جذب مشتری در اینستاگرام

فاطمه حسین پور

اینستاگرام یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است و بنابراین یک کانال بازاریابی عالی است. به همین دلیل است که حتی با یک نگاه معمولی به حساب‌های آن، بسیاری از برندهای بزرگ دیده می‌شوند. پلتفرم اشتراک‌ گذاری عکس منحصربه ‌فرد آن به برندها فرصت‌های بی‌نظیری را برای به دست آوردن بازدید و گفتگو با مشتریان خود ارائه می‌دهد. به احتمال زیاد شما در حال حاضر تمام تلاش خود را برای بازاریابی کسب و کار خود از طریق اینستاگرام انجام داده اید. در اینجا چند مورد از ساده ترین و موثرترین راه‌ها برای افزایش جذب مشتری در اینستاگرام، فروش در اینستاگرام و بهینه سازی محتوای خود را در این پلتفرم آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

جذب مشتری در اینستاگرام

چگونه جذب مشتری در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

ما در این قسمت چند راه ساده و مؤثر را برای جذب مشتری در اینستاگرام آورده‌ایم:

یک دنبال کننده واقعی و متعهد ایجاد کنید

در حال حاضر با همه‌ی سر و صدایی که در مورد اینستاگرام وجود دارد، به راحتی می‌توان در همه چیز غرق شد و از اصول اولیه غافل شد. هنگامی که به دنبال فروش از طریق رسانه‌های اجتماعی هستید، چه اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگری، باید واقعی و معتبر باشید. خرید فالوور، ارسال هرزنامه به افراد از طریق پیام‌های مستقیم، و انتشار تعداد زیادی محتوای معمولی، ممکن است “فالوور” شما را افزایش دهد، اما هیچ یک از آن ها نمی‌دانند شما کی هستید، چه می‌کنید یا چرا می‌خواهید که از شما چیزی بخرند. به‌جای استفاده از تاکتیک‌های اسپم برای افزایش نفوذ خود در اینستاگرام، با اتوماسیون هوشمند و حضور فعال، دنبال‌کننده‌ای واقعی و جذاب ایجاد کنید.

چگونه می‌توان در اینستاگرام فالوور واقعی جذب کرد؟

در اینجا چند نکته برای جذب فالوور واقعی آورده‌ایم. این نکته‌ها عبارت‌اند از؛

  • برای انتشار محتوای خود از قبل برنامه ریزی کنید و از ابزار برنامه ریزی اینستاگرام مانند Later برای اشتراک گذاری خودکار محتوا در زمان بهینه استفاده کنید.
  • به جای فالو کردن و آنفالو کردن افراد، که اینستاگرام سعی دارد آن‌ها را مسدود کند، افرادی را فالو کنید که، پست‌های شما را لایک کنند، نظر دهند و با پست‌های مرتبط به اشتراک گذاشته شده توسط افراد در بازار هدف شما درگیر شوند.
  • برای آنفالو کردن افرادی که سودی برای پیج شما ندارند می‌توانید با استفاده از یک سرویس رشد مانند Kicksta به صورت خودکار این کار را انجام دهید تا زمان و انرژی برای حضور در شبکه اجتماعی و پاسخگویی به مشتریان بالقوه داشته باشید.

از هشتگ استفاده کنید

برای جذب مشتری و افزایش فروش خود، می‌توانید از هشتگ‌‌های مرتبط با خدمات یا محصولات خود استفاده کنید. وقتی از ترکیب مناسب هشتگ‌ها استفاده می‌کنید، پیدا کردن محصول برای مشتریان هدف آسان‌تر می‌شود. این روش باعث افزایش آگاهی از برند شما نیز می‌شود. اما پیدا کردن ترکیب مناسبی از هشتگ‌های مؤثر آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. شما باید زمان و تلاش خود را صرف تحقیقات گسترده کنید. اطمینان حاصل کنید که از ترکیب متعادلی از هشتگ‌های منحصر به فرد و رایج در پست‌های اینستاگرام خود استفاده می‌کنید. با ترکیب‌های مختلف آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است. همچنین، اگر با اینفلوئنسرها کار می‌کنید، از آن‌ها بخواهید که از همان ترکیب هشتگ‌ها استفاده کنند. اگر به دنبال ابزاری هستید که به شما کمک کند بهترین هشتگ‌ها را شناسایی کنید و دسترسی خود را در اینستاگرام افزایش دهید، Hashtagsforlikes را بررسی کنید.

فقط تصاویر با کیفیت پست کنید

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. بنابراین اول و مهم‌تر از همه، شما باید فقط تصاویر با کیفیت بالا پست کنید. در حالت ایده آل، تصاویر شما خلاقانه و چشم نواز خواهند بود. هنگامی که مشتریان شما وارد پروفایل شما شدند، باید بتوانند فوراً برند شما را تشخیص دهند. اطمینان حاصل کنید که هر تصویری که در اینستاگرام پست می‌کنید مطابق با استراتژی کلی برند و کسب‌ و کار شما باشد تا احساس برند معتبر را به آن‌ها بدهد.

چگونه عکس‌های جذب کننده در اینستاگرام داشته باشیم؟

در حالی که تصاویر اصلی همیشه بهترین هستند، گاهی اوقات تصاویر استوک می‌توانند به ایجاد تنوع در حساب شما کمک کنند. بسیاری از وب‌سایت‌های تصویری بدون حق امتیاز وجود دارند که می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیز با کیفیت بالا تهیه کنید. بهتر از آن، ابزارهای وب مانند Canva به شما این امکان را می‌دهند تا تصاویر سفارشی برای تبلیغ تخفیف‌ها، هدایا یا مسابقات ایجاد کنید.

روی تبلیغات اینستاگرام سرمایه گذاری کنید

تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید تبلیغات اینستاگرام خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که به مشتریانی دست پیدا کنید که به احتمال زیاد به محصولات شما علاقه مند هستند.

کمپین‌های هدف گذاری مجدد اینستاگرام را اجرا کنید

برای بهبود بیشتر اثربخشی تبلیغات اینستاگرام خود و جذب مشتری در اینستاگرام از هدف گذاری مجدد برای جذب افرادی که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده‌اند استفاده کنید. هدف گذاری مجدد اساساً تبلیغاتی است که به طور خاص بازدیدکنندگان وب سایت را هدف قرار می‌دهد که بدون خرید از سایت آن را ترک می‌کنند.

با اینفلوئنسرها دوست شوید

اینفلوئنسرها شخصیت‌های اینستاگرامی هستند که در حال حاضر مخاطبان ثابتی دارند. دنبال کنندگان آن‌ها برای توصیه و مشاوره خرید به آن‌ها نگاه می‌کنند، بنابراین جای تعجب نیست که برندها به طور فزاینده‌ای برای تبلیغ محصولات خود به اینفلوئنسرها روی می‌آورند. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بصری، راه مناسبی برای جذب مخاطبان هدف شما با کمک اینفلوئنسرها ارائه می‌دهد. یک استراتژی خوب بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند ترافیک بالا و تعامل بیشتری داشته باشید، که در نهایت بازده بالاتری را به همراه دارد.

چگونه به کمک تبلیغ اینفلوئنسرها فروش بیش‌تری داشته باشیم؟

 برای افزایش تعداد فروش‌های ایجاد شده توسط محتوای اینفلوئنسر، کد تخفیف یا لینک تبلیغاتی را در اختیار اینفلوئنسرها قرار دهید. اگر قصد دارید از چندین اینفلوئنسر برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید، به هر کدام یک کد یا پیوند منحصر به فرد اختصاص دهید تا بتوانید بازده فردی آن‌ها را پیگیری کنید. اگرچه تصاویر باکیفیت محصولات شما ممکن است توجه مردم را به خود جلب کند، اما ممکن است همیشه برای افزایش فروش کافی نباشد. برای اینکه محتوای اینستاگرام شما تأثیر واقعی داشته باشد، تجربه استفاده واقعی از محصولات خود را به نمایش بگذارید. با استفاده از عکس‌ها و ویدئوهایی که محصولات شما را در عمل نشان می‌دهند، داستان بگویید. محصولات خود را از راه‌هایی که مردم دوست دارند و از آن‌ها لذت می‌برند، نشان دهید و به آن‌ها کمک کنید بفهمند که چگونه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button