برندسازی پزشکی | انجام برندینگ پزشکی و تاثیر آن در کسب و کار

زهره درویشی

امروزه استفاده از رسانه‌های اجتماعی و سیستم‌های نظردهی مانند امتیازات گوگل مپ و غیره پزشکان نیز علاقه‌مند به برندینگ در حرفه خود می‌باشند. نیاز است که پزشکان در ایجاد ارتباط و تعامل با بیماران مهارت داشته و به برقراری ارتباط موثر اعتقاد داشته باشند و تنها آنچه را می توانند ارائه دهند به بیماران قول دهند.
امروزه مردم درباره شهرت پزشک خود تحقیق می‌کنند، و عموما اولین مرجعی که به آن مراجعه می‌کنند موتور جستجو گوگل است. بعد از افتتاح مطب یا مرکز پزشکی، پزشکان باید به برندسازی پزشکی نیز توجه کنند و برای دیده شدن، آن را در روند کار خود در نظر داشته باشند.

برندسازی پزشکی

مزایای برندسازی پزشکی

  • تمایز از رقبا : یک برند قوی باید نشان دهد که از دیگر رقیبان خود متمایز است. 
  • جذب سرمایه‌گذاران : زمانی که برندسازی پزشکی از قبل انجام شده باشد سرمایه‌گذاران و شرکا تمایل بیشتری به همکاری با شما خواهند داشت. برندینگ پزشکی برای تاسیس کلینیک‌های پزشکی بسیار پر اهمیت و تاثیرگذار است. 
  • ارزش ها : ارزش‌های خود را ایجاد کنید و ببینید که به آن چیزی که آنها اهمیت می‌دهند شما نیز اهمیت می‌دهید. برندسازی پزشکی اگر قوی باشد به شما این امکان را خواهد داد تا ارزش های خود را با بیماران و کارکنان خود به اشتراک بگذارید. 
  • محافظ برای تیم بازاریابی : نام تجاری قدرتمند منجر می‌شود که تیم بازاریابی شما بتواند پیام‌ها و تصاویر متناسب و ثابتی را ایجاد نماید. این دستورالعمل‌ها می‌تواند مانع از انتشار هر چیزی شود که به اعتبار شما آسیب می‌رساند. 

معایب برندینگ ضعیف

برندسازی پزشکی ضعیف معایبی را با خود به همراه دارد:

  • برندسازی ضعیف منجر می‌شود که مشتری قادر به شناسایی شما یا مراجعه مجدد به شما نباشد. 
  • برندسازی ضعیف همچنین منجر به گم شدن شما در بین رقیبانتان شوید. در دنیای پر رقابت امروزی جا ماندن از رقبا به معنای مرگ کسب و کار است. حتی اگر توانایی هایی که شما داشته باشید از بسیاری از رقبایتان بیشتر باشد.
  • پیدا کردن سرمایه گذار و شریک دشوار می‌شود.

نکات مهم در برندسازی پزشکی 

برندسازی زمانبر است

برندسازی در هر حیطه‌ای نیاز به زمان دارد. اگر فرد بخواهد سریع به نتیجه برسد ممکن است به مراحل ساخت برند لطمه وارد کند. برای برندسازی پزشکی حداقل 2 سال به زمان نیاز دارید. نیازی نیست که با راه‌های عجیب و غریب این زمان را کاهش دهید. در هر حیطه‌ای بالا بردن رضایت مشتری و کیفیت کار بسیار اهمیت دارد. 

با مراجعه کنندگان ارتباط برقرار کنید.

برندی رشد می‌کند که ارتباط مناسب بین صاحب برند و مردمی که به آن نیاز دارند شکل بگیرد. این ارتباط می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم شکل بگیرد. در ارتباط مستقیم زمانی که فرد به کلینیک، مطب و غیره شما مراجعه می‌کند حس خوبی را به طرف مقابل منتقل کنید. در ارتباط غیرمستقیم نیز از روش هایی مانند شبکه های اجتماعی و سایت و غیره می‌توانید تاثیر خود را بر روی مخاطب بگذارید. 

احساس مخاطب را درگیر کنید!

باید بتوانید احساس خوبی در مخاطبان خود ایجاد نمایید. در مسئله برندسازی بیشترین تاثیر حس خوبی دارد که از طریق برخوردهای مستقیم و غیر مستقیم (رسانه‌ها) بر مخاطبان و مراجعه کنندگانتان می‌گذارید. باید بر روی ایجاد حس خوب برای بیماران و مراجعه کنندگانتان متمرکز شوید. از طریق ارتباطات مجازی و یا نظرسنجی‌های حضوری و تلفنی می‌توانید بفهمید که چه چیزی باعث می‌شود موقع حضور در مطب، کلینیک، آزمایشگاه یا بیمارستان حس بهتری داشته باشند. این نکات می‌تواند به بهبود شما و برندتان کمک کند.

تعهد کامل 

باید نسبت به مخاطبان و مشتریان خود تعهد کامل داشته باشید. اصولی را برای خود تعیین کنید و از آن کوتاه نیایید. کیفیت کار، نوع برخورد، شرایط محیط درمان و هر آنچه که مراجعه‌کنندگان شما با آن در ارتباط هستند، باید طبق آنچه در تبلیغات و برندسازی بیان کرده‌اید، باشد و از آن کمتر را در هیچ شرایطی نپذیرید.

برندسازی تحت کنترل شما نیست!

این بدان معناست که برندسازی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. باید طوری عمل کنید که برند به نفع شما کار کند. این شما هستید که تعیین می‌کنید که چه چیزی از شما در ذهن بیماران و مخاطبانتان شکل می‌گیرد چه باشد.

برندینگ پزشکی

برندینگ پزشکی شامل چه مواردی است ؟

برندسازی برای یک پزشک یا صاحب کلینیک از اهمیت بالایی برخوردار است. عناصر اساسی هویت برندسازی در پزشکی چیست؟

لوگو 

لوگو یا آرم شما در حقیقت هسته اصلی برندسازی پزشکی می‌باشد. لوگو به شما کمک می‌کند که در چند ثانیه در ذهن مخاطب بای بمانید. لوگو جز هسته اصلی در برندینگ است. 

طرح رنگ

رنگ‌های برند باعث ایجاد احساس و لحن برند در شما می‌شود. رنگ‌های قوی می‌تواند به مراجعین شما کمک کند تا فورا برند شما را تشخیص دهند. 

تایپوگرافی

متن در تبلیغات، وب‌سایت، اسناد و نقشه‌های شما استفاده می‌شود. 

تصویرها و عکس ها

توسعه نام برند پزشکی به تصاویر و عکس ها، جزئیات شگفت‌انگیزی را اضافه نمایید. یک آیکون برای نام تجاری شما در به یاد ماندن بیشتر وب‌سایت، تبلیغات، راهنماها ، کاتالوگ ها و کتاب‌های الکترونیکی بسیار مفید است. می توانید دستورالعمل‌هایی را برای عکس یا تصویرهایی که مارک شما استفاده می‌کند، تعریف کنید.

تغییرات در لوگو / کلمه مشخص شده

برای استفاده از لوگو خود در شرایط مختلف بهتر است چندین گزینه ارائه دهید. عموما برندهای پزشکی دارای طراحی آرم و طراحی آرم و کلمات برجسته می‌باشند. علاوه بر نسخه رنگی باید نسخه تمام سیاه و سفید نیز ایجاد نمایید. بهترین لوگوها بدون رنگ قوی هستند زیرا شکیل، قوی و به یادماندنی می‌باشند. 

شبکه‌های اجتماعی 

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکداین، اینستاگرام، فیسبوک، آپارات و غیره می‌تواند در برندینگ پزشکی کمک کند. با انتشار ویدئو از جراحی‌ها یا مطالب پزشکی می‌توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید. این امر به طور جداگانه می‌تواند در بحث برندینگ پزشکی بسیار تاثیرگذار باشد.

طراحی و سئو سایت پزشکی

امروزه بسیاری ترجیح می‌دهند برای یافتن پزشک مورد نظرشان در گوگل جستجو کنند. بهینه‌سازی سایت پزشکی جز اقداماتی است که برای جذب مخاطب و دیده شدن بعد از طراحی باید در دستور کار قرار بگیرد. در صورتی که سئو سایت پزشکی بهینه باشد در نتایج اصلی موتورهای جستجو قرار می‌گیرد. فاکتورهایی برای بهینه سازی سئو سایت پزشکی باید نکات زیر رعایت شود:

  • سرعت بالای بارگذاری سایت
  • وب سایت پزشکی باید دارای امنیت بالا باشد
  • رابط کاربری ساده که مخاطب را گیج نکند. 
  • طراحی رابط کاربری با استفاده از طرح‌ها و قالب‌های مناسب
  • ریسپانسیو بودن با نمایشگرهای مختلف مخصوصا تلفن‌های هوشمند زیرا امروزه بیش از 90 درصد کاربران از طریق تلفن‌های هوشمند خود سرچ می‌کنند. 
  • تولید محتوای باکیفیت  
  • بهینه سازی کلمات کلیدی کاربردی 
  • و غیره


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه