تبلیغات کلیکی یا PPC چیست و چگونه کار میکند؟
تبلیغات کلیکی PPC یا Pay-Per-Click به بازاریابان اجازه میدهد تنها زمانی که تبلیغات آنها توسط کاربر آنلاین کلیک میشود، پرداخت کنند. این مدل تبلیغات آنلاین، بازاریابان را قادر میسازد تا تبلیغات را در قسمت نتایج حمایت شده در صفحه نتایج موتور جستجو نشان دهند.
تبلیغ کنندگان برای ظاهر شدن هنگامیکه کلمات کلیدی مناسب و معیارهای مخاطب برآورده میشوند، ارزش درک شده یک کلیک را پیشنهاد میدهند. آگهی در پیوندهای حمایت شده در صفحه نتایج نمایش داده میشود و هنگام کلیک روی تبلیغ هزینه کمی دریافت میشود؛ بنابراین، عبارت Pay-Per-Click برای این شرایط ایجاد شده است. محبوبترین برنامههای تبلیغاتی PPC توسط Google، Bing، Facebook و Yahoo Search Marketing ارائه میشود.
تبلیغات کلیکی یا PPC چیست؟
PPC یک مدل تبلیغاتی آنلاین پولی است که در آن تبلیغ کنندگان هر بار که روی تبلیغات آنها کلیک میشود، هزینهای پرداخت میکنند. بازاریابان تبلیغات را ایجاد میکنند و سپس در مزایده آنلاین برای عبارات جستجوی خاص پیشنهاد میدهند. این کار به آنها این امکان را میدهد که تبلیغات خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان دهند.
هر بار که روی آگهی کلیک میشود و بازدیدکننده را به صفحه فرود یا وب سایت ارسال میکند، هزینه کمی دریافت میشود. این در اصل یک شکل هدفمند برای بازدید از وب سایت است، که امیدواریم به نتیجه برسد، خواه ثبت نام باشد یا فروش.
انواع مختلف تبلیغات PPC شامل، تبلیغات جستجو، تبلیغات جستجوی محلی، تبلیغات نمایش داده شده و بازاریابی مجدد است. این تبلیغات میتوانند در صفحات وب، شبکههای اجتماعی، صفحات وب و برنامههای تلفن همراه نشان داده شوند. آنها معمولاً شبیه محتوای اطراف ما هستند. بهعنوان مثال، تبلیغات در کانالهای رسانههای اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر دارای فرمت یکسانی با پستهای ارگانیک هستند اما با علامت “حمایت شده” یا “تبلیغ شده” مشخص میشوند.
تبلیغات کلیکی چگونه کار میکند؟
در تبلیغات با پرداخت کلیکی، تبلیغات مشمول یک سیستم مناقصه هستند که به عنوان مزایده تبلیغات شناخته میشود. این موضوع یک فرایند خودکار است که توسط موتورهای جستجوی اصلی دنبال میشود تا اعتبار و ارتباط تبلیغاتی را که در صفحه نتایج موتورهای جستجو ظاهر میشوند تعیین کند.
در مزایده، تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را پیشنهاد میدهند. اینها عبارتهای جستجویی هستند که میخواهند تبلیغات خود را روی آن “فعال” کرده یا نمایش دهند. بهعنوان مثال، اگر کسب و کار شما کمپ میفروشد، باید از کلمه کلیدی “بهترین کیسه خواب” را استفاده کنید.
از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حجم مناسب و هزینه متوسط برای هر کلیک استفاده کنید.
هنگامیکه کلمات کلیدی مربوطه را در اختیار دارید، یک تبلیغ ایجاد کنید و آن را در پلت فرم موتور جستجو تنظیم کنید. کلمات کلیدی را که میخواهید در تبلیغات آنها را هدف قرار دهد، اضافه کنید.
پیشنهادها را برای میزان بالای آگهی در نتایج جستجوی آگهی خود تعیین کنید. به غیر از قیمت پیشنهادی، بستر تبلیغاتی عواملی مانند نمره کیفیت و پسوندهای تبلیغاتی را نیز بررسی میکند تا مشخص شود کدام تبلیغ برای بالاترین موقعیت مناسب است. بهعنوان مثال، نمره کیفیت بر اساس ارتباط تبلیغات، تجربه صفحه فرود و نرخ کلیک، کیفیت تبلیغ شما را خلاصه میکند.هنگامیکه کاربر درخواست جستجو را ارسال میکند، محاسبه الگوریتم پیچیدهای توسط موتور جستجو انجام میشود که بر اساس مزایده آگهی است. نتایج این محاسبات آگهیهایی را که نمایش داده میشوند، ترتیب آنها و توسط کدام تبلیغ کننده تعیین میکند.
چرا باید از Pay-per-Click استفاده کنید؟
تبلیغات با پرداخت کلیکی مزایای قانع کننده زیادی دارد:
- PPC قابل اندازهگیری و قابل پیگیری است. میتوانید نحوه عملکرد کمپینهای خود، از جمله نمایش، کلیک و تبدیل، ترافیک دریافتی و نحوه ارتباط نتایج با بودجه شما را مشاهده کنید.
- این روش درک بهتری از رفتار و الگوهای جستجوی مشتریان ارائه میدهد.
- بر خلاف SEO، PPC به شما این امکان را میدهد تا به سرعت کمپینها را راه اندازی کنید، تبلیغات ایجاد کنید و چشمانداز و مشتریان جدید را پیدا کنید.
- از انعطاف پذیری بودجه برخوردار میشوید. میتوانید بودجه تبلیغات خود را تنظیم کنید و میزان هزینهای را که میخواهید پرداخت کنید، انتخاب کنید. بهعنوان مثال، اگر نتایج مثبتی مشاهده کردید، میتوانید به سرعت مقیاس بندی کنید
- شما تعداد زیادی از گزینههای هدف را دریافت میکنید، خواه بخواهید کلمات کلیدی را از طریق تبلیغات در جستجو مورد هدف قرار دهید یا بر روی یک گروه جمعیتی خاص در تبلیغات نمایشگرهای دیجیتال تمرکز کنید.
- تبلیغات شما در همه سیستم عاملها، از جمله دستگاههای تلفن همراه و دسکتاپ کار میکند.
نظرات
0 دیدگاه