15 روش کاربردی در نوشتن عنوان جذاب برای محتوا
در طول سالها، عملکرد تیتر و عنوان محتوا تکامل یافته است. در روزهای چاپ، هدف جلب توجه بود. سپس Google وارد شد. با تغییر جهت به سوی کشف مبتنی بر جستجو، عنوان نیز باید کلمات کلیدی را دربر بگیرد.
” مردم عنوان مقاله را پنج برابر بیشتر از نسخه اصلی میخوانند. وقتی تیتر خود را نوشتید، هشتاد سنت از دلار خود را خرج کرده اید. ” – دیوید اوگیلوی
امروز ما تغییر دیگری را تجربه میکنیم که منجر به رفتار اجتماعی میشود. عناوین در حال حاضر باید همه موارد فوق و همچنین قابل اشتراک گذاری و بسیار قابل کلیک باشند.
بنابراین این روزها یک عنوان خوب چه ویژگیهایی دارد؟ ما برخی از اجزای کلیدی زیر را ذکر کرده ایم، اما باید ابتدا توضیح دهیم که هیچ یک از مبانی نوشتن تیتر تغییر نکرده است. به عنوان یک انسان، ما واقعاً تغییر نکرده ایم. این فناوری است که تغییر کرده است و قالبهای عنوان به سادگی با این فناوریهای جدید سازگار هستند.
بنابراین، امروز چگونه میتوانید عنوان جذاب تری بنویسید؟
1. تیترهای بیشتری بنویسید
آیا میخواهید راز Upworthy برای رسیدن به 80،000،000 بازدیدکننده منحصر به فرد در ماه را بدانید؟ آنها بیش از دیگران عنوانهای متنوع مینویسند. هر پستی که در Upworthy منتشر میشود دارای 25 عنوان مختلف است که با روش A/B مورد آزمایش قرار میگیرند تا بتوانند یکی از مواردی را که بیشتر قابل کلیک و اشتراک گذاری را دارد، پیدا کنند. Upworthy به گرامر ضعیف، طول عنوان یا هرگونه قواعد نگارش تیتر در این زمینه اهمیتی نمیدهد. آنها به سادگی تعداد زیادی عنوان متنوع مینویسند و به علم اجازه میدهند برنده را انتخاب کند.
2. A/B سرفصلهای خود را آزمایش کنید
بهترین راه برای یادگیری آنچه که یک تیتر خوب میسازد این است که فرصتی برای تجزیه و تحلیل آنها داشته باشید. من از یک افزونه ساده وردپرس به نام Title Split Testing برای ایجاد مجموعه ای از تغییرات عنوان برای هر پستی که مینویسم استفاده میکنم. ارزش انجام این کار لزوماً به این دلیل نیست که شما 1.5٪ نرخ کلیک را افزایش میدهید، بلکه بیشتر به سرعت میآموزید که چه فرمتهای تیتری به خوبی کار میکنند و چقدر مهم است که فرضیهها را آزمایش کنید.
3. از اعداد استفاده کنید و آنها را بزرگ کنید
یکی از مواردی که تقریباً هر راهنمای نگارش تیتر با آن موافق است این است که اعداد کار میکنند و اعداد مبهم بزرگ بهترین کار را میکنند. بقیه موارد برابر هستند، “109 راه برای رشد وبلاگ” از “6 راه برای رشد وبلاگ” بهتر عمل میکند. چرا؟ زیرا ارزش بیشتری را نوید میدهد و امیدواریم به این وعده عمل کند.
4. به جای کلمات از ارقام استفاده کنید
یکی از مواردی که ما A/B را چندین بار آزمایش کرده ایم، مقایسه “10 روش برای” با “ده روش برای” … است. تقریباً در هر سناریویی ارقام از کلمات بهتر عمل میکنند.
5. شماره را در ابتدای عنوان قرار دهید
اگر در حال نوشتن لیستی هستید، معمولاً بهتر است عنوان را با شماره در ابتدا تنظیم کنید. به عنوان مثال، “10 راه برای رشد وبلاگ” احتمالاً بهتر از “چگونه در 10 مرحله وبلاگ خود را توسعه دهید” عمل میکند.
6. قولی بیش از حد بلند پروازانه بدهید و بیش از حد به آن عمل کنید
بهترین عناوین وعده انجام کاری ارزشمند یا محرک احساسی را میدهند. “چگونه میتوان سالانه 1،850،000 دلار از وبلاگ نویسی درآمد داشت” یک عنوان فوق العاده که قول بزرگی را میدهد، قانع کننده است. اگر میتوانید مقاله ای بنویسید که به طور واقعی قالبهای قابل تکرار و مطالعات موردی در مورد نحوه دستیابی به آن را نشان دهد، به قول خود عمل کرده اید.
7. چیزهای مفید را به مردم بیاموزید
ما از یادگیری مهارتهای جدید که مکمل اهداف و زندگی ما است لذت میبریم. به همین دلیل، عناوین حاوی “راهنمای مبتدیان”، “خودت انجام بده”، “معرفی”، “در 5 دقیقه” بسیار خوب کار میکنند.
8. بسیار دقیق باشید
اشباع بازاریابی محتوا به این معنی است که ما شاهد انتشار بسیاری از عناوین مشابه هستیم. من تعجب میکنم که چند راهنمای وبلاگ نویسی یا نکات مهم برای مدیریت رسانههای اجتماعی نوشته شده است؟
راه برطرف کردن این امر بسیار دقیق است.نوشتن تیترهای دقیق یکی از راههای منحصر به فرد بودن است.
9. تا حد امکان از کلمات کمتری استفاده کنید
من طرفدار سادگی هستم و از توانایی بی بی سی در نوشتن تیترهای کوتاه بسیار تند که اکثر موارد فوق را اغلب در شش یا چند کلمه انجام میدهد، استقبال میکنم. به یاد داشته باشید که گوگل در نتایج جستجو برای عناوین محدودیت 70 نویسه را نمایش میدهد و توییتر نیز 140 کاراکتر محدودیت دارد. اجازه ندهید این محدودیتها روی عنوان شما تأثیر بگذارند، اما توجه داشته باشید که اگر تیتر شما بیش از 70 کاراکتر باشد، احتمالاً تا حدی پیچیده است.
10. چه چیزی برای من مفید است؟
از خود بپرسید، اگر این عنوان را میدیدید روی آن کلیک میکردید؟ اگر نه، چه چیزی باعث میشود روی آن کلیک کنید؟ آیا تیتر شما آنچه را که برای خواننده وجود دارد بیان نمیکند؟ آنچه را که واقعاً به خواننده ارائه میدهید در نظر بگیرید و سعی کنید تیتر خود را دقیق تر یا احساسی تر کنید.
11. چیزی بنویسید که مردم آن را در خبرنامه خود بخواهند
یکی از چالشهای منحصر به فردی که امروز باید در نظر بگیریم این است که آیا خوانندگان ما میخواهند تیتر ما در اخبار خبری دوستانشان ظاهر شود. به عبارت دیگر، ما چیزهایی را به اشتراک میگذاریم که باعث میشود ما ثروتمند، باحال، باهوش یا دارای سایر ویژگیهای شخصی به نظر برسیم که عموماً میخواهیم دیگران در ما ببینند.
عنوان شما در مورد شخصی که آن را به اشتراک گذاشته است چه میگوید؟
12. از صفتهای جالب استفاده کنید
“6 نکته ضروری” به نوعی بهتر از “6 نکته” است، به همان روشی که واقعیتهای شگفت انگیز به طور کلی بهتر از واقعیتها هستند. از صفتهای جالب برای افزودن احساسات به عنوان اصلی خود استفاده کنید.
13. کنجکاوی مردم را برانگیخته کنید
به خاطر دارید وقتی به پایان داستان رسیدید ابهام داستان چه احساسی در شما ایجاد کرد؟ بیشتر میخواهید. این همان تأثیری است که ما باید با عناوین خود تکرار کنیم، فقط اطلاعات کافی برای ایجاد علاقه، اما با رمز و راز کافی برای تحریک کنجکاوی مردم و ترغیب آنها به کلیک کردن.
14. سوال بپرسید؟
چند سال پیش خواندم که چگونه مغز ما وقتی علامت سوال را میبیند اما جواب آن را نمیداند ناراضی است. واکنش غریزی در برابر دیدن علامت سوال، یافتن پاسخ است. در دنیای آنلاین، این اغلب منجر به کلیک خواننده میشود.
15. پس از همه موارد بالا، کلمات کلیدی را به خاطر بسپارید
سئو سایت هنوز هم فوق العاده مهم است. علی رغم اهمیت روزافزون اشتراک گذاری اجتماعی، Google هنوز منبع اصلی ترافیک اکثر وب سایتها است. توصیه من این است که کلمات کلیدی را که در سرفصلهای خود استفاده میکنید پس از انجام همه موارد بالا در نظر بگیرید.
نظرات
0 دیدگاه