در طراحی بنر تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

سمانه پرهیزکار

برای طراحی بنر تبلیغاتی ، باید به روند کار به عنوان یک فرایند کلی نگاه کنید. فرایند یک کمپین تبلیغاتی موفق بنر از برنامه ریزی کمپین و بنر تبلیغاتی شروع می‌شود و در پایان با فروش یا هدف کلی تبلیغاتی بنر به پایان می‌رسد. دانستن نحوه طراحی بنر تبلیغاتی تنها یک جزء برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی بنر موثر است. عناصر دیگر مانند قرار دادن و ایجاد صفحات فرود (landing page) مؤثر نیز مهم هستند.
طراحی خوب برای ایجاد یک بنر تبلیغاتی که مردم روی آن کلیک می‌کنند بسیار مهم است. این راهنمای کوتاه شما را درباره مسیر برنامه ریزی و روند کاری که برای طراحی یک تبلیغ قابل نمایش و قابل توجه لازم است، راهنمایی می‌کند.

طراحی بنر تبلیغاتی

تبلیغات بنری خود را برنامه ریزی کنید

همه ما این جمله کلیشه‌ای را شنیده‌ایم “موفقیت تصادفی نیست”، این‌طور نیست؟ این کلیشه به ویژه هنگام طراحی تبلیغات بنری صادق است. شما باید حداقل به همان اندازه که بنرهای خود را طراحی می‌کنید، زمان زیادی را صرف برنامه ریزی تبلیغات بنری خود کنید. برنامه ریزی به شما کمک می‌کند تا اهداف و ایده‌های مشخصی را ایجاد کنید که منجر به اجرای بهتر تبلیغات بنری، نرخ کلیک بیشتر و فروش بهتر شود. در اینجا سؤالاتی وجود دارد که باید از خود بپرسید و مواردی که هنگام برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی بنر خود باید در مورد آنها فکر کنید:

هدف من از بنر تبلیغاتی من چیست؟

هنگام طراحی یک بنر تبلیغاتی، تعیین هدف کلی شما مهم است. بدون هدف، تبلیغات بنری شما چیزی بیش از یک تصویر زیبا با کلیک نخواهد بود. در اینجا ضروری است که در مورد روند کلی فکر کنیم.
هدف تبلیغات بنری فقط این نیست که بینندگان روی آن کلیک کنند. هدف شما از تبلیغات بنری باید افزایش تبدیل، افزایش آگاهی از نام تجاری یا جلب توجه مردم به خرید یا بارگیری یک محصول باشد. ابتدا هدف خود را مشخص کنید و کمپین تبلیغاتی بنری خود را حول این هدف نهایی بسازید.

مخاطبان تبلیغات بنری من چه کسانی هستند؟

در مرحله بعد، باید در مورد مخاطبان مورد نظر خود فکر کنید. باید از خود بپرسید: مخاطبان هدف من چه کسانی هستند؟ آنها چه می‌خواهند؟ نیازها و مشکلات آنها چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود آنها روی تبلیغ بنر کلیک کنند؟
پاسخ به اکثر این سؤالات باید نسبتاً آسان باشد زیرا باید بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند. با این حال، اگر در حال ایجاد یک بنر تبلیغاتی برای مشتری هستید، باید مطمئن شوید که می‌دانید که بنر چه کسانی را هدف قرار می‌دهد. صرف وقت برای تحقیق بر روی مخاطبان موردنظر شما اطمینان حاصل می‌کند که شما به طور کامل از آن غافل نشده‌اید و یک کمپین تبلیغاتی بنری که شکست می‌خورد را ایجاد نمی‌کنید.

به چه اطلاعات و منابعی نیاز دارم؟

در نهایت، باید به این فکر کنید که برای ایجاد بنر تبلیغاتی خود به چه اطلاعات و منابعی نیاز دارید. شما باید تصمیم بگیرید که چه سایزی را می‌خواهید بسازید، بنر به چند نسخه و زبان مختلف نیاز دارد. همچنین باید تصمیم بگیرید که بنر تبلیغاتی شما در HTML5 ساخته می‌شود یا فلش یا هر دو. هنگامی‌که این اطلاعات را پیدا کردید، باید برنامه ریزی کنید که چه منابعی نیاز دارید، آیا به طراحان نیاز دارید یا باید فردی را پیدا کنید که بنرها را به زبان‌های مختلف ترجمه کند؟ همچنین باید بدانید مهلت شما برای ایجاد بنر چه زمانی است و چه مدت زمانی را برای پروژه صرف می‌کنید.

تاثیر اندازه در طراحی بنر تبلیغاتی

نوشتن نسخه برای بنر تبلیغاتی خود

نسخه هنگام طراحی یک بنر تبلیغاتی مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد پیشنهاد خود را به وضوح به مخاطبان خود منتقل کنید. قانون کلیدی در اینجا این است: آن را کوتاه، شیرین و دقیق بیان کنید. با واقعیت روبرو شوید، بینندگان نمی‌خواهند سطر به سطر متن را بخوانند، صرف نظر از اینکه نوشتار چقدر خوب است. بنابراین آن را کوتاه نگه دارید.

پیامی که سعی می‌کنید به تصویر بکشید چیست؟ هنگام نوشتن نسخه تبلیغات بنری خود، این باید مهم‌ترین فکر شما باشد. به هدف کلی تبلیغات بنری خود فکر کنید و نسخه خود را بر این اساس قرار دهید. اگر تخفیف ارائه می‌دهید از نسخه فریبنده‌ای مانند ” %70 تخفیف ” استفاده کنید که به وضوح آنچه را که ارائه می‌دهید بیان می‌کند.

همچنین هنگام نوشتن نسخه، باید به یاد داشته باشید که املا و دستور زبان شما باید خوب باشد، و اگر بنرهای خود را به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کنید، باید مطمئن شوید که این نسخه کار می‌کند و در همه زبان‌های مختلف به یک اندازه مؤثر است: فقط به وب سایت‌های ترجمه تکیه کنید، از کسی که زبان می‌داند بخواهید تا نسخه را بررسی کند!

 عناصر بصری در بنر تبلیغاتی شما

جنبه بصری تبلیغات بنری شما یکی از مهم‌ترین عناصری است که هنگام طراحی یک بنر تبلیغاتی باید به آن توجه کنید. هنگام بهبود طراحی تبلیغات بنری، چندین عنصر بصری باید مورد توجه قرار گیرد:

استفاده از رنگ در طراحی بنر تبلیغاتی

ابتدا باید در مورد رنگ و نحوه استفاده از آن فکر کنید. رنگ‌های مختلف همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده است احساسات متفاوتی را در بیننده ایجاد می‌کند. فکر کردن در مورد نوع پیامی که می‌خواهید نشان دهید به شما در انتخاب رنگ در بنر تبلیغاتی شما کمک می‌کند.
ثانیاً، هنگام فکر کردن در مورد رنگ باید به نحوه استفاده از آن فکر کنید. رنگ بیش از حد می‌تواند باعث حواس پرتی یا ناراحتی شود، اما رنگ بسیار کم ممکن است به این معنی باشد که شما روی چشم نواز نبودن تبلیغات بنری خود ریسک می‌کنید و بنابراین مردم روی آن کلیک نمی‌کنند. نحوه استفاده مؤثر از فضای سفید را بیاموزید، این امر به بهبود طرح‌های شما کمک می‌کند.

تاثیر رنگ و فونت در طراحی بنر تبلیغاتی

استفاده از فونت در طراحی بنر تبلیغاتی

جنبه بصری رونوشت شما نیز مهم است. مهم است که فونتی را انتخاب کنید که به راحتی قابل خواندن باشد. از استفاده از فونت‌هایی که بیش از حد شلوغ هستند یا نمی‌توان به راحتی آنها را در یک نگاه خواند اجتناب کنید. رنگ متن شما نیز مهم است زیرا این امر به خوانایی تبلیغات بنری شما کمک می‌کند. مطمئن شوید فونت شما در پس زمینه بنر شما برجسته است. اندازه فونت و فاصله نیز به همین ترتیب است. متنی که خیلی کوچک است در بنر گم می‌شود و فونت‌هایی که خیلی نزدیک هم قرار گرفته‌اند به راحتی قابل خواندن نیستند.

گرافیک و تصاویر در طراحی بنر تبلیغاتی

تصاویر و گرافیک‌ها می‌توانند راهی عالی برای کمک به جذاب‌تر و چشم‌نواز تر شدن تبلیغات بنر شما برای بینندگان باشد. تصاویر خود را مرتبط با بنر تبلیغاتی خود نگه دارید. اگر صاحب یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید، ممکن است بخواهید برخی از محصولات خود را در بنر تبلیغاتی نشان دهید، یا اگر نمایندگی خودرو دارید، باید برخی از جدیدترین مدل‌های اتومبیل خود را در بنر تبلیغاتی قرار دهید. از تصاویر عاقلانه استفاده کنید، و متن و رنگ، تبلیغات بنری خود را زیاد نکنید.

تصمیم بگیرید که آیا قصد خرید چند تصویر برای تبلیغات بنر رسانه‌ای غنی را دارید یا خودتان آن را ایجاد می‌کنید. در صورت خرید تصاویر، از کیفیت خوب آنها و البته مربوط بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همین امر در مورد ایجاد تصاویر توسط خودتان نیز صادق است. آنها باید کیفیت خوبی داشته باشند، بنابراین به این فکر کنید که آیا تجهیزات و مهارت‌های مناسبی برای ایجاد تصاویر خوب دارید. اگر تصاویر خانگی بی کیفیت را در بنر تبلیغاتی خود بارگذاری کنید، تبلیغات خود را در معرض خطر قرار می‌دهد تا از کلیک روی بنر شما اجتناب کنند زیرا شرکت شما غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد یا محصولات شما جذاب به نظر نمی‌رسند.

نحوه استفاده مؤثر از انیمیشن‌ها در طراحی بنر

انیمیشن‌ها آخرین عنصر طراحی بصری هستند که هنگام تلاش برای بهبود طراحی بنر تبلیغاتی باید به آنها توجه کنید. انیمیشن‌ها می‌توانند بنر شما را زنده کنند، در حالی که اگر سعی کنید بیش از حد ماجراجو باشید می‌توانید یک بنر بسیار آزاردهنده به دست آورید که هیچ کس حتی فکر نمی‌کند که روی آن کلیک کند. انیمیشن‌ها را ساده نگه دارید؛ از چشمک زدن یا تکان دادن‌ها اجتناب کنید و یک انتقال ملایم را انتخاب کنید.
از طرف دیگر، استفاده از ویدئو در تبلیغات بنری برای ایجاد تأثیر بیشتر، در نظر بگیرید، اما به یاد داشته باشید که آن را با نام تجاری و پیشنهاد خود مرتبط نگه دارید.

چگونه می‌توان طراحی بنر تبلیغاتی خود را آزمایش کرد

تنها یک راه مطمئن وجود دارد که ببینید آیا طراحی بنر تبلیغاتی شما بهبود یافته است یا خیر، آن نیز آزمایش بنر تبلیغاتی شما است. بهترین روش برای تست تبلیغات بنری استفاده از تست A/B (یک روش آزمایش در دیجیتال مارکتینگ) است. این تست به شما این امکان را می‌دهد که دو یا چند نوع تبلیغ بنر خود را امتحان کنید تا ببینید کدام یک در جذب کلیک، تبلیغات و فروش مؤثرتر است. سپس می‌توانید ببینید کدام یک از طرح‌های شما مؤثرتر هستند و به ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی موفق بنر ادامه می‌دهید. همچنین در انجمن‌های آنلاین از همکاران، مشتریان یا مخاطبان مورد نظر خود بازخورد بخواهید. این به شما کمک می‌کند تا تبلیغات بنری خود را بهبود ببخشید و ببینید واکنش کلی نسبت به آن چیست.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button