سئو اینستاگرام : 5 تکنیک برای رسیدن به رتبه بالاتر

سمانه پرهیزکار

در نوامبر سال 2020، اینستاگرام بروزرسانی قابل توجهی در قابلیت جستجوی خود انجام داد. اکنون به جای اینکه فقط بتوانید پروفایل‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها را جستجو کنید، می‌توانید کلمات کلیدی عمومی را جستجو کنید و اینستاگرام همه پست‌هایی را که شامل آن کلمات هستند را در خروجی نشان می‌دهد.
این به معنای دو چیز است : اول اینکه الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است. مورد دوم اینکه SEO اینستاگرام باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد.
همه ما با سئو سایت برای گوگل آشنا هستیم، اما باید به یاد داشته باشیم که سیستم عامل‌های شبکه‌های اجتماعی نیز از توابع جستجو زیاد استفاده می‌کنند! و با این قابلیت جستجوی گسترده در اینستاگرام، بهینه سازی پروفایل و پست‌های شما برای جستجوی Insta راهی عالی برای رشد توانایی‌های شما در رقابت است.
اکنون علاوه بر تگ‌ها، حساب‌ها و افراد، به برگه “بالا” برای نتایج توجه خواهید کرد. در ادامه 5 تکنیک سئو اینستاگرام را برای رسیدن به رتبه بالاتر بررسی خواهیم کرد.

سئو اینستاگرام instagram seo

در این راهنما، ما قصد داریم دقیقاً توضیح دهیم که SEO اینستاگرام چیست، چرا مهم است و سپس پنج مرحله را برای بهینه سازی حساب شما برای جستجو ارائه می‌دهیم. این مراحل عبارت‌اند از:

  • شناسایی کردن کلمات کلیدی خود
  • شناسایی کردن KPI های خود
  • بهینه کردن بیوگرافی
  • بهینه کردن توصیفات پست‌ها (زیرنویس‌ها، هشتگ‌ها)
  • اضافه کردن متن alt

سئو اینستاگرام چیست؟

سئو اینستاگرام فرایند بهینه سازی محتوای شما به منظور رتبه بندی پروفایل شما در نتایج جستجوی اینستاگرام است. و اگرچه ممکن است همان جذابیت live stream  یا تبلیغات چرخ و فلک (carousel ) را نداشته باشد، اما به اندازه هر چیز دیگری شایسته وقت شماست. با پیروی از بهترین روش‌های جستجوگرها در اینستاگرام، که به زودی در مورد آن‌ها بحث خواهیم کرد، احتمال کشف شدن توسط کاربرانی که در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما هستند را بهبود می‌بخشید. این یعنی بازدید بیشتر، پسندیدن بیشتر و دنبال کنندگان بیشتر!
بیایید از محتوای باغبانی به‌عنوان‌مثال استفاده کنیم. ” gardening” را در نوار جستجوی Instagram تایپ کنید و این را مشاهده خواهید کرد:

بررسی سئو در اینستاگرام

پیش بروید و “مشاهده بیشتر یا see more” را کلیک کنید، و لیست جستجوی پیشنهادی گسترش می‌یابد:

سرچ اینستاگرام و سئو اینستاگرام

انتخاب ” gardening ideas ” شما را به این صفحه می‌رساند:

جستجو در اینستاگرام

و اگر بخواهید روی نتیجه بالا کلیک کنید – تصویر در گوشه بالا سمت چپ، درست زیر کلمه ” vegetable” ، شما به این پست آورده می‌شوید:

بررسییک صفحه در اینستاگرام

عکس خوبی است. خب، اگر می‌خواهید به صفحه‌ای که آن را ارسال کرده است بروید، می‌بینید که این متعلق به یک تجارت کوچک است – پیوند موجود در بیوگرافی را بررسی کنید!

 

اهمیت بایو در اینستاگرام

این تجارت به جای خرید تبلیغات، به راحتی و با بهینه سازی محتوای خود برای یک کلمه کلیدی مرتبط، یعنی” gardening ideas “، ما را از وجود کالاهای خود آگاه می‌کند. البته آن‌ها این کار را کردند زیرا می‌دانند کاربرانی که این کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند احتمالاً به محصولات مرتبط با باغبانی علاقه‌مند هستند. این نتیجه سئو اینستاگرام در عمل است!
اکنون، قبل از ادامه کار، باید تأکید کنیم که خرید تبلیغات در اینستاگرام یک روش فوق‌العاده مؤثر برای بسیاری از مشاغل است. به همین ترتیب، SEO Instagram باید به عنوان مکمل تبلیغات استفاده شود، نه به عنوان جایگزینی برای آن.
همچنین باید توجه داشته باشیم که سئو اینستاگرام منحصراً مربوط به رتبه‌بندی پست‌های فردی برای کلمات کلیدی بلند (به‌عنوان مثال، ایده‌های باغبانی) نیست. بیایید نگاهی بیندازیم به پیشنهادهایی که هنگام تایپ ” gardening ” در نوار جستجو می‌گیریم:

جستجو کلمات کلیدی در سرچ اینستاگرام

به عنوان یک کاربر، به جای گسترش لیست جستجوهای پیشنهادی، می‌توانید به سادگی به یکی از این پروفایل‌های مربوط به باغبانی بروید. و تصادفی نیست که این پروفایل‌های خاص در بالای لیست پیشنهادها قرار دارند. یک بار دیگر، این نتیجه SEO Instagram در عمل است!

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

سئوی اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا شما را قادر می‌سازد با افرادی که به طور فعال در جستجوی محتوای مربوط به تجارت شما هستند ارتباط برقرار کنید.
به این روش فکر کنید: هر بار که کاربری کلمه کلیدی مرتبط با تجارت شما را تایپ می‌کند، شما می‌توانید یک تأثیر مثبت ایجاد کنید و بازدید با کیفیت بالا را به پروفایل خود (و وب سایت خود) برسانید. سئوی اینستاگرام کلید استفاده از این فرصت‌ها است. کلید درگیر کردن مشتریانی که احتمال بیشتری برای تبدیل (تبدیل بازدید کننده به مشتری) آن‌ها وجود دارد.

همگی این موارد خوب و عالی است، اما یک سؤال اساسی وجود دارد که باید به آن بپردازیم: آیا مردم واقعاً از Instagram به این روش برای تعامل با مشاغل استفاده می‌کنند؟ آیا این کار واقعاً ارزش دارد که محتوای خود را بهینه کنید تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید؟

بله و بله طبق گفته AdEspresso، بیش از 200 میلیون کاربر اینستاگرام روزانه از یک پروفایل تجاری بازدید می‌کنند. 66٪ این بازدیدها مربوط به کاربرانی است که هنوز پروفایل‌هایی را که بازدید می‌کنند دنبال نمی‌کنند. بعلاوه، 60٪ از کل کاربران اینستاگرام می‌گویند که از طریق این سیستم عامل در مورد محصولات جدید اطلاعاتی کسب کرده‌اند.

بدیهی است که بسیاری از افراد – شامل چشم‌انداز شما – اینستاگرام را راهی برای کشف مشاغل جدید، برندهای جدید و محصولات جدید می‌دانند.
انصافاً، جستجوی کلمات کلیدی خاص تنها یکی از چندین روشی است که کاربران می‌توانند مشاغل جدید را کشف کنند. تبلیغات اینستاگرام این مسیر کشف را پیش می‌برد و تب Explore نیز این کار را انجام می‌دهد. به عبارت دیگر SEO اینستاگرام همه چیز نیست و پایان کار نیست.

با این حال، این تنها راه ارتباط ارگانیک با مشتریانی است که علاقه‌مندی فعالانه‌ای به محتوا یا تجارت شما دارند. تبلیغات ارگانیک نیستند و شما را با چشم‌اندازهای فعال ارتباط نمی‌دهند. کشف از طریق برگه Explore ارگانیک است.

اکنون که قدرتی را که SEO اینستاگرام به بازاریابان ارائه می‌دهد درک کردیم، در اینجا چهار نکته برای کمک به شما در اجرای موفقیت‌آمیز سئو در کسب‌وکارتان آورده شده است.

5 نکته برای موفقیت در سئو اینستاگرام

همان‌طور که این نکات را مرور می‌کنیم، هدف نهایی را به‌خاطر بسپارید: رتبه بندی پروفایل و پست‌های فردی خود برای کلمات کلیدی موردعلاقه شما در بالاترین سطح ممکن.

1. کلمات کلیدی خود را شناسایی و اولویت بندی کنید

می‌خواهید برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی کنید؟ پاسخ به این سؤال قبل از اینکه تغییری در پروفایل یا محتوای اینستاگرام خود ایجاد کنید، کاملاً لازم است.

از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

برای ارائه کلمات کلیدی اینستاگرام، می‌توانید از ابزارهای جستجو کلمات کلیدی استفاده کنید، مانند:

  • ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream
  • SEMRush
  • Ahrefs

فقط به‌خاطر داشته باشید که آنچه فالوورهای شما در اینستاگرام جستجو می‌کنند، ممکن است همان چیزی باشد که آنها در Google جستجو می‌کنند.
در این راستا، ممکن است استفاده از ابزارهای تحقیق هشتگ بهتر باشد، مانند:

  • ابزار هشتگ اینستاگرام – io’s Instagram hashtag tool
  • ابزار تولید کننده هشتگ این گرامر – Ingramer’s Hashtag Generator Tool
ابزار تولید کننده هشتگ برای اینستاگرام

بین کلمات کلیدی طولانی و خاص تفاوت قائل شوید

همان‌طور که طوفان فکری می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که بین کلمات کلیدی نسبتاً گسترده، که به آن‌ها کلمات رهبر یا “head terms” می‌گویند، و کلمات کلیدی نسبتاً خاص، که به آن‌ها کلمات کلیدی بلند یا دنباله دار یا “ong-tail keywords” می‌گویند، تفاوت قائل شوید.

کلمات رهبر (به‌عنوان مثال، باغبانی) به طور مکرر جستجو می‌شوند، و این کلمات معمولاً نشان دهنده قصد تجاری کم در ذهن کاربر هستند.
کلمات کلیدی بلند (به‌عنوان مثال، ایده‌های باغبانی) به ندرت جستجو می‌شوند، و این کلمات معمولاً نشان دهنده قصد تجاری بالا در ذهن کاربر هستند.

کدام یک برای شما مهم‌تر است: افزایش بازدید به پروفایلتان، یا هدایت با تبدیل‌های بیشتر؟ اگر مورد اول باشد، احتمالاً کلمات کلیدی رهبر را نسبت به کلمات کلیدی بلند اولویت قرار می‌دهید. اگر مورد دوم باشد، احتمالاً برعکس عمل خواهید کرد.
ممکن است استدلال کنید که این دو هدف دست به دست هم می‌دهند، یعنی می‌خواهید میزان بازدید را برای پروفایل خود افزایش دهید تا تبدیل‌های بیشتری انجام شود. این یک نکته عادلانه است و در نهایت اکثر شما پروفایل یا محتوای خود را برای کلمات کوتاه و بلند بهینه می‌کنید. باید بدانید که همه بهینه سازی‌ها وزن یکسانی ندارند، به همین دلیل تعیین اولویت‌هایتان از افزایش بازدید مهم است.

نکته حرفه‌ای: اگر در ایده پردازی کلمات کلیدی مشکلی دارید، کافی است نوار جستجوی Instagram را باز کرده و کلمات مرتبط با تجارت خود را تایپ کنید.

2. برای سنجش تأثیر KPI ایجاد کنید

یک سؤال دیگر وجود دارد که باید قبل از شروع بهینه سازی به آن پاسخ دهید: چگونه می‌خواهید تأثیر سئو اینستاگرام خود را بسنجید؟ اندازه گیری تأثیر بخش اساسی از این فرایند است، زیرا به شما امکان می‌دهد تعیین کنید که کدام بهینه سازی‌ها موفق یا ناموفق هستند.
برای اینکه مسیر خود را برای رسیدن به موفقیت تنظیم کنید، مطمئن شوید که چند شاخص اصلی عملکرد (KPI) ایجاد کنید. با استفاده از Instagram Insights  ابزار تجزیه و تحلیل محلی همراه با پروفایل کسب و کار شما، می‌توانید KPI‌هایی از این قبیل را ردیابی کنید (هم در سطح پروفایل و هم در سطح هر پست):

  • Impressions
  • Reach
  • Profile visits
  • Followers
  • Website clicks
بررسی KPI برای سنجش تاثیر سئو اینستاگرام

پس از بررسی اینکه کدام KPI‌ها را می‌خواهید ردیابی کنید، می‌توانید تأثیر ناشی از بهینه سازی‌های خود را اندازه بگیرید.

3. پروفایل خود را بهینه کنید (نام کاربری و بیوگرافی)

اکنون که می‌دانید (1) کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهید و (2) چگونه می‌خواهید ROI (بازگشت سرمایه یا همان نتیجه) خود را ردیابی کنید، وقت آن است که هم پروفایل خود را به طور کلی و هم پست‌های شخصی خود را بهینه کنید.

بیایید با پروفایل شروع کنیم. ما قصد داریم نام کاربری و بیوگرافی شما را بهینه کنیم. (به یاد داشته باشید وقتی گفتیم که همه بهینه سازی‌ها از وزن یکسانی برخوردار نیستند؟ خب، نام کاربری و بیوگرافی شما وزنه‌های سنگینی هستند؛ بهینه سازی این دو دارایی می‌تواند تأثیر زیادی بگذارد). نام کاربری شما ساده است: شما باید ارزشمندترین کلمه کلیدی را که دارید وارد کنید. واضح است که شخصی که این پروفایل را در اختیار دارد می‌خواهد از نظر “ایده‌های باغبانی” رتبه بندی شود.

instagram seo ، کلمه کلیدی در نام کاربری

برای برخی از شما، این ممکن است باعث نگرانی شود: اگر نام تجاری معتبری از قبل داشته باشید، نامی که کلمه کلیدی که هدف اصلی شماست را در بر نداشته باشد، چه می‌کنید؟ خوشبختانه، اینستاگرام به شما امکان می‌دهد بین نام تجاری و نام کاربری خود تفاوت قائل شوید:

سئو نام و بایو اینستاگرام

در صورت امکان، سعی کنید هم نام تجاری و هم کلمه کلیدی هدف اصلی خود را در نام کاربری خود وارد کنید. به‌عنوان مثال، اگر شما صاحب مشاغل تجارت الکترونیکی به نام Nellie’s بودید و سعی در رتبه بندی “کلاه‌های زمستانی – winter hats” داشتید، نام کاربری اینستاگرام شما می‌تواند ” winterhatsbynellie” یا” nellieswinterhats” باشد.

بهینه سازی bio Instagram شما نیز به همین سادگی است: این یک فرصت برای شما در هدف قرار دادن کلمات کلیدی با ارزش بالا است که نام کاربری شما نتوانست کاملاً از عهده آن بر بیاید. به‌عنوان مثال، صاحب این پروفایل می‌خواهد برای “نکات باغبانی” رتبه بندی شود.

سئو بایو در اینستاگرام

با نام کاربری و بیوگرافی شما بهینه شده، پروفایل اینستاگرام شما به طور کلی باید از شکل خوبی برخوردار باشد. اکنون، بیایید با بحث در مورد بهینه سازی هر پستتان، کار را پایان دهیم.

4. تک‌تک پست‌های خود را بهینه کنید (زیرنویس‌ها، هشتگ‌ها)

آیا بهینه سازی تک‌تک پست‌ها به اندازه بهینه سازی نام کاربری و بیوگرافی شما مهم است؟ نه، احتمالاً نه اما بیایید مثال اصلی را که برای نشان دادن SEO در Instagram استفاده کردیم استفاده کنیم.

بهینه کردن پست های اینستاگرام

اگر شخصی که این عکس را پست کرده بود از عنوان برای هدف قرار دادن “ایده‌های باغبانی” استفاده نمی‌کرد، شاید هرگز با پروفایل، وب سایت یا محصولاتشان روبرو نشده بودیم. این یک معامله بزرگ است! و با توجه به اینکه نتیجه تلاش کوچک برای بهینه سازی کپشن‌های شما است، هیچ دلیلی برای انجام ندادن آن ندارید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، هشتگ زدن در رتبه بندی این پست به عنوان “ایده‌های باغبانی” نقش داشته است. با این حال، این واضح است که تنها کلمه کلیدی مورد هدف فرد، پشت پست نیست.

به طور کلی، هنگام بهینه سازی هر پست، باید:

برای هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی خاص با ارزش بالا، از متن اصلی کپشن استفاده کنید.

از هشتگ برای تقویت آن کلمه کلیدی و هدف قرار دادن کلمات کلیدی جانبی استفاده کنید.

به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید پستی را که به عنوان “ایده‌های باغبانی” رتبه بندی می‌شود، بیشتر بهینه کنید، می‌توانید جمله دوم را به قسمت اصلی کپشن اضافه کنید: “یک باغ پشت بام پر زرق و برق در شهر. برای # ایده‌های-باغبانی بیشتر پروفایل ما را بررسی کنید! “

هرچه توصیف شما بیشتر باشد، پست شما برای سئو اینستاگرام بهتر بهینه می‌شود. در حالی که الگوریتم در حال حاضر فقط از اصطلاحات عمومی پشتیبانی می‌کند، اما هیچ تردیدی در ذهن ما وجود ندارد که با گذشت زمان پیشرفت آن بیشتر خواهد شد.

5. متن alt را به تصاویر اضافه کنید

شما در مورد متن alt برای بهینه سازی تصاویر وب سایت و وبلاگ اطلاعات دارید، اما ممکن است ندانید که می‌توانید آن را برای تصاویر Insta خود نیز اضافه کنید. هنگامی‌که تصویری اضافه کردید و به صفحه کپشن آورده شد، به پایین بروید و  Advanced Settings” ” را انتخاب کنید.

نوشتن Alt برای تصاویر اینستاگرام

به بخش ” Accessibility” بروید و متن alt خود را از آنجا اضافه کنید.

این نه تنها باعث می‌شود پست‌های شما قابل دسترسی باشد، بلکه باعث بهبود سئوی اینستاگرام شما می‌شود.

از SEO اینستاگرام غافل نشوید!

سئو اینستاگرام برای همه افرادی که می‌خواهند دستاورد خود را افزایش داده، بازدیدکنندگان را به پروفایل یا وب سایت خود افزایش دهند و تبدیل بیشتری انجام دهند، یک تاکتیک بدون هزینه و با تأثیر بالا است. ممکن است به همان نتایج تبلیغات پولی را نداشته باشد، اما ROI بالقوه آن سرسام آور است. اگر متعهد هستید که از شبکه‌های اجتماعی به عنوان موتور رشد تجارت خود استفاده کنید، جواب شما بدون هیچ فکری سئو اینستاگرام است.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button