تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت به چه شکل است؟ تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم

سمانه پرهیزکار

بهینه سازی شبکه های اجتماعی یا Social media optimization که مخفف آن SMO می باشد، تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت می گذارد. شبکه های اجتماعی با دو نوع حساب کاربری شخصی و تجاری کار می کنند که هر کدام می توانند بر روی سایت تاثیر خاص خود را بگذارند. مطالب شما میتواند به نوعی جداگانه بر روی سئو سایت و محبوبیت سایت شما تاثیر بگذارد. 
گوگل قادر است که فعالیت سایت را در شبکه های اجتماعی بررسی نماید. همه نوع محتواهای شبکه های اجتماعی مانند محتواهای متنی، تصاویر و ویدئوها برای گوگل قابل شناسایی می باشد. همچنین میزان افرادی که در این شبکه ها شما را دنبال کرده اند نیز از نظر گوگل اهمیت دارد و به سایت شما می تواند ارزش بیشتری بدهد. 
بهینه سازی شبکه های اجتماعی می تواند بر روی محبوبیت سایت شما در اینترنت تاثیر بگذارد. در مجموع واکنش کاربران به مطالب شما که چقدر لایک و کامنت دارد و چه میزان به اشتراک گذاشته شده است بسیار اهمیت دارد و در این حالت گوگل اهمیت ویژه ای به سایت شما خواهد داد.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

همانطور که اشاره کردیم شبکه های اجتماعی بر روی سئو سایت تاثیر می گذارند. شبکه های اجتماعی جز عواملی هستند که می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. در این راستا میزان کاربرانی که شبکه شما را فالو دارند، لایک می کنند و کامنت می گذارند و پست شما را به اشتراک می گذارند میتواند بر روی سئو سایت نیز تاثیر بگذارد و کاربرانی را به سمت سایت شما هدایت کند. 

شبکه های اجتماعی محبوب تاثیر گذار بر روی سئو

 لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای و تخصصی است که برای بهبود کسب و کار مختلف و آشنا کردن دیگران با آن طراحی شده است. کاربران لینکدین می تواند از این طریق با افراد دیگری در حیطه کاری آنها فعالیت می کنند ارتباط برقرار کنند. اگر در این شبکه کاری مهم، وب سایت و فعالیت خود را معرفی کنید به صورت های مستقیم و غیر مستقیم می توانید بر روی سئو سایت خود تاثیر بگذارید. 

فیس بوک

فیس بوک نیز یک شبکه اجتماعی قدرتمند است که می توانید در آن محتواهای متنی ، عکس و ویدئو را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. وقتی محتوای خاصی را در گوگل سرچ می کنید گوگل بر آن است که بهترین نتیجه را برای شما نشان دهد. اگر در فیسبوک خود محتوایی را منتشر کردید دارای تعامل بالایی باشد، الگویتم فیسبوک توجه بیشتری به آن خواهد کرد و آن را بیشتر به نمایش خواهد گذاشت و تا جایی که به صورت غیر مستقیم بر سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

توییتر

توییتر نیز جز شبکه های اجتماعی پر سرعت و پر قدرت است که اگر بخواهید وب سایت خود را به توییتر وصل کنید کاربران وب سایت شما می توانند محتواهای شما را دنبال کنند. توییتر کاربران بیشتری دارد و می تواند بازدید سایت شما را به راحتی افزایش دهد و به طور غیرمستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیر بگذارد. 

گوگل به چه چیزی اهمیت می دهد؟

گوگل به تعداد اشتراک گذاری محتوا اهمیتی نمی دهد، بلکه چیزی که برای گوگل اهمیت دارد تاثیرات کلیک، بازخورد و غیره برای کاربران می باشد. در نتیجه تعداد انتشار یک محتوا برای گوگل اهمیت نداشته بلکه فید بک های آن برای گوگل بسیار با اهمیت است .

تاثیرات شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر گذار است.

تاثیرات غیر مستقیم شبکه های اجتماعی

بک لینک در شبکه های اجتماعی

اگر در شبکه های اجتماعی پست و یا لینکی انتشار داده باشید، ری توییت کردن آن توسط کاربران توییتر می تواند راهی برای لینک سازی یا بک لینک خارجی است. به همین علت توییتر یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی است که می تواند بر روی سئو تاثیر بگذارد.  

محبوبیت برند شما در شبکه های اجتماعی

در صورتی که در شبکه های اجتماعی خود فعالیت کنید، تبدیل به یک برند می شوید و کاربران شما ، شما را به یکدیگر معرفی خواهند کرد. این امر خود به نوعی برند سازی محسوب می شود.

رضایت مشتری در شبکه های اجتماعی

اکر کاربران در شبکه اجتماعی امکان تعامل با شما را داشته باشند و پاسخ مناسبی نیز دریافت کنند ، ارتباط نزدیک و دسترسی سریع می تواند منجر به رضایت و وفاداری آنها شود. 

آشنایی با محصول در شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی می توانید محصولات خود را معرفی کنید و از این طریق کاربران را با خدمات خود آشنا نمایید. 

افزایش سرعت ایندکس شدن محتوا شما

انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی می تواند به سرعت ایندکس سایت شما کمک کند. 

تاثیرات مستقیم شبکه های اجتماعی

تاثیرات مستقیم شبکه های اجتماعی

لایک کردن و کامنت گذاشتن برند شما

تعداد لایک در شبکه های اجتماعی نشاندهنده فعالیت موردپسند کاربران می باشد. 

تعداد فالورهایی که برند شما را منشن کرده اند

منشن کردن نیز جنبه تبلیغاتی داشته و باعث می شود که کاربران دیگر به راحتی شما را بیابند و با شما آشنا شوند. 

تعداد بازدید از بک لینک های شما در شبکه های اجتماعی

افراد می توانند با استفاده از لینکی که برای اطلاعات بیشتر گذاشته شده است با وب سایت شما آشنا شوند و به وب سایت شما بیاند و به افزایش یازدید سایت شما کمک کنند. در سئو همچنین بک لینک های خارجی وب سایت بسیار اهمیت دارند. 

نکاتی در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

کاربر با کلیک بر روی سایت شما می تواند یک بازدید به بازدیدهای سایت شما اضافه کند. حال اگر کالای یا محتوای شما را بپسندد می تواند به مشتری وفادار شما تبدیل شود.  همچنین در صورتی که کاربر محصول را انتخاب نکند و محصولات یا محتواهای دیگر سایت شما بررسی کند و به صفحات دیگر برود تعدادبازدید از صفحات سایت شما افزایش خواهد یافت.  فالوئر اینستاگرام شما به مشتری هدف یا به یک کاربر سایت تبدیل خواهند شد.

نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو

باید نوع و نحوه تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سئو را بررسی نمایید. در شبکه های اجتماعی یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد مدیریت محتوا می باشد ، مدیریت محتوا و شبکه های اجتماعی با هم ارتباطی نزدیک دارند. محتواها و مطالبی که انتشار می دهید باید دارای ویژگی های زیر باشد: 

برای کاربران جذاب باشد

شیوه نگارش با توجه به مخاطبانی که دارید باید جذاب باشد. محتوایی که می نویسید باید به گونه ای باشد که مخاطب جذب شود و آن را بخواند. 

 مخاطب را کنجکاو کند

مطلبی که می نویسید باید کنجکاوی کاربران را برانگیزد و موضوعی باشد که کاربران بیشتری را به آن علاقه مند کند. 

 جدید و بروز باشد

در صورتی که مطلبی برای انتشار در وب سایت خود انتخاب می کنید آموزشی ، معرفی محصول یا … باشد باید بروز و جدید باشد و اطمینان حاصل نمایید که کاربران آن را دنبال خواهند کرد. 

 کپی نباشد

زمانی محتوای یک سایت برای شما جذاب خواهد شد که جدید و خلاقانه یا علمی و مهم باشد. سعی کنید منبع محتوا را در وب سایت خود درج کنید.

 قابل درک برای رده های سنی متفاوت

در صورتی که محتوا و مقاله تخصصی و علمی تهیه می کنید سعی کنید از به کار بردن کلمات تخصصی و دشوار بپرهیزید.

زمان بندی

زمانبندی محتواها بسیار اهمیت دارد. شما می توانید هر 3 روز یک بار، یا هر هفته 1 بار یا فقط جمعه ها را برای انتشار مطالب خود مشخص نمایید. این عمل هم کاربران را به مشتریان وفادار تبدیل می کند و هم کنجکاوی آنها را بر می انگیزد . زمانبندی می تواند بنا به جامعه هدف شما انجام شود. برای مثال زمانی محتوای خود را حدود ساعت 10 شب منتشر می کنید جامعه هدف شما زمان کافی برای مطالعه محتوای شما خواهند داشت، 

چکیده و خلاصه بندی

محتواها در شبکه های اجتماعی هر چه کوتاه تر باشند مفیدتر خواهند بود، اگر محتوای شما طولانی باشد ممکن است کاربر خسته شود و یا اصلاً آن را مطالعه نکند. در انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی دقت کرده و از این فضای رایگان و جذاب به خوبی استفاده نمایید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button