متداول

خریدهای پیچیده مستلزم اطمینان از فروشنده و اطلاعات دقیق هنگام خرید آنلاین محصولات در مقابل خرید حضوری است.
یک بخش اطلاعات اضافی، درمورد سؤالات متداول را توضیح می‌دهد، که باعث ایجاد اعتماد و اطمینان خریدار می‌شود.
بخش سؤالات متداول همچنین یک منطقه خودیاری برای رسیدگی به مشکلات مشترک مشتریان ارائه می‌دهد. خریداران اغلب در مورد پشتیبانی محصول، بازگشت، رمزهای عبور حساب از دست رفته و غیره می‌پرسند.

اثبات اجتماعی

مارک‌ها و فروشندگان آنلاین که با خریداران خود در سطح احساسی ارتباط برقرار می‌کنند، اعتماد و حمایت برند را ایجاد می‌کنند.
ارتباط اجتماعی غیرقابل انکار است و فرصت پیوند با مخاطب در حال حاضر راحت تر از همیشه است.
پیوند دادن پروفایل‌های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربر با یک سایت فروشگاهی از ویژگی‌های ضروری است که به فروشندگان آنلاین شخصیت می‌دهد.

خریداران در جریان دائمی‌”اکنون بخر” و “دریافت کنید” غرق می‌شوند. این‌ها برندهایی هستند که با مشتریان خود ارتباط اجتماعی برقرار می‌کنند و مشتریان مادام‌العمر را ایجاد می‌کنند. آنها محصولاتی را ارائه می‌دهند که به دیگران کمک می‌کند و مردم به آن اهمیت می‌دهند.
رسانه‌های اجتماعی به برندهای تجارت الکترونیک اجازه می‌دهد تا اصالت خود را نشان داده و پیوند و ارتباط عاطفی با محصولاتشان ایجاد کنند.

  • به حساب Pinterest نایک نگاه کنید تا ببینید چگونه ترکیب محصولات با تصاویر انگیزشی تأثیر زیادی دارد.
  • ببینید چگونه Ikea از محتوای تولید شده توسط کاربر برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های طراحی و الهام گرفتن از نحوه استفاده از محصولات خود استفاده می‌کند.
  • بررسی کنید که چگونه Lowe ویدئوهای آموزشی تهیه می‌کند که نحوه استفاده از محصولات را به مردم آموزش می‌دهد.

ویژگی‌های امنیتی

معاملات آنلاین بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما است. به این ترتیب، وب سایت‌های تجارت الکترونیک می‌توانند یک هدف سودآور برای مجرمان سایبری باشند. بسیار مهم است که فروشندگان آنلاین از اطلاعات مشتریان محافظت کرده و برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی اقداماتی انجام دهند.
همه چیز با یک پلت فرم تجارت الکترونیک امن شروع می‌شود.

با ویژگی‌های امنیتی پیچیده، جای تعجب نیست که Magento و WordPress با WooCommerce دو پلتفرم برتر فروشندگان آنلاین هستند.
سایر ویژگی‌های امنیتی تجارت الکترونیکی که باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

  • گواهی SSL : ارتباط ایمن بین کاربر و وب سایت ایجاد می‌کند. قبل از اعتماد به اطلاعات فروشگاه اینترنتی، به دنبال HTTPS و قفل سبز رنگ در نوار آدرس باشید. یک فروشنده گواهی SSL با تشخیص نام انتخاب کنید. غول‌های تجارت الکترونیکی تقریباً همیشه از Symantec استفاده می‌کنند.
  • احراز هویت دو عاملی: با نیاز به نام کاربری و رمز عبور و یک کد ایجاد شده توسط سیستم که از طریق ایمیل یا متن ارسال می‌شود، یک لایه امنیتی اضافی، اضافه می‌کند.
  • استفاده از دیوار آتش: یک دروازه یا دیوار بین دو شبکه را فراهم می‌کند که به ترافیک مجاز اجازه می‌دهد و ترافیک مخرب را مسدود می‌کند.
  • پیوند خط مشی رازداری در پاورقی: خط مشی‌های رازداری وب سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و قول می‌دهد داده‌های مشتری با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نشود.

گزینه‌های پرداخت پیشرفته

در دنیای الکترونیک امروز، گزینه‌های پرداخت پیشرفته یک ویژگی ضروری برای یک سایت تجارت الکترونیک است.
فقط سهولت استفاده از خریدهای یک کلیک آمازون را در نظر بگیرید. خریداران با حساب‌های ثبت شده می‌توانند به معنای واقعی کلمه با کلیک یک دکمه خرید کنند.
بسیاری از گزینه‌های پرداخت آنلاین محبوب وجود دارد. نکته اصلی در این است که درک کنید خریدار کیست و سپس مؤثرترین راه حل‌ها را پیاده سازی کنید.

اگر وب سایت شما گزینه‌های پرداخت را محدود می‌کند، دلیل آن را حتماً توضیح دهید.
به‌عنوان مثال، یک سایت تجارت الکترونیک ممکن است پس از تعیین عدم اطمینان از ارزش بیت کوین، آن را به عنوان گزینه پرداخت ارائه ندهد.
اگر خریداران افرادی هستند که به فناوری علاقه دارند و به این روش پرداخت تمایل دارند، مهم است که در مورد اینکه چرا یک گزینه نیست شفاف باشید. این شفافیت نشان می‌دهد که برند خریداران خود را درک کرده و اعتماد ایجاد می‌کند.

فروشگاه اینترنتی امن

اطلاعات حمل و نقل دقیق

این نگران کننده است که هزینه‌های حمل و نقل غیر منتظره اولین دلیل رها شدن سبد خرید است.
بسیار مهم است که وب سایت‌های فروشگاهی شامل اطلاعات حمل و نقل در مراحل اولیه پرداخت، از جمله ماشین حساب کد پستی باشد که هزینه را نشان می‌دهد.
همچنین زمان تحویل و وجود گزینه‌هایی برای تحویل سریع‌تر مفید است. سایت‌ها باید کشورهایی را که خارج از مناطق عادی حمل و نقل هستند، فهرست کنند.
جالب اینجاست که خریداران هنگام ارسال رایگان 30 درصد بیشتر در هر سفارش هزینه می‌کنند. در صورت وجود، حتماً کدهای ارسال رایگان و یا شرایط ارسال رایگان را در تمام صفحات سایت از طریق ناوبری سرصفحه ارائه دهید.

صفحه تماس

وقتی زمان راه اندازی یک سایت تجارت الکترونیک می‌رسد که بیشتر تجارت آنلاین در آن انجام می‌شود، هیچ چیز بیشتر از یک ویژگی “تماس با ما” بیش از حد آشکار و خوب اعتمادسازی نمی‌کند. این امر به ویژه هنگام فروش کالاهای گران قیمت یا محصولات فنی صادق است.
هرگز تماس با مشتری یا درخواست پشتیبانی را برای خریدار سخت نکنید.

صفحه تماس را از ویژگی‌های وب سایت بدانید. راه‌های متعددی را برای برقراری ارتباط از جمله تلفن، ایمیل و فرم آنلاین در نظر بگیرید.
برخی از شرکت‌هایی که دارای فروشگاه‌های فیزیکی نیز هستند، از طریق صفحه تماس خود، قرار ملاقات آنلاین را ارائه می‌دهند. حتماً لینک‌های خدمات مشتری و نقشه‌های Google را برای مکان‌ها اضافه کنید.

سیاست بازگشت

سیاست‌های بازگشت ویژگی اصلی هر وب سایت فروشگاهی است. سیاست بازگشت شما باید به وضوح قابل مشاهده و به خوبی نوشته شده یا نشان داده شود.
این یکی دیگر از ویژگی‌های اعتمادسازی فروش آنلاین است. این به خریداران اطمینان می‌دهد که اگر ناراضی هستند یا فقط به سایز دیگری نیاز دارند، برند شما در کنار آن‌هاست.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button