تاثیر سئو محلی بر روی کسب و کار؛ برای بهبود آن چه باید کرد؟
همانطور که میدانید سئو یک قسمت مهمی از کسب و کارهای آنلاین است. سئوی محلی عمل بهینهسازی وبسایت برای یک منطقه محلی خاص است. اگر یک کسب و کار محلی دارید، مانند یک فروشگاه، رستوران یا آژانس، میخواهید صفحات وب شما برای جستجوهای خاص انجام شده توسط مخاطبان محلی رتبه بندی شوند. بهینه سازی وب سایت کسب و کار محلی شما این است که مطمئن شوید مردم میتوانند شما را به صورت آنلاین و آفلاین پیدا کنند. سئو محلی مخاطبانی را هدف قرار میدهید که در همان منطقه جغرافیایی شما قرار دارند. بنابراین بهتر است حضور آنلاین خود را برای آن منطقه بهینه کنید. شما میتوانید این کار را تا حدی در وب سایت خود انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تاثیر سئو محلی بر روی کسب و کار را بررسی کنیم. تا آخر این مقاله همراه ما باشید.
سئو محلی چیست؟
سئو محلی یا Local SEO مربوط به کسب و کارهایی است که در مورد بهینه سازی رنک و رتبه سایت جهت دریافت ترافیک بیشتری از سمت مخاطبان محلی باید انجام دهند. اگر یک کسب و کار محلی دارید، مانند؛ موبایل فروشی، سوپرمارکت و عطاری باید در مرحله اول به مشتریان یا مخاطبان محلی خود بگوئید که محل کسب و کار شما کجا است و میتوانید در دنیای حقیقی به آنها خدمات رسانی کنید. با این کار اگر شما اصلا بازدید کننده هم نداشته باشید، توانستهاید افراد زیادی را در آن محل یا منطقه جذب کنید. توجه داشته باشید که برای این کار باید سئو محلی که به آن (Local SEO) نیز میگویند را انجام دهید. درواقع به تعبیری دیگر، سئو محلی برای یک محل یا مکانی خاص است که میتواند مشتریان بیشتری را در آن محدوده جذب کند.
چرا به سئوی محلی نیاز داریم؟
بهینه سازی محلی بیشتر برای کسب و کارهایی که در یک موقعیت خاص خدمات رسانی میکنند لازم است. با توجه به تحقیقاتی که در این اواخر توسط فوربس صورت گرفت، مشخص شد بیش از چهار میلیارد از مردم در دنیا گوشی موبایل هوشمند دارند. در نتیجه با این تحقیقی که انجام شد، مشخص شد که ضرورت استفاده از موبایل هوشمند کافی به نظر میرسد. از طرف دیگر تقریبا حدود 95 درصد از کاربران تلفنهای هوشمند به صورت محلی در موتورهای جستجو، جستجو میکنند. همچنین تقریبا حدود 61 درصد از آنها با این کسبوکارهای محلی تماس میگیرند. یا با کمک نقشهای که در سایت آنها وجود دارد به صورت حضوری مراجعه میکنند. و حتی تعدادی از مردم از طریق صفحه نتایج جستجو گوگل به صورت مستقیم روی قسمت تماس کلیک میکنند.
طبق تحقیقات موسسهای به نام SearchEngineWatch، آمار این افراد تقریبا 70 درصد است. درواقع این آمار نشان داد که جستجوهایی که توسط مخاطبان محلی انجام می گیرد بالقوه عمل میکند. این آمار هر سال بیشتر میشود. پس در نتیجه باید تمرکز بیشتری در این بخش داشته باشید. با کمک این نتایج میتوانید کیفیت سایت خود را برای جذب مخاطبانی بیشتر بالا ببرید.
سئو محلی چگونه روی کسب و کار تاثیر میگذارد؟
در ادامه این مقاله به اهمیت و اثرگذاری سئو محلی بر روی کسب و کارها پرداختهایم. اینها شامل؛
بهینه سازی محلی به مخاطبان اطلاعات کسب و کار شما را ارائه میدهد
سئو محلی به مخاطبان این امکان را میدهد تا دقیقا متوجه شوند با چه کسب و کاری در ارتباط هستند. آنها میتوانند به راحتی در زمان خیلی کم، در مورد مواردی مانند؛ WIFI رایگان در محل، تخفیفات ویژه و پیشنهادات و مواردی دیگر اطلاعات کافی به دست آورند. احتمالا این موارد برای شما ساده و پیش پا افتاده باشد، ولی برای مخاطبان بسیار مهم است و اهمیت دارد.
سئو محلی به مخاطبان کمک میکند تا بتوانند کسب و کار شمار را پیدا کنند
بیشتر جستجوهای گوگل که توسط افراد انجام میشود، به دنبال خدمات و محصولات موردنیازشان هستند. پس اگر بهینه سازی یا سئو محلی به طور کامل یا درست انجام شود، گوگل میتواند در همان لحظههای اول کسب و کار شما را در صفحه نتایح جستجو به نمایش بگذارد. در نتیجه مخاطبان میتوانند خیلی زود به شما سر بزنند.
اگر سایت هم نداشته باشید سئو محلی برای کسب و کارتان مفید است
وب سایت یک ابزاری است برای تبلیغ یک کسب و کار، اما اگر شما وب سایت هم نداشته باشید، میتوانید به کمک سئوی محلی برای مخاطبان خود جزئیاتی از کسب و کار خود را مانند آدرس و شماره تلفن را به نمایش بگذارید. این کار به شما کمک میکند تا افراد زیادی را جذب کنید پ همچنین افراد زیادی میتوانند از حضور شما با خبر شوند و تعدادی از آنها بعد از دیدن اطلاعات با شما تماس بگیرند و یا حتی به صورت حضوری مراجعه کنند.
سئو محلی سرنخهای باکیفیت و نرخ رشد بالا برای شما فراهم میکند
افراد وقتی که اقدام به جستجو میکنند قطعا به چیزی نیاز دارند. وقتی کسبوکار ارائهدهنده راهکار موردنیاز آنها را پیدا کند، به صورت خودکار آنها به مشتری شما تبدیل میشوند. درنتیجه بیشتر این سرنخهایی که از سئوی محلی میآیند واقعی هستند و نرخ رشد شما را بالا میبرد.
بهینه سازی محلی در بین افراد اعتماد سازی میکند
هر چه اطلاعات بیشتری در اینترنت از شما وجود داشته باشد، افراد بیشتر به کسب و کارتان اطمینان پیدا میکنند. در نتیجه به محض این که این اعتماد شکل بگیرد، میتوانید روابط سودمند و خوبی با مشتریان خود داشته باشید.
برای بهبود سئوی محلی کسب و کار خود چه باید کنیم؟
حالا که دانستید سئوی محلی چیست و آن را درک کردید. همچنین پی بردید که چرا به آن نیاز دارید، نوبت آن است که به این موضوع بپردازیم که برای بهبود سئوی محلی کسب و کار خود باید چه کار کنید. در ادامه این مقاله یک راهکار سه مرحلهای را به شما ارائه دادهایم. این راهکارها عبارتند از؛
مشخصات کسب و کار خود را در دایرکتوری مشاغل وارد کنید
بهینه سازی یک جستجوی بر پایه موقعیت مکانی است. یعنی داشتن آدرس حقیقی برای ارائهدهندگان خدمات که دارای موقعیت مکانی خاص و مشخص هستند، نیاز است. در نتیجه اگر آدرسی که شما در آن مشغول کار هستید در بخش Google Maps و دایرکتوریهای مشاغل به روز نشده باشد، پیدا کردن آن برای مخاطبان به ویژه هنگام جستجو براساس موارد (نزدیک به من) خیلی سخت خواهد شد.
مرحله اول: ابتدا وارد سایت google.com شوید و بعد وارد قسمت حساب کاربری Gmail خود شوید. اگر از قبل وارد اکانت خود شده باشید دیگر به واردشدن مجدد به حساب کاربری خود نیازی ندارید.
مرحله دوم: با آدرس www.google.com/maps وارد گوگلمپ شوید. توجه داشته باشد که برای ثبت موقعیت درست کسب و کار خود در گوگل مپ باید حتما زبان این سرویس را روی فارسی قرار دهید.
مرحله سوم: سپس در کادر جستجویی که سمت چپ بالای صفحه مشاهده میکنید شهر و خیابان اصلی محل کار خود را وارد کرده و آن را جستجو کنید.
کلام آخر
حال که بهطور کامل و دقیق با مفهوم سئو محلی آشنا شدید. اگر کسب و کار دارید اما سایتی برای کسب و کار خود ندارید میتوانید ساخت سایت خود را به تیم حرفهای آدم برفی بسپارید. شرکت آدم برفی یک مجموعه دیجیتال مارکت است که دارای تیم قوی طراحی سایت است. میتوانید با خیال راحت ساخت وب سایت کسب و کار خود را به ما بسپارید.
نظرات
0 دیدگاه