چگونه فالوور اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنیم
چگونه فالوور اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنیم؟ سؤالی که امروزه ذهن خیلیها را به خود مشغول کرده است. شاید با خود بگویید برای این کار باید هزینه کلان انجام دهید و تبلیغات اینستاگرامی را برای برند خود ایجاد کنید. درست است که این موضوع بسیار کمککننده است، اما تمامکننده نیست! تبلیغات مشتری را تنها به پیج شما میرساند و از این به بعد همه چه بر دوش شماست. رفتار شما با مشتری، محتوایی که پست میکنید، اطلاعاتی که ارائه میکنید، تعاملی که با مشتری دارید و … میتواند باعث شود یک فالوور مشتری شما شود یا ترجیح بدهد با دکمه آنفالو از شما خداحافظی کند. اگر به دنبال جواب قطعی این سؤال هستید، این مقاله را از دست ندهید.
مشتریان بالقوه را کجا پیدا کنیم؟
در ابتدا به دنبال این هستیم که مشتری پیدا کنیم. نکتهای که باید بدانید این است که در دنیای بازاریابی اگر 500 نفر شما را دنبال کنند و خرید انجام دهند، بسیار با ارزشتر از زمانی است که 5000 نفر شما را دنبال کنند اما تنها 50 نفر خرید انجام دهند. این حرف دو قسمت دارد که باید به آن توجه شود. یک اینکه مشتری بالقوه بسیار مهمتر از داشتن هزاران فالوور است.
دو اینکه نکته در همینجا تمام نمیشود. هدف ما افزایش تعداد مشتریان است! پس نباید اهمیت تعداد دنبالکنندهها را فراموش کنیم. شما حساب اینستاگرام خود را راهاندازی کردهاید، اطلاعات را پرکردهاید و یک برنامه محتوایی برای ماه آینده تنظیم کردهاید. اکنون زمان یافتن فالوور است. سادهترین کار مراجعه به پیج رقبا است تا با درخواست زدن برای فالوورهای آن، به مخاطبان ورود خود را اعلام کنید. راه بعدی انجام کمپین تبلیغات است. پیشنهاد ما به شما ارائه تبلیغات در پیجهای مشابه است اما بهتر از شیوه جایزه پرهیز کنید.
چه کاری درست است؟
بگذارید توضیح دهم. شما یک پیج لباس برای مخاطبان جوان راهاندازی کردهاید. بهتر است تبلیغات را با ارائه نمونه کارهای خود در پیجهایی مانند بلاگران محبوب بین جوانان انجام دهید. برخی از افراد سعی میکنند با ترغیب دریافت جایزه، تبلیغات خود را بیشتر به چشم بیاورند و فالوور بیشتری جذب کنند. باید گفت بله! شما فالوور بیشتری میگیرید اما بسیاری از این فالوورها فقط به نیت دریافت جایزه آمدهاند و پس از اتمام کمپین پیج شما را ترک کرده یا میوت میکنند. این حالت باعث افت رتبه پیج شما خواهد شد.
یکی از ویژگیهای الگوریتم اینستاگرام، بررسی رفتار فالوورهای شماست. هرچه فالوور شما پیج بیشتری را فالو کرده باشد، وقت کمتری در پیج شما صرف خواهد کرد. همین امر باعث میشود تا پست و استوری شمارا سطحی نگاه کند و رد شود. این اتفاق زمانی که یک فالوور صرفاً باهدف دریافت جایزه وارد میشود، دوبرابر میشود. چراکه بعد از اتمام تاریخ پست مسابقه دیگر تعاملی با شما نخواهد داشت.
پس چرا برندها و بلاگرها به این کار ادامه میدهند؟
چرا ادامه ندهند؟ باتوجهبه نکات بالا، خود را جای بلاگر بگذارید. در ابتدا هزینهای به جهت انجام تبلیغات دریافت میکنید. سپس از فالوورها میخواهید تا پیج اسپانسر را فالو کرده و سپس برای شما و پست مسابقه در پیج اسپانسر، کامنت بگذارند یا دوستانت خود را تگ کنند. در این حالت پست بلاگر تعداد بسیار بالایی کامنت که به منزله تعامل با مخاطب است دریافت میکند و الگوریتم اینستاگرام بهشدت از این اتفاق استقبال میکند. سپس پیج اسپانسر با جذب فالوور و تعداد بالای کامنت در پست مسابقه مواجه میشود.
اما جذابیت ماجرا این جاست. ازآنجاکه کمپین تبلیغات برای اسپانسر هزینه دارد، بعد از کمپین دیگر به پیچ خود رسیدگی میکند. در این زمان متوجه خواهد شد که پست عادی پیجش، بسیار کمتر از پست مسابقه لایک و کامنت دریافت کرده است. این ریزش ادامهدار خواهد بود و برای گوگل بهمنظور عدم خوش آمدن مخاطب از پیج است. درحالیکه بلاگر تبلیغ جدیدی را دریافت میکند و بازهم در پستهایش با تعداد بالایی کامنت و لایک مواجه میشود. این داستان به نفع کیست؟ خود قضاوت کنید.
چرا بلاگرها اسپانسر میشوند؟
هدف بلاگر کسب درآمد با تبلیغات است. پس هرچه بیشتر دیده شود، بیشتر در آمد کسب خواهد کرد. به همین جهت روند اسپانسری برای او پاسخگو است. درصورتیکه بتواند با کمپین مخاطب جذب کند و محتوای تعاملی خود را افزایش دهد، فالوورها را حفظ میکند. برخلاف برندها که نیاز به جذب مشتری در اینستاگرام دارند، بلاگرها هیچ نیازی به تبدیل کردن آنها به مشتری ندارد. بلکه نیاز دارد تا فالوورها را به بیننده تبلیغات تبدیل کند.
چگونه کاربران را جذب کنیم؟
سپس ممکن است وبلاگها و مقالات زیادی خوانده باشید و متوجه شوید که جذب مخاطب بدون مسابقه، تبلیغات و تخفیف تقریباً غیرممکن است. کاربران شبکه های اجتماعی عاشق شرکت در مسابقاتی هستند که در آن برندگان جوایز ارزشمندی دریافت میکنند. شما نیازی به نمایش محصول خود به عنوان هدیه ندارید. مسابقات به شما این امکان را می دهد که مشتریان جدیدی جذب کنید و از مخاطبان پاسخ بگیرید.تفاوت مسابقه در این جا با قسمت بالا چیست؟ در اینجا شما به مخاطبان پیج خودتان احترام میگذارید و در واقع ازآنها برای حضورشان تشکر میکنید. در این حالت نیازی به سرو صدا کردن ندارید.
تنها کافی است عنوان کنید که به خریداران این هفته، به قید قرعه کد تخفیف داده میشود. از بین کسانی که به رستوران آمده اند و عکس خودرا برای ما ارسال کرده اند،به چند نفر شام رایگان داده میشود. زمانی که دیگر افراد در اینستاگرام متوجه تعامل طولانی مدت شما و احترامی که برای مشتریان قائل هستید بشوند،خودشان شما را فالو میکنند و خرید انجام میدهند. این روش هزینه بسیار کمتری را به نسبت زمانی دارد که با یک بلاگر حرفه ای کار داشته باشید.بلاگر های سطح بالا،هزینه تبلیغات بسیار سنگینی دارند در حالی که با تقسیم کردن همان هزینه بین این مسابقات کوچه میتوانید نتیجه بهتری بگیری.
بلاگرهای کوچک را فراموش نکنید:
بلاگرهای کوچک اغلب زیر 50 کا فالوور دارند اما فالوورهای آنها کاملاً دستهبندی دارند. بهعنوانمثال یک بلاگر نقاش، قطعاً تعداد زیادی از مخاطبشان مانند خودش هستند. اگر شما یک پیج فروش لوازمتحریر دارید، میتوانید از این بلاگر بخواهید تا تبلیغات شما را انجام دهد. در این صورت به گروه هدف زدهاید و شانس اینکه فالوور شما به مشتری تبدیل شود را بسیار بالا بردهاید.
چگونه فالوور نگه داریم؟
پیج شما باید با مفهوم زیبایی و شیک بودن آمیخته باشد. حسابهای رقیب را مشاهده کنید، عکسهایی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. ممکن است برای یکی، اینستاگرام شیک به معنای رنگهای ساده و متن مینیمال باشد یا شخص دیگری عکسهای اصلی و روشن را ترجیح دهد. زمانی که فهمیدید چه میخواهید، برنامهریزی را شروع کنید. حساب باید زنده باشد!بسیاری از صاحبان حسابهای تجاری، مقالاتی در مورد نحوه مدیریت اینستاگرام، نکات تبلیغاتی و کلاهبرداریها را مفید میدانند، اما فراموش میکنند که چه چیزی مهمتر است. ک حساب تجاری موفق شامل چندین بخش است: ارسال منظم پست ها (البته نه 20 پست در روز)، پاسخ به موقع به پیام ها و نظرات زیر پست ها (در طول روز)، تعامل با مشتریان (من پست های آنها را دوست دارم و روی آنها نظر می دهم)
چند فالوور مشتری میشوند؟
تقریباً 25 درصد از کاربران شبکههای اجتماعی برای خرید، برندها را در شبکههای اجتماعی دنبال میکنند. برندهای بزرگ میتوانند الگوی مناسبی باشند. همیشه کپشنها و هشتگهای آنها را دنبال کنید تا اطلاعات مفیدی به دست آورید. خواند کامنتهای زیر پست این برندها به شما کمک میکند تا نظر مخاطبان در مورد یک کالای مشابه را بهتر بدانید و عیوب محصول یا خدمات خود را شناسایی کنید. چند روش عنوان شده در زیر کمک میکنند تا تعداد بیشتری از فالوورهای شما مشتری شوند.
بهره وری خود را افزایش دهید
حرکات شبکههای اجتماعی شما باید سیستماتیک باشد تا بهرهوری را افزایش دهد. بهعنوان یک بازاریاب، شما مطالبی را بهصورت روزانه یا گاهی بهصورت هفتگی ارسال میکنید. اگر هدف شما تبدیل فالوورها. روزانه چند دقیقه را به بازاریابی شبکه های اجتماعی اختصاص دهید. برای جلب توجه برند خود، باید افراد را به طور منظم در معرض به روز رسانی های خود قرار دهید . فالوورهای خود را به دیدن شما در شبکه های اجتماعی عادت دهید. اگر ارسال بهروزرسانیهای بیش از حد در چندین شبکه رسانههای اجتماعی به نظر سخت میآید، از یک ابزار بازاریابی اجتماعی و زمانبندی خودکار مانند Socialpilot استفاده کنید اما ممکن است در برخی موارد همین ابزار ها برای شما دردسرساز شوند.بهترین کار سپردن کار به کاردان است.میتوانید از یک متخصص سوشال مدیا کمک بگیرید.یک ادمین استخدام کنید یا با آژانس دیجیتال مارکتینگ قرار داد ببنید تا مدیریت پیج اینستاگرام به صورت اصولی و حرفهای باشد.
پس فراموش نکنید که برای افزایش بهرهوری باید:
- فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی خود را ساده کنید.
- با ارسال در زمان های صحیح، محتوای خود را سازنده تر کنید.
- برای جلوگیری از رکود، محتوای تازه را به طور منظم ارسال کنید.
محتوای خود را تجزیهوتحلیل کنید
فکر میکنید محتوای عالی منتشر کردهاید اما در جذب مشتری شکست میخورید. در اینجا چند سؤال برای شما وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهید. بهترین پستهای شما کداماند؟ بهترین زمان برای ارسال بهروزرسانی چه زمانی است؟ برای این کار باید از یک سازوکار به نام جمعیتشناسی فالوور استفاده کنید. جمعیتشناسی فالوورهای شما (سن و مکان) چیست؟
اگر پاسخی برای سؤالات بالا ندارید، باید عمیقاً در آنها تحقیق کنید. برای اینکه بفهمید چرا پستهایتان بازخورد ندارند، آنها را دنبال کنید و نتایج را تجزیهوتحلیل کنید. این تجزیهوتحلیلها فقط اعداد را نشان نمیدهند. آنها راهنماهای قدرتمندی هستند که به شما کمک میکنند برنامه عمل رسانههای اجتماعی خود را تقویت کنید. نتایج تجزیهوتحلیل میتواند شگفتانگیز و همچنین جالب باشد. از معیارهای عملکرد برای هدایت صحیح تلاشهای بازاریابی و جذب مشتریان (هدف) به وبسایتهای خود برای تبدیل استفاده کنید. دقت کنید در زمانهایی پست بگذارید که طرفداران شما فعالترین هستند. رقبای خود را دنبال کنید
درحالیکه شما احترام زیادی از طرف فالوورهای خود به دست آوردهاید، به نظر میرسد بازهم بخشی از مشتریان به سمت رقبای شما میروند. در اینجا دوباره، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی می تواند حیاتی باشد. عملکرد پستهای رقبای خود را اندازهگیری کنید و متوجه شوید که آنها در چه نقطهای از شما امتیازبیشتری کسب میکنند. با نظارت بر عملکرد پست رقبای خود، ایده ای در مورد اینکه چگونه پیج خودرا ارتقا دهید به دست خواهید آورد.دقت کنید که میگوییم ایده بدست آورید نه اینکه کپی کنید!
دنبال کنندگان خود را وسوسه کنید
اولین قانون تأثیرگذاری بر کسی این است که “بیش از حد تلاش نکنید”.
شما باید مخاطبان خود را متقاعد کنید که به مشتریان وفادار تبدیل شوند. این کار باید با عدم درخواست مستقیم از آنها باشد. داستانهایی در رسانههای اجتماعی ایجاد کنید و آنها را وادار کنید تا تجربهای برای بهخاطر سپردن و گرامی داشتن داستان شما داشته باشند. برای این کار کپشنهای زیبا بنویسید و استوریهایی مهیج طراحی کنید. بهعنوانمثال جدا از اینکه سایر لباس چیست و چه رنگ قرمز آن موجد است، بگویید رنگ قرمز این لباس باعث میشود تا در یک قرار عاشقانه بدرخشید.
اهداف خود را تعیین کنید و کمپینهای خود را بهخوبی برنامهریزی کنید
دو رویکرد می تواند وجود داشته باشد. هدف نهایی شما فروش است، اما میتوانید با تمرکز بیشتر بر آگاهی از برند آزمایش کنید و به فروش امتیاز دوم بدهید. یا در غیر این صورت می توانید رویکرد مرسوم تمرکز بر افزایش فروش خود را در پیش بگیرید. هر دو رویکرد خوب هستند. سپس باید نتیجه هر دو استراتژی را اندازه گیری کنید، مانند اینکه کمپین بازاریابی چقدر ترافیک را به وب سایت شما باز می گرداند.
به طرفداران و دنبال کنندگان خود احساس خاص بودن بدهید
همه چیز در مورد مشتری و در خدمت آنها است. آنها حامیان بزرگ شما بودهاند، فروش شما را افزایش دادهاند، بنابراین اکنون زمان بازپرداخت است. یکی دیگر از راههای ایجاد احساس ارزشمندی در فالوورها، انجام درخواستهای آنهاست. یک نظرسنجی ایجاد کنید یا از طرفداران بخواهید در مورد پست های شما نظر دهند.
شاید باورتان نشود اما یک درخواست ساده “بله یا نه” بسیار کمککننده است. میتوانید در استوریهای خود از مخاطب بپرسید که بین دو محصول کدام قشنگتر است یا کدام رنگ را دوست دارند؟ امروز دوست دارند کدام پست گذاشته شود؟ این نظرسنجی با واکنشهای متفاوتی میتواند همراه باشد. در اغلب موارد، هواداران با شور و اشتیاق فراوان شرکت در آن شرکت میکنند. درنتیجه پستی که بهدلخواه آنها گذاشته شده است لایک و کامنت بیشتری هم دریافت میکند.
آیا به طرفداران خود وفادار هستید؟
ما از طرفداران وفادار و دنبالکنندگان انتظار داریم که به مشتریان وفادار تبدیل شوند. اما همیشه این اتفاق نمیافتد. دلیلش این است که به عنوان یک برند، ما نیز وفاداری هایی برای نشان دادن به مشتریان داریم. همیشه به وعده های خود عمل کنید ، خواه معرفی یک محصول جدید در تاریخ معین، پیشنهادات، کوپن ها و سایر مزایا باشد. ثبات و نگرانی شما باعث می شود آنها به شما ایمان بیاورند. در صورتی که برای چند روز قادر به ارسال پست نیستید، پیامی مانند “به تعطیلات میروید، برای چند روز پست نمیگذارید، شما را از دست میدهم” بنویسید.
راه دیگری برای نشان دادن این است که برای وقت گرانبهای آنها ارزش قائل هستید. بهترین کاری که می توانید برای طرفداران و فالوورهای خود انجام دهید، ارسال محتوای عالی است . محتوای با کیفیت بزرگترین نیروی محرکه موفقیت یک برند در رسانه های اجتماعی است. همانطور که قبلاً بحث شد، یک استراتژی طراحی کنید که شامل چه چیزی و چه زمانی پست شود. کاری کنید که فالوورهای خود باور کنند که فقط برای آنها پست می گذارید .
خود را جای فالوور بگذارید
هیچچیز بهاندازهٔ این ماجرا به شما کمک نخواهد کرد. احتمالاً اولین سؤال این است که چگونه اعتماد کنم و پول بهحساب خریدار بریزم؟ بهشخصه تمایل میدهم از پیجهایی که میگویند برای مشاهده قیمت به دایرکت مراجعه کنید یا شمارهحساب میفرستند خرید نکنم! بله درست شنیدید. کافی است یک سر به شکایات ثبت شده در سامانه فتا بزنید تا این موضوع را حس کنید. اصلاً کافی است تا با چند نفر از دوستان خود درمورد این موضع صحبت کنید تا بگویند که چطور پس از واریز پول بهحساب یک پیج، پیج آن شخص ناپدید شده است!
منطقیترین کار برای جذب اطمینان مشتری، ایجاد درگاه قانونی است. کار خود را به شیوه صحیح پیش ببرید. با طراحی یک سایت و ایجاد درگاه امن خرید در سایت خود، به مخاطب اطمینان را بدهید که اقدامش قابلپیگیری است و شما مطمئن هستید. درصورتیکه سایت دارای نماد الکترونیکی خرید باشد دیگر نگرانیهایی درمورد هک حساب یا عدم اطمینان به فروشنده وجود نخواهد داشت.
میتوانید هزینه محصول را درب منزل دریافت کنید که البته این کار برای همه جواب نمیدهد و سخت است. درصورتیکه هنوز با فرستادن شمارهحساب به دایرکت کار میکنید، بهتر است یک بخش از هایلایت استوری خود را به کدهای مرسوله و رضایت مشتری اختصاص دهید. انتشار کد مرسوله باعث میشود تا مشتریان اطمینان کنند که کسانی که پیشازاین از شما خرید کردهاند، محصولشان رسیده است. از طرفی هایلات رضایت مشتری باعث میشود تا اطمینان کنند که از خرید خود پشیمان نخواهند شد.
نظرات
0 دیدگاه