تبلیغات در صفحه اول گوگل به چند صورت انجام میشود؟
روزانه میلیاردها سرچ در گوگل انجام میشود. در صورتی که تبلیغات در گوگل هدفمند باشد تبلیغ شما به مخاطبان نمایش داده میشود به طوری که کسانی که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، از شما خرید میکنند. برای مثال تبلیغات در گوگل ادز، میتواند بسیار موثر باشد و مخاطبان هدفتان را به سمت شما هدایت نماید.
افزودن بیش از 100 مورد از محصولات و خدمات شرکت های ثالث در حوزه تبلیغات و سنجش و اندازه گیری عملکرد است که ثابت میکند گوگل تنها بر محصولات خود متمرکز نیست.
انواع سرویسهای تبلیغاتی در گوگل
انواع تبلیغات در گوگل شامل موارد زیر است. با تبلیغ در نتایج گوگل تبلیغ شما محصول و خدمات شما دیده خواهد شد، دیده شدن تبلیغ به معنای کلیک بیشتر و منجر به افزایش فروش خواهد شد. در این نوع تبلیغ برای کلمات کلیدی هدف، کمپینهای متفاوتی ایجاد شده اند تا زمانی که کاربر کلمه کلیدی خاصی را جستجو کرد به تبلیغ شما برسد. هنگامی که در هر کمپین کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کنیم تبلیغ ما دقیقا به دید کسانی میرسد که به محصولات و خدمات ما نیاز دارند.
تبلیغات در گوگل ادز
گوگل ادز (Google Ads)یکی از سرویس های تبلیغاتی گوگل است که برای برندسازی میتوان از این سرویس استفاده کرد. هدف از گوگل ادز این است که امکانات و قابلیت های تبلیغاتی ساده تر کرده و بیشتر بر روی رابط کاربری و راه های ارائه فرصت جدید تبلیغات برای کسب و کار متمرکز شود. در حقیقت گوگل ادز کمپینی است که در راه اندازی تبلیغات آنلاین به کسب و کار کمک میکند. این بخش گوگل ادز میتواند به کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک کند تا پتانسیل تبلیغات آنلاین را بشناسند بدون اینکه در به بهینه سازی موتورهای جستجو بپردازند و در دستورالعملهای گوناگون سردرگم شوند. گوگل ادز فرصتی را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم میکند تا از قدرت و توان تبلیغات آنلاین برای یافتن مشتریان جدید استفاده کنند.
البته افراد متخصص نیز میتوانند همان کارهای سابق خود را در محیط جدبد راحت تر انجام دهند.
این نوع سرویس تبلغاتی به شما این اجازه را میدهد که شما در نتایج اصلی گوگل و نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوید، برخلاف خدمات سئو نیازی به گذشت پروسه زمانی ندارید و تبلیغ شما بلافاصله بعد از تایید کمپین توسط گوگل قابل دسترس خواهد بود.
کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز
اگر قصد راه اندازی کمپین دارید، گوگل ادز از شما میخواهد که اهداف خود را انتخاب نمایید. لیستی از کمپین های موجود، برای هر هدف یک مورد اختصاصی به شما پیشنهاد میکند که شامل یکی از موارد زیر خواهد بود:
- کمپین شبکه سرچ یا جستجو – Search Network Campaigns
- کمپین شبکه دیسپلی یا نمایشی – Display Network Campaigns
- کمپین شاپینگ – Shopping Campaign
- کمپین ویدیویی – Video Campaigns
- کمپین اپلیکیشن – App Campaigns
هر یک از از این موارد برای تبلیغ موارد خاصی از محصولات یا خدمات طراحی شدهاند. گوگل پیشنهاداتی برای مشاغل مختلف ارائه میدهد که شامل موارد زیر هستند:
- ترافیک وب سایت: کمپین های ویدیو، شاپینگ، سرچ و دیسپلی
- محصول و مارک تجاری: کمپین های ویدیو و دیسپلی
- سرنخ ها: کمپین های دیسپلی، ویدیو، شاپینگ و سرچ
- فروش: کمپین های شاپینگ، دیسپلی و سرچ
- افزایش نصب اپلیکیشن: کمپین اپلیکیشن
- برندسازی: کمپین های دیسپلی و ویدیو
پلتفرم بازاریابی گوگل
پلتفرم بازاریابی گوگل (Google’s Marketing Platform)، یک سرویس دابل کلیک گوگل برای سفارش دهندگان تبلیغ است. در این برند تبلیغات و تحلیل داده ها با هم ترکیب شده اند تا بازاریابان بتوانند همه نتایج تبلیغات خود را یکجا و در کنار هم داشته باشند. برای سنجش عملکرد و بازده تبلیغات از پلتفرم های مختلفی استفاده نمایید. گوگل قصد دارد فرآیند کار را ساده کند تا نتایج بهتری را به دست آورد و به دنبال آن جذابیت تبلیغات آنلاین را برای کسب و کارهای مختلف(کوچک و بزرگ)افزایش دهد. سرویس تبلیغاتی گوگل Marketing Platform، تمام قابلیتهای DoubleClick Digital Marketing و Analytics 360 suite را با هم ترکیب میکند و با معرفی Display & Video 360، مدیریت کمپین ها را ساده تر میکند. در همین راستا همکاری بین تیم خلاق و تیم بازاریابی تقویت شده و همه چیز یکجا کنار هم قرار میگیرند.
سرویس Ad Manager گوگل
گوگل یک راه جدید برای ترکیب سرویس های نمایش تبلیغات و کسب و درآمد در یک پلتفرم واحد است که سرویس ad manager google در واقع ترکیبی از DoubleClick for Publishers و DoubleClick Ad Exchange میباشد. پلتفرم ترکیبی جدید کسب درآمد از محتوا و بررسی تاثیر آن در سیستمهای مختلف مانند تلفن های هوشمند، تبلت، دسکتاپ و غیره را برای نمایش دهندگان محتوا آسان خواهد کرد. این پلتفرم میتواند کار سفارش دهندگان و نمایش دهندگان را آسان کند. گوگل قصد دارد به ما کمک کند تا راحت محتوای خود را در کانال های مختلف، انواع سیستم ها، AMP ها (Accelerated Mobile Places)، بازی ها، اپلیکیشن های موبایل و تلویزیون های هوشمند متصل به وب ارائه دهیم.
تبلیغات فروشگاهی
افرادی که فروشگاه دارند میتوانند از این تبلیغ بهره ببرند و محصولات خود را تبلیغ کند. در این روش میتوانید محصولات سایت خود را تبلیغ نمایید و در این تبلیغ برخلاف تبلیغ کلمات کلیدی نیازی نیست که کلیدواژه را انتخاب نمایید. در تبلیغات فروشگاهی برخلاف روش های دیگر زیاد نمیتوانید از ویژگیهای شخصی سازی شده استفاده نمایید. شما با ارسال محصولات خود به Google Merchant Center و تعیین بودجه روزانه و پیشنهاد CPC ، محصولات شما در بستر خرید Google ظاهر می شوند. در این مدل از تبلیغات، قیمت محصولات شما با دیگران مقایسه میشود و این امکان وجود دارد که براساس قیمت و فیلترهای دیگر تبلیغات خود را فیلتر نمایید.
تبلیغات ویدئویی
یوتیوب فرصتی را در اختیار کسب و کارها قرار دارد تا آنها کسب و کار خود را در یوتیوب تبلیغ کنند. میتوانید با فرمتهای متفاوتی تبلیغ خود را نمایش دهید. این فرمت ها شامل پخش تبلیغات در ابتدای ویدئو یا در بین نمایش ویدئو قرار داده شود.
تبلیغات موبایل
اپلیکیشن ها نیز میتوانند توسط گوگل تبلیغ کنند و مخاطبان خود را دانلود یا نصب کنند. این نوع از تبلیغات برای کسب و کارهای تازه کار و اپلیکیشن کاربران مناسب است. این تبلیغات در پلی استور گوگل و در یوتیوب نشان داده میشود. میتوانید با مشخص کردن متن و بودجه خود را مشخص نمایید، باقی کارها را گوگل خودش انجام خواهد داد.
تبلیغات نمایشی
یکی از انواع تبلیغ در گوگل، تبلیغات نمایشی میباشند. این روش تبلیغات نمایشی در سایت هایی که اجازه تبلیغ دادهاند، نمایش داده میشود.
نظرات
0 دیدگاه