پروموشن اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

دلارام کشاورز

پروموشن اینستاگرام نوع خاصی از بازاریابی اینستاگرامی است که مستلزم تبدیل پست‌ها و استوری‌های معمولی اینستاگرام به پست‌های پولی است. اینگونه محتواها دسترسی و تعامل بالاتری دارند و برای افزایش آگاهی و دیده‌شدن شما عالی عمل می‌کنند.

چرا اینستاگرام برای تبلیغات خوب است؟

اگر می‌خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، تبلیغ اینستاگرام یکی از ضروریات کسب‌وکار شما است. این شبکه اجتماعی هر ماه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال جمع می‌کند و 90 درصد آنها حداقل یک حساب تجاری را دنبال می‌کنند.

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل استفاده از تبلیغات اینستاگرام، ایجاد یک فرصت مناسب برای روابط نزدیک با مشتریان است. کاربران اینستاگرام به‌صورت آنلاین با برندها ارتباط می‌گیرند و آنها را دنبال می‌کنند، میانگین نرخ تعامل در این اینستاگرام در حدود 1.6 درصد در هر پست است. برای مقایسه، در فیس‌بوک و توییتر، این نرخ‌ها 0.09٪ و 0.048٪ است.

بهتر از این، تبلیغات اینستاگرام می‌تواند رشد فروش را تحریک کند. 77 درصد از مصرف‌کنندگان اگر برندی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند، احتمال خرید بیشتری از یک برند دارند و 65 درصد پس از دیدن یک برند در اینستاگرام، از آن برند خرید می‌کنند.

بر اساس همین بررسی‌ها، تبلیغات پولی در اینستاگرام ارزش سرمایه‌گذاری دارد، به‌خصوص اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند و نرخ تعامل شما باشد. فروش و ROI برند شما ممکن است از حضور شما در اینستاگرام نیز سود ببرد. برای کمک به شما در استفاده بیشتر از تبلیغات اینستاگرام، بیایید نحوه عملکرد این ویژگی را بررسی کنیم.

گزینه پروموشن اینستاگرام به شما امکان می‌دهد پست‌های معمولی، استوری‌ها یا آرشیو استوری‌ها را به پست‌های حمایت شده تبدیل کنید. این تغییر چندین مزیت را به ارمغان می‌آورد، مانند فرصتی برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر، قابل‌مشاهده‌تر کردن محتوای شما و افزودن تماس‌های قابل کلیک برای اقدام (CTA).

پروموشن اینستاگرام

به همین دلیل است که باید دو نوع محتوای پولی را در پروموشن اینستاگرام خود تشخیص دهید:

  • تبلیغ اینستاگرام ؛ شما محتوای خود را تبلیغ می‌کنید. اما به‌عنوان حمایت شده علامت‌گذاری خواهدشد. 
  • اینفلوئنسر مارکتینگ ؛ شما با اینفلوئنسرها برای ایجاد و ارسال محتوا در نمایه‌های آنها برای تبلیغ کالاها و خدمات خود همکاری می‌کنید. به‌عنوان مشارکت پولی علامت‌گذاری شده است. (درباره اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر بخوانید.)

پست‌های تبلیغاتی تگ‌های حمایت شده و CTA دریافت می‌کنند. می‌توانید بینندگان پست را وادار کنید تا از نمایه اینستاگرام شما بازدید کنند، به شما پیام مستقیم بدهند یا از صفحه فرود شما بازدید کنند. در مورد دوم، اینستاگرام به شما امکان می‌دهد از بین تماس‌های از پیش نوشته‌شده برای اقدام، مانند «بیشتر بیاموزید»، «اکنون خرید کنید»، «تماس با ما» و موارد دیگر، یکی را انتخاب کنید. 

اکنون در تبدیل محتوای ارگانیک به محتوای حمایت‌شده عمیق‌تر خواهیم پرداخت. بیایید فرایند پست‌های معمولی، استوری‌ها، نکات برجسته و موارد دیگر را باز کنیم.

پروموشن پست اینستاگرام

برای شروع  پروموشن پست، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و انتشاراتی را که می‌خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید. روی دکمه Promote ضربه بزنید تا تنظیمات کمپین تبلیغاتی شما باز شود.

در مرحله دوم، باید مخاطبی را انتخاب کنید. اگر تنظیمات خودکار را انتخاب کنید، اینستاگرام پست شما را به افرادی مشابه با فالوورهای فعلی شما نشان می‌دهد. برای مشخص‌کردن امیدوارکننده‌ترین مشتریان، معیارها را به‌صورت دستی تنظیم کنید. دانستن مشخصات مشتری شما برای به‌دست‌آوردن نتایج بهتر مفید خواهد بود. راهنمای ما در مورد ایجاد شخصیت خریدار برای کسب‌وکار خود را دنبال کنید.

در مراحل پایانی، اینستاگرام به شما امکان می‌دهد بودجه روزانه و مدت‌زمان تبلیغات (از 1 تا 30 روز) را تنظیم کنید و یک نمای کلی از کمپین خود را به شما نشان می‌دهد. در اینجا کل فرایند راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای پست شما به نظر می‌رسد:

استوری اینستاگرام و تبلیغات برجسته در پروموشن اینستاگرام

راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای داستان‌ها و نکات برجسته، به جز مراحل اولیه، شبیه فرایند تبلیغات پست است. برای رسیدن به توپ، باید یک Story یا Highlight را انتخاب کنید، و سپس از روی منوی کناری ، دستور Promote را انتخاب کنید.

در نظر بگیرید که ویژگی تبلیغاتی اینستاگرام از عناصر قابل‌لمس پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین، نمی‌توانید از نظرسنجی‌ها، پرسش‌ها، آزمون‌ها، شمارش معکوس و سایر عناصر تعاملی در داستان‌ها و نکات برجسته استفاده کنید. بااین‌حال، تبلیغ این نوع محتوا ارزشمند است – 500 میلیون نفر هر روز استوری را تماشا می‌کنند. رسیدن به مخاطب بسیار زیاد است.

برای پروموشن اینستاگرام، محتوا را بادقت انتخاب کنید

کاربران اینستاگرام در مورد محتوایی که مصرف می‌کنند سخت‌گیر هستند. هزاران نکته و ترفند برای تبلیغ محتوا در اینستاگرام وجود دارد. در اینجا تاکتیک‌های اصلی وجود دارد که می‌توانید به آنها پایبند باشید:

محتوای تبلیغاتی خود را ارگانیک نشان دهید. خلاقیت‌های تبلیغاتی با لوگوهای بزرگ یا فراخوانی برای اقدام، کاربران اینستاگرام را دفع می‌کنند. 78 درصد از فالوورها در صورت ارسال محتوای تبلیغاتی زیاد، برندها را آنفالو می‌کنند. پست‌هایی که تبلیغ می‌کنید باید کاملاً با محتوای دیگر در فید خبری بینندگان ترکیب شوند. برای بیان شخصیت برند خود، از ویژگی‌های قابل تشخیص مانند رنگ امضای خود استفاده کنید.

برای افزایش تعامل، چهره‌ها را پست کنید. پست‌های اینستاگرام با چهره 38 درصد لایک بیشتر و 32 درصد کامنت بیشتر می‌گیرند؛ بنابراین، بازی را تغییر دهید و از عکس‌های یک مدل یا نماینده برند استفاده کنید.

از UGC نهایت استفاده را ببرید. محتوای تولید شده توسط کاربر می‌تواند برای بازاریابی اینستاگرام شما معجزه کند. نرخ تبدیل 4.5 درصدی بالاتری ایجاد می‌کند، تعامل را افزایش می‌دهد و معیارهای هزینه به‌ازای کلیک را بهبود می‌بخشد. با استفاده از UGC برای پست‌های تبلیغاتی خود بازی کنید. 

روش های پروموشن اینستاگرام

ساده‌ترین نکاتی که باید برای پروموشن اینستاگرام انجام دهید

آیا اگر یک فرمول واضح و ساده برای بازاریابی موفق اینستاگرام وجود داشته باشد، عالی نیست؟ خب، یک راه برای انجام خوب کارها در اینستاگرام وجود ندارد، اما چندین اصل وجود دارد که در صورت رعایت آنها، شما را به نرخ تبدیل بالاتری می‌رساند. از این 10 اصل بازاریابی موفق اینستاگرام برای اینستاگرام خود استفاده کنید.

  1. بیو قوی

بیوگرافی شما چیزی فراتر از نام کسب‌وکار، نام کاربری و URL وب‌سایت شماست. این در مورد ارائه یک تصویر واضح از کسب‌وکار شما با یک عکس پروفایل و کمتر از 150 کاراکتر توضیح است.

بیوگرافی خود را واضح، مختصر و قانع‌کننده بیان کنید. یک تصویر نمایه قوی انتخاب کنید که برند شما را مجسم کند و به آن احساس واقعی و انسانی بدهد. برای تشویق کاربران به کلیک کردن بر روی پیوند شما از یک فراخوان برای اقدام استفاده کنید و اغلب آن پیوند را تغییر دهید تا بتوانید ترافیک را به صفحات مناسب هدایت کنید.

  1. مخاطب به‌وضوح تعریف و شناسایی شده است

مهم نیست بازار یا محصولات شما، شما باید مخاطبان خود را بشناسید. خیره‌کننده‌ترین محتوای اینستاگرام در جهان اگر به‌دقت برای مخاطبان شما تنظیم نشود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. احتمالاً قبلاً برای شناخت مخاطبان خود پرسونای مشتری ساخته‌اید، و این یک اصل خوب برای تعریف مخاطبان اینستاگرام شما نیز هست. همچنین ممکن است امتحان کنید:

  • تجزیه‌وتحلیل بینش اینستاگرام خود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جمعیت‌شناسی مخاطبان خود.
  • استفاده از ابزار گوش‌دادن اجتماعی برای گفتن آنچه مصرف‌کنندگان در مورد برند شما می‌گویند.
  • گفتگو با مخاطبان خود برای یادگیری آنچه می‌توانید بهبود بخشید.
  • نظارت بر روندهایی که مخاطبان فعلی شما دنبال می‌کنند تا استراتژی‌های بازاریابی منطبق بر آن ایجاد شود.
  1. اهداف قابل‌اندازه‌گیری در پروموشن اینستاگرام

یک استراتژی خوب با اهداف مشخص و مشخصی شروع می‌شود که می‌توانید در طول کمپین خود اندازه‌گیری و نظارت کنید. هیچ کمپین اینستاگرامی بدون آنها کامل نمی‌شود.

به یاد داشته باشید که اهداف خوب مشخص، قابل‌اندازه‌گیری، واقع‌بینانه، قابل دستیابی و دارای ضرب‌الاجل هستند. ممکن است لازم باشد چندین هدف کوچک تعیین کنید که منجر به یک هدف بزرگتر می‌شود. همان‌طور که اهداف خود را زیر نظر می‌گیرید و موفقیت‌های خود را مشخص می‌کنید، انگیزه‌ای را حفظ خواهید کرد که شما را از طریق یک کمپین بازاریابی موفق هدایت می‌کند.

  1. ردیابی تجزیه‌وتحلیل

بعد از اینکه اهداف خود را تعیین کردید، بهترین راه برای اندازه‌گیری آنها از طریق ابزارهای تحلیلی است. می‌توانید با Instagram Insights، ابزار رایگان داخلی که اعداد و بینش‌های مربوط به مخاطبان، نرخ فالوور، تعامل پست‌ها و موارد دیگر را اندازه‌گیری می‌کند، شروع کنید.

همچنین ممکن است بخواهید روی یک ابزار ردیابی تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام خارجی سرمایه‌گذاری کنید که بینش‌ها و ایده‌های بیشتری را برای کمک به موفقیت شما ارائه می‌دهد. Instagram Insights یک نقطه شروع عالی است، اما در تعداد اطلاعاتی که می‌توانید ردیابی کنید محدود است. یک ابزار تجزیه‌وتحلیل خوب اطلاعات دقیق‌تری را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن لذت ببرید.

  1. تم ثابت

یکی از اصول بازاریابی خوب اینستاگرام که اغلب نادیده گرفته می‌شود، استفاده از یک موضوع کاملاً مشخص در پروفایل شما است. یک موضوع به صفحه شما ظاهری منسجم می‌دهد به‌طوری‌که وقتی کاربران تصاویر شما را می‌بینند، بدانند که شما هستید.

یک موضوع را می‌توان با استفاده از رنگ‌های مشابه در تصاویر شما، یک فیلتر ثابت برای عکس‌های شما، زوایای منحصربه‌فرد در عکس‌های شما یا یک موضوع خاص به دست آورد. همه اینها بخشی از برندسازی قوی است تا بتوانید دنبال‌کنندگانی ایجاد کنید و توجه بیشتری را برای کمپین‌های بازاریابی خود جلب کنید.

  1. ارسال مداوم نکته مهم در پروموشن اینستاگرام است

یک برنامه منظم برای ارسال پست ایجاد کنید تا فالوورهای خود را بدون ارسال هرزنامه در فیدهای خبری آنها درگیر کنید. توصیه کلی این است که حداقل یک‌بار در روز در فید خبری خود و چندین بار در روز در فید Stories خود پست کنید. اگر نیاز دارید، این پست‌ها را از قبل برنامه‌ریزی کنید تا یک روز پست را از دست ندهید.

بااین‌حال، فقط به‌خاطر ارسال پست نکنید. اگر چیزی باکیفیت برای گفتن ندارید، ارزش گذاشتن آن را در صفحه خود ندارید. بهتر است که سه بار در هفته با بالاترین کیفیت پست ارسال کنید تا اینکه هر روز با محتوای پایین‌تر پست کنید.

  1. دنبال‌رو به رشد

تعداد کمی از کمپین‌های بازاریابی با یک پایگاه کوچک دنبال‌کننده موفق هستند. اولین هدف شما باید 1000 فالوور، سپس 5000، سپس 10000 و بیشتر باشد. هنگامی که به 10000 فالوور رسیدید، به طور خودکار یک برند معتبر و تأیید شده در اینستاگرام در نظر گرفته می‌شوید که نقطه عطفی بزرگ برای تبلیغات شماست!

رشد فالوور چیزی است که به طور طبیعی با اعمال تاکتیک‌هایی مانند ارسال مداوم، محتوای باکیفیت و محتوای انتخاب شده برای مخاطبان به وجود می‌آید. زمان و فداکاری می‌طلبد، اما اگر ثابت‌قدم باشید و با هر پستی ارزش بیفزایید، فالوورهای شما همچنان رشد خواهند کرد.

  1. قانون 80/20

اینستاگرام پلتفرمی برای ایجاد ارتباط است. مصرف‌کنندگان دوست دارند برندها را دنبال کنند، اما فقط درصورتی‌که احساس کنند سود متقابل دریافت می‌کنند. آنها دوست ندارند از تبلیغات یا پست‌های تبلیغاتی بیش از حد اذیت شوند.

بنابراین، قانون 80/20 را با تبلیغات در پست‌های اینستاگرام خود دنبال کنید. فقط 20 درصد از پست‌های شما باید تبلیغاتی باشد درحالی‌که 80 درصد دیگر همه در مورد ایجاد برند شما، ایجاد ارتباطات، ایجاد ارزش برای مخاطبان و فقط بودن شما هستند.

  1. استوری‌های روزانه

استوری اینستاگرام هر روز بیش از 500000 بازدیدکننده دارد که بسیاری از آنها بیش از یکبار برای شنیدن استوری از دوستان و برندهای موردعلاقه خود وارد سایت می‌شوند. این مکان عالی برای به اشتراک گذاشتن نکات، محتوای باارزش و تبلیغات برای محصولات یا خدمات شما است.

تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر پیج‌ها باید بین 5 تا 15 بار در روز در استوری خود پست بگذارند. کمتر از 5 عدد این پیام را می‌فرستد که درگیر نشده‌اید درحالی‌که بیش از 15 عدد می‌تواند برای مصرف‌کنندگان آزاردهنده باشد. نقطه شیرین جایی در وسط است که می‌توانید در طول روز پست بگذارید و با هر پست جدید به جلوی فید Stories آنها بپرید. 

  1. استفاده از هشتگ‌های قوی برای پروموشن اینستاگرام

هشتگ‌ها پست‌های شما را قابل جستجو می‌کنند. آنها یکی از بهترین ابزارها برای رشد مخاطبان شما و ایجاد یک الگوی محتوای ثابت هستند. شما به ترکیبی از هشتگ‌های پرطرف‌دار و مارک‌دار نیاز دارید تا نمایه خود را به‌روز و رقابتی نگه دارید.

با هشتگ‌های پرطرف‌دار شروع کنید. اینها هشتگ‌هایی در صنعت شما هستند که قبلاً محبوبیت پیدا کرده‌اند. شما می‌توانید از این محبوبیت برای جذب مشتریان به پست خود استفاده کنید و چرخش‌های جدیدی را در محتوای مرتبط به اشتراک بگذارید که توجه آنها را جلب کند.

هشتگ‌های مارک‌دار نیز مفید هستند، به‌خصوص اگر به دنبال محتوای تولید شده توسط کاربر هستید. این هشتگ‌های ساده، پیروان وفادار خود را به نمایش می‌گذارند که به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌ها را حفظ کرده و کسب‌وکار خود را به طور پیوسته رشد دهید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button