توضیحات متا چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

عاطفه آقایی

این مقاله همه مواردی را که باید درباره اصول توضیحات متا بدانید را پوشش می دهد. ما درمورد اینکه متا چه هست ، چرا مهم هست و چگونه از آن برای سئوی سایت خود استفاده کنید ، صحبت خواهیم کرد.

توضیحات متا در سئو

توضیحات متا چیست؟

متا توضیحات یک برچسب HTML است که برای توصیف محتوای یک صفحه وب استفاده می شود. این توضیحات همانطور که در نتایج موتور جستجو نشان داده می شود ، در زیر عنوان و URL صفحه شما نیز نشان داده می شود. برای اینکه در Google قابل مشاهده باشد ، توضیحات متای شما باید در حدود 140 تا 160 حرف باشد.
توضیحات متا در زیر عنوان صفحه و URL در نتایج جستجو ظاهر می شود.

نمونه ای از توضیحات متا در کد:

<head>

meta name = “description” content = “>

هنگام نوشتن توضیحات متا ، آن را بین 140 تا 160 حرف نگه دارید تا Google بتواند کل پیام شما را نمایش دهد. کلمه کلیدی خود را فراموش نکنید!”>

</head> < br /> <br/>

چرا توضیحات متا مهم هستند؟

برچسب های توضیحات متا می توانند تأثیر قابل توجهی در تلاش شما برای بهینه سازی سایت تان برای موتورهای جستجو داشته باشند. توضیحات متا دارای یک مقدار اصلی است:
توضیحات متای شما به عنوان “متن تبلیغات ارگانیک” عمل می کند.
معنی این امر این است که وقتی تبلیغ شما برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شود ، Google و سایر موتورها اغلب توضیحات متا را به عنوان خلاصه ای از صفحه نشان می دهند.
این باعث می شود توضیحات متا به اندازه متن آگهی مهم باشد.
یک توضیح متا جذاب این قدرت را دارد که میزان کلیک نتایج جستجوی ارگانیک شما را افزایش دهد. این بدان معناست که تعداد بیشتری از افرادی که صفحه شما را در نتایج جستجو مشاهده می کنند ، بر روی سایت شما کلیک کرده و روی آن قرار می گیرند. این به معنای ترافیک بیشتر برای شما است ، حتی اگر رتبه شما ثابت بماند!

از آنجا که توضیحات متا با عنوان و URL شما در صفحات نتایج ظاهر می شوند ، این قدرت را دارد که به نرخ کلیک در نتایج شما کمک کنند یا صدمه بزنند. تحقیقات نشان داده است که داشتن کلمه کلیدی در متن توضیحات متا ، یک سیگنال مربوط به موتورهای جستجو است که می تواند به رتبه بندی شما کمک کند.
اما اگر توضیحات شما به طور طبیعی و بدون استفاده از کلمات کلیدی استفاده شود ، می تواند نقش مثبتی داشته باشد، این یک سیگنال بزرگ نیست. از نظر نتیجه جستجوی شما ، توضیحات متا شما بیشترین فضا را دارد (دو خط متن در مقایسه با یک خط برای عنوان و یک خط برای URL)، بنابراین از منافع فرصت ارائه وب سایت خود با یک پیام معنی دار به جستجوگران استفاده کنید .

نحوه نوشتن توضیحات متا

از آنجا که نرخ کلیک در SERP به عنوان یک عامل بالقوه رتبه بندی دیده می شود ، بهترین راه برای ایجاد توضیحات متا برای جستجوگرها ، نوشتن آن با هدف گرفتن کلیک های بیشتر است.
به نتایج جستجوی خود مانند یک تبلیغ سنتی در روزنامه یا مجله فکر کنید. در تبلیغات چاپی کلاسیک از عناوین و عنوان های تبلیغاتی استفاده می شد تا فرد را وادار به تماس با شماره تلفن یا سفر به یک آدرس برای خرید یک محصول در فروشگاه خود کند.
با نتایج جستجوی شما ، عنوان صفحه شما سرصفحه شماست ، توضیحات متا شما تگ لاین یا عبارت تبلیغاتی شماست و URL آدرس است. از آنجا که توصیف متا اساساً برای یک صفحه وب گام کوچک است ، باید آن را با زبان فعال پر کنید تا باعث شود افراد بخواهند روی نتیجه شما کلیک کنند.

مثالی برای توضیح متا:

شما می خواهید توضیحی بنویسید که نقطه فروش بی نظیر وب سایت شما را منتقل کند.
فکر کنید: چرا صفحه من به طور خاص از همه صفحات دیگر در نتایج گوگل بهتر است؟
از ایجاد جذابیت احساسی با پیام خود نترسید. تبلیغات عاطفی به طور سنتی موفقیت زیادی در بهره گیری از احساسات مردم پیدا می کند.
بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

مثالی از استفاده از توضیحات متا

از این توضیحات ساده در SERP ، می بینیم که این شرکت می تواند خدمات ویزیت در منزل را ارائه دهد. اما آنچه مهم است با توضیحات متا مانند یک فرصت تبلیغ و معرفی ساده اما تاثیرگذار برخورد نشده است.
مطالعه ای که در سال 2014 توسط انستیتوی علوم اعصاب و روانشناسی در دانشگاه گلاسگو انجام شد ، نشان داد که احساسات انسانی را می توان در چهار واحد اصلی دسته بندی کرد:

  • خوشحال
  • غمگین
  • عصبانی یا متنفر
  • ترسیده یا متعجب

این شرکت از احساسات به روش صحیح برای جذب مشتریان بالقوه استفاده کرد. خیلی باهوش.

نکات توضیحات متا

Google در زیر هر نتیجه جستجو حدود 1-2 جمله (160 حرف) خلاصه دارد. بنابراین ، در یک تا دو جمله ، توضیحات شما باید دلیل قانع کننده ای برای بازدید از صفحه وب باشد. یک فراخوان روشن برای اقدام اضافه کنید ، یک نقطه درد عاطفی را برطرف کنید یا یک مزیت خاص به بازدید کنندگان ارائه دهید.

  • اگر خیلی طولانی باشد ، مناسب نیست ، Google آن را کوتاه می کند و مردم نمی فهمند سایت شما چه چیزی می تواند ارائه دهد.
  • اگر خیلی مبهم باشد ، مردم اهمیتی نمی دهند. همیشه نتایج دیگری وجود دارد که باید روی آن ها کلیک کنید.

شما باید هدف خود را با احساس جستجوگر در دو جمله یا کمتر برقرار کنید.
همچنین داشتن توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه در وب سایت بسیار مهم است. مطالعه SEO در محل ما نشان داد که تقریباً 30٪ از سایت ها دارای توضیحات متا تکراری و 25٪ دارای صفحاتی هستند که به هیچ وجه توضیحات متا ندارند.

طول توضیحات متا: آن را SEO Friendly کنید

برای تشویق کلیک ها و بازدیدکنندگان از جستجو در وب سایت خود ، موارد زیر درباره توضیحات خود انجام دهید:

  • برای حدود 1-2 جمله (140-160 حرف) در نظر بگیرید
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید
  • احساسی را هدف قرار دهید
  • برای جلب بازدید کننده برای باز کردن پیوند ، یک call-to-action اضافه کنید
  • از توضیحات تکراری متا خودداری کنید
  • آن را متناسب با محتوای خود معنی دار و توصیفی کنید
  • با استفاده از ابزار تولید نمای SERP ، دو بار ظاهر آن را بررسی کنید

برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه