سندیکای محتوا چیست و چه تاثیری دارد؟!
توزیع محتوا زمانی است که محتوای مبتنی بر وب توسط یک وب سایت شخص ثالث مجدداً منتشر میشود. هر نوع محتوای دیجیتالی، از جمله پستهای وبلاگ، مقالات، اینفوگرافیکها، ویدئوها و موارد دیگر را میتوان به اشتراک گذاشت. وب سایت شخص ثالث محتوای رایگان و مرتبط دریافت میکند. خالق محتوا در معرض دید و تبلیغات رایگان قرار میگیرد و به وب سایت خود بک لینک میدهد که به نوبه خود ترافیک سایتآنها را افزایش میدهد. سندیکای در صنعت رسانه چیز جدیدی نیست. قبل از اینترنت، روزنامهها و مجلات با تیراژ و خوانندگان زیاد، گاهی محتوای سندیکایی را چاپ میکردند که توسط نشریات کوچکتر و نویسندگان آزاد ارائه میشد. درواقع نشریه بزرگتر محتوای بیشتری دریافت میکرد بدون نیاز به سرمایه گذاری منابع برای ایجاد آن. ما در این مقاله به بررسی اهمیت سندیکای محتوا پرداختهایم. با ما همراه باشید.
چرا محتوا باید متفاوت باشد؟
در عصر اینترنت، داستان تقریباً مشابه است. میتوانید محتوای آنلاین خود را با پخش آن در چرخه دید توسط کاربران قرار دهید. اگر بازدید از محتوا به خوبی انجام شود، سندیکا میتواند راه طولانی را برای تبلیغ محتوای آنلاین شما، هدایت ترافیک به وبسایت شما، دستیابی به مخاطبان گستردهتر ایجاد کند. در واقع، طبق نظرسنجی سال 2017، 65٪ از بازاریابان B2B از پیوند محتوا به عنوان یک تکنیک اصلی تولید سرنخ استفاده میکنند.
پیوند محتوا چه ربطی به سئو دارد؟
محتوای سندیکایی محتوای تکراری است. و این میتواند سئو محتوا شما را خراب کند. هنگام رتبه بندی برای سئو، گوگل چندین نسخه از یک محتوا را دوست ندارد. فقط یکی را ایندکس میکند و احتمال بیشتری دارد که نسخهای را انتخاب کند که در یک وب سایت بزرگتر و پربازدید وجود دارد. در معرض دید قرار گرفتن با انتشار محتوای تکراری هیچ فایدهای ندارد. بلکه منجر به کاهش ترافیک وب سایت میشود. با این حال، میتوانید محتوای سندیکایی خود را با اطمینان از اینکه به درستی ایندکس شده است، در سایت شما و سایت شریک سندیکایی خود، سئو کنید.
3 نکته برای پیوند محتوای عالی
برای داشتن محتوای عالی، بهتر است به این ۳ نکتهای که در ادامه به بررسی آنها پرداختهایم توجه کنید. این نکات عبارتند از؛
شرکای مرتبط را پیدا کنید
اگر میخواهید محتوای خود را دوباره منتشر کنید، مطمئن شوید که در وبسایتهای محبوب و با رتبه بالا که به مخاطبان هدف شما میرسند، نمایش داده شود. در مورد شرکای بالقوه سندیکا تحقیق کنید. اگر محتوای شما مطابقت خوبی داشته باشد، آنها احتمالاً علاقه مند خواهند شد.
بهترین راه برای سندیکا را پیدا کنید
گاهی اوقات، بهتر است کل مقاله یا پست وبلاگ را به یک وب سایت شخص ثالث منتقل کنید. در مواقع دیگر، بهتر است فقط تیتر را با پیوندی به وب سایت خود ارسال کنید. همه چیز به وب سایت، مخاطب و نوع محتوا بستگی دارد.
از پیش برنامه ریزی
مانند همه فعالیتهای بازاریابی، اگر با یک استراتژی قوی کار کنید، پیوند محتوا مؤثرتر خواهد بود. یک استراتژی خوب با محتوای عالی شروع میشود. در مرحله بعد، اهداف کسب و کار خود را مشخص کنید، شرکای مناسب را شناسایی کنید و برنامه کوتاه مدت و بلندمدت خود را برای توزیع محتوایی ترسیم کنید.
Content Syndication چیست؟
سندیکای محتوا فرآیند انتشار محتوای آنلاین اختصاصی شما در یک پلتفرم شخص ثالث با هدف دستیابی به مخاطبان بیشتر است. سندیکای محتوا یک استراتژی بازاریابی رشد است که میتواند برای دستیابی به بسیاری از اهداف مورد استفاده قرار گیرد. اساساً، میتوانید دسترسی را افزایش دهید، اما کلید توزیع محتوا مؤثر، انتخاب پلتفرمهایی است که میتوانند شما را با مخاطبانی که آماده تصمیمگیری خرید هستند مرتبط کنند.
چه کسی میتواند از اشتراک محتوا بهره مند شود؟
اگر سندیکا و مخاطب مناسب در دسترس باشد، تقریباً هر کسب و کاری میتواند از سندیکای محتوا بهره مند شود. با این حال، مشاغلی که در حال حاضر محتوای رهبری فکری اساسی و خلاقانه ایجاد میکنند، بهترین موقعیت را دارند تا فوراً یک مزیت را ببینند.
چرا از Content Syndication استفاده کنیم؟
اگر محتوای عالی دارید اما مخاطبان زیادی را جذب نمیکنید، باید تلاش خود را روی بهبود دسترسی متمرکز کنید. بازاریابی محتوا بدون مخاطب اتلاف منابع است. پیوند به شخص ثالث به شما این امکان را میدهد که با قرار دادن آن در مقابل افرادی که می خواهید به عنوان مشتری جذب کنید، از محتوای خود استفاده بیشتری کنید. همچنین پلتفرمهای توزیع محتوا وجود دارد که میتواند به کسبوکارها در ایجاد آگاهی در میان مخاطبان اصلی کمک کند، اما خود را به عنوان رهبران فکری نیز معرفی کنند. در نتیجه بهترین استراتژیها منجر به تولید سرنخ میشوند. انتشار محتوا اولین قدم در ارتباط با خریداران بالقوه است. Syndication میتواند به افزایش ترافیک ارگانیک و ارجاعی به داراییهای وب شما کمک کند، زیرا پیوندهای وب سایتهای معتبر نشان دهنده سطح بالای کیفیت محتوای شما هستند.
انتشار محتوا با ارسال مهمان چه تفاوتی دارد؟
توزیع محتوا اساسا راهی برای انتشار مجدد محتوای شماست. از طرف دیگر ارسال مهمان به این معنی است که شما محتوای اصلی را در سایتهای شخص ثالث منتشر میکنید. بزرگترین مزیت اشتراک محتوا نسبت به پست مهمان این است که پیوند محتوا قابل توسعه است. در اصل، شما فقط باید یک پست وبلاگ بنویسید و آن را در وبلاگ خود منتشر کنید. سپس میتوانید آن پست وبلاگ را در سایر وبلاگها یا پلتفرمهای سندیکایی پخش کنید. ارسال مجدد به شما امکان میدهد چندین بار از یک محتوا استفاده کنید. از سوی دیگر، پستهای مهمان مقیاسپذیر نیستند (مگر اینکه در سایتی با فهرستی عالی از شرکای پیوند محتوای وب منتشر کنید)
سندیکا چه تفاوتی با سرقت ادبی دارد؟
محتوای سندیکایی به خودی خود یک قالب محتوای مجزا نیست. این اساسا یک کپی از محتوایی است که قبلا ایجاد کردهاید. سرقت ادبی و سندیکای محتوا بسیار متفاوت است. سرقت ادبی زمانی اتفاق میزمانی گفته میشود که محتوای اصلی را از یک وبسایت میگیرید و آن را بدون ارجاع به نویسنده محتوا بازنشر میدهید.
مزایای سندیکای محتوا
برندهایی که محتوای خود را به اشتراک گذاشتهاند، پوشش عالی محصول و افزایش حجم بررسی را تجربه کردهاند. در واقع، برندهایی که لوازم الکترونیکی مصرفی میفروشند، جهشی 24 درصدی در بررسیها و جهشی 26 درصدی در پوشش محصول در انتشار محتوای خود داشتند. اما اینها تنها مزایایی نیستند که از انتشار محتوای خود به دست میآورید. بیایید به برخی از مزایای بسیار دیگری که از سندیکای محتوا دریافت میکنید بپردازیم.
قرار گرفتن محتوا در معرض دید
لینک محتوا، محتوای شما را در معرض دید مشتریان احتمالی، بینندگان و خوانندگانی قرار میدهد که هرگز به طور معمولی با برند شما آشنا نشده بودند. یک اینفوگرافیک ساده در یک پلتفرم معتبر میتواند هزاران بازدید بیشتر از ارسال پست در سایت شما به محتوای شما جلب کند. همچنین میتوانید بهطور مداوم پستها را در آن پلتفرم به اشتراک بگذارید و مجموعه جدیدی از بینندگان را به سمت محتوای خود جذب کنید. در مجموع، پیوند محتوا، نمایان شدن محتوایی را که برای آن هزینه کردهاید یا زمان زیادی را صرف آن کردهاید، بهینه میکند.
محتوای سندیکایی شما میتواند به شکل مقالات (یا گزیدههایی از آنها)، کتابهای الکترونیکی، ویدئوها و … باشد. Syndication به شما این فرصت را میدهد تا از طریق بازاریابی چند کانالی به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و به شما کمک میکند تا موقعیت خود را به عنوان یک رهبر فکری ایجاد کنید. میتوانید از کانالهای زیادی برای توزیع رایگان محتوا استفاده کنید. مانند: شبکههای اجتماعی (فیسبوک، لینکدین، یوتیوب) استفاده کنید.
پیوند محتوا نه تنها به افراد بیشتری اجازه میدهد تا برند و محتوای شما را دنبال کنند، بلکه باعث افزایش ترافیک نیز میشوند. بنابراین وبسایت، پروفایلهای رسانههای اجتماعی و سایر کانالهای شما میتوانند به مخاطبان بیشتری دست یابند.
ایجاد پیوند
سایتهای پیوند محتوا میتوانند محتوای شما را منتشر کنند، فرقی ندارد محتوای شما مقاله، ویدیو، و گرافیک باشد. با پیوند دادن مجدد به محتوایتان، اعتبار آن را بیشتر میکنید. این به بهبود سئوی وب سایت شما کمک میکند، که به نوبه خود به افزایش رتبه شما در SERPsصفحات نتایج موتور جستجو کمک میکند. در نتیجه، اعتبار برند شما به صورت آنلاین افزایش مییابد.
علاوه بر این، رتبه بالاتر و پستهای سندیکایی میتواند ترافیک بیشتری را به وب سایت شما برساند. این نه تنها بر سئوی سایت تأثیر مثبت میگذارد، بلکه میتواند به رشد درآمد و فروش شما نیز کمک کند. انتشار محتوا همچنین روشی بسیار موثر برای به اشتراک گذاشتن داراییها با مخاطبان گستردهتر است، اما میتواند خطراتی را به همراه داشته باشد. موتورهای جستجو محتوای تکراری را دوست ندارند.
بنابراین وقتی یک موتور جستجو چندین صفحه را با محتوای یکسان پیدا میکند، تنها یکی از آنها در صفحه نتایج نمایش داده میشود. به همین دلیل مهم است که همیشه یک پیوند به منبع در محتوای سندیکایی ارائه دهید. این پیوندها به موتور جستجو میگویند که پستی که آنها در حال خزیدن هستند، یک پیوند است.
چگونه سندیکای محتوا را با موفقیت انجام دهیم؟
در حالی که پیوند محتوا رویای هر بازاریاب محتوا به نظر میرسد ضروری است که این کار را به درستی انجام دهید. محتوای سندیکایی میتواند زمانی که به درستی انجام نشود میتواند به عنوان محتوای تکراری دیده شود. این میتواند به اعتبار شما آسیب برساند و در نهایت سئوی سایت را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین به این نکته هم باید توجه داشته باشید که، محتوای شما تنها زمانی در موتورهای جستجو قابل کشف است که آن را ایندکس کرده باشید. بنابراین، وقتی از تگ noindex استفاده میکنید، به موتور جستجو میگویید که صفحه سندیکایی را ایندکس نکند.
نظرات
0 دیدگاه