طراحی لوگو در قزوین
لوگو نمادی است که از متن وتصویر ایجاده است و اغلب مفهومی را در خود جای میدهد.مفاهیمی از قبیل چه کسی هستید،چه کاری انجام میدهید،برای چیزی ارزش قائل هستیدو… برای همین موضوع امروزه اهمیت طراحی لوگو برای ما بسیار بالاست .چرا که یک لوگو اولین تصویری است که مشتری یا مخاطب از یک برند در ذهن خود ثبت خواهد کرد.
ویژگیهای طراحی لوگو خوب چیست
درکل هرچه لوگو بتواند در زمان کوتاه تری خودرا در ذهن مخاطب تثبیت کند یعنی بهتر طراحی شده است.به گونهای که مخاطب هرکجای دیگر این نماد را دید بیاد بیاورد که متعلق به کجاست.
اطلاعات خوبی به مخاطب بدهد
یک طراحی لوگوی خوب باعث میشود علاوه بر آنکه مرزبندی کسب و کارشما مشخص باشد،اطلاعات جامعی نیز در اختیار مخاطب قرار بگیرد.به عنوان مثال زمانی که در لوگو از کتاب استفاده شده باشد ائلین تصوری که در ذهن مخاطب ایجاد میکند مشاغل مرتبط با کتاب خواهد بودومشاغلی مانند کتاب فروشی،نویسندگی،ویراستاری و ازین قبیل وهرگز کسی که شغلش آرایشگری باشد یک کتاب را نماد کسب و کار خود قرار نخواهد داد.
لوگوباعث به رسمیت شناختن کسب وکارها میشود
از آنجایی که لوگو یک تصویر است،دزصورتی که به درستی طراحی شده باشد میتواند تاثیر بصری چشم گیری در مخاطب ایجاد کند.از طرفی طراحی زیبا و خاص که برای مخاطب جذاب باشد،میل آن را برای تبدیل شدن مشتری وفادار افزایش خواهد داد.به عنوان مثال برندهایی مثل مک دونالد به اندازه ای رایج هستند که افراد در سراسر دنیا به محض مشاهده لوگو ،اسم برند را میگویند. همچنین دریک تحقیق جامعه شناسی ثابت شد که بیشتر افراد تمایل به پوشیدن یک تیشرت با لوگو معروفی مثل نایکی را دارند تا اینکه همان تیشرت بدون لوگو باشد.
در طراحی لوگو چه عناصری باید رعایت شوند
حالا که میدانیم یک لوگو خوب میتواند چقدر تاثیر گذار باشد،باید بدانیم چگونه یک لوگوی مناسب را طراحی کنیم و رعایت چه نکاتی لوگو مارا موفق تر میکند.
تایپو گرافی در طراحی لوگو
تایپو گرافی یک روش برای زیبا و با مفهمو نشان دادن حروف است که هدف کلی آن فقط نشان دادن خوانایی یک کلمه نیست بلکه با ابزار بصری و فرم دهی بتوان مفاهیم بیشتری را نمایان کرد.بیشتر لوگوها دارای نوعی عنصر تایپوگرافی هستند که میتواند شامل یک حرف به سبک مونوگرام تا اختصار نام یک کسب و کار باشد.
تصویرسازی در طراحی
بسیاری از تایپو گرافیها با یک یا چند نماد همراه هستند که اغلب متشکل از عناصر هندصی اتزاعی است.دربرخی موارد لوگو شامل عناصر تزئینی مثل علائم نگارشی،خط،نقطه وستاره هستند که لزوما یک تصویر خاص ایجاد نمیکنند و درنقش مکمل هستند نه مستقل.
رنگهای به کار برده شده در لوگو
لوگو ممکن است سیاه وسفید،تنگ رنک و یا شامل چندین رنگ باشد.نکته ای اغلب رعایت میشود،این است که در لوگوهای چند رنگ ازیک پالت مشابه استفاده میشود.در برخی موارد نیز ترکیب پالتهای مکمل باعث جذابیت نتیجه کار خواهدشد.
استفاده از متن نوشته در طراحی لوگو
زمان و مکان استفاده از لوگوها متفاوت است.نماد کسب و کارها به صورت آنلاین،روی کارت ویزیت،روی سردر شرکت ها و حتی ویترین فروشگاهها نیز دیده میشود.به همین جهت گاهی اوقات نیاز داریم با یک نوشته کوتاه کمی در رساندن مفهوم کمک کنیم.این نوشته میتواند شعار یک برند نیز باشد.
عناصر استاتیک یا پویا
در واقع زمانی یک لوگو را برای وب برندینگ طراحی میکنیم استفاده از عناصر استاتیک جلوه بسیار خاصی را ایجاد میکند.لوگوی پویا قادر به حرکت است وحتی میتواند به اشمکال مختلف تبدیل شود که گاهی برای رساندن مفوم بسیار کاربردی است.
امروزه با وجود ابزار چاپ پیشرفته قادر هستیم تا لوگوهایی سه بعدی و حالت پویا طراحی کنیم.
بدانیم که لوگو با نام تجاری متفاوت است
بیشتر افراد فکر میکنند نام تجاری بخشی در داخل یک لوگو است.درحالی که چنین تصوری از پایه اساس اشتباه است. دراصل لوگو بخشی از نام تجاری است.
نام تجاری مجموعه ای تصورات مردم نسبت به مجموعه شما است.این تصورات میتواند مرتبط با هرچیزی که در حوزه کاری شما است باشد مانند برخورد شما با مشتری،کیفیت کار یا محصولی که ارائه میهید،خدمات پس از فروش،قیمت و…
لوگو نیز بخشی از نام تجاری شما است که نماد برند شما محسوب میشود و هرچه شناخته تر شده باشد یعنی نام تجاری شما شناخته شده است.این موضوع اهمیت طراحی لوگو را میرساند. هرچه لوگو بهتر طراحی شده باشد مستقیما روی کسب وکار شما تاثیر خواهد گذاشت.
نظرات
0 دیدگاه