مهم ترین عوامل موثر بر قیمت سایت!
وب سایت شما احتمالاً مهمترین دارایی بازاریابی شما است و یکی از بزرگترین محرکهای سرنخ برای کسب و کار شما است. از آنجایی که وب سایت یک بخش بسیار مهم در بازاریابی و کار است، بسیار مهم است که به درستی انجام شود و هیچ عیب و ایرادی نداشته باشد. احتمالا سوالی که در ذهن دارید این است که هزینه طراحی وب سایت چقدر است و چه عواملی در هزینه آن نقش دارند؟ ما در این مقاله قصد داریم به تمام سوالاتی که در ذهن شما تشکیل شده است پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.
چه عواملی بر هزینه طراحی سایت تاثیر دارند؟!
اینکه بپرسید طراحی مجدد وب سایت چقدر هزینه دارد، کمی شبیه این است که بپرسید: ساخت خانه از ابتدا چقدر است؟ موارد مختلفی وجود دارد که در قیمت کلی نقش دارند. در ادامه به بررسی برخی از رایجترین عواملی که بر قیمت طراحی مجدد وب سایت تأثیر میگذارند، پرداختهایم.
تیمی که آن را میسازد
یکی از تاثیرگذارترین قطعات در طراحی مجدد موفق وب، افرادی هستند که پشت این طراحی قرار دارند. اگرچه احتمالاً هزینه بیشتری را پرداخت خواهید کرد، اما کار با یک تیم مجرب با دانش عمیق طراحی وب بسیار کلیدی است و میتواند موفقیت یک پروژه را ایجاد کند یا آن را شکست دهد. بخشهای زیادی از طراحی وب سایت وجود دارد، تیمهایی که تجربه کمتری در این زمینه دارند آنها را نادیده میگیرند. همچنین برای طراحی سایت یافتن تیمی سودمند خواهد بود که در زمینههای عمودی یا حوزهای که کسب و کار شما در آن فعالیت میکند، متخصص باشد.
فرآیند و همکاری تیم
به همان اندازه که داشتن یک تیم برای ساختن وب سایت شما حیاتی است، به همان اندازه حیاتی است که آنها یک فرآیند توسعه یافته و آزمایش شده را اجرا کنند. آژانسهای باتجربه فرآیند بسیار خوبی خواهند داشت که شامل تعیین هدف، استراتژی، طراحی، تست UI/UX، توسعه، تست کاربر و موارد دیگر میشود. با فرض اینکه با یک تیم متخصص کار میکنید، هر چه فکر و فرآیند بیشتری وارد یک وب سایت شود، محصول نهایی بهتر و احتمال بیشتری برای دستیابی به اهداف خود خواهید داشت. با این حال، سرمایه گذاری، زمان، انرژی و فکر بیشتر در این فرآیند، هزینه کلی را افزایش میدهد. همانطور که قبلاً گفته شد، این قطعاً یک سرمایه گذاری ارزشمند است.
عملکرد
اگر وب سایت شما به عملکردهای پیشرفتهتری مانند سیستم ثبت نام، انجمن یا تقویم نیاز دارد، احتمال زیادی وجود دارد که قیمت را افزایش دهد. این همچنین بر ابزارهای مختلفی که برای وب سایت خود استفاده میکنید تأثیر میگذارد. پیشنهاد میکنیم فهرستی از تمام قابلیتهای مورد نیاز و قابلیتهایی که میخواهید تهیه کنید. این به آژانس دیجیتال مارکتینگ مورد نظرتان برای تعیین دقیقتر محدوده پروژه و هزینههای مربوطه کمک خواهد کرد. علاوه بر این، اگر وب سایت شما نیاز به ادغام با CRM، ERP، تجارت الکترونیک یا هر سیستم شخص ثالث شما داشته باشد، این هزینه اضافی خواهد بود. هزینههای یکپارچهسازی بسته به نحوه تنظیم دو سیستمی که میخواهید به هم متصل کنید، متفاوت خواهد بود.
تولید محتوا
تولید محتوا احتمالاً یکی از زمان برترین و مهمترین بخشهای یک وب سایت است. اینجا جایی است که شما با کاربران ارتباطات قدرتمندی ایجاد میکنید تا اقدام و برند خود را بسازید. محتوا نه تنها شامل متن وب سایت، بلکه شامل عکسها و فیلمهای مورد استفاده نیز میشود. کپی رایتینگ برای یک وب سایت یک هنر است. این یک تعادل دشوار برای انتقال مؤثر پیام شماست، در حالی که آن را الهامبخش، قابل اجرا نگه میدارد. برای داشتن یک وب سایت موثر، باید هم عکس و هم فیلمبرداری را برنامه ریزی کنید و همه چیز را از قبل برنامه ریزی، اسکریپت و آماده داشته باشید. این نه تنها به زمان زیادی برای آماده سازی نیاز دارد، بلکه هزینههای اضافی برای عکاسی و فیلمبردار نیز میطلبد. اگر قصد دارید محتوای خود را ایجاد کنید، باید زودتر شروع به ایجاد آن کنید.
سئو
به عنوان یک قاعده کلی، وب سایت شما فقط به این دلیل که آن را راه اندازی میکنید قابل مشاهده نیست. باید توجه موتورهای جستجو را جلب کنید. این شامل بهینه سازی در محل و خارج از سایت است. بهینه سازی در سایت به معنای ساختن و نوشتن وب سایت به گونهای است که موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان انسانی آن را جذاب بدانند. این تفاوت زیادی در موفقیت وب سایت شما ایجاد میکند.
تعداد صفحات
تعداد صفحات و الگوهای صفحه مورد نیاز بر هزینهها تأثیر میگذارد تعداد صفحاتی که برای سایت خود نیاز دارید بر قیمت آن تأثیر میگذارد. در بسیاری از موارد، تعداد صفحات مورد نیاز توسط سیستم مدیریت محتوایی که برای سایت استفاده میکنید کاهش مییابد. اما حتی در این صورت، اگر نیاز به طراحی و توسعه انواع قالبهای صفحهآرایی مختلف دارید که میتوانند قیمتها را تغییر دهند.
جغرافیا
اینکه کسب و کار شما از نظر جغرافیایی کجاست و چه تعداد کسب و کار محلی دیگر با آن رقابت میکند، بر میزان هزینه سئو تأثیر دارد. تعداد مکانهایی که دارید نیز میتواند بر قیمت تأثیر بگذارد. اگر کسب و کار شما دارای چندین مکان باشد، صفحات بیشتری برای استناد خواهید داشت. به بیان ساده، هرچه مکانهای بیشتری داشته باشید، صفحات بیشتری باید روی تبلیغ کار کنید، که هزینه بیشتری دارد.
کلام آخر
البته بسیاری از عوامل کوچکتر دیگر نیز وجود دارند که میتوانند بر قیمت تأثیر بگذارند. اینها شامل انتقال محتوا، وظایف خاص SEO مانند نقشه برداری URL و پلتفرم یا ابزارهایی است که برای سایت استفاده میکنید. بسیاری از این عوامل زمانی که با آژانس وب خود مشورت میکنید، مشخص میشوند. اگر قصد طراحی سایت دارید و به دنبال هزینه مناسب برای آن هستید میتوانید از تیم آدم برفی مشاوره بگیرید. شرکت دیجیتال مارکت آدم برفی متشکل از افراد مجرب و با تجربهای است که در طراحی و سئو سایت مهارت بالایی دارند. بنابراین می توانید با خیال راحت طراحی سایت خود را به ما بسپارید.
نظرات
0 دیدگاه