معرفی امکانات و خدمات سایت moz

سمانه پرهیزکار

با افزایش سایت‌ها در دنیای اینترنت، رتبه بندی سایت‌ها نیز در این حوزه اهمیت بالایی پیدا کرده است. این رتبه بندی توسط سایت‌های مختلف و با معیارهای متفاوتی مانند تعداد بازدید از سایت، سرعت لود سایت، کیفیت محتوا و زمان حضور کاربران در سایت و… انجام می‌گیرد. این رتبه بندی‌ها کمک می‌کند تا جایگاه سایتمان را در مقایسه با رقبا بدانیم.
رتبه بندی سایت توسط برخی سایت‌های معتبر مانند Alexa, Ranking.com , Compete  و یا سایت Moz انجام می‌شود. در این مقاله قصد داریم امکانات و خدمات سایت Moz را معرفی نماییم، با ما همراه باشید.

سایت Moz یکی از سایت‌هایی است که به بررسی سایر وب سایت‌ها و رتبه بندی آن‌ها می‌پردازد. این سایت برای رتبه بندی از دو فاکتور مهم اعتبار دامنه و اعتبار صفحات سایت استفاده می‌کند.

  • Domain Authority : اعتبار دامنه وب سایت در سایت Moz با عددی بین 0 تا 100 نشان داده می‌شود. هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد یعنی دامنه آن سایت از اعتبار بیشتری برخوردار است.
  • Page Authority : اعتبار صفحه به بررسی اعتبار هر صفحه وب سایت به صورت جداگانه می‌پردازد. این موضوع نیز با عددی بین 0 تا 100 نمایش داده می‌شود و نشان دهنده این است که هر صفحه از وب سایت شما چه رتبه‌ای دارد.
معرفی امکانات و خدمات سایت moz

امکانات و خدمات سایت Moz

این سایت علاوه بر رتبه بندی وب سایت‌ها و صفحات آن‌ها، امکانات دیگری نیز در اختیار کاربران  قرار می‌دهد. از جمله:

ابزار کلید واژه

ابزار کلید واژه به بررسی سئو محلی سایت می‌پردازد. همچنین نتایج دقیقی از اهمیت هر کلید واژه و میزان رقابت بر سر کلید واژه مورد نظر شما را می‌دهد.

Moz pro :

Moz pro یک برنامه تحت وب است که سایت موز آن را برای بررسی عملکرد سئو سایت در اختیار کاربران خود قرار داده است. به کمک این ابزار وبمسترها می‌توانند رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهند. این ابزار کاملاً رایگان نیست و نیازمند پرداخت هزینه برای استفاده کامل از امکانات می‌باشد.

امکانات ابزار Moz pro :

استفاده از ابزار موز پرو برای وب مستران جهت ارتقا سئو سایت‌های خود شامل موارد زیر است:

Rank Tracking:

استفاده از Rank Tracking برای پیگیری رتبه سایت‌ها و بررسی افت و خیز کلمات کلیدی مورد نظر می‌باشد.این ابزار وضعیت کلمات کلیدی هدف شما را در بازه‌های مختلف بررسی و به شما ایمیل می‌کند.

Keyword Explorer:

این ابزار اطلاعات دقیقی در خصوص کلیدواژه‌های مورد نظر با هدف متخصصان سئو و کسب و کار شما را استخراج و در اختیار شما می‌گذارد. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شود.

  • میزان تقریبی جستجو در ماه
  • میزان سختی دریافت رتبه برای یک کلید واژه
  • نرخ کلیک کلمه هدف
  • اولویت (از ترکیب معیارهای بالا استخراج می‌شود.)

Link Explorer :

این بخش به وب مسترها کمک می‌کند تا اطلاعات کامل و به روزی را در خصوص لینک‌های دریافتی از سایر سایت‌ها داشته باشند. این اطلاعات اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا لینک‌های دریافتی از سایر سایت‌ها روی اعتبار سایت تأثیر می‌گذارد.

  • Overview: در این بخش اطلاعات کاملی از اعتبار دامنه سایت، بهترین صفحات سایت یا کلمات کلیدی ارائه می‌شود. این بخش هم چنین به صورت روزانه در خصوص لینک‌های دریافتی یا از دست داده شده از سایر سایت‌ها گزارش می‌دهد.
  • Inbound link: در این بخش تمام بک لینک‌ها یا لینک‌های ورودی از سایر سایت‌ها نمایش داده می‌شود.
  • Linking Domain: در این بخش تمام دامنه‌های منحصر به فردی که از آن‌ها لینک گرفته شده است، قابل مشاهده است.
  • Anchor Text : متن لنگر همان لغات یا متن‌هایی هستند که درون یک متن قرار دارد وبا کلیک بر روی آن‌ها خواننده را به یک صفحه جدید منتقل می‌کند. در این بخش شما می‌توانید بهترین متن‌های لنگر یا انکر تکست‌هایی که از آن‌ها برای بک لینکتان استفاده نموده‌اید را مشاهده کنید.
  • Top Page: در این بخش می‌توانید برترین صفحات وب سایتتان را مشاهده کنید. از کاربردهای دیگر این بخش بررسی برترین صفحات سایت‌های رقیب برای تولید محتواهای بهتر و دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر است.
  • Discovered and Lost : این بخش لینک‌های جدیدی که به صفحه شما داده شده یا لینک‌های ازدست‌رفته‌تان را مشاهده می‌کنید.
  • Compare Link Profiles: این بخش یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای آنالیز سایت‌های رقبایتان است. شما در این بخش می‌توانید با وارد کردن آدرس چهار سایت دیگر در کنار سایت خود به بررسی دقیق رقبایتان بپردازید و این‌گونه نقاط قوت و ضعف سایتتان را پیدا کرده و روی آن کار کنید.
  • Spam Score: این بخش با بررسی آدرس‌های یک سایت بر اساس معیارهایی احتمال اسپم بودن یک آدرس را با درصد بیان می‌کند.
  • Link Tracking List: در این بخش شما می‌توانید دامنه‌هایی را که مدنظرتان است را دسته بندی کنید. سپس بک لینک‌های دریافتی از این دامنه‌ها را در یک لیست جمع آوری کنید.
ورود به سایت موز

Moz Local

یکی دیگر از امکانات سایت موز، Moz Local است که به مشاغل محلی برای بهینه سازی سایتشان کمک می‌کند. این بخش ب دو دسته مختلف برای مشاغل کوچک و مشاغل بزرگ دسته بندی می‌شود. این بخش نیازمند پرداخت هزینه است و رایگان نیست. البته تفاوت هزینه با تفاوت در امکاناتی که می‌خواهید ایجاد می‌شود.

مزایای Moz Local

این برنامه به شما کمک می‌کند تا به مدیریت داده‌های محلی دسترسی داشته باشید و کمک می‌کند تا عملکرد خود را در جستجوهای محلی بهینه سازی کنید. زیرا نتایج برای داده‌های محلی متفاوت خواهد بود. این موضوع کمک می‌کند تا سایت شما عملکرد بهتری داشته باشد.

سخن آخر

سایت Moz یکی از سایت‌های کاربردی برای افرادی است که دارای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هستند و یا در حوزه سئو فعالیت می‌کنند و وب مسترها می‌توانند با استفاده از امکانات تخصصی این سایت با دقت به بررسی کلمات کلیدی پرداخته و سایت‌های خود و رقیبان را آنالیز نمایند تا با شناخت نقاط ضعف و قوت خود و با بهتر کردن و اصلاح اقدامات گذشته به نتایج مطلوب‌تری در حوزه خود برسند.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button