الگوریتم های اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟ استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها

سمانه پرهیزکار

افرادی که در اینستاگرام کسب و کاری برای خود راه انداخته‌اند، متوجه برخی از تغییرات در الگوریتم‌های اینستاگرام شده‌اند، این الگوریتم جدید اینستا جدیدا برای افرادی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند مساله ایجاد کرده است و افراد نمی‌دانند اولویت اینستاگرام برای نمایش پست و استوری‌های جدید به کاربران چیست.  

الگوریتم های اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟

برای درک بهتر الگوریتم اینستاگرام امروز ، بیایید ساعت را به عقب برگردانیم. در سال 2016، اینستاگرام اعلام کرد که فیدهای کاربران “لحظاتی که برایشان اهمیت دارد” را در اولویت قرار دهند. در فیس‌بوک که دوستان و خانواده را برای نمایش پست در اولویت قرار می‌دهد ، الگوریتم اینستاگرام پست‌های به موقع و تازه ای را که مربوط به حوزه های مورد علاقه کاربران است ، اولویت بندی می کند. این شبکه سیگنال‌های رتبه بندی الگوریتم اینستاگرام را به شرح زیر توصیف کرده است:

  • علاقه‌مندی(Interest): علاقه احتمالی شما به محتوا بر اساس تعامل با موضوعات مشابه است.
  • به موقع بودن(Timeliness): پست‌های اخیر بیشتر از پست‌های قدیمی موردپسند واقع شده‌اند.
  • رابطه(Relationship): محتوای اکانت‌هایی که بیشتر با آنها تعامل داشته‌اید در اولویت قرار دارد.
  • فرکانس(Frequency): هر چند وقت یکبار از فاکتورهای اینستاگرام برای پست‌های برتر در فید خود استفاده می‌کنید.
  • فالوئینگ(Following): تعداد افرادی که دنبال می‌کنید بر آنچه می‌بینید تأثیر می‌گذارد – اگر حساب‌های زیادی را دنبال کنید ممکن است محتوای کمتری از هر حساب مشاهده کنید.
  • نحوه استفاده(Usage): صرف زمان بیشتر بر روی برنامه برای پیمایش در فید اینستاگرام خود به این معنی است که بیشتر یا حتی همه چیزهایی را که الگو در حال حاضر به شما ارائه می‌دهد مشاهده خواهید کرد.

اینستاگرام در رتبه بندی انواع محتوای خود در پست 2021 که به منظور افزایش شفافیت در مورد “الگوریتم ها ، طبقه بندی کننده‌ها و فرآیندها” طراحی شده است که به آنچه کاربران ابتدا در برنامه می‌بینند شکل می‌دهد، توضیح داد. در مورد پست های فید ، عوامل کلیدی ذکر شده در اینجا با آنچه قبلاً گزارش شده بود به خوبی مطابقت دارد:

  • اطلاعات مربوط به پست: از میزان مشارکت گرفته تا داده‌های کلی‌تر مانند مکان.
  • اطلاعات مربوط به شخصی که پست کرده است: مانند تعاملات قبلی شما یا سایر نشانه‌ها‌، که آیا محتوای شما برای آنها جالب است.
  • فعالیت شما: شامل تعداد زیادی پست است که دوست داشته‌اید و نحوه تعامل شما با محتوا به طور کلی.
  • سابقه ارتباط شما با شخصی: اقداماتی مانند اظهارنظر می‌تواند میزان علاقه شما به ادامه تعامل با حساب دیگر را نشان دهد.

اینستاگرام مانند هر فید اجتماعی دیگری ، بروز رسانی و اصلاح نحوه کار الگوریتم خود را در طول زمان ادامه داده است.

technical insights به بازاریابان چه کمکی می‌کند؟

یک استراتژی محتوا ارائه دهید که الگوریتم اینستاگرام را دقیقاً همان چیزی که می‌خواهد ارائه دهد. یکی از راه‌های این کار ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که می‌تواند در برابر تغییرات الگوریتم‌های آینده مقاومت کند. هنگامی که متوجه می‌شوید تعامل اینستاگرام شما کاهش یافته است‌، ممکن است همیشه تنها به الگوریتم مربوط نباشد. با این حال ، این نکات به شما کمک می‌کند تا در آینده مقاوم باشید و آماده هرگونه بروزرسانی الگوریتم جدید با محتوای برجسته و درک عمیق تر از نحوه عملکرد این پلتفرم باشید.

استراتژی ها و تاکتیک های الگوریتم اینستاگرام

9 استراتژی و تاکتیک برای پیشی گرفتن از الگوریتم اینستاگرام

در اینجا یک تصویر کلی از استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی را ارائه می‌دهیم که باید استفاده کنید اگر می‌خواهید تضمین کنید که افراد بیشتری محتوای شما را مشاهده کنند.

1. کیفیت عکس خود را افزایش دهید!

نمی‌توان انکار کرد که بیشترین مطالب مورد پسند و به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام اغلب از نظر بصری هستند. رنگ‌های پررنگ. مناظر نفس گیر. مواردی که باعث می‌شود افراد در مسیر خود متوقف شوند و “لایک” کنند. بهتر است تمرکز خود را بر روی محتوای چشم نواز بگذارید. ممکن است بخواهید هر از گاهی برخی از تصاویر بصری حرفه‌ای ایجاد کنید. حتی اگر در یک صنعت به ظاهر “خسته کننده” هستید ، بهتر است از عکس‌های با کیفیت بالا استفاده نمایید.

2. انتشار Stories 

ظاهراً استوری ها هیچ تاثیری بر الگوریتم اینستاگرام ندارند. استوری‌ها بدون توجه به الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را نشان می‌دهد و در قسمت بالای فیدها قرار می‌گیرد، بنابراین می توانید پیوسته در ذهن و در دسترس مخاطبان خود باشید. استوری‌ها راهی معتبر و سریع برای جلب توجه مخاطب هستند. آنها همچنین نام کاربری شما را در جلو و مرکز فیدهای دنبال کنندگانتان قرار می‌دهند. زمانی که استوری می‌گذارید فالوئرهای شما مطالب شما را بررسی خواهند کرد.  

3. محتوای ویدیویی بیشتری منتشر کنید!

اینستاگرام به صراحت نمی‌گوید که ویدیو بر عکس‌ها اولویت دارد. ممکن است ما را به این باور برساند که با آنها یکسان رفتار می‌شود ، اما اجازه دهید کمی عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم که چرا ویدئو قطعاً سزاوار توجه شما است. آنچه را که قبلاً در مورد محتوای چشم نواز گفتیم به خاطر دارید؟ با توجه به اینکه ویدیوها در فیدهای دنبال کنندگان شما به صورت خودکار پخش می‌شوند‌، مطمئناً هیچ راه بهتری برای جلب توجه افراد وجود دارد.
و اگر منطق الگوریتم فیسبوک را دنبال می‌کنیم ، می‌خواهیم دنبال کنندگان تا آنجا که ممکن است با پروفایل ما در ارتباط باشند. ویدئوهای کوتاه و بلند نیاز به توقف و نگاه کردن دارند.
پلت فرم اینستاگرام همچنان به افزودن ویژگی‌های ویدیویی جدیدتر مانند Reels و IGTV ادامه داده است. این نوع محتوا همچنین می‌تواند هم در فید سنتی و هم به صورت ورق زدنی در صفحات یک اکانت ظاهر شود ، به این معنی که اینستاگرام به طور جدی بر توانایی مخاطبان برای پیدا کردن محتوای ویدئویی تأکید می‌کند.

live بگذارید

4-  live بگذارید

مشابه Stories ، ویدئوی زنده هیچ ارتباط خاصی با الگوریتم اینستاگرام ندارد. با این حال ، Instagram Live با قرار گرفتن در بالای صفحه فیدهای Story دنبال‌کنندگان خود ، اعلان هایی را برای دنبال کنندگان ارسال می‌کند. زیبایی ویدئوهای زنده در این است که مخاطبان انتظار چیزی ساده‌تر و دور از انتظار را دارند. 
در طول سال 2020 ، ویدئوهای زنده به عنوان راهی برای برقراری ارتباط از طریق پرسش و پاسخ برند، رویدادها و اطلاعیه‌های دیجیتالی نشان داده شد.

5. کپشن‌های جذاب بنویسید!

الگوریتم اینستاگرام ظاهراً تعامل را در اولویت قرار می‌دهد. این بدان معناست که لایک و share بسیار ارزشمند هستند. اما تشویق تعاملات مستقیم یک بازی عادلانه در اینستاگرام است. انجام این کار نیز بسیار آسان است زیرا می‌توانید مستقیماً از فالوورها بخواهید که نظر خود را اعلام کنند.
به عنوان مثال ، tag-a-friend یا کپشن‌های مبتنی بر سوال راهی عالی برای جلب صحبت مردم است. مکالمات باعث ایجاد تعامل می‌شود که سیگنال مثبتی برای اینستاگرام است.
عقل سلیم باید به ما بگوید که در هر پست نباید از این فرمول پیروی کنید. کپشن‌هایی که می‌نویسید باید معنادار باشند و با پستی که قرار داده‌اید مطابقت داشته باشد. 

6. مسابقه برگزار کنید یا هدیه بدهید!

برای بسیاری از مشاغل ، متوجه خواهید شد که پست های مسابقه و هدیه از محبوب ترین و جذاب‌ترین ها هستند. چه به اشتراک گذاری هشتگ یا ایجاد برخی از محتواهای ایجاد شده توسط کاربر ، مسابقات می‌توانند به افزایش تعامل کمک کنند.

از هشتگ ها استفاده کنید!

7. از هشتگ ها استفاده کنید!

هشتگ ها می‌توانند در چند ثانیه به جذب مخاطب کمک می‌کنند. هشتگ گذاری به عنوان بخشی از استراتژی محتوای شما را تضمین می‌کند که پست‌های شما در اصل در نتایج جستجو قرار می‌گیرند. 
اگر می ترسید که تعداد هشتگ‌ها زیاد شود ، نگران نباشید. بر اساس تجزیه و تحلیل ما در مورد نحوه استفاده از هشتگ‌ها ، استفاده از حداکثر 30 هشتگ می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند و بیشتر دیده شوید.

8. پست در ساعات اوج استفاده از اینستاگرام

شاید ساده‌ترین راه برای پیشی گرفتن از الگوریتم اینستاگرام پست کردن پست در ساعات اوج باشد. با بررسی اینسایت اینستاگرام می‌توانید بهترین زمان ها برای ارسال پست، می‌توانید پست بگذارید. بهتر است ارسال محتوا که همزمان با زمانی که افراد واقعاً در برنامه هستند هماهنگ شود. مخاطبان هر اکانتی متفاوت هستند، بنابراین ممکن است در هر اکانت تایم انتشار متفاوت باشد. 

9. وقتی شک دارید، بیشتر پست بگذارید!

در نهایت ، از افزایش دفعات ارسال خود نترسید. ارسال مکرر پست به شما فضای بیشتری برای آزمون و خطا می‌دهد و شما می‌توانید ارزیابی کنید که کدام نوع از محتوا محبوب‌تر است. بهتر است تقویم محتوایی متنوعی را برنامه ریزی کنید که به شما کمک می‌کند که به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید. 


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button