معرفی ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای بهبود سئو سایت

سمانه پرهیزکار

برای پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید در گوگل ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی را پیدا کنید. این ابزارهای جستجو دارای ویژگی های متفاوت ، مقادیر و منابع اطلاعات و هزینه متفاوت می باشند. سوال اینجاست که برای سئو سایت کدام یک از این ابزارهای پیشنهادی نیاز میشود؟ در ادامه ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی را بیشتر معرفی خواهیم کرد. 

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی

استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی به شما کمک می کند که بهترین کلمات کلیدی را بیابید. همچنین امکان آنالیز پتانسیل ترافیک و ارزیابی شدت رقابت در زمینه مورد نظر را نیز می دهد. 

ابزار کنسول جستجوی گوگل

ابزار سرچ کنسول گوگل یا https://search.google.com/ همچنین به یافتن ترافیک های قابل رشد و ارتقا کلمات کلیدی شما کمک میکند. این ابزار مکان مناسب کلمات کلیدی را نشان میدهد و به آنالیز کلمات کلیدی کمک می کند. همچنین اطلاعاتی درباره موقعیت فعلی در گوگل و رتبه بندی و بر آوردها و نرخ کلیک ها میدهد. سرچ کنسول گوگل برای استفاده کاربران رایگان می باشد. 

بینگ وبمستر تولز 

بینگ وبمستر تولز  یا Bing Webmaster Tools یکی از موتورهای جستجو میباشد که به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کمک می کند. در  https://www.bing.com/toolbox/webmaster می‌توانید کلمات کلیدی مشابه را همراه با تعداد و روند جستجو مشاهده کنید. در این ابزار همچنین امکان تنظیم کشور، زبان و بازه زمانی نیز وجود دارد. البته کشور ایران در لیست کشورهای قابل انتخاب وجود دارد اما زبان فارسی در بین زبان ها وجود ندارد. البته کلمات کلیدی که نمایش داده میشود متناسب با زبان همان کلمه کلیدی می باشد که شما وارد کردید به همین علت از این جهت مشکلی وجود ندارد. در قسمت Search Keywords وبمستر تولز بینگ نیز می‌توانید تعداد دفعاتی که سایت شما برای کلمات کلیدی مختلف در نتایج جستجو نمایش داده شده است و همچنین درصد کلیک و جایگاه سایت در نتایج نمایش داده شده را مشاهده نمایید. با توجه به این بخش می‌توانید کلمات کلیدی مناسب‌تری را انتخاب و در بخش Keyword Research درج کنید.

برنامه ریزی کلمات کلیدی تبلیغات گوگل

برنامه ریزی کلمات کلیدی تبلیغات گوگل یا Google Ads Keyword Planner میتواند به تصمیم گیری درباره اینکه کدام کلمه کلیدی در ابزارهای جستجو میتواند به سئو کمک کند و تبلیغات کلیدی داشته باشد. قبل از جستجو در هر موتور جستجویی باید بین کلمات کلیدی خود و کلمات کلیک خور تفاوت قائل شوبد. این ابزار به شما میزان جستجو، هزینه بر حسب هر کلیک، رقابت های تبلیغاتی و نوسانات ترافیک های فصلی را در یک جا نشان می دهد و حتی به شما اجازه ی تخمین و آینده نگری در تبلیغات کلیدی در موقعیت های مناسب را می دهد.
این ابزار رایگان است اما آنالیز میزان جستجو شما را محدود می کند. در این راستا بهتر است از ابزار Rank Tracker برای افزایش بازدید سایت و ارزش میزان جستجوی شما استفاده کنید. 
در اصل Keyword Planner حجم جستجوهای ماهانه محلی و جهانی کلمات کلیدی و میزان رقابت بر سر آنها را نشان میدهد. علاوه بر این، برای شناسایی ترندها یا روندهای محبوب و ایده گرفتن برای کلمات کلیدی جدید نیز می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید. با توجه به میزان رقابت و حجم جستجو میتوانید کلمات کلیدی ای که رقابت متوسط (Medium) یا کم (Low) دارند و میزان جستجوی ماهانه جهانی یا محلی آن‌ها (بسته به مخاطبان هدفتان) بیشتر است را انتخاب کنید. باید بدانید که آمار و ارقامی که مشاهده می کنید 100 درصد دقیق نیست، بهتر است برای تصمیم‌گیری در جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای محتوای وب‌سایتتان علاوه بر این ابزار، از ابزارهای دیگری هم کمک بگیرید.

ابزار ردیابی رتبه 

ابزار ردیابی رتبه یا همان Rank Tracker برای پیدا کردن لیست کلمان کلیدی و آنالیز سئو سایت بسیار سودمند است. علاوه بر نسخه پولی رنک ترکر نسخه رایگان آن نیز میتواند 100 درصد برای جستجو کلمات کلیدی کاربردی باشد و اجازه آنالیز پتانسیل ترافیک را نیز به شما میدهد.

استفاده از سایت  AnswerThePublic

سایت AnswerThePublic به یافتن سوالات کاربردی و محبوب برای پاسخ ها و بهینه سازی جستجوهای صوتی استفاده میشود. این قابلیت گوگل فهم بهتری نسبت به درک موضوعی گفته به صورت سوالی مطرح شده باشد میدهد که با مطرح کردن موضوع به صورت عبارت و یا کلمات جداگانه . و این روند با استفاده از جستجوی صوتی حتی می تواند طرفدار بیشتری داشته باشد. کلمات کلیدی یکی از جنبه های اصلی برای موفقیت می باشد. از آسان ترین و سریع تریم راه ها برای یافتن پاسخ سوالات در حوزه تجاری شما استفاده از سایت AnswerThePublic میباشد که نحوه کار به صورتی است که کلمات کلیدی شما با کلمات سوالی مانند چه کسی ؟ چه چیزی؟ چرا؟ و غیره ترکیب خواهد شد. 
همچنین همراه با سوالات شما حرف اضافه به کلمات کلیدی شما اضافه خواهد شد ، از ترکیب این حروف اضافه با کلمه کلیدی شما همواره کلمات کلیدی دیگری به شما پیشنهاد داده خواهد شد. سایت https://answerthepublic.com/ رایگان است. 

Keywordtool.io

این ابزار دارای نسخه رایگان است که به کمک آن میتوانید با وارد کردن کلمه کلیدی کلمات کلیدی مشابه با آن را پیدا کنید یا ایده بگیرید. از مزایای Keywordtool.io برای کاربران ایرانی، وجود زبان فارسی در فهرست زبان‌های این ابزار می باشد. به‌علاوه، برخلاف وب‌سایت Answer the Public، با استفاده از قسمت Questions در زیر کادر جستجو، می‌توانید سؤالاتی که کاربران فارسی زبان در مورد کلمه کلیدی مورد نظر شما از گوگل پرسیده اند را نیز مشاهده نمایید.

ابزار کلمه کلیدی تحت سلطه

ابزار کلمه کلیدی تحت سلطه

ابزار کلمه کلیدی تحت سلطه یا Keyword Tool Dominator ابزاری است برای پیدا کردن کلمات کلیدی از Amazon و Etsy و Ebay. کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند به نحوه جستجوی آنها در آمازون وابسته می باشند. مردم در گوگل مکان فروشگاهی که میخواهند از آن خرید کنند جستجو می کنند اما در آمازون به طور مستقیم کالای مورد نظر خود را جستجو می کنند. در نتیجه تا به اینجا دریافتیم که به عنوان یک جستجوگر در آمازون، جستجوی ساده برای کلمات کلیدی سئو در گوگل به تنهایی کافی نمی باشد، شما به بهینه سازی برای جستجو در آمازون  و کلمات کلیدی به کار رفته در آمازون نیاز دارید. 

KWFinder

وب‌سایت KWFinder یکی از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی می باشد که جزئیات سودمندی را در رابطه با هر کلمه کلیدی از خود ارائه می‌دهد و مواردی مانند، روند جستجو، حجم جستجوی ماهانه در 12 ماه اخیر، میانگین هزینه تبلیغات کلیکی گوگل، میزان رقابت و دشواری کلمه کلیدی را نیز نشان میدهد. 

گوگل ترندز

گوگل ترندز ( Google Trends )، برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب در راستای بهبود تجارت محلی شما انجام میشود. مردم در سراسر جهان از الگوهای متفاوتی در اینترنت جستجو می کنند و نحوه جستجو هر ملیت با ملیت دیگر متفاوت است. گرایشات گوگل به شما اجازه استفاده از موتورهای جستجو به نسبت موقعیت جغرافیایی خودتان را خواهد داد. می توانید 1 کلمه کلیدی یکسان را در دو موقعیت متفاوت جستجو کنید، سپس مشاهده خواهید کرد که در میان جستجوها تفاوت وجود دارد. 

همبستگی گوگل ( Google Correlate )

همبستگی گوگل یا Google Correlate برای کشف کلمات کلیدی غیر منتظره در محیط مجاور می باشد. زمانی که میخواهید کلمات کلیدی اصلی در تجارت خود را بیابید لیستی از آن را در ذهن خود دارید. این ابزار به شما کمک خواهد کرد که به کلمات کلیدی خود از زاویه ی متفاوتی نگاه کنید.

استفاده از ابزار کلمات کلیدی ( Keywords Everywhere )

استفاده از ابزار کلمات کلیدی یا Keywords Everywhere به آنالیز کلمات کلیدی و ابزارهای جستجو تا زمانی که در حال جستجو هستید میپردازد. افزودن کلمات کلیدی به مرورگرها در همه جا رایگان می باشد و این امکان را برای  شما فراهم خواهد کرد که به تحلیل کلمات کلیدی در گوگل ،بینگ، یوتیوب و دیگر وبسایت ها بپردازید.
هر زمانی که شروع به تایپ در منوی جستجو خود می کنید پیشنهادات اتوماتیک مبنی بر کلمه کلیدی مدنظر شما به شما داده خواهد شد. 

SEMrush

این ابزار رایگان نیست اما می توانید تا سقف محدودی هر روز از آن استفاده نمایید. 

Spyfu

یکی از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی Spyfu می باشد که میتواند از دو طریق از آن استفاده کنید. 

  • با وارد کردن آدرس وب‌ سایت، کلمات کلیدی اصلی که آن وب‌ سایت از طریق تبلیغات پولی و جستجوی طبیعی یا ارگانیک به‌ وسیله آن‌ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شود را نشان خواهد داد.
  • با درج کلمه کلیدی، وبسایت‌هایی که برای آن کلمه کلیدی در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند را نشان خواهد داد.

البته این ابزار پشتیبانی مناسبی از زبان فارسی ندارد و فقط وضعیت آماری وب‌سایت‌های شناخته‌شده‌ تر را از نقطه نظر کلمات کلیدی و رقبای نزدیک آن‌ها نشان میدهد.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button